והיה ואיראן תופצץ

iamyoda

New member
והיה ואיראן תופצץ

בנאום על מצב האומה התחייב הנשיא בוש לפתור את בעיית הגרעין האיראנית באופן שאינו משתמע לשתי פנים – מבחינת האמריקנים, השלב הדיפלומטי מוצה וכרגע הוא מונח על שולחנה של מועצת הביטחון, שעל פי הדיווחים, נוטה להעלות בדרגה את הלחץ על איראן, ובמילים אחרות- הטלת סנקציות. איראן מצדה כבר הודיעה כי אם יוטלו עליה סנקציות, היא תגביר את קצב הפיתוח הגרעיני, ואף רמזה כי באפשרותה להגיב בצורה צבאית כנגד טבעת החנק הזו. האיום האיראני לא סתם מופרח באוויר - בניגוד לסורים המחזיקים בצבא מתפורר ממורשת סובייטית עתיקה, צבא שמרבית ציודו אינה מתוחזקת כלל, איראן בנתה במהלך השנים צבא מודרני - בעיקר הודות לעליית מחירי הנפט - כאשר יתרות מטבע החוץ שלה רק עולות ועולות, אין לה כל בעיה לבנות ולרכוש ציוד צבאי חדיש. במילים אחרות - במידה והאירועים יתגלגלו לידי התנגשות (בוודאי לא בשבועות הקרובים), אזי עשויים האמריקנים להיתקל ביריב מר, המחזיק בצבא חזק יותר מצבאו של סדאם חוסיין ב-2003. למעשה, הצבא האיראני נחשב לאחד מעשרת הצבאות החזקים והגדולים בעולם כיום. לכתבה המלאה
 

supervision

New member
הגיע הזמן לעוד סדר עולמי חדש

הגיע הזמן שכל מדינות הטרור הנאציות איסלמיות יפסיקו לשחק באש ובמיוחד לא באש אטומית,ואם הם לא מבינים את משמעות חומרת הענין צריך להסביר להם בצורה ברורה מהאויר מהים ומהיבשה ובכל העוצמה ,כנראה לא הספיק להם השיעור שעשו לשכן שלהם,סאדאם חוסיין.הם כנראה צריכים שיעור פרטי! אז קדימה להכנס לכיתות...
 

a e q u i t a s

New member
התכוונת להיכנס לחדר האטום

התכוונת להיכנס לחדר האטום, לעטות על עצמנו מסכות גז להתפלל שטילי אויב לא יפלו בחצר האחורית שלנו. כך לא מטפלים בבעיות ביטחוניות רגישות, פשוט היפך כך גורמים שהבעיה החמורה תהפוך לבעיה חמורה יותר. יש דרכים שונות ומגוונת לטפל בבעיות כאלה, דיפלומטיה, סנקצסיות, חרם בצורות כאלה ואחרות ורק בסוף שימוש באמצעים אלימים יותר אשר בין השאר כולל שימוש באמצעים צבאיים. איראן היא אכן סכנה לשלום העולם, ודווקא בגלל זה צריכים לגשת אל הבעיה עם שכל ולא עם רגש.
 

supervision

New member
די להתממות,משוב לaequitas

כמובן שהתכונתי באופן שלא תהיה ברירה,אבל ברור לכולם שלא דיפלומטיה עזרה ולא סנקציות מגוכחות שאפשר לעקוף אותם ע'י הברחות ומדינות צבועות וקומבינטוריות ומושחתות כמו רוסיה ,שדרך אגב באופן עקיף מזרימה סיוע וטכנולוגיה למדינות המטורפות, כמו איראן, להשמיד אותנו, ואח'כ לומר לא ידענו לא שמענו,אז בעולם כזה ובמיוחד במקרה הזה נראה לי שדיפלומטיה וסנקציות זה בזבוז זמן,וההוכחה שאיראן מצפצפת על כל הניסיונות האלה ומפזרת הצהרות לעולם כאילו היא היורשת של הילטר ולא מענין אותם כלום,אז לפני שכל העולם יופתע כמו שהיה עם סאדאם בכווית ובן לאדן במגדלי התאומים ,הגיע הזמן להתעורר מהתרדמה ולרוצץ את ראשו של הנחש המסוכן הזה לפני שהוא יעשה את זה קודם.
 

a e q u i t a s

New member
תקיפה רב-מוקדית בו זמנית ....

אני מבין את הרגשתך ואת הדחיפות אותה שאתה רוצה לטפל בבעיה האיראנית. ללא ספק יש בעולם שלנו מדינות שבהחלט תורמות לפיתוח היכולות הגרעיניות של איראן, נכון אמרת רוסיה, צפון קוריאה וסין. אם זאת אני דיי סקפטי ביעילותה של מערכה צבאית באיראן. בניגוד לסאדאם חוסיין, האיראנים פיזרו להם את מתקניהם הגרעינים באינספור מקומות שונים ומרוחקים. כך שהתקפה ישראלית היא כמעט ולא אפשרית, ומה שנותר זה רק לתקיפה של נאט"ו אולי אם ארה"ב תתאמץ מספיק גם ארה"ב. כמו שאמרתי מספר פעמיים, תקיפה רב-מוקדית בו-זמנית זה בהחלט מבצע מאוד מסובך, ולכן צריכים תמיד לתעדף אפשרויות אחרות, אגב יש טוענים שהחלפת משטר הקנאות באיראן יהיה קל יותר ואף אפקטיבי יותר מאשר תקיפת למעלה מ350 מתקני גרעין שונים. אני מאמין שיש חלופות אחרות, פתרון צבאי, חרף העובדה שלכאורה הוא נראה היעיל ביותר הוא טומן הרבה מאוד סכנות והוא לא הפתרון האידאלי לפתרון המשבר החמור.
 

kaka100

New member
ישראל

ישראל הוכיחה בעבר שמבצעים מסובכים זה העסק שלה...אם יש ביכולת אמריקה לתקוף במבצע כזה מסובך,יש גם בידי ישראל. העולם יודע ומעריך שלישראל יש כוח שאין להמעיט בערכו,ולכן גם לנו אסור להמעיט בערכו.
 

a e q u i t a s

New member
לא דיברתי על יכולות אלא היעילות

לא דיברתי על יכולות מבצעים, אלא על יעילות - מהי התמורה כשלאחר מבצע שכזה ינוהל על ידי ישראל. לדעתי החסרונות עולות אלף מונים על היתרונות.
 

danv

New member
אז מה הן החלופות האחרות?

סין כבר הודיעה שמתוך עיקרון, לעולם לא תתמוך בסנקציות על איראן. כלומר, הטלת סנקציות לא תהיה אפשרית בטווח הזמן הקריטי למניעת התגרענות איראן. אולי ארה"ב צריכה לנהל מו"מ ישיר עם איראן? להציע לה סיוע כלכלי? לצרפה לארגון הסחר העולמי? ממשל קלינטון כבר ניסה משהו דומה עם צפון קוריאה והיום יש לנו משטר קומוניסטי קיצוני עם נשק גרעיני, שעוסק ברצח המוני. שאיפת המערב צריכה להיות נטרול האופציה הגרעינית של איראן. אם הדבר לא אפשרי בתקיפה צבאית רגילה, אולי כדאי לשקול שינוי המשטר האיראני, ובכך גם לשחרר את העם האיראני מעול האייטולות.
 

a e q u i t a s

New member
אני מאמין שהדרך היחידה היא

אני מאמין שהדרך הטובה ביותר היא החלפת משטר regime change. פשוט תקיפה צבאית על מוסדות השלטון האיראניים ולתת לאופוצזיה שקיימת שם לעשות את השאר. חשוב לציין, שכבר פעמיים בחודשיים אחרונים ניסו להתנקש בנשיא איראן, דבר שלא זכה לכותרות גדולות בעיתונים הגדולים. יש אופוצזיה לוחמת באיראן, והנוער דיי נמאס לו מהתקנות והאיסורים של הממשלה אוכפת על אזרחיה, אסור לשמוע מוסיקה מערבית, אסור ללבוש ג'ינסים ותולים אנשים בכיכר העיר... אגב, זה אפשרות שלפי מגזין ג'יינס הבריטי, נדון מספר פעמיים כאחד החלופות המובילות בממשל האמריקאי ובנאט"ו. ארצה גם להוסיף שאלברט סבסטיאן שהתארח בפורום לפני כשבוע וחצי גם רשם שמבחינת הממשל האמריקאי זה הפתרון הנוח ביותר. כמובן, במידה וכל אלה יתבררו כלא יעילות, לא יהיה מנוס מתקיפה צבאית על מתקניה הגרעיניים - מה שנראה כהרע במיעוטו.
 

a e q u i t a s

New member
בשעה הקרוב אני אפרסם מאמר על זה

רעיון טוב, בשעה, שעתיים הקרובות אני אפרסם מאמר מיוחד על צבא איראן...
 

iamyoda

New member
במאמר ששמתי יש פירוט על

היכולת הקונבנציונלית של איראן, חי"ר שריום חיל אוויר וכדומה. מעניין להיווכח שהתעשייה הצבאית האיראנית מייצרת היום הכל: מטוסים, טנקים, נגמ"שים, טילים טילי נ"ט ועוד!
 

a e q u i t a s

New member
../images/Emo41.gifהצי איראן - פירוט סד"כ ../images/Emo195.gif../images/Emo41.gif

הצי איראני חיל הים האיראני
צוללות: SSK KILO 3 SSI 3 משחתות Damavand 1 Babr 1 פריגטה Alvand 3 ספינות קרב Bayandor 2 ספינות טילים Houdong 10 Kaman 10 סיור חופים Kaivan 3 Parvin 3 ספינות סיור קלות Chaho 3- הוחרם כשלל מלחמה מעיראק. Bogomol 1 - הוחרם כשלל מלחמה מעיראק Zafar 3 China Cat 3 PFI 3 Hovercraft 14 Misc. Small Craft 200 - ספינות קטנות אחרות. מנחי מוקשים Hejaz LST 2 Iran Ajr 1 רכבים אמפביים Hengam LST 4 Iran Hormuz 24 LSM 3 Fouque LSL 2 Polnochny 1 LCT 3 ACV 6 לוגיסטיקה ותמיכה Kharg AO 1 Bandar Abbas AO 2 AWT 4 Delvar 3 Hendijan 12 AT 1 Training Craft 2 repair ship 1 accommodation vessels 2 בסיסי חיל הים האיראני: Bandar-e Abbas - מפקדת הצי האיראני Bushehr Khorramshahr Khark Island Bandar-e Khomeini Bandar-e Anzelli Bandar Beheshti בנייה. המשך יבוא -> חיל האויר האיראני. המידע נלקח מאתר global security.
 
למעלה