ישראל = אפרטהייד?

ישראל = אפרטהייד?

דו"ח עצמאי, שהזמין האו"ם, משווה את פעולות ישראל ביהודה ושומרון וברצועת עזה למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה. לכל אורך הדו"ח משווה דוגארט את פעילות ישראל "בשטחים הפלסטיניים הכבושים" לאפרטהייד. הדבר בא לידי ביטוי לדעתו בדברים כמו הגבלות על תנועת הפלסטינים שמטרותיהן "לאפשר למתנחלים לנוע בגדה המערבית ללא צורך במגע עם הפלסטינים" ו"להשפיל את הפלסטינים על ידי התייחסות אליהם כיצורים נחותים". דוגארט משתמש כאן שוב בשקר העלוב של השוואת מדינת ישראל או מדיניותה, לאפרטהייד. חוקי האפרטהייד בדרא"פ נחקקו על בסיס גזעני במטרה לתת למיעוט לבן שליטה ברוב שחור, תוך מניעה מהאחרונים זכויות אזרח בסיסיות. ראשית, מבחינת החוק הבינלאומי היבש, שטחי יהודה ושומרון אינם שטחי מדינת ישראל ומסיבה זו לא ניתן להשוות בינה לדרא"פ, שם האפליה הייתה נגד אזרחי אותה מדינה. שנית, גם באזורים אותם כבשה ישראל במלחמת הגנה ושנמצאים תחת שליטתה, עשתה ישראל מאמצים וויתורים רבים על מנת לאפשר לערבים שלטון עצמי ואף מדינה. יתירה מכך, ישראל אפשרה לארגון החמאס הקורא להשמדתה לעלות לשלטון בבחירות חופשיות ולהתעצם. האם זהו דיכוי על בסיס גזעני? האם יש כאן שלילת זכויות? שלישית.. להמשך הכתבה: http://www.jcpa.org.il/Templates/showpage.asp?FID=192&DBID=1&LNGID=2&TMID=99&IID=274
 

a e q u i t a s

New member
אני חושב שהדו'ח באמת מעוות

אני חושב שהדו'ח הוא באמת מעוות, ומציג חצאי אמיתות תוך התעלמות מנסיבות רבות, בין השאר ביטחוניות, אך גם מהצד השני - אסור להתעלם מהעובדה שישראל הרשמית והלא הרשמית כן נוהגת בפלסטינים לא מעורבים בצורה שלרוב לא תואמת ערכים בסיסיים של כבוד האדם וצדק. הדו'ח לא צריך להיות אור ותומים לישראל, אבל בהחלט צריך להיות נורת אזהרה קטנה כזאת, מלחמה בטרור זה לא מלחמה טוטאלית, ובשם המלחמה בטרור אין להצדיק פגיעה בחפים מפשע ולהעניש קולקטיבית אזרחים.
 
אני אוהב צביעות

מתי האו"ם יתחשבן עם החזקים. באפריקה מתחולל ג'נוסייד זה יותר מחמש שנים (300 אלף איש הרוגים), בוסניה מזוכה מרצח עם, בעיראק מתחוללים פיגעים המוניים, חצי מאוכלוסיית הילדים בעולם סובלים מתת תזונה, ניו יורק עומדת להפוך לאקווראיום אבל תמיד טוב שיש את היהודים. מעניין מה מרכיב האנטישמיות בהחלטות האו"ם ובכלל, מוזר שתמיד היהודים אשמים בכל תחלואות העולם, נו מילא. אני חושב שמדינת ישראל נוהגת במתינות רבה מידי, יחסית למדינה בה עיר מטווחת מידי יום ואנשים נרצחים על רקע לאומני כי הם רצו לקיים את דתם אנו מאוד מתונים.ביום שמדינת ישראל תתחיל להתנהג כריבון אולי יראו בנו ריבון. אבל יש לנו היסטוריה ארוכה כמשרתיהם של אדונים, והאמת שהיינו די טובים בזה. מתי נבין שהמערכת "האנרכית" בשפה האקדמית מבינה רק כוח.
 
צודק. אנחנו נוהגים במתינות רבה מדי

אף מדינה לא הייתה סובלת טיווח יומיומי של עיר שלה. הבעייה שלנו בלי שום ספק היא שאנחנו לא מדינה ריבונית, אנחנו תלויים בארה"ב ועושים את רצונה.
 

שינובי5

New member
ישראל נוהגת בהם במקסימום כבוד

אגב - מתי יהיה סו"ס דו"ח על רצח העם בדארפור מטעם ארגון ליצני זה? שמתם לב לתופעה המבחילה? פלסטיני נשרט בטעות אז התקשורת העולמיתגועשת, מטען פלסטיני טובח משפחה שלמה על חוף הים בעזה, וכל העולם רוגש. טבח המזכיר אספקטים של הואה בדארפור, מתקבל בהשלמה מוחלטת ואדישות...מדוע? אולי מפני שהנרצחים הם שחורים?
 
רוצה תופעה מבחילה?

מישהו באירופה רק אומר משהו שעלול להתפרש כזילזול ו/או הכחשת שואה, ומדינת ישראל וכל העולם היהודי גועש ורועש. בדארפור מתרחשת ברגעים אלה שואה, וישראל עושה פרצוף של דג, ומתעלמת.
 

a e q u i t a s

New member
אתה רוצה לראות משהו יותר מבחיל?

אתה רוצה לראות משהו יותר מבחיל? זה שיש ישראלים שלוקחים בעלות על השואה ומשתמשים בהם לצרכים פוליטיים, כמו מתנחלים שצעקו על חיילים נאצים, כמו גורמי ימין שריססו על קברי בן גוריון והרצל כתובות נאצה עם סימננים של הרייך השלישי כמו הקריאה של חברי כנסת ליהודים "יהדונים"... זה יותר מבחיל - כי בזה מעורב גם צביעות, מה רשות אתה יכול לבקר אומות אחרות - שהאומה שלך, שלנו עושה את אותו הדבר.
 
זה מה שאני אמרתי.

אני ביקרתי את ישראל. לגבי הנאצים, אתה כל הזמן מדבר על הדדיות, אז אולי כדאי שציישם את העיקרון הזה. שנינו יודעים שלא רק הימין משתמש בשואה לצרכים פוליטיים.
 

שינובי5

New member
ישראל איננה מתעלמת כדבריך

מצד שני יש עוד מרחק רב מהתגובה הרצויה. מנגד אחינו במדינות ערב, וכמובן "האצילים" הפלסטיניים תומכים בממשלת סודאו[ן. בכל מקרה סיפור מעורר בחילה
 
למעלה