סוף סוף הם מתחילים לרדת מהעץ הבלגים

שינובי5

New member
סוף סוף הם מתחילים לרדת מהעץ הבלגים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3365149,00.html תענוג ממש - מטיפי המוסר היהירים והצבועים האלו מודים סוף סוף בפשעיהם. עכשיו נותר רק לפרק את מוזיאון הגזענות שלהם - המציג את הקולוניאליזם הבלגי הזוועתי כשליחות ציוויליזטורית. שילכו הם השוקלד שלהם והלארה שלהם לכל הרוחות.
 

a e q u i t a s

New member
ומה עם שאר בעלות הברית?

ומה אם שאר בעלות הברית, ארה"ב למשל? או הבריטים שלא נתנו לשארית הפליטה להגיע לארץ ישראל המנדטורית, שיתוף פעולה של אפיופיור ...? יש הרבה מאוד מדינות, כל אירופה למעשה נגוע בפשע השואה. הנושא הזה לעולם לא צריך להישכח, אבל בהחלט צריכים להסתכל קדימה - כי החיים חזקים יותר מוות כי יש לישראל 7 מיליון אזרחים חיים לדאוג... הייתי משתמש בציטוט של הנשיא קנדי - Forgive, but never forget, לדעתי זה ממחיש בצורה הטובה ביותר את האילוצים הנוכחיים של מדינת ישראל.
 

שינובי5

New member
כדאי להבדיל

בין אלו שהיו מחוץ לאירופה ולא נקפו אצבע ואפילו הכשילו, כבריטים למשל, לבין אלו ששתפו פעולה בנפש חפצה כבלגים למשל. יש עדיין הבדל למרות ששני הצדדים אינם חפים. הבעייה עם הלגים הינה כמובן צביעותם מרקיעת השחקים. על כך בעיקר הצבעתי. ככל הנראה לא הסברתי מספיק ברור, או שלא הבנת את הכיוון והכוונה.
 

a e q u i t a s

New member
ללא ספק הבלגים בכלל

ללא ספק הבלגים וכל המרחב בצפון אירופה מתנהג באופן שאנו הישראלים רואים כצבוע, אבל להם יש הרבה סיבות טובות (לטענתם) למה הם בחרו להתנהג כך. אני חלילה וחס לא בא להצדיק את מעשיהם הנלוזים ואת שיתוף הפעולה שהם כה ניסו להסתיר במשך שנים עם גרמניה הנאצית, אבל כל צד מסתכל מנקודת מבטו... וכל צד בצדק מביא אינספור סיבות להצדקת מעשיו. אירופה, בעיקר מדינות שמלחמות או סכסוכים מזוינים זה דבר שהם לומדים עליו בספרי היסטוריה או רואים במהדורת חדשות החוץ כמו מדינות סקדינביה, יותר צבועות מנקודת מבטנו מאשר אנגליה או יוון וטורקיה, למה? כי הם מדינות שצווחים מעל לכל במה אפשרית 'להפסיק את האלימות', כאילו שזה קל, פשוט וללא התייחסות לשורשים של העימות, בניגוד למדינות אחרות באירופה כמו אנגליה ואפילו צרפת במידת מה לא נוקטת במדיניות חד צדדית ומתנשאת (אלג'ר זה זיכרון לא כל כך רחוק בקולקטיב הצרפתי), יוון וטורקיה - למרות נתוני אנטישמיות שממשיכים לעלות - לא ממש שומעים עליהם כמבקרים חריפים של ישראל - מלבד מקרים מסוימים שכנראה מיועדים לקהל המקומי לצרכי ספינים תקשורתיים כאלה ואחרים - כמו הגינוי של רוה"מ טורקיה שעתיים לפני שאולמרט נפגש איתו... והסיבה, לפחות לפי הבנתי - שמדינות שמלחמה זה זכרון רחוק מרשים לעצמם להיות המצפון של העולם על פי שהרקורד של אירופה, בכלל גם בלגיה היא פשיעה קולוניאליסטית חמורה ביותר - אז, בכל מקרה ובכל מצב, הבלגים מבחינת ישראל הם לא רלוונטים, כמו שהישראלים מבחינת הבלגים לא רלוונטים, שהם יהיו שם, אנו פה... הם ככל הנקרא יזכרו את הפשעים הישראלים בפלסטין, אנו נזכור את הפשעים הבלגים בקונגו, אפריקה... וזהו. יחסי אהבה או אנטימיות בין מדינות לא אמצא בסיפור הזה, וכאדם שביקר שם בקיץ האחרון - אין גם שם מה להפסיד.
 

a e q u i t a s

New member
תשמע, העבר של ישראל הוא לא נקי מרבב

תשמע העבר של ישראל הוא לא נקי מרבב, זה נכון למען הגינות, אך העבר של בלגיה הוא מלולכך עוד הרבה יותר, הפורענות והרוע שהם נטעו בקונגו למשל, ליאופולד מלך בלגיה חולל בין הגדולים שבג'ונסייד בתולדות הקולונאלויזם האירופאי - למעלה מ 10 מיליון קונגולזים, אפשר להוסיף למאות אלפים שנאנסו וגדיעת גפיים שהיתה חביבה על הבלגים. אז אני לא בטוח שנספחנו, אם מביאים מוציאים את ה"כביסה המלוכלת" החוצה.
 

ne ro

New member
אבל רק שכחתם

שהשמאל האירופי, בבלגיה בפרט הוא פוסט קולוניאליסטי., וחוץ מזה מה בלגיה עשתה לישראל??מה היא עשתה שאתם כל כך שונאים אותה?
 

a e q u i t a s

New member
לעניות דעתי בלגיה יש לה חלק נכבד

לעניות דעתי, לבלגיה יש חלק מאוד נכבד בשוק היהלומים העולמית וחלק ניכר היא עדיין מייבאת מרואנדה, שהיתה בעבר חלק ממושבותיה של בלגיה... מחד היא יכולה להנות משפע כלכלי אירופאי, לבחוש בקלחת האפריקאית ולהמשיך לנצל את המדינה שהיא בעצמה הרסה ולא לשלם את מחיר הבלגאן שהיא יצרה - המלחמה ברואדנה - שבטי והטוטסי והוטו והטבח הדדי המוני בין שני הצדדים.
 

a e q u i t a s

New member
אגב כל זה בחסות האו"ם

אגב כל זה בחסות האו"ם ובידיעתה של המערב וכמו לכל המחדלים של העולם - גם פה שמו של קופי אנאן מתערבב, בזמן זה היה תת מזכ"ל האו"ם לענייני שמירה על השלום (שכמובן לא עשה כלום כמעט), ומפקד כוחות האו"ם ברואנדה רומאו דלאיר , אף מתח עליו ביקורת חריפה בספרו.
 

שינובי5

New member
לידיעתך השולטים בסחר

הם דווקא אחב"י החרדים היושבים שם, למגינת ליבם של האנטישמים האלו.
 

ne ro

New member
נראה לי שממש נסחפת....

ומה עם עוד מדינות באירופה ששיתפו פעולה? צרפת? יוון? אוסטריה? הולנד אפילו? חוץ מזה,ואיך אתה יכול לשפוט אותם בכלל?
 
למעלה