הסיבה ליחסים החמים בין ארה"ב לישראל

a e q u i t a s

New member
אני מזהיר אותך זה הרבה מאוד דפים../images/Emo3.gif

אני מזהיר אותך מראש, זה הרבה מאוד דפים, אבל נורא מעניין..
חלק ראשון חלק שני מאוד מעניין, ומומלץ לקרוא.
 
המהפיכה הייתה מזמן....

אני לא חושב שיש קשר. אולי האמריקאים ראו את עצמם בתור בני ישראל לפני מאתיים שנה כשהם נלחמו בבריטים, אבל מה אומר לך שהם חשבו שהם בני ישראל גם במאה ה-20?
 

a e q u i t a s

New member
זה לא קשור לאנשים

זה לא קשור לאנשים, אלא קשור לתרבות ולערכים, לשורשים של החברה האמריקאית, האדמה שממנה צמחה אמריקה. אתה לא צריך לקרוא את כמאמר היסטורי, כי זה לא.
 

a e q u i t a s

New member
אי אפשר להיתפס

אי אפשר להיתפס לאירוע ספיציפי ולהגיז זהו! זה לא נכון עובדתית והיסטורית לעשות כך.
 
זה מה שאתה עושה ידידי.

אתה לקחת רגש של הזדהות שהיה לאמריקאים הקדמונים ודרך זה הגעת למסקנה שמאתיים שנה אחר כך זה הוביל את המנהיגים האמריקאים לפתח יחסים קרובים עם ישראל. למה הם נזכרו שהם בני ישראל רק אחרקי שהוקמה המדינה? למה הם לא הזדהו איתנו בתקופת השואה?
 

a e q u i t a s

New member
לא הייתי קורה

לא הייתי קורה לתהליך של 200 שנה אירוע ספציפי ונקודתי. 200 שנה זה עדיין לא האדם הפרה היסטורי, 200 שנה זה אפילו לא ימי הביניים, זה ממש היסטוריה מודרנית.
 
המהפיכה האמריקאית לא נמשכה 200 שנה

והיא כן אירוע ספציפי. איפה עוד האמריקאים ראו את עצמם כבני ישראל שיוצאים מבריטניה?
 

a e q u i t a s

New member
צודק, המפכה אמריקאית לא נמשכה

צודק, המפכה אמריקאית לא נמשכה 200, זה טעות שלי, המפכה אמריקאית נמשכה 224 שנה ועדיין נמשכת. יש לי שאלה, אתה רואה את עצמך כציוני? למה? הרי ישראל הוקמה ב1948 וזהו נגמר! המדינה הזאת קמה ולא צריכים יותר ציונות כלומר כל הערכים, השורשים האידאולוגים, המסורת והתרבות נמוגה נעלמה והלכה. זה נכון? ממש לא. אני לא מדבר איתך על אדם בשם בראון סמית' שעזב את אנגליה והגיע לעולם החדש, אני מדבר איתך על העיקרון, על ערך, על דבר הרבה יותר גדול מבני אדם, על נורמה.
 
המהפיכה האמריקאית נגמרה מזמן.

אין היום שום מהפיכה אמריקאית. תראה לי ציטוט של וושינגטון אומר שבמסגרת המהפיכה ארה"ב צריכה לפלוש למדינות בשביל הנפט שלהן. ולגבי הציונות.המאבק שלנו לא נגמר. אוטוטו משמידים את מדינת היהודים ואז נצטרך להתחיל הכל מההתחלה, אז לוותר על הציונות?
 

a e q u i t a s

New member
אז אתה סותר את עצמך

מחד אתה אומר שמה תפישות המחשבה של הישראלי הממוצע קרי ציונות עדיין לא נגמרה, מצד שני אתה אומר שתפישת המחשבה של אמריקאי ממוצע כן התסיימה... תחליט כן או לא.
 
לא קשור

לגבי הציונות, המאבק שלנו למדינה ריבונית מעולם לא הסתיים, ולכן הציונות לא נגמרה. המהפיכה האמריקאית על מטרותיה הסתיימה מזמן.
 

כשלוגי

Active member
כי זה טוב לאינטרס שלהם

הנה לינק למאמר לא רע שמסביר את הסיבה. דייב, אשמח להתייחסותך.
 

a e q u i t a s

New member
קראתי את המאמר הזה בעבר

קראתי את המאמר הזה בעבר, ואני מסכים איתו בהחלט נכון. הריאליזם היא גישה אגונצטרית במידה מסוימת, כל מדינה דואגת לאינטרסים שלה ולא ממש איכפת לה מאחרים כל עוד זה אין פגיעה בה, ישראל היא מדינה מאוד שגורמת לארה"ב הרבה נחת ועוזרת לה מהרבה מאוד מבחינות, פוליטית, צבאית, ערכית, כלכלית ואולי הדבר החשוב ביותר היא מוצב אמריקאי ללא כל סיכון של חיי אמריקאים. תראה, כל קבוצה של אנשים רואה בישראל נכס בגלל סיבות אחרות - הריאליזם רואה בה נכס בעל צביון צבאי - כפי שפורסם בכתבה הזאת, הקבוצות הדתיות שמרניות - רואות בישראל כמפתח לגאולה שיאפשר להם לזכות להגיע לגן עדן, הליברליזם גם תומך בישראל היא כי מדינה בעלת דמוקרטיה ליברלית ועוד בלב של דיקטטורה ערבית. בסופו של דבר, המאמר שהבאתי את הלינק שלו באחת ההודעות הקודמות מסביר את הבסיס האיתן של היחסים בין שני המדינות, שאין להם תקדים בהיסטוריה של הדיפלומטיה, וכל השאר הם פשוט 'קומות' נוספות.
 
למעלה