20 מנדטים רוסיים מחפשים מפלגה

iamyoda

New member
20 מנדטים רוסיים מחפשים מפלגה

גלי העלייה ההמונית מבריה"מ שהחלה בשנת 1989 לאחר התפרקותה של בריה"מ, הביאה למעלה ממיליון עולים - אוכלוסייה מבוגרת מן הממוצע בישראל, השווה על פי הערכות שמרניות כ-20 מנדטים. דפוס ההצבעה של אוכלוסייה זו השפיע בכל מערכות הבחירות שהתקיימה מאז. כך היה בבחירות 1992 תמכו העולים ברבין ובמפלגת העבודה שזכתה בשלטון. כך בבחירות 1996 העבירו העולים את קולם בצורה משמעותית לנתניהו ולאחר מכן נטשו אותו ב-99. בשתי מערכות הבחירות האחרונות, ב-2001 וב-2003, תמכו העולים במספרים גבוהים בשרון ובליכוד. גם במערכת הבחירות הנוכחית, על פי סקרים מוקדמים, נראה היה כי מפלגת קדימה תקבל 8 מנדטים ברחוב הרוסי, כאשר שאר המנדטים יתחלקו בין המפלגות הותיקות - הליכוד, העבודה, שינוי וכמובן ישראל ביתנו בהנהגתו של אביגדור ליברמן. התפרסות הקולות מפלגת קדימה זוכה אמנם לתמיכה רחבה בקרב כלל הציבור, אולם דמותו של שרון כמנהיג חזק בעל עבר צבאי מפואר, משכה עולים רבים, עד כי התמיכה בשרון באופן יחסי הייתה גבוהה יותר מאשר בקרב כלל הציבור. אולם, בשל מחלתו של שרון, והעובדה שמפלגת קדימה מנוהלת תחת שרביטו של אולמרט, הביאה לשינוי חד בדפוסי ההצבעה של מרבית העולים, הזוכרים עדיין מנהיגים בבריה"מ כדוגמת ברז'נייב שלא תפקדו מבחינה בריאותית, בעוד שהסובבים אותם הלעיטו את הציבור בדיסאינפורמציה באשר למצבם האמיתי. הפרסום בעיתון הארץ על כך שמצבו הבריאותי האמיתי של שרון הוסתר מכלל הציבור, העלה זיכרונות אלה ביתר שאת והביא להפסד עצום של קולות במגזר זה. להמשך הכתבה
 

sahchar

New member
אני מקווה שהקול הרוסי ילך למי שמגיע

לו להיבחר ולא לרכיכה הזאת אולמרט
 
על סמך מה

אתה מתייחס ל-20 המנדטים האלה כאל מיקשה אחת? שאלה שניה: גם אם אכן מדובר במקשה אחת, האם לא נכון לאמר שהעולים פשוט מצביעים לצד המנצח?
 

iamyoda

New member
אין התייחסות למנדטים כמקשה אחת

אולם ישנם דפוסי הצבעה המאפיינים את יוצאי בריה"מ כפי שיש דפוסי הצבעה לעדות וקבוצות אחרות במדינה. באשר למשפט, "העולים פשוט מצביעים לצד המנצח", האין זה נכון לומר כי מאחר והעולים הצביעו באחוזים גבוהים לצד מסוים, הוא ניצח? אחד מהמאפיינים של דפוסי ההצבעה של העולים הוא הצבעה לדמויות ביטחוניות כמו רבין, ברק ושרון. בבחירות הנוכחיות, שלושת המועמדים, אולמרט, פרץ ונתניהו הם לא גנרלים ועל כן מי מהם שישדר "ביטחוניזם" יזכה ביותר קולות מציבור זה.
 
למעלה