הסיבה ליחסים החמים בין ארה"ב לישראל

פו פו פו

New member
הסיבה ליחסים החמים בין ארה"ב לישראל

במשך שנים ארוכות קיים קשר חם בין האמריקאים לישראל. אני בטוח שאצל הרבה ישראלים, ואתם ביניהם, עוברת המחשבה למה בעצם הם מתעסקים אתנו כל כך הרבה ואיך נרקמו היחסים הכל כך חמים האלו. נכון, אנחנו מדינה חזקה באיזור של מדינות פחות חזקות ושווה להשקיע בנו, אנחנו מדינה דמוקרטית באיזור של מדינות לא דמוקרטיות ודמוקרטיה עבור ארה"ב זה כמו שיער מבריק עבור פנינה רוזנבלום, יש המון יהודים בארה"ב שיש להם גם משפחות בארץ. האם רק גורמים אלו הביאו ליחסים הכל כך קרובים בין שתי המדינות? אם לא, מהן לדעתכם הסיבות הנוספות? ומהן הסיבות העיקריות? ואולי בעצם אנחנו סתם באשליה גמורה שהם יותר מדי משתינים לכיוון שלנו... מעניין לדעת מה אתם חושבים...
 

פו פו פו

New member
היא קיימת בישראל ממילא

וזה שישראלים אוכלים חומוס ומקשיבים לאייל גולן זה לא אומר שהתרבות היא מזרחית.
 
למה להכניס דת למושג "מערב"?

התרבות המערבית היא לא תרבות נוצרית והיא לא תרבות יהודית. יש יהודים ונוצרים שלא חיים בתוך התרבות הזאת ומתנגדים לה.
 

a e q u i t a s

New member
התרבות המערבית בהגדרה

התרבות המערבית בהגדרה זה התרבות יודו-נוצרית.
 

a e q u i t a s

New member
זה הדעה שלי... כי היא הגדרה נכונה

בכל מקרה, תרבות המערבית היא יודו - נוצרית בגלל המכנה המשותף שלנו.. יש לנו קולקטיב משותף כמו למשל - התנ"ך, הנוצרים מאמינים בתנ"ך כספר קדוש, התרבות היודו-נוצרית מאמינה במרכזיותו של האדם והמוסר ולראייה כך - צורות הממשל הם דמוקרטיות במודלים שונים, התרבות היודו-נוצרית היא פתוחה (יחסית לתרבויות אחרות) ותומכת בכלכלה ליברלית קרי קפטליזם, פלוריזם ועוד ועוד.. בניגוד למשל לתרבות הערבית, המזרחית (מזרח הרחוק), ההודית-פרסית, אפריקנוס, ועוד אולי עוד שתיים שלוש ששכחתי.
 
אין שום דבר דמוקרטי ביהדות.

גם ביהדות האדם לא במרכז, יש רב שמחליט בשביל כולם, שלא לדבר על זכויות נשים. התרבות המערבית היא נוצרית, היהודים במדינות המערביות אימצו אותה בשמחה, ואף תפסו עמדות מפתח והשפעה, אבל זה לא שלנו.
 

a e q u i t a s

New member
זה דעתי בנושא

זה דעתי בנושא והיא די תואמת את הגדרה המקובלת היום.
 

magicsage

New member
יש משהו בדבריך...

אין ספק שליהדות האורתודוקסית- דתית הייתה לאורך ההיסטוריה העדפה למונרכיה. אם נביט במצב היהדות בתקופת האימפריה הרומאית, שלמיטב ידיעתי היא אחת המדינות הראשונות בהיסטוריה שאנו רואים בהן ניצני דמוקרטיה, נוכל לראות את הניגודים החדים בין התרבות הרומאית, שמהרבה בחינות הייתה מאוד דמוקרטית- ליברלית לתקופה זו ("לחם ושעשועים" וכו'), ובין התרבות היהודית דתית. יתרה מכך- אולי נוכל לעשות הקבלה מסוימת בין תקופה זו לתקופה הנוכחית בה ערכי היהדות הדתית לעתים מתנגשים עם עקרונות הדמוקרטיה המערביים. אך אל לנו לשכוח, שהיהדות כמו כל דת אחרת בעולם, ולמעשה- כמו כל דבר אחר בעולם היא מאוד מורכבת ודינאמית. אני מחשיב גם את היהדות החילונית לחלק מהיהדות, היות והיא בהרבה מאוד מובנים תוצר שלה. יתרה מכך גם ביהדות יש היבטים הומניים רבים: החל ממשפטים מופשטים כמו "ואהבת לרעך כמוך", וכלה במשפטים הרבה יותר פרקטיים כמו דיני חקלאות שהורו להשאיר חלק מהשדה (פאה) לעניים. לדעתי, גם ליהדות היה את חלקה בהאצת תהליך גלובלי בו יושם האדם במרכז.
 
השאלה היא האם היהדות החילונית

היא משהו נפרד מהנצרות? האם היהודים ש"התחלנו" פיתחו את התרבות המערבית יחד עם הנוצרים, או שהם סיפחו אליהם את התרבות שהייתה קיימת בנצרות? ליהודים החילוניים הייתה תמיד נטייה לאמץ אליהם את התרבות הפופולרית, כמו המתיוונים בתקופת השילטון היווני, ואני חושב שגם במקרה הזה התרבות היא נוצרית והיהודים אימצו אותה אליהם. ולגבי ההיבטים ההומניים, נכון שביהדות יש משפטים הומניים ומצוות של דאגה לחלשים, אבל אני בטוח שאם נשתחרר מהמחשבה שהאיסלאם היא דת של שפיכות דמים, אולי נגלה שגם שם יש דברים יפים.
 
נכון. היא קיימת.

אבל זאת תוצאה של החשיפה שקיבלנו מהאמריקאים. תאר לך מצב שישראל הייתה בת חסותה של ברית המועצות. לפחות בתקופה שברית המועצות הייתה קיימת, ההשפעה התרבותית של רוסיה הייתה מאוד חזקה. ואם ישראל הייתה בת חסותה של איראן, התרבות השלטת הייתה התרבות המזרחית.
 

אלוניס

New member
יש כמה סיבות

ההיסטורית יותר - תמיכה בנו כדמוקרטיה בעת המלחמה הקרה. כלומר כעת נשאלת השאלה למה זה נמשך כשהמלחמה הקרה כבר מאחורינו. תשובה שחוזרת לא מעט היא שבעצם רבים מהאמריקנים הם נוצרים אדוקים. נוצרים אלו מאמינים שישראל וקיומה הם הקדמה נחוצה לשובו של ישו. כלומר לא בטוח שאנחנו חייבים לאהוב את המניעים של חלקם אבל כמו שאומרים - נתנו לך מתנה - קח, אל תשאל יותר מדי שאלות.
 

a e q u i t a s

New member
הסיבות הם מגוונות ורבות ליחסים

הסיבות הם מגוונות ורבות ליחסים המשונים בין ישראל לארה"ב. רשמתי משונים כי אין עוד תקדים ליחסים בין מדינות כמו שיש בין שני המדינות. עלזה אפשר לפתוח דיון וסמינר, אבל הנסיבות היסטוריות לקשר נובעת בעיקר אמריקאים רואים את עצמם כבני ישראל|סגדש|, לפיכך זה טבעי הדבר שהיחסים בין בני ישראל המודרנים יהיו טובים עם "כאילו" בני ישראל.
 

a e q u i t a s

New member
ממש כך... יש גם מאמר מפורסם

סיימתי ממש לפני שבועיים סמסטר א' באונ', ובין הקורסים שלקחתי היה "המפכה אמריקאית רעיונות ואדילאוגיה", המפכה אמריקאית = שווה מלחמת עצמאות אמריקאית. ושמה בקורס אם תמספר את הפעמיים שאמרו "בני ישראל" ו"אמריקאים" תראה שבני ישראל מכפילים אותם.... כן, אמריקאים ראו את עצמם ב"יציאת מצרים" כאשר עברו לעולם החדש ונלחמו בפרעה קרי הבריטים... זה היה ברטוריקת הדיבור, במסמכים שהם פרסמו באופן שהם שילהבו את הקהל... זה השורשים של היחסים בין ישראל לארה"ב. יש גם מאמר מפורסם משהו כמו 14 דפים, באינטרנט, אם תרצה את הכתובת האתר אני אשמח להביא לך.
 
למעלה