איראן מבטלת מלגות

איראן מבטלת מלגות

האמת היא שאותי זה די משעשע.. "משרד המדעים באיראן הודיע, כי הסטודנטים במדינה לא יקבלו עוד מלגות ללימודים בארה"ב, בריטניה וקנדה, עקב סירובן של מדינות אלה לקבל סטודנטים איראנים לקורסים כגון לימודי טכנולוגיה גרעינית. " למהשך הכתבה: http://www.jcpa.org.il/JCPA/Templates/showpage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=178&FID=290&PID=0&IID=2576 זה מפתיע אותם שהמדינות לא מקבלות אירנים ללימודי טכנולוגיה גרעינית ?!?!?
 

שינובי5

New member
ואותי ממש לא..

לפחות ניתן היה ולו בתיאוריה לפקח על החומר הנלמד, ניתן היה לנסות ולגייס מהם סוכנים, ניתן היה לנסות לפחות לשטוף את מוחם. כרגע כבר לא. כי לאן הם יפנו? למדינות סבירות ונורמליוןת כמובן- רוסיה, סין, צפון קוריאה. כל מדינה שיכולה ללמד אותם עוד דבר מה בדרך לפצצה. אז שלא יעבדו עליכם....
 

מסלינה

New member
ניתן היה ללמד אותם הכל הפוך!

כך שיפתחו פצצות אטום שיפגעו בהם, ז"א במשגר במקום המשוגר
בקשר ל "ניתן היה לנסות לפחות לשטוף את מוחם" אז מין הסתם לא שולחים כל אחד ללמוד בחול אלה עושים להם תחקיר בטחוני לבדוק את נאמנותו למשטר, אבל יותר חשוב: הניסיון מלמד שפונדמנטליסטים ערבים המגיעים למערב אינם מושפעים לטובה וממשיכים ואפילו מקצינים את דרכם.
 

a e q u i t a s

New member
הם מקצינים את דעתם

הם מקצינים את דעתם כי הסביבה שלהם מוקצנת, הלאומניות היא כמו שרפה בשדה קוצים לכל אדם ולכל דת, לגבי שטיפות מוח, אני לא ממש בטוח שהטקטיקות כפי שתוארו בספר 1984 יהיה תקף גם לפה, מציאות ודימיון לחוד ולגבי תחקיר ביטחוני לכל אזרח איראני המעוניין ללמוד בארצות הברית או לטייל בה? לדעתי יש פה הגזמה והפרזה. איראנים שבאים ללמוד במערב, הם גם כך לא מוסלאמים אדוקים וכתוצאה מכך לא רואים בשטן הגדול כשטן גדול, ולא רואים בליברליות המערבית כאיום או אויב. אני מאמין שזה יותר אקט תדמיתי סימבולי של אחמ'נאד לציבור שלו, ופחות אקט פרקטי, הרי כך הוא בעצם מצדיק את עצמו לצאת כחוצץ כנגד המערב.
 

מסלינה

New member
הם מקצינים את דעתם

דווקא במערב הליברלי, איפה שסביבתם אינה מוקצנת אלה להפך.
 

a e q u i t a s

New member
אי אפשר לנתק בין מוסלמי שחי באירופה

זה לא ממש נכון, התלהטות הרוחות במזרח משפיע כמובן על המוסלאמים במערב, המוסלאמים במזרח הם לא שונים במהותם מאחיהם במערב, ממש כמו כל בני האדם. הקצנה בעיראק ללא ספק וזה גם די טבעי תשפיע על הלך הרוחות על מוסלאמים באירופה וארה"ב. אי אפשר לנתק את המוסלאמים מהמערב לבין משפחותיהם מהמזרח.
 

שינובי5

New member
איראן זה לא עיראק

של צדאם. שם היה פיקוח ברזל על הלומדים בחו"ל. נכון שאיראן היא מדינת משטרה אבל לא כמו עיראק שממש ישבה על כל האזרחים שלה. לגבי הסיפא שלך - לא כל מי שמגיע למערב הינו פונדמנטליסט, וכמובן יכולה להיות תופעה הפוכה פונדמנטליסט שהתפכח... אגב הפרסים א י נ ם ערבים.
 

שינובי5

New member
אני מזדקן, שכחתי...

פנו בקישור הבא לדיון בנושא : http://beta.shout.co.il/readReply3.asp?replyId=4044
 

SupermanZW

Well-known member
איראן פועלת נגד הסטודנטים שלה בכונה

הסטודנטים האיראנים הם המתנגדים הגדולים ביותר לאחמדינג'אד, השלטון האיראני החליט לבטל את המלגות לסטודנטים איראנים בארה"ב בריטאניה וקנדה לא בגלל סירובן של מדינות אלה לקבל סטודנטים איראנים ללימודי טכנולוגיה גרעינית, השלטון האיראני משתמש בטענה זו כתירות כדי לא להעניק להם מלגות כדי להקשות עליהם להגר מאיראן וכדי להקשות עליהם לרכוש השכלה במדינות מפותחות יותר אשר הם יודעים שתגביר את התנגדותם אליו. לא מזמן היתה הפגנת סטודנטים באיראן בה קראו הסטודנטים "מוות לאחמדינג'אד"
 

kopfschmerzen

New member
איראן כבר מזמן

משתפת פעולה עם סין ורוסיה ביטול המלגות לא משנה דבר.
 

kopfschmerzen

New member
אינני חושב שאיראן מונעת מהסטודנטים

ללמוד במערב, הרי זה אינטרס איראני חשוב לכלכלה האיראנית שמונעת אך ורק מנפט. ללא אוכלוסייה מלומדת היא עלולה למצוא עצמה בקריסה בעתיד הקרוב שמאגרי הנפט יגמרו. כבר שנים שאיראן מכשירה סטודנטים בסין ורוסיה אבל עדיין אחרי הכל הטופ נמצא לבינתיים במערב. האוכלוסייה הצעירה משכילה של איראן אותה אנו רואים בתקשורת פנייה למערב בתוך ומחוץ לאיראן אבל משטר האייתולות חזק לטעמי ומהפכה של ממש לא נראה מהרחוב אלא רק מהצבא שם אני מאמין השלטון דואג לצמרת נאמנה לשילטון.
 
למעלה