צרפת- מי המועמד שלכם לנשיאות?

ne ro

New member
צרפת- מי המועמד שלכם לנשיאות?

כמובן שסרקוזי הוא מאוד פרו אמריקני- ופרו יהודי וישראלי באופן כללי ע"ע נאום שלו שבו הוא סיפר על הביקור שלו ביד ושםועל מוצאו היהודי וכו'. השמאל הצרפתי הוא אמנם יותר אנטי ישראלי ופרו פלסטיני- אבל הוא בהחלט לא מעדיף את העולם הערבי על פני ארה"ב. בניגוד לשאר מדינות מערב אירופה, כמו איטליה בה פרודי השמאלני וד'אלמה הקומוניסט "מתחבקים" עם אחמאדינג'אד ונסראללה וחיזבאללה או ספרד בה זפאטרו מצטייר לבוש בכאפייה, השמאל הצרפתי הוביל קו מאוד פרו ישראלי ( גאי מולה ופייר מנדס פראנס בשנות -60). ליונל ז'וספן, ראש הממשלה הצרפתי הסוציאליסט הקודם, כינה את חיזבאללה במלחמה הקודמת כחלאות. כמובן שאנטי אמריקניזם קיים גם בשמאל הצרפתי... מה דעתכם? אגב, שיראק הוא אדם מאוד שנוא בצרפת ובפוליטיקה הצרפתית, וכמובן שרוב יהודי צרפת תומכים בסרקו( זה בעיקר בגלל תחושת חוסר הביטחון ברחוב ושנאת היהודים של המוסלמים בצרפת. העבריינות בצרפת היום מובלת בעיקר ע"י המוסלמים, והיהודים הם ממזמן קורבן לאלימות המוסלמים. סרקוזי גם ידוע כשר פנים מאוד קשוח, שגירש בעבר איסלמיסטים וג'יהאדיסטים בצרפת שאיימו על שלום הרפובליקה. כמובן שיש גם את הימין הקיצוני( לה פן, דה וויליה), הוא לא כל כך פרו ישראלי או פרו פלסטיני, והפוליטיקה של מזרח התיכון לא מעניינת אותו. הוא יותר דוגל בצרפת לצרפתים ובגירוש כל מי שלא בעל חזות "אירופית". פיליפ דה וויליה התבטא מאוד נגד חיזבאללה /אירן/סוריה/מוסלמים באופן כללי.
 

a e q u i t a s

New member
יש לי חשש שסרקוזי

יש לי חשש כזה, אולי לא ממש מבוסס שסרקוזי יהיה סוס מת בארמון האליזה, הקירבה שלו לאמריקאים לא תעשה לו חיים קלים, אם בכלל.
 

ne ro

New member
לא דעתי

הסטיגמה שהצרפתים שונאים את אמריקה היא די סטיגמה של האליטות הצרפתיות שדי מרוחקת מהמציאות. נם יש ביקורת לא מעטה בצרפת על ארה"ב , מה שכן, ארה"ב כבר די הפכה בצרפת לשם נרדף לנביבות תרבותית. מעבר לכך, אני חושב שיש הרבה יותר שנאה ועויינות בארה"ב לצרפתים- מאשר ממה שיש בצרפת כלפי ארה"ב. מנסיון אישי.
 

ne ro

New member
אבל לא נראה לי שזה ישנה למישהו

בארה"ב. כולנו יודעים שעבור האמריקני הממוצע אירופה ובמיוחד צרפת, רוסיה, סין, העולם הערבי, דרום אמריקה וכו' הוא אוייב. עבור ארה"ב כל מי שלא חושב כמוה הוא אוייב. אמנם זה לא מה שאומר הנשיא בוש, אבל כולנו יודעים שהאמריקקים מתייחסים לכל מי שגר מעבר לים ודובר שפה זרה כאל אוייב, ושהם לא פתוחים לתרבויות אחרות, בלשון המעטה. מה דעתך על מה שאני אומר? זה נכון באמת?
 

ne ro

New member
הנה לה פן

שבהתבטאותיותיו האומללות רק מוכיח עד כמה חברה הצרפתית חולה ורקובה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3367145,00.html#n
 

ne ro

New member
אם אתה צריך הסבר

כהונתו הנוכחית של שיראק כנשיא היא יותר רצון של רוב הצרפתים להעלים את לה פן שעלה לסיבוב השני ב-2002 מאשר לראות את שיראק כנשיא. מדובר בפוליטיקאי מאוד צבוע ומושחת ומאוד שנוא על העם הצרפתי, בלשון המעטה, אבל כנראה שנצטרך לחכות עד ל- 11/4/2007 כדי לראות כמי העם הצרפתי יבחור.
 

matan115

New member
מבחינת ישראל, הבחירות הללו יטיבו

איתנו. בין השאר כי תם עידן שיראק והרפסנות הצרפתית בפני האיסלאם. הצרפתים מבינים שלהיות אנטי כבר לא תופס והם מצטרפים לגרמניה ואנגליה במאבק בהגירה ובטרור. המועמדים המובילים באמת מדגישים את הקו הזה של התנערות מהמדיניות של שיראק, החרמה של אירגוני טרור ומדינות שתומכות בהם. סרקוזי, רויאל, לה פן וחבריהם אמנם לא מסכימים על הרבה דברים בענייני פנים צרפתיים אבל יש קונצנזוס מסוים על היחס כלפי הסיכסוכים במזה"ת וזה שינוי המבשר טובות לנו.
 

kopfschmerzen

New member
את הצרפתים לא מעניין בכלל,

התרבות או מה שקורה אצלנו אלא רק כלכלתם.
 
למעלה