מה יהיו הסנקציות הבאות על איראן?

פו פו פו

New member
מה יהיו הסנקציות הבאות על איראן?

ד"וח הסוכונת לאנרגיה אטומית הוגש והוא חמור בהחלט. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3368525,00.html מה יהיו הסנקציות הבאות שיטילו על איראן? האם המתח הגדול בין ארה"ב לרוסיה יהווה מכשול רציני בהסכמה על הסנקציות? איך איראן תגיב אל מול הסנקציות החדשות? הרבה סימני שאלה באוויר. תנו את ההימור שלכם לסימני שאלה האלו...
 

a e q u i t a s

New member
איראן עומדת בפני בעיות

אני חושב שרוסיה מאוטטת לאיראן שנגמר לה הסבלנות, הכור באיסהפן הושהה, מה גם פוטין זועם על כך שאיראן לא הסכימה לעשיר אורניום בשטחה, לא אומרים "נייט" לרוסיה הגדולה, בנוסף על כך איראן נתקלת בהרבה מאוד קשיים טכניים מהותיים, דווח על ידי סגן הנשיא וראש תוכנית הגרעין על פיצוץ "תאונה" של בערך 60 צנטריפוגות - זה איזשהו סימן שיש שם משהו שלא הולך טוב. הסנקציות הנוכחיות עד עכשיו הוכיחו את עצמן, אחמגנ'אד אמר שאין לה שום השפעה על איראן זה שקר וכזב, וועדת החוץ והביטחון של המג'לס שנשלט על ידי השמרנים החדשים, כבר הביע במסמך שהודלף שזה יוצר בעיה מאוד גדולה לאיראן (הסנקציות). גם לא נראה איזשהו התגרות איראנית בתוספת הכוח הימית במפרץ, והשתלחויות של בכירי ההנהגה הדתית עדיין ממשיכים לחבוט באחגמ'נאד וחבריו. היום הקיצוניים באיראן מחפשים יותר מכל - נס. לדעתי המשך הלחץ הכלכלי על איראן, יוכל להוביל לאיזשהו פתרון, בכל מקרה, עדיין לא מוצה השלבים הלא-לוחמניים, כלומר עדיין יש להמשיך בקו הזה.
 

roniway1

New member
a e q u i t a s , אני חולק עליך

ההצעה שלך להמשיך בקו הדיפלומטי היא בעצם להמשיך לתת לאיראנים לצפצף בגלוי על הקהיליה הבינלאומית. אף אחד כמובן לא שש למלחמה , אבל במקרה של איראן נדמה לי שנעברו כבר כל הקווים האדומים , ונראה שאין מנוס מפעולה צבאית רחבה , שתפתור סופית את בעיית הגרעין האיראנית , וגם אולי תשמש תמרור אזהרה לצפון קוריאה בעיקר. דרך אגב , אתה מדבר על המאבק בין חמנאי לאחמדינאג'ד , ואתה די צודק בדבריך על כך שאנשי חמנאי אכן מנסים לבלום את אחמדינאג'ד. רק אל תשכח , שחמנאי בעצם לא צריך לבלום אף אחד , ממילא הוא זה שמנהל בפועל את איראן , הוא זה שהמשיך במרץ בפרוייקט הגרעין לאחר מותו של חומייני ( חומייני התנגד לגרעין איראני , והקפיא בתקופתו את הפרוייקט , שהחל עוד בתקופת השאה). אם יהיה חלילה לאיראן נשק גרעיני , חמנאי הוא זה שיחליט אם לוחצים על הכפתור , לא אחמדינאג'ד. שים לב שאמרתי פעמים רבות פה , הבעיה היא לא הנשיא הפתטי והמגוחך הזה , אלא חמנאי - הוא המסוכן מביניהם , למרות שאחמדינאג'ד משתייך אכן לזרם הקיצוני החדש של המוסלמים באיראן.
 

a e q u i t a s

New member
חמניאי הוא לא המסוכן מביניהם

חמניאי הוא לא המסוכן מביניהם, ההיפך תתפלא אבל הוא התקווה של גורמי מודיעין ישראלי... אם אחמ'נאגד הוא חבריו היו בתפקיד המנהיג העליון, המצב היה חמור בעשרות מונים. בינתיים רואים תוצאות, רואים קשיים טכניים, רואים קשיים להעביר את המשך הרעיון של תוכנית הגרעין לציבור, רואים קשיים בתשתית הנפט של איראן, רואים קשיים בתזרים המזומנים של איראן, רואים קשיים במחנה של השמרנים החדשים, רואים קשיים ביחסים בין רוסיה לאיראן ורואים קשיים גם בין היחסים של סוריה ואיראן. לא שללתי תקיפה צבאית, אבל לא צריכים לקפוץ מעל הפוץ... בכל מקרה מדברים על 3-10 שנים לרכישת יכולות גרעיניות, יש בינתיים זמן ורואים בינתיים תוצאות, אם זה יספיק, אני לא ממש יודע, בינתיים רואים תזזית וזה מעודד. יש רק דבר אחד חמור יותר מגרעין איראני, וזה כישלון של תקיפה צבאית, אל תזרז לעשות דברים כאלה, נכון זה לא נשמע הכי טוב, זה לא מסתדר עם היגיון שלך או של אחרים, כי ברגע שנתקלים בהיגיון שלא תואם לכאורה, ישר דוחים אותנו, פיסכולוגיה בגרוש אבל זה נכון.
 

פו פו פו

New member
אהבתי את הניסוח שלך

זה בעצם פיתוח של ג'ון מק'קיין- "יש דבר אחד יותר גרוע מתקיפה צבאית באיראן וזה איראן עם נשק גרעיני". סחטיין. גם המשפט של מק'קיין יפה ובכלל הוא נוטה להתבטא בצורה מעניינת. אם לא לא יבחר לראשות המפלגה שלו שילך לכתוב שירים חחח......
 

wxyz2006

New member
ניתת נכון ...

אם כי, טוענים שהציבור האירני בכללותו רואה צורך בפיתוח יכולות גרעיניות, אפילו מתנגדי המשטר הגולים במערב. השאלה רק אם כולם מתכוונים לגרעין צבאי או לא. וכן - "... יש רק דבר אחד חמור יותר מגרעין איראני, וזה כישלון של תקיפה צבאית ..." - מאוד מאוד נכון.
 

a e q u i t a s

New member
אני חושב שהפוליטיקה האיראנית

קודם כל תודה, זה הערכה שלי כבר הרבה מאוד, לפי דעתי יש איזשהו מגמה של התעררות כנגד התרסה של הנשיא האיראני בעולם, ופחות בגרעין..., אבל עדיין הציבור באיראן לא רוצה את זה, אחמנ'אד הבטיח רפורמות כלכליות ושינוי, בינתיים הוא מתעסק בזוטות, לפי ראותם של האיראנים ומשחק כל שני וחמישי בלשנות את המועדי החגים והחופשות, גרעין שכלל לא מועיל לאיראני הפשוט... אני חושב שהפוליטיקה האיראנית היא מאוד דינמאית וזורמת, מאוד משתנה ויש לה קווים מקבילים כמו בישראל, מבחינת התזזית, המחנות והקומבינות הפוליטיות שהולכים שם.
 

matan115

New member
אם כבר מדברים על פוליטיקה איראנית

מה קרה לגלי ההתנגדות להתנהלות המשטר ששמענו עליהם עד לא מזמן? רפסנג'אני, שהוא כביכול מנהיג האופוזיציה (תקנו אותי אם אני טועה אבל הוא זה שהפסיד בבחירות לאחמד') מצטרף לאחמד' וכל ההנהגה האיראנית שומרת על קו נוקשה בכל הקשור לתוכנית הגרעין האיראנית, מהיכן תבוא הישועה? אם האמריקאים רוצים להצליח בסיכול תוכנית הגרעין האיראנית הם חייבים גם למצוא פרטנר איראני בולט שיהיה מקובל על האיראנים עצמם, ולצערי, למעט כמה גולים איראנים לא פופלארים במיוחד אני לא רואה מישהו כזה.
 

a e q u i t a s

New member
זה לא חייב מקובל על ישראל

כמו שwxyz2006 ואני הסכמתי איתו קצת יותר מחלקית, הציבור לא רואה בגרעין האזרחי כבעיה, רפסא'נגי הוא לא צריך להיות ציוני, אבל הוא ללא ספק מחזיק בכוח פוליטי אדיר בכך שהוא ראש המועצה לשמירה על אינטרסים של המפכה האיסלאמית...., הוא כוח עזר רציני לאיתואללה ומשמש ככוח בורר בין מועצת המומחים למנהיג העליון... בכל מקרה, פרטנר איראני מקובל לא ממש חייב להיות מקובל על ישראל או המערב..
 
למעלה