טיל החץ-בעיה בתפישה או נכס

פו פו פו

New member
אתה בעצמך דברת על כך שהלגיטימציה

של שימוש בטיל כמו השיהאב היא מוגבלת אז אם יורים עליך יותר מ500 שיהאב משהו פה לא בסדר. סימן שמישהו בצד השני השתגע או שהוא מנסה לחסל אותך (500 טילים כאלו על ישראל הקטנה). הם לא יעיזו לעשות את זה. בדיוק כמו שסדאם לא העיז להשתמש בנשק כימי או ביולוגי במלחמת המפרץ הראשונה. מה גם שטילי שיהאב זה גם דבר יקר...
 

a e q u i t a s

New member
הויכוח פה הוא

הדיון אומנם על טיל שיאהב, אבל לא בהכרח טיל שיאהב כטיל על ישראל, אלה באופן כללי, רוצה שאני אגיד סקאדים סורים? יותר טוב? מבחינת ישראל אין הבדל בין לשגר 41 טילי סקאד לעבר תל אביב או 41 טילי סקאד עם ראש כימי, שכן זה לא הכימי עושה ממש את הבדל, אלא עצם השיגור עצמו לעבר ישראל. "... הם לא יעיזו לעשות זאת..." ?
 

פו פו פו

New member
לא הבנתי את העניין

אני גם לא חושב שהסורים יעיזו לירות לפי סקאד כימי.... יכול להיות שזה לא משיב על מה שאמרת כי נדמה לי שלא הבנתי את דברייך. אבל אם כבר הזכרת את סוריה- הם לא יכנסו למערכה איתנו כל כך מהר.... רב הסיכויים שהם לא יקבלו את רמה"ג אחרי מערכה כזאת.
 

פו פו פו

New member
אתה יודע מה, יכול להיות שאתה צודק

פה. קשה להעריך. אין ספק שצריך לעשות הכל כולל הכל כדי להמנע ממלחמה עם סוריה. אם ישראל תתקוף את איראן ולא ארה"ב יעלו הסיכויים שסוריה תכנס למלחמה.
 

a e q u i t a s

New member
../images/Emo40.gifטיל החץ-בעיה בתפישה או נכס../images/Emo35.gif

מערכת הביטחון קיימה לראשונה ניסוי בטיל החץ - בשעות החשיכה. בניסוי הלילי, שעבר בהצלחה, נבדקו אלמנטים שונים של תמרון והטעיה. גורם ביטחוני: "יש כאן בהחלט התמודדות עם איומים רלוונטיים הנשקפים למדינת ישראל". שר הביטחון, עמיר פרץ: "הניסוי המוצלח מחזק את המוכנות והעמידה של ישראל". (ynet) בנוסף על כך לפני שלושה ימים הודיע מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, כי מערכת הטילים הרוסית החדישה TOR-M1 נוסתה בהצלחה במהלך התמרון הצבאי שנפתח היום במפרץ הפרסי. (ynet) כיום יש שני גישות עיקריות בעולם בנוגע לטיל נגד טילים:
הטענה הראשונה טוענת שטיל נגד טילים זה גלולת הרגעה היקרה ביותר שמדינה יכולה לרכוש לאזרחיה, שכן היא גוררת אחריה מירוץ חימוש הדדי לשפר את היכולת הבליסטית, ובכל מקרה המדינה המחזיקה יכולת שכזאת עלולה לסכן את אזרחיה כי היריב במקום לשלוח 10 טילי קרקע קרקע הם ישגרו 100, ואז הסבירות לחדירה מבעד הוא גבוה הרבה יותר - במקרה של התקפה גרעינית - כמו בתרחיש אפשרי עם איראן - לא ממש משנה אם יפול טיל גרעיני אחד או 100 - הנזק גם כך יהיה קטסטרופלי.
כלומר מסכנת יותר את העורף.
מעודדת מירוץ חימוש הדדי.
נותנת הרגשת ביטחון שווא לאזרחים.
בניגוד לגישה הראשונה, הגישה השנייה טוענת, שמדינה גם אם היא מעודדת מירוץ חימוש עם היריבה, לא יכולה לשבת בצד ולקוות לטוב, גם אם עצם פיתוח מערכת שכזאת מסכנת יתר את העורף ומעודדת התקפה טילאית בהיקף רחב יותר, בנוסף על כך, טוענים שגם אם המערכת לא תעבוד ב-100, רידוד טילים נכנסים הוא כבר יתרון גם אם זה מתוך 400 יכנסו 100, והנקודה האחרונה שהיא לא פחות חשובה - הורדת העומס הפסיכולוגי מעל לציבור הישראלי - שכן עומס פסיכולוגי על הציבור עלול ליצור לחץ על הנהגה הפוליטית, שתלחיץ את ההנהגה הצבאית שתגרור אחריה פעולות צבאיות לא נכונות בגלל פזיזות או לחץ.
רידוד גם חלקי של טילים נכנסים הוא כבר יתרון.
הורדת עומס פסיכולוגי מעל לציבור.
מימלא מדינות יריבות ירצו במירוץ חימוש הדדי ללא כל שום קשר ליכולות של מדינה.
מדינה לא יכולה לשבת ו"לא לעשות כלום". השאלה האם טיל החץ או בכלל, מערכת טיל נגד טילים מעודדת מירוץ חימוש ומתפקדת כמן סוג של גלולת הרגעה להמונים או שיש במערכת הטיל נגד טילים יכולת הרתעה ושידרוג היכולות של המדינה המחזיקה בה
 

בני86

New member
חץ לא יעזור צריך להוציא את האטום

מהמחסנים ולהתחיל להעיף אותם לכיוון איראן .
 
ושנה אחרי זה אתה תסבול מהתוצאות

כי האיראנים ימותו וכל הזבל הגרעיני יעוף אליך.
 

אסיברק

New member
../images/Emo184.gifברור שזו גלולת הרגעה../images/Emo184.gif

מפקד הנ"מ מרגיש בטוח כשהוא נמצא בהוואי... כמו שלצפות בניילונים חלונות של חדרים "אטומים" וכמו שלהביא סוללות פטריוט שמיועדות להפיל מטוסים. בקיצור = חארטה בארטה.
 

a e q u i t a s

New member
מסכים איתך |גלולה|

מסכים איתך, הפתרון צריך להיות אחר וזה כדוגמא לפתח יכולת אקטיבית ליירט משגרים ולא טילים, דבר שמטבע הדברים לא רק שטוב יותר מבחינת מבצעית, אלא גם יוסיף עוד נדבך של הרתעה ישראלית.
 
יכולת אקטיבית ליירט טילים

היא או לשלוח טיל, שאפשר ליירט. (לא יעיל) או לשלוח מטוס, שגם אותו אפשר ליירט. ואז תכניס את עצמך למצב ביש כי מדינות יחזירו בשבויים שלך. בהנחה שהם לא מתו.
 

a e q u i t a s

New member
אני דיברתי יותר על מה אופטימלי

אני דיברתי על מה אופטימלי, לא מה ריאלי, ברור שפגיעה במשגרים טרם שיגורם טוב יותר, מאשר פגיעה בטילים במעופם. לגבי טכנולוגיות קיימות, שמעתי על כמה כולל מזלטים מתאבדים, מה נכון, אני לא ממש יודע.
 

אלון 58

New member
עלול ליצור בעיה נוספת...:

אם נניח חו"ח שישראל מותקפת מכמה כיוונים עם טילים ורקטות,ונאמר שמערך החץ מופעל,ויש 100%-90% יירוטים,בתקוה ששברי הטילים יפלו בשטח האויב ולא בשטחנו,אז יש סכוי שהשברים יפלו בעיקר אצלם באזורים מאוכלסים(דרום-לבנון,רצועת-עזה),יהיה שם הרס ונפגעים,שמיד יצוצו כל פעילי-המוסר למיניהם ויגישו בג"צים נגד השמוש בחץ כי זה לא הומאני וגורם אסון הומאניטרי,שר-הבטחון יורה מיד להפסיק להשתמש במערכת-החץ,תוקם ועדת-חקירה,ואז שוב האויב ימשיך לצחוק לנו בפנים והוא ימשיך לשגר טילים,ואז לא יהיה מענה,מקסימום הפצצה אוירית פה ושם,שלא ממש "תזיז" להם,מקסימום תשחק לידי התעמולה שלהם. אם חו"ח זה יקרה,רק היהודים יביאו על עצמם את חיסולם,מקרים כאלה היו ממש לא מזמן עם "הפגז התועה" בחוף עזה,ופרשת כפר-כנא השניה,שבמקרה זה הוכח שזה היה בלוף תעמולתי אחד גדול של החזבאללה,מיד אסרו על ירי,הקימו "ועדות-בדיקה",עתונאים הזדעקו.בצד ההוא לא קמה שום ועדת-חקירה,הם רק שמחו לאיד,ואמרו לעצמם בשקט:כמה שהיהודים מטומטמים,זו הדרך להבאישם ולהביא בהמשך לחיסולם.
 

אסיברק

New member
../images/Emo45.gif צודק ו...

וכמה שזה נשמע דימיוני כרגע - בישראל זה עוד יכול לקרות
 

אלון 58

New member
נכון מאד...,

וכל זאת לאור "הנאורות" שלנו,וההמצאה הדבילית שלנו שנקראת "טוהר-הנשק",דבר שהאויב לא מעונין "להתהדר" בו.
 

the new L

New member
הרשה לי להרגיע אותך

בסוגיה הנ"ל - החץ מיירט את הטיל התוקף מחוץ לאטמוספירה.
 
למעלה