עיתוני אירופה VS האסלאם

אז היה תשובה

אם זה מה שהיה עושה שר החוץ הגרמני אז זה חמור פי אלף מקריקטורה עלובה שההקשר שלה לא גזעני. התגובה של היהודים היתה מחאה, תלונה, הפעלת הזירה הבינלאומית ודרישה שיפוטר ושממשלת גרמניה תתנצל ותתנער ממנו, לא היינו מאיימים ברצח אזרחים, לא היינו חוטפים גרמנים, סבבה? החרמת מוצרים?, בינתיים אנחנו המוחרמים ולא המחרימים, החרמת מוצרים זה עדיין בגדר הלגיטימי במסגרת מקרה כזה, טיפשי אבל לגיטימי (כולה קריקטורה). הכי טיפשי זה שבעצם ההתפרעויות, העולם המוסלמי מצדיק ומוכיח שיש אמת בקריקטורה, הרבה מאד אמת. תקלוט, מה שלא יקרה, אצלינו לא יהיו תגובות נוסח העולם המוסלמי, שיא התגובות של ההזויים בנוער הגבעות לא מגיע לקרסוליים של התגובות של מתוני המתפרעים.
 
קודם כל

הוא לא יכול להכחיש דבר שהגרמנים, מבצעי הפשע, כבר הודו בו. שנית, עליך להבדיל בין עיתון פרטי לבין אמירה של שר. יש הרבה פרסומים, אתרים, מאמרים וקריקטורות אנטישמיים באירופה. (אני לא מדבר על העולם הערבי ששם "מיין קאמפף" הוא רב-מכר). קריקטורה של אריק שרון אוכל ילדים התפרסמה באנגליה ואפילו זכתה בפרס. ברור שדבר כזה פוגע ברגשות, אבל אין מה לבוא לממשלה הבריטית בטענות, להטיל חרם וכולי. העיתונות אינה שלוחה של הממשלה. שלישית, מותר בהחלט להביע מחאה נגד מה שנתפס כפגיעה, אבל בשום אופן אין מקום למחאות אלימות, שריפות דגלים, שריפות שגרירויות, ואיומים. כל ההסתה הזו הרי תוביל בסוף לרצח. זה שווה, בגלל קריקטורה?! דבר אחרון, ברור שכל הזעם הזה נועד להסיט את תשומת הלב מעניינים בתוך העולם הערבי. קח את האסון הנורא בים סוף. מאות נוסעים טבעו למוות. זה היה אסון שאפשר למנוע: כבר שתי אניות של אותה חברה מאותו דגם טבעו. גם את הטובעים היה אפשר להציל עם קצת יותר מאמצים וארגון של כוחות ההצלה. הניצולים אמרו "החיים שלנו לא שווים שום דבר". אני לא מבין למה נגד המחדלים האלה (לא שבמערב ובטח בישראל אין דברים בסגנון, אבל לא כל-כך חמורים) לא מוציאים המונים לרחובות. מה חשוב יותר, חיי אלף אנשים - או 12 קריקטורות, שאף אחד בכלל לא היה יודע מהן אילולא עשיתם מהומה?
 
אני חושב שהשנאה והניכור שתמיד היה

בעולם המוסלמי כלפי העולם המערבי פשוט חיכה לגפרור שיצית אותה ויתן לה ביטוי פיזי, ברור שהקרוקטורה לא היתה הסיבה, היא היוותה תירוץ, ראיתי הרבה עימותים בין עיתונאים אירופאים לנציגים איסלאמים "מתונים", עם טענה אחת הנציגים המוסלמים לא הצליחו להתמודד, איך זה שבעולם הערבי יש בעיתונות הרבה קריקטורות אנטי נוצריות ואנטי יהודיות ואף מדינה נוצרית או ישראל לא איימה ברצח מוסלמים ושרפה נציגיות ערביות. טענה נוספת היא ההתנשאות כביכול רק להם יש את הזכות להעלב, אם יש כתבות אנטי מערביות "נגד הכופרים" גם זה מעליב לא פחות, אך זה עובר בשקט. דבר נוסף אליו שמתי לב הוא הגילגול עיניים לשמים של כל נציג מוסלמי כאשר קורים כאלה דברים, גם אחרי הפיגועים בלונדון, גם אחרי המהומות בצרפת, ישר טענת "הם מיעוט", "הם לא מוסלמים אמיתיים", כאילו זה נוצר יש מאין, הרי ידוע שמאחורי כל בלגאן כזה יש איש דת, יש פאטוות, יש אווירה ציבורית ומעל הכל יש שתיקה מצד ה"מתונים", גילגול עיניים נוסח "מה אתם רוצים מאיתנו". מלחמת ציבליזציות של ממש, אני מקווה שיהיה בעוכריהם, ישלמו מחיר על תחושת רגשי הנחיתות התמידית, המירמור והשנאה התמידית, האירופאים אכן פראיירים, אבל גם להם, כמו לכל אחד יש קו אדום, מעניין מתי הוא יחצה.
 

a e q u i t a s

New member
באמת שאלה טובה../images/Emo35.gif

אכן שאלת שאלה מאוד מעניינת... מצד אחד הם מאיירים בעיתונים ערבים איורים מלאי שנאה כלפי היהודים והנוצרים - ומצד שני בשם חופש הביטוי הם מונעים מאיתנו (המערב) להביע את דעתנו הנגדית. מעניין אם נקבל מתישהו את התשובה
הערכה שלי - שלעולם לא נקבל. וחבל - כי לאט לאט האירופיים לומדים להכיר מיהם המגרים שהם בעצמם קלטו בתוכם.
 
יש לי דוגמא נגדית מכיווננו

בזמנו, לאחר מבצע "חומת מגן" הרבה עיתונאים באירופה פירסמו בלי לבדוק שישראל ביצעה שם טבח, רק לאחר שבועות התנצלה מה שלא הוריד מהנזק, במאי ישראלי עם מילואימניק שהיה שם הלכו לבדוק למה פירסמו את השקרים הללו, התוצאה היא ברובה עיתונאים ששונאים את ישראל וחיפשו פלאטפורמה לייצוג דיעותיהם, חלק לא הגיבו, במקרה אחד בתחרות קרוקטורות שנתית בעיתונות הבריטית הקריקטורה המנצחת היתה קריקטורה מזוויעה של שרון כענק שאוכל ילדים פלשתינים, קונוטציה אנטישמית משהו, שאלו את אחד הקרוקטוריסטים הבכירים באנגליה אם הוא היה מצייר משהו דומה רק שבמקום שרון היה מצייר את ערפאת או אישיות איסלמית חשובה אחרת, הוא אמר שלא, הוא מפחד שירצחו אותו אם היה מצייר אחת כזו, הוא מודע לכך כאפשרות מאד מציאותית. זה אומר הכל.
 

oshiko

New member
לגבי חרם על מוצרים מנורווגיה

בין שאר ביטויי הזעם הוחלט בעולם המוסלמי להחרים מוצרים מדנמרק ומהמדינות ה"שותפות לפשע" שעיתוניהן עשו פירסום חוזר של הקרקטורות לאות הזדהות. אחד המחוזות בנורווגיה קיבל החלטה להחרים מוצרים מישראל. שרת האוצר של נורווגיה (לא פחות !) קראה להחרים מוצרים מישראל. בראיון לעיתונאים ערבים ראיתי נציג מאחת המדינות האלה זועק כנגד החרם המוסלמי ומתבכיין שזה מנוגד לתקנות הסחר הבינ"ל. הרי לכם הצביעות במיטבה. אני חייב לציין שהחרם הזה (של המוסלמים) מילא אותי בשמחה לאיד בלתי ניתנת לכיבוש. מעניין מה הופך את החרם של מחוז טרונדהיים בנורווגיה לכשר, ואת החרם המוסלמי מנוגד לחוקי הסחר. לשרת האוצר הנורווגית פיתרונים.
 

oshiko

New member
ד"א אני מוותר בשמחה על הסלמון שלהם

יש במרכולים גם סלמון קנדי. מי שמכיר עוד מוצרים מנורווגיה שיודיע לי (בעצם עכשיו יותר קל - בטח יש המון רשימות בכל האתרים האיסלמיים ...)
 

a e q u i t a s

New member
double standards - כמה שזה נשמע

כמה שזה נשמע מוכר! הכל חוזר על עצמו, אבל בעצם מהצד השני. מאוד מוזר לראות את זה - מעניין איך כל הפרשה הזו תתפתח... הקריאה של שרת האוצר של דנמרק להחרים מוצרים ישראלים עדיין מהדהדת בראשי!!!! צחוק הגורל.
 

newKiticat

New member
איפה אפשר לראות

את כל הקריקטורות והפירסום המקורי שלהם? באיזה עיתון הם פורסמו בכלל?
 

a e q u i t a s

New member
הקריקטורה הראשונה הייתה

הקריקטורה הראשונה הייתה בעיתון הדני יילנדס פוסטן, לפני כמה חודשים, אך פורסם בשנית בשבוע האחרון. אחד הציורים
 

תימי1

New member
במי פוגעים../images/Emo35.gif

באריאל שרון
נתנינהו
אז בסדר, גם פה פגעו בעראפת שמת, ובאיך קוראים לו...הזקן הזה. אבל לא מדובר בדת, לא מדובר בנביאים, שילכו לעזאזל כל מי שציינתי למעלה...הם לא מגיעים לקרסוליים של אף נביא, באף דת.
 

תימי1

New member
שניהם הצדדים פגעו

באנשי פולטיקה וכל הבלה בלה בלה הזה. אבל אני לא בעד לפגוע בשום דת
 
למעלה