מיהו יהודי?

פלקון188

New member
לפני חוקי נירמברג

ההגדרה ל"יהודי" עברה מספר שינויים. הנאצים עצמם לא היו בטוחים לגמרי מה בדיוק הקריטריונים של מיהו היהודי.
 

SupermanZW

Well-known member
לכן קריטריון קבלת המהגרים צריך להיות זהה

לגרסת חוקי נירמברג על פיה החליטו הנאצים בפועל מיהו "יהודי" לדעתם ואותו רדפו.
 

izzyr

New member
האם זה לא קצת מגוחך?

הציונות החלה הרבה לפני השואה, אומנם השואה היה זרז בעיקר הבחינה הבינלאומית אך מבחינתנו היא הייתהרק הוכחה לנחיצות מדינה יהודית. העם היהודי קיים כמה אלפי שנים. ובכול אופן אנו צריכים להגדיר את השייכות להאומית שלנו על פי השונאים הגדולים שלנו? האם זה הגיוני שהנאצים הם אלו שיגדירו לנו מיהו יהודי? זה נראה לי לא הגיוני ולא נכון. מה אם מחר יחליטו באיראן שכול מי ש- 5 דורות יהודי הוא מבחינתם יהודי ויש להרוג אותו, האם אז נהיה מחוייבים להגדרה הזו? אני לא טוען שההגדרה הדתית היא הגדרה שעל המדינה לקבל עבור חוק השבות, אך זה שקיבלנו את ההגדרה הנאצית גם נראה לי כשגוי. השתייכות לעם (חוץ מאמריקאי) הינו הגדרה מולדת לאומיות היא דבר שיורשים אותו ולא משיגים אותו (בניגוד לאזרחות) כדוגמה קיצונית לעניין ניקח לדוגמה אדם גרמני שעבר לגור ביפן, והוא גר שם עשרות שנים והוא בעל אזרחות יפנית וכמובן דובר את השפה ואלי אף הפך לבודהיסט. האם בביקורו בגרמניה אנשים יצביעו עליו ויגידו "הנה אדם יפני" לא נראה לי. הצטרפות לעם אפשרית רק באמצעות נישואים,אותו גרמני אם הוא ייתחתן עם יפנית ילדיו יוכלו להיותחלק מהעם היפני, אם ילדיו יתחנו גם אם יפנים אזי נכדיו כבר יהיו יפנים לחלוטין. מבחינתי זה אותו דבר עם יהודים - יהודי בעיניי זה אדם שנולד להורה יהודי (לא משנה אב או אם) אך אם רק אחד מהוריו יהודי אזי הוא נמצא במצב של בחירה, אם היהדות שלו חשובה לו אזי סביר להניח שהוא ייתחתן עם יהודיה (או לפחות אם אחת שאחד מהוריה יהודי) ואז סביר להניח שילדים יראה עצמו יותר כיהודי, אך אם הוא יבחור להינשא ללא יהודי, סביר להניח שילדיו לא יהיו יהודים. החלק העצוב שעל פי הסטיסטיקה 70% מילדי נישואי התערובת בארה"ב לא רואים עצמם כיהודים (ללא כל קשר למי מההורים יהודי)
 

SupermanZW

Well-known member
הציונות לפני השואה היתה לא יותר מבדיחה

ההגירה לא"י לפני השואה היתה זניחה ביותר. רק אחרי השואה החלו יהודים לברוח בהמוניהם לישראל. ישראל הוקמה כמדינת מקלט לנרדפים בשל הגדרתם כיהודים ע"י שונאיהם, לכן אני מבדיל בין הגדרת היהדות להגדרת מי שאמור להיות זכאי להגר לישראל. אם מחר יחליטו באיראן שכל מי ש5 דורות יהודי יש להרוג אותו ישראל צריכה לתת מקלט לאותם נרדפים איראנים בשל "יהדותם". היהודים אינם עם אלא לכל היותר wannabes להיות עם. ראה למשל את הגדרת המילה עם במילון אבן שושן: עם - קִבּוּץ גדול של בּני-אדם אשר להם מוצא אחד, היסטוריה משֻתפת וגם לשון מדברת אחת ורֻבּם מרֻכּזים בּמדינה מסֻימת אחת. הבה נבחן האם היהודים הם עם: מוצא אחד? אין סיכוי! היהודים הם בני מוצאים רבים ושונים. היסטוריה משותפת? אין! ההיסטוריה של יהודים ממקומות שונים היא שונה ואינה משותפת. לשון מדוברת אחת? אין! ליהודים לשונות רבות ושונות. רובם מרוכזים במדינה מסוימת אחת? לא! אין מדינה בעולם בה מרוכזים למעלה מ50% מהיהודים. אם כן, ראינו כי היהודים אינם עונים על אף סעיף מהגדרת העם, לפיכך אינם עם. דרך אגב, הגדרת הלאום שונה מהגדרת העם (ואתה מוזמן לבדוק במילון אם אינך מאמין).
 

izzyr

New member
אני חושב שהמציאות קצת שונה

הציונות לפני השואה לא הייתה בכלל בדיחה, רוב המוסדות הציוניים הוקמו לפני השואה. מגמות העלייה והתיישבות היו רחבות מאוד לפני השואה. מנהיגי ציונות הגדולים גמו הרצל, ז'בוטינסקי סוקלוב ואחרים פעלו בכלל הרבה לפני השואה. להזכירך את הצהרת בלפור שניתנה כבר ה- 1917 הרבה לפני השואה מעידה כי גם העולם החל לראות ברעיון ארץ ישראל משהו אפשרי. אני בהחלט מסכים שבסופו שלדבר השואה הייתה זרז משמעותי לתהליך, אך בהחלט יכול להיות שגם בלי השואה מדינת ישראל הייתה כמה, אולי כמה שנים מאוחר יותר, אך זה בהחלט אפשרי. והערכה שללא השואה לא הייתה קמה מדינת ישראל היא ספקולציה ותו לא גם לגבי ההגדרה של העם היהודי כעם, אני חלוק על דעתך. לעם היהודי יש מוצא אחד, וזה ארץ ישראל, העובדה שמשך מאות שנות גלות הזיקה לארץ ישראל מעולם לא פסקה, לכן שוברים כוס בחתונה ומעלים את ירושלים על ראש כל שמחה. גם היסטוריה משותפת יש לכולם, אומנם בשלב מסויים היסטוריה מתחילה להתפצל על פי מקום הגלות, אך הבסיס של קרוב לאלפיים שנה נשאר משותף, נוסף על כך זה שלמרות שהם היו פזורים במדינות רבות הקשיים לרוב היו דומים, יחס עויין מהרוב השולט, שמירת על מסורת יהודית ובעיקר קשרים בין הקהילות. משפחת אשכנזי מעידה כי אשכנזים עברו לעולם המזרחי, ומשפחת פרנקל מעידה כי הייתה גם מעבר לצד השני. גם לגבי לשון אחת,אני חולק אליך, אומנם היהודים דיברו מספר שפות, אך את תפילתם ולימודם היהודי הם המשיכו לעשות בעיברית/ ארמית.ולכן הם יכלו גם לתקשר אחד עם השני בשפה זו, לאשכנזים לא הייתה כל בעיה לקרוא את כתביו של הרמב"ם כי הם נכתבו בעיברית. ולכן הייתה להם שפה אחת. ולמרות שהיהודים היו מפוזרים בעולם, קשר בינהם מעולם לא פסק. גם היום יש קשר בין יהודי התפוצות ליהודים שגרים בישראל,ראה הקונגרס היהודי וכדומה. ללא צל של ספק העם היהודי שונה מהעמים אחרים, יש עמים שחולקים איתו חלק מיחודיותו כמו הכורדים שהם עם ללא ריבונות, או הצוענים שמדברים שפות שונות. או העם הארמני שחלק גדול ממנו חי בכלל במקומות אחרים. אך יחודיותו של העם היהודי לא גורעת מעצם היותו עם, השכילו מנהיגי היהדות שיצאו לגלות להעביר את מרכז הכובד של העם מריבונות וקרקע לתרבות לדת. הגדילו לעשות העמים האחרים בכך שמנעו מהעם היהודי להיטמע בהם וכך העם שרד 2000 שנה. מעניין יהיה לראות מה העתיד צופן לעם היהודי בשנים בהם יש שוב ריבונות וזיקה ישירה לקרקע ומנגד יהודים בארה"ב למשל מתבוללים בקצב מסחרר. העם היהודי נמצא כרגע באתגר ובעייני חשוב שנצלח אותו. אך ללא כל קשר ההגדרה למיהו יהודי לא צריכה להיות על פי ההגדרה של האויב שלנו
 

SupermanZW

Well-known member
בטח שהייתה בדיחה

ב1939 היתה האוכלוסייה היהודית בא"י 475000 כשמתוכה 419500 היגרו אליה בין 1881 ל1939, 55500 היו מהישוב הישן. האוכלוסיה היהודית בעולם ב1939 מנתה 17000000 איש כשמתוכה בממוצע שנתי בין 1881 ל1939 היגרו 7232 יהודים לישראל בשנה, כלומר 0.425% מיהודי העולם הושפעו מהציונות כל שנה מהשנים האלה, זהו שיעור זניח ביותר. כאשר מתוך כל היהודים שחיו מחוץ לישראל בתקופה שבין 1881 ל1939 99.575% מהיהודים לא היו ציונים ורק 0.425% מהיהודים היו ציונים בהחלט מוצדק לקרוא לציונות לפני תקופת השואה בדיחה. הצהרת בלפור באה מפני שלמרות רצונם של הבריטים להתחנף לערבים הם העדיפו שהיהודים יהגרו לארץ ישראל ולא לבריטניה. אלמלא הייתה השואה מתרחשת אין ספק שמדינת ישראל לא הייתה קמה, מרבית היהודים היו ממשיכים לחיות באירופה. גם כשברחו היהודים מאירופה הם עשו זאת בלית ברירה. ליהודים אין מוצא אחד, אין שום ראיות שמוצאם של יהודים ממדינות שונות הוא מאותו מקום. האם תוכל למשל למצוא מכנה גנטי משותף בין יהודי מאתיופיה ליהודי מאוזבקיסטאן? או בין יהודי מרוסיה ליהודי מעיראק? או בין יהוטדי מגרמניה ליהודי ממרוקו? אין סיכוי. היהודים היחידים שמוצאם הוא מא"י הם היהודים העיראקים שגלו בגלות בבל, לשאר אין ראיות שבאיזשהו דור קודם שלהם היה מישהו שהגיע מא"י. היהודים האחרים הם תוצרים של גיורים המוניים שהתרחשו בין המאה ה7 לפנה"ס למאה ה1 לספירה (הודו, ארצות ערב שבאסיה, איראן, וצפון אפריקה), בין המאה ה2 לספירה למאה ה4 לספירה (גרמניה, פולין, איטליה וספרד) ובין המאה ה6 לספירה למאה ה11 לספירה (שאר אירופה, מערב ומרכז אסיה). היו מקומות בעולם שבהם היהודים לא סבלו מיחס עויין כלל, ביניהם הודו, אורוגואי, בולגריה, דנמרק, יפאן, ניו זילנד, איסלנד, פינלנד, קאזאחסטאן, ועוד. היו מקומות בעולם שהמסורת היהודית כמעט נעלמה מהם בקרב היהודים והיהודים שאפו לאסימילאציה מלאה עם שכניהם, אלא שהשכנים לא רצו בכך, בגרמניה היהודים התנתקו כמעט לחלוטין מיהדותם והזדהו כגרמנים אך הגרמנים לא ראו בהם גרמנים. בזימבבואה הגיעו היהודים לאסימילאציה מלאה עם הלבנים האחרים שהיו שם, ויש עוד דוגמאות. קשרים היו רק בין קהילות יהודים קרובות ולא בין קהילות יהודים רחוקות. משפחת אשכנזי מורכבת מיהודים ממוצא גרמני שהיגרו ברובם לטורקיה ובמיעוטם למרוקו, עם זאת רובם המוחלט של יהודי טורקיה ומרוקו אינם ממוצא גרמני. למשפחת פרנקל מספר מקורות, ארחיב אם תרצה בהודעה אחרת. יהודים התפללו בעברית אך למדו בלשונות בהן דיברו ולא בעברית, כמעט לכולם היה אז בסידור תרגום של התפילה לשפתם . ארמית רא היתה שפה של יהודים אלא של ארמים. לאשכנזים היו תרגומים של ספרי הרמב"ם ליידיש. הקשר בין יהודים מארצות שונות אינו הדוק יותר מהקשר בין ג'יינים או דרוזים מארצות שונות, קשרים שמאפיינים קהילות קטנות המאמינות בדת שאינה משותפת לאנשים רבים אלא למיליונים אחדים (אחוז זניח בין דתות העולם). ה"עם" היהודי לא "שונה" מעמים אחרים אלא היהודים הם פשוט לא עם, גם הצוענים הם לא עם. דת משותפת מעולם לא הגדירה עם, כמו כן דת אינה מופיעה כלל בהגדרת העם. איני מאמץ את הגדרת היהודי של אויבינו, אני מפריד לחלוטין בין הגדרת היהודי להגדרת מי שאמור להיות זכאי להגר לישראל משום שנרדף על רקע "יהדותו" בין אם הוא יהודי באמת בין אם לאו.
 

izzyr

New member
שוב לצערי אני נאלץ לא להסכים איתך

נעבור סעיף סעיף, לעניין מספר היהודים בישראל, לטענתך מספר היהודים בישראל שהיגרו בתקופה של 1881- 1939 הכפיל את מספר היהודים בישראל בפי 9 (כמעט) נשמע כמו הצלחה. הכול תלוי באיזה נקודת מבט אתה מסתכל, האם אני בוחן את הצלחה על בסיס הפוטנציאל, (כמה היו יכולים להגר מתוך כלל יהודי העולם) או אתה בוחן במדדי הצלחה אחרים (כמה יהודים נוספו להתיישבות בארץ ישראל). אם נכניס למשוואה הזו את הנתון של המצב בארץ ישראל באותה תקופה, מדינת עולם שלישי מול המצב בארה"ב, מדינה מתקדמת, אזי מצב ההגירה היה לא רע בכלל. נוסף לכך עד קום המדינה נוספו (על פי המספרים שהבאת) סה"כ עוד קצת יותר ממאה אלף איש, ב- 1948 היו בישראל 600,000 אלף יהודים, וזה כבר הספיק לעצמאות. הכמות גדולה הגיע לאחר הקמת המדינה. ייתכן וזה היה קורה גם ללא השואה יכול להיות שהיינו נדרשים לגרעין גדול יותר וזה היה לוקח יותר זמן. אך בהחלט ייתכן מצב שבו יש היו בישראל 800,000 יהודים המדינה הייתה קמה ואז גלי העלייה היו מתחזקים. הסיבות להצהרת מגוונות וכוללות גם את האינטרס של אנגליה לגייס את היהודים לצידם במלחמת העולם הראשונה, אך זה לא רלוונטי, עצם הרעיון למדינה יהודית בארץ ישראל החל לתפוס תאוצה, תמיד זה חייב להיות אינטרס כזה או אחר. הקביעה שישראל לא הייתה קיימת אלמלא השואה היא ספקולציה גרידא, ניצולי השואה ברובם לא בחרו לעלות לישראל, העליות הגדולות מאירופה (בולגריה ורומניה) התרחשו במאסה שלהם בכלל אחרי הקמת המדינה. אין שום הוכחה לקבוע שהרעיון הציוני לא מגיע לידי הגשמה בשלב מאוחר יותר, זו ספקולציה ותו לא. החיבור התרבותי של היהודים בגלות איננה שאלה, מלבד מנהגים שונים, הם שמרו על אורח חיים די דומה והשפיעו אחד על השני הטענות לגיור המוני במאה ה- 7 הן תיאוריות בלבד. יש הרבה טענות נגד, כגון איזה אינטרס היה לקבוצות להוריד את מעמדם ולהתחבר לעם נרדף, אלו פעולות לא הגיוניות מעבר לכך שאין לזה שום תימוכין היסטוריים. הגיור המאסיבי יחידי שהוא בסימן שאלה זה הגיור של הכוזריים, גם במקרה זה יש הרבה מאוד שאלות היסטוריות, האם זה התרחש, האם הגיור היה רק של האליטה ולא של כל העם. בבדיקות גנטיות שנעשו לכוהנים מעדות שונות בישראל נמצא שלכולם יש אב קדמון אחד. טענת הגיורים היא תיאוריה בלבד ואין אי מסתמכת על הוכחות היסטוריות או מדעיות. המקומות אותם מנית כמקומות שבהם לא היה רדיפת יהודים, הם לרוב שהם לא הייתה התיישבות יהודים משך מאות שנים, כמו אורוגוואי, ניו זילנד ומקומות אחרים. בבולגריה ובקאזאחסטאן היו רדיפות נגד היהודים בעבר, אומנם יחסית הרבה פחות ממקומות אחרים, אך גם שם היהודים חיו תמיד תחת חשש. בהחלט היו מקומות בעולם שיהודים נטמעו באוכלוסיה. (אחרת מספר היהודים בעולם היה צפוי להיות רב יותר) אז זה לא סותר את העובדה שלמרות זאת אחוז גדול מהיהודים נשאר כזה גם ולמרות הרדיפות. גם לגבי השפה, בהחלט שהיו תרגומים, והם דיברו בשפה המיוחדת להם, מרוקאית ליהודי מרקו, אידיש לאירופה ולדינו ליהודים שגרו על חופי ים התיכון,אך כל אלו ידעו גם לתקשר בעברית, זו הייתה השפה המחברת בניהם. בהחלט היה נוח ליהודי אשכנז לתרגם את הרמב"ם לאידיש,אך הם ידעו גם לקרוא אותו בעיברית. ויהדות תימן הצליחה לשמור על קשר מאוד טוב עם יהדות אשכנז בעיברית. גם לגבי הקשר בין הקהילות בעם היהודי אני חולק עליך, על העובדה שהיה קשר אין חולק, השאלה היא על דחיפות הקשר, לגבי זה חשוב לזכור שאנו מדברים על תקופה בה אין אינטרנט וטלפנים וחשוב לקחת את איכות הקשר על בסיס הנתונים האלו,נראה לי שבנתונים האלו הקשר בין הקהילות על ידי שדרים ושליחים היה חזק מאוד,ניתן לראות שלמעט התימנים כולם קיבלו את חרם דרבנו גרשום לגבי נישואים לשני נשים, ועוד כללים וחוקים אחרים. יש לציין שהקשר הזה את ארץ ישראל כבסיס של אותה תקשורת. היהודים הם עם והכן כאשר יהודי גרמניה החליטו לא לראות עצמם כעם יותר, אלא אולי כפזורה, הגויים סביבם מיהרו להזכיר להם שאנו והם זה לא אותו דבר. הזכות להגר למדינת ישראל צריכה להיות למי שהוא יהודי, ולא כל מי שהאויב שלנו החליט לשנוא גם כן באמתלה שהוא יהודי חייב להיות מוגדר גם אצלי כיהודי ואני צריך לאפשר לו להגר למדינת ישראל. תנסה לחשוב מה יקרה אם מחר פלג אחד של הלוחמים בסודן יחליט שהוא בעצם נלחם בפלג השני בגלל שהוא יהודי, האם גם אז אני היה מחויב לעלות אותם לישראל? האם אנשים אחרים בעולם הם אלו שיחליטו מי יהודי אני אני צריך לתת לו מקלט במדינותינו? זה נשמע לי לא הגיוני
 

SupermanZW

Well-known member
אך צריך לבחון את השפעת השואה

בין 1939 ל1945 היגרו 14000 יהודים לישראל, זהו ממוצע של 2333 לשנה, הוא נמוך יחסית לשנים 1881 עד 1939 מפני שהשואה הקשתה על היהודים להתארגן, לעומת זאת בין 1946 ל1948 היגרו 84000 יהודים לישראל, זהו ממוצע של 28000 לשנה, פי 3.87 מהממוצע של 1881 עד 1939. מה אם לא השואה גרם להאצת קצב הגירת היהודים לישראל כמעט פי 4? ב1948 היו בישראל 650000 יהודים ו130000 ערבים, כלומר שיעור היהודים באוכלוסיה היה 83.3% ורק הרוב המובהק הזה הספיק כדי לשכנע את מדינות העולם להצביע בעד הקמת מדינה ליהודים. שיעור הריבוי הטבעי של הערבים בישראל הוא 3.5% לשנה בעוד שיעור הריבוי הטבעי של היהודים בישראל הוא 1.2% לשנה. עשיתי סימולאציה (קובץ מצורף) מה הייתה אוכלוסיית ישראל החל מ1939 עד היום אלמלא השואה מול נתוני המציאות וניתן לראות בבירור ששיעור היהודים לא היה מגיע ל83.3% לעולם אלמלא השואה ולמעשה היינו מגיעים בסוף השנה הנוכחית לרוב ערבי. הנחותיי בסימולציה היו האופטימיות ביותר שניתן להניח: הגירה של 7232 יהודים לישראל כל שנה, 0 מהגרים יהודים מישראל, 0 מהגרים ערבים לישראל, ריבוי טבעי של 1.2% לשנה בקרב היהודים (שזהו הנתון האמיתי) וריבוי טבעי של 3.5% בקרב הערבים (זהו הנתון האמיתי). היכן שמעת/קראת על רדיפות יהודים בבולגריה וקאזאחסטאן? אני מכיר יהודים בולגרים ויהודיה קאזאחית והם טוענים שלהד"ם, בבולגריה וקאזאחסטאן יהודים מעולם לא נרדפו. רוב היהודים מחוץ לישראל אינם יודעים עברית וכך היה בכל העת המודרנית, אחרת המהגרים לישראל היו מגיעים כשהם יודעים עברית ואנו יודעים שלא כך הדבר. אני לא טענתי שלא היה קשר בין קהילות יהודיות אלא שהוא היה דומה לקשר בין קהילות של דתות קטנות אחרות, זה לא יכול להפוך את היהודים לעם. הגרמנים לא רצו לקבל את היהודים בשל סטיגמות שהדביקו להם. הגרמנים האשימו את היהודים בכל הבעיות הכלכליות שהיו בגרמניה וטענו שהיהודים הורסים את הכלכלה, מושחתים וגנבים. בשל שנאת הגרמנים את היהודים לא נתנו הגרמנים ליהודים להיטמע בהם, לעומת זאת בזימבבואה נטמעו היהודים לגמרי באוכלוסיית האימפריאליסטים הלבנים ואף התנצרו מבלי שהופעל עליהם לחץ כלשהו. אם לאדם יש רקע יהודי כלשהו ובשל כך הוא נרדף צריכה להיות לו הזכות להגר לישראל, ללא רקע כזה לא יטענו שרודפים את הנראדף בשל היותו יהודי. הרי ישראל הוקמה כמקלט לפליטים שנרדפו בשל "יהדותם" גם אם לא היו יהודים באמת ולכן יש לתת זכות הגירה לישראל לכל מי שנרדף בשל "יהדותו". גן הכוהנים שאתה מדבר עליו נמצא גם אצל מרבית הדרוזים, האם תטען שהדרוזים הם יהודים במקורם? סביר להניח שהגן שאתה מדבר עליו אינו מאפיין של כוהנים ואינו מאפיין של יהודים בכלל.
 

izzyr

New member
אנו ממשיכים בספקולציות

אני מעולם לא טענתי שהשואה לא הייתה זרז, ההיפך, אני בהחלט מסכים שהשואה הייתה זרז משמעותי להקמתה של מדינת ישראל, אך זה לא אומר שגם בלי השואה לא הייתה קמה המדינה. הממוצאים של כמה יהודים עלו לפני המלחמה או באמצע המלחה או בסופה נותנים נתונים חלקיים, הרי האם משך השנים העלייה התגברה? אולי הממוצע לא מספר לנו מה באמת קרה, האם ריבוי העולים לאחר המלחמה הוא פשוט הצטברות של אלו שלא יכלו לעלות בזמן המלחמה? הרי הרוב בחר לעבור למדינות אחרות. אני חושב שאנו חוזרים שוב ושוב על טענותינו, למרות שמישהו נרדף על אשמה שהוא "יהודי" אינני מחויב לתת לו מחסה, אם מחר שבט בהודו ישמור שבת ובגלל זה ירדפו אותו זה לא יהיה סיבה לתת לו להתיישב בישראל. ההגדרה של יהודי צריכה להיות הגדרה שאנו מחליטים אליה ולא כל מיני אנשים שרודפים אנשים אחרים. אני חושב שזה מגוחך שאת אחד מהדברים החשובים ביותר לגיבוש של היהודים, מי הוא יהודי יחליטו אחרים ועוד על בסיס רדיפה. זה לא משנה הכיצד אתה מציג זאת, אתה עדין מוותר על הזכות הכול כך בסיסית להגדרה עצמית של מי חלק ממך. אתה נותן זאת דווקא לאלו שהכי שונאים אותך, או סתם בה להם להיפטר ממישהו.
 

SupermanZW

Well-known member
איך זה לא אומר?

אם כשהיהודים היו 83.2% מאוכלוסיית ישראל ב1939 זה לא הספיק למדינות העולם כדי להסכים להקמת מדינה ליהודים בישראל ורק כאשר היהודים היו 83.3% מאוכלוסיית ישראל ב1948 זה הספיק להם כדי להסכים להקמת מדינה ליהודים בישראל זה אומר שעשירית האחוז הזו היתה מאוד משמעותית. משום שתחת ההנחות האופטימיות ביותר שניתן להעלות על הדעת אלמלא התרחשה השואה היהודים לעולם לא היו מגיעים להיות 83.3% מאוכלוסיית ישראל מדינת ישראל לא יכולה הייתה לקום אלמלא התרחשה השואה. אחת משתי אפשרויות היתה מתרחשת, או שהבריטים היו ממשיכים לשלוט בישראל עד היום, או ששטח ישראל היה מסופח לירדן והיה הופך לחלק מירדן, מדינה בשלטון ערבי. עד השואה היתה תנודתיות במגמת ההגירה לישראל, לעומת זאת אחרי השואה עד סוף שנות ה50 התגברה מגמת הגירת היהודים לישראל למעט קפיצה אדירה ב1951 וירידה דראסטית במגמה ב1952. ניתן לראות שהשואה, ולא שום דבר אחר היתה הגורם המשמעותי ביותר להגירת יהודים לישראל. רק מפני שישראל הוקמה כמדינת מקלט לנרדפים בשל "יהדותם" יש להעניק את זכות ההגירה לישראל לכל מי שנרדף מסיבה זו, אני לא אומר להכיר בהם כיהודים אלא רק לתת להם מקלט. ממילא ע"פ ההגדרה הפראקטית רוב אוכלוסיית ישראל אינה יהודית, מי שלא מאמין ביהדות אינו יהודי מבחינה פראקטית, אבל מקלט מרודפינו אני בטוח שאתה מסכים שמגיע לנו ללא כל קשר לאמונתינו. חוץ מזה איך אפשר לצפות מניצולי שואה להאמין במשהו? הם ראו במו עיניהם שאלוהים התעלם מכל הנספים, למעלה ממחצית מיהודי אירופה אז הם בחרו להאמין באחת משתי אפשרויות, או שאלוהים לא קיים או שאלוהים קיים והוא מרושע, שתי האפשרויות האלה שוללות את היהדות מכל וכל. את היהודים אי אפשר לגבש, זה מנוגד לטבעם, ליהודים יש הרגל מגונה להיות בדלנים ולא להתאחד למען שום מטרה, זו הסיבה שישראל הפכה למדינת הקומבינה בה כולם מרמים את כולם, כל מי שיכול גונב והרוב אומללים בגלל התנהלות כושלת זו. רק כשהיהודים מפוזרים בין גויים הם יוצרים קהילות המניעות עזרה הדדית ויחס אנושי בין יהודי ליהודי, במדינה היחידה בה היהודים הם רוב אדם לאדם זאב והיהודים שונאים זה את זה כמעט כמו שהנאצים שנאו את היהודים והגזענות בין עדות מאוד מזכירה את זה. מדינת ישראל היא ההוכחה הטובה ביותר שמוטב ליהודים להיות כמה שיותר מפוזרים בעולם כי רק זה מסוגל להוציא מהם את הטוב שבהם, כשיותר מדי יהודים מרוכזים במקום אחד הם אנשים מסוכנים זה לזה שממררים זה לזה את החיים.
 

liorasar

New member
שמעתם שישו היה פלסתיני?זהו. העולם המוסלמי מו

העולם המוסלמי מוחק כעת את ההיסטוריה בעזרת שקרים. ואין פלא שיש שם כל כך הרבה תאונות (וגם בבריטניה ובצרפת) כי הפנטזיה של השקר אינה יכולה להיות מוכלת רק בתחום אחד והיא זולגת גם לתחומי המדע. אז מטוסים נופלים וצוללות נעלמות וכולי וכולי. מיהו יהודי ? הידעתם שכמעט ודבר לא היה ידוע על שבתאי צבי עד שגרשום שולם גילה כתבים ישנים ? הידעתם שעל מצדה לא היינו יודעים דבר אלמלי נזיר סופר אלמוני שהעתיק את זה ביוונית וזה התגלה באיזשהו מנזר במאה השמינית בערך ? אני אתן לכם דוגמה של יהודי. שלמה מולכו היה יהודי. ואפילו "התנדב" מרצונו.
 

vansivar2

New member
מי הוא יהודי

תשאיר את התשובה לאחמאדינו את מי שהוא רוצה להרוג זה יהודי
 

SupermanZW

Well-known member
אבל אחמדינג'אד רוצה להרג רק את היהודים בישראל

הוא לא מתנכל ליהודים שבאיראן. אם ליהודים שבאיראן היה רע הם היו בורחים מאיראן. אם אחמדינג'אד לא מגדיר את כל היהודים ככאלה שהוא רוצה להרוג ההגדרה שאתה מציע אינה תואמת את כוונותיו.
 
למעלה