מיהו יהודי?

מיהו יהודי?

האם אתה יהודי? שאלות רבות הועלו במהלך ההיסטוריה המודרנית, אודות מיהו יהודי, ומהי היהדות. כאלה טענו לכזאת ואחרים טענו לאחרת. אך כולם הסכימו כי "כולנו יהודים", או לפחות משתדלים להיות כאלה. מלחמות פנימיות וחיצוניות פרצו לאורך תקופת היהדות, כאוס פוליטי, משברים, ודם, הרבה דם. למעשה, יש כחמישה קבוצות המגדירות את עצמן יהודיות, אך בו בזמן הן גם שונאות אחת את השנייה, מה זה שונאות, שנאת מוות של ממש, שכבר גבתה קורבנות רבים. "החמישייה היהודית" מקטלגת בתוכה יהודים-חילונים, יהודים-חרדים, יהודים-דתיים, יהודים-ימניים ויהודים-שמאלניים. וכאלה שקצת מהאחת וקצת מהאחרת\ות. כל אחת מן חמשת הקבוצות טוענת לעיתים לאורח חיים שונה לחלוטין וכן דרכי חשיבה שונות מן הקצה האחד למשנהו. אך כיצד ייתכן הדבר כי חמשת הקבוצות משתייכות, לכאורה, לאותו עם? לאותו גזע יהודי? וכאן נכנסות להן השאלות הגדולות: מיהו יהודי ומהי יהדות. האם אני חייב להיות יהודי? אם כן, אני בעצם מודה שאני בן הגזע היהודי, ומכיר במונח 'גזענות' כמונח שדרכו אני חי ומתנהל. ואם אני יהודי, גם ילדיי ונכדיי וכל צאצאיי, יהיו יהודים, אפילו אם לא יעברו ברית מילה, ואף ינהלו אורח חיים של גויים. כי הרי, הם בני הגזע, היהודי. זכות השיבה והיהדות זכות השיבה, טוענת כי ארץ ישראל היא מקומו של העם היהודי, וכל יהודי הגלובוס רשאים לעלות לארץ ישראל באמצעות מסמכים הטוענים כי הוא יהודי, כי זוהי, אדמת היהודים, ע"פ הכתובים. ללא ספק, היהדות שיחקה תפקיד מכריע בהקמת מפעל הציונות כמקלט בהול לרבבות ניצולי שואת אירופה, ופליטי ארצות ערב. זכות השיבה – ליהודים. בפועל, זכות השיבה שימשה כ"מחסום עצירה" לעלייתם של גורמים המתנגדים להקמת מפעל הציונות, בעיקר גורמים דתיים כאלו ואחרים. הרי בפועל, מדובר במשחק שקרי. לעצור עלייה אחת, ולעזור לעלייה אחרת. בלימת מתנגדים להקמת המפעל, ודחיפת תומכים להגיע למפעל. אך כאמור, אין במשחק הזה אמת של ממש, אין יהודים ולא יהודים, יש מתנגדים ותומכים, למפעל. ומהו הגזע כגזע? קיימים אך ורק 2 גזעים: שחור ולבן. המרכיב למונח גזע כשלעצמו קרוי כרומוזומים, המשפיעים על צבע עור, עיניים, ושיער. לשחורים בד"כ כהה, וללבנים בד"כ בהיר. וכן, יש שפות, תרבויות כאלו ואחרות בכל רחבי הגלובוס, אך שפות ותרבויות אינן גזע. וחזרה ליהודים. נתחיל בהגדרת המילה יהדות. מהיכן זה מגיע? מאיפה המונח המפוצץ הזה "יהדות"? מונח זה הוא נגזרת של הדת היהודית. דת, מערכת של אמונה רוחנית שדרכה: אמונה בכוח עליון, אל שמימי, אשר קטלג את בני העם – כיהודים. זאת אומרת יש גורם אלוהי, אשר טוען כי אתם בניי, אתם יהודים. ואלה מקבלים על עצמם את דרכו, תורתו, ותפיסתו. אך מה אם יש כאלה, אשר סירבו לדבר? או לחלופין, לא חוו את הדבר, וכתוצאה מכך, אינם מאמינים שהתקיים מעולם? זאת אומרת כופרים מכל וכל באמונה כי אי פעם התרחש תרחיש אלוהי? האם הם גם "יהודים"? מה אם גם היום בימים אלו, הם אינם חיים לפי תורת היהדות? מהי הגדרתם של אנשים אלו? יהודים חילונים? אין חיה כזאת. האם יש דבר כזה בן-דת אשר אינו חי לפי דתו, ועדיין יוגדר כבן-הדת לעולמים? אם כן, הוא טוען לגזע יהודי, לא לדת יהודית. וכאמור, דת וגזע מונחים שונים הם. לכן, כל אחד ואחת מאיתנו, יכולים לבחור האם אני מאמין בדת היהדות? במידה והתשובה חיובית, אני יהודי. אם אינני מאמין בה, ובאלוהיה, הרי שאין אני יהודי. האם אתה, יהודי?
 

SupermanZW

Well-known member
זכות השיבה צריכה להיות למי שמוגדר יהודי ע"פ

חוקי נירמברג ולא למי שמוגדר יהודי ע"פ אמונתו הדתית. חוק השבות אמור להיות פתרון לפליטים שנרדפו עקב החשבתם כיהודים ע"י הנאצים ולא קריטריון איזרוח ע"פ דת, אחרת אינו ממלא את המטרה לשמה נועד.
 
יש כאן גלגל שקרי.

היהודי בחוקי נירמברג, הוגדר כיהודי כי מלכתחילה נפל (הוא \ אבותיו) לשקר של "היהודי החילוני". למעשה, אם היה מכיר בנתוני האמת קיים סיכוי גבוה ביותר כי מספר הנרצחים היהודים כביכול, היה הרבה יותר נמוך. אין ספור מלחמות ומשברים ידעו אבותיהם של בני אנוש בעלי האזרחות הישראלית רק כי נפלו לבלוף שקרוי יהודי חילוני.
 

SupermanZW

Well-known member
הנאצים ראו ביהודים גזע

את הנאצים לא עניין אם הקורבן האמין ביהדות או לא, אם השתייך לשיטתם ל"גזע" היהודי היה בן מוות. למעשה מרבית הנספים מגרמניה שנחשבו ליהודים ע"פ חוקי נירמברג לא ראו בעצמם יהודים אלא גרמנים לכל דבר. אלה שראו בעצמם יהודים היו בעיקר ממזרח אירופה. גם רוב היהודים (ע"פ חוקי נירמברג) ממערב אירופה ראו בעצמם שותפים אתניים לאנשים שהיוו את הרוב במדינתם.
 
ממתי מאמצים דיעות של נאצים?

אז למה שלא נאמץ את הנאצים עד הסוף, הם אומרים גזע, הם אומרים גם לשרוף, למה להיעצר ב "לשרוף"? טום מצגר, שמעת עליו? הוא יו"ר הקו-קלוקס-קלאן בקליפורניה, ארגון כוח לבן נאציסטי מהרציניים ביותר, כל גלוחי הראש בארה"ב מעריצים את האיש, והוא, כותב באתר שלו, [אנסה לדייק]: "..היהודי יכול לשנות את שפתו, תרבותו, ואת מראהו, היהודי איננו גזע! אי אפשר להיות יהודי ולהגיד אני חילוני ומעולם לא היה אלוהים. ההכרה בזה שאתה יהודי, גם מכירה שהיה אלוהים, ושיש עכשיו אלוהים, ואתה יהודי. עם אתה סותר את האמונה באלוהים ובכוח עליון, איך תוכל להגיד שאתה יהודי? אי אפשר להיות בן-הדת מבלי להאמין בדת. יהדות היא דת, לא גזע.
 
רק התורה בפרשנות האורתודוכסית תקבע מעמד אישי

לצורך נישואין וגירושין ולצורך קבורה רק התורה במהותה האורתודוכסית תקבע אפשר לחשוב על מסלול של נישואים אזרחיים נוסף למסלול של ידועים בציבור חוק השבות לא צריך לחול על מי שמחפש פתרון כלכלי בלבד ומתן אזרחות צריך לקחת שנים
 

SupermanZW

Well-known member
מדוע דווקא הפרשנות האורתודוכסית?

מדוע לתת לדת לקבוע משהו במדינה המתיימרת להיות דמוקראטית, קל וחומר מדוע לקחת דווקא את הפרשנות הקיצונית ביותר?
 

פלקון188

New member
אז הפרשנות של משפט נירמברג?

באמת מעניין אותי לדעת: איך אתם ודומיך מציעים לזהות מיהו יהודי ? לפי איזה קריטריונים ?
 

SupermanZW

Well-known member
אני לא מציע לזהות מיהו יהודי אלא מי זכאי להגר

לישראל ואני לא קושר בין קריטריוני הזכאות לקריטריוני היהדות.
 

פלקון188

New member
את זה הבנתי

הדברים שלך לא הגיוניים כי שני הנושאים קושרים יד ביד פחות או יותר. מה הקיריטריונים שלך לעניין מיהו יהודי?
 

SupermanZW

Well-known member
הם לא צריכים להיות קשורים

מדינת ישראל הוקמה כדי להיות מקלט לנרדפי הנאצים מאחר ומדינות העולם לא הסכימו או לא יכלו לקלוט חלק ניכר מפליטי השואה. הקריטריון שלי למיהו יהודי הוא מי שמאמין ביהדות, לא משנה באיזה זרם.
 

Crimson Dawn

New member
בוא אני אסביר לך

לפי היהדות יש 7 מליארד יהודים פוטנציאלים בעולם. מדינת ישראל לא יכולה ולא צריכה להיות יעד לכל לכל בני האדם בעולם שמעוניינים ליטול את עול התורה והמצוות, וזאת ממגוון סיבות, החל מקשיים חברתיים-כלכליים, דרך ערעור הזהות הלאומית העברית, וכלה בשמירה על הדמוקרטיה שיכולה להיות מבוססת רק על יסוד לאומי שכן מדינה שאינה מבוססת על הלאומיות תהיה מין הסתם מבוססת על אידאולוגיה מה שיוביל למשטרת מחשבות ולהרס הדמוקרטיה. מכיוון שבאופן מקרי היהדות שמרה פחות או יותר על גרעין של צאצאי תושבי יהודה מימי בית שני, אין מנוס מלהסתמך עליה, אך יש ליצור הפרדה בין היסוד הלאומי של היהדות ליסוד הדתי שלה לטובת המטרות שהוצגו בפסקה הקודמת, ולכן יש לקחת תקופת זמן מסויימת ולהתבסס עליה. כלומר להגיד שכל אדם שבשנת 1887 השתייך לקהילה יהודית מוכרת הוא שייך לקבוצה שאנו מעוניינים שמדינת ישראל תהיה היעד שלה ולקבוצה הזאת לא ניתן להוסיף ולא ניתן לגרוע ממנה אף אדם. ועל כך צריכים להיות מבוססים חוקי ההגירה של מדינת ישראל, מי שהוא צאצא של אנשים מהקבוצה שהוגדרה לעיל, בלפחות 50% רשאי להגר לישראל (אם כי לא בהכרח לקבל אזרחות אוטומטית). מה זה 50%? זה לפחות הורה אחד, או אם או אב. או לפחות שני סבים, לא משנה מאיזה צד, או לפחות ארבעה רב-סבים, לא משנה מאיזה צד וכך הלאה. כמו כן ניתן להכיל זאת רטרואקטיבית עד דור אחד, כלומר אם ישנו אדם שהוא 50% צאצא מהקבוצה שהוגדרה לעיל אז גם ההורה שלו שאחראי ל-50% הנותרים יכול להגר לישראל.
 

אריק ל

New member
לפי חוקי היהדות יש למעלה מ-30

מליון יהודים בעולם... סופרים אותם לפי מי שמגדיר את עצמו יהודי, בלי קשר להאם לפי ההלכה הוא יהודי או לא. יכולים להיות הרבה יהודים שאמם יהודיה אבל אביהם לא, ולכן לא יחשיבו את עצמם ליהודים אלא רק ל"חצי יהודים" (זה נפוץ בעיקר בארה"ב - למשל האריסון פורד וסקרלט ג'והנסון הם יהודים לפי ההלכה כי אמם יהודיה, אביהם לא, והם מוגדים כחצי יהודים).
 

SupermanZW

Well-known member
אין הכוונה לאמץ דעות של נאצים אלא להציל את

נרדפי הנאצים. הנאצים רדפו אנשים שהוגדרו יהודים ע"פ חוקי נירמברג ולא ע"פ ההלכה ולכן הקריטריון של חוק ה"שבות" צריך להיות הגדרת ה"יהודי" ע"פ חוקי נירמברג ולא ע"פ ההלכה. טום מצגר הוא נאצי אמריקאי ולא נאצי גרמני, זו אחת הסיבות להבדלים בהשקפותיו בהשוואה להשקפות הנאצים הגרמנים.
 

פלקון188

New member
איך היה אפשר

להציל את נרדפי הנאצים ? יש שינוי מסויים שהיה יכול למנוע את הרדיפה הנאציסטית ?
 

SupermanZW

Well-known member
כל ניצולי השואה נרדפו ע"י הנאצים

אתה רומז שנרדפי הנאצים הם רק אלה שניספו. למנוע את הרדיפה הנאצית אי אפשר היה אך לתת מקלט לנרדפים שניצלו תמיד היה אפשר והיו מקרים שבהם זה לא בוצע.
 

פלקון188

New member
למה אי אפשר?

רוב אזרחי אירופה וגרמניה בפרט לא נרדפו בשום צורה כלשהי. מי שנרדפו היו היהודים, הצוענים, המרקסיסטים.
 

SupermanZW

Well-known member
אבל חלק גדול ממי שהוגדרו יהודים ע"י הנאצים לא

היו יהודים ע"פ ההלכה. חוקי נירמברג הגדירו כל מי שיש לו סב יהודי או סבתא יהודיה כיהודי כאשר ההלכה הגדירה רק מי שיש לו אם יהודיה כיהודי. ע"פ חוקי נירמברג היו ב1939 30 מיליון יהודים בעולם כאשר ע"פ ההלכה היו ב1939 17 מיליון יהודים בעולם. אין כיום סטטיסטיקה עולמית של כמות היהודים ע"פ חוקי נירמברג אך יש סטטיסטיקה בארה"ב. כיום בארה"ב 5.5 מיליון יהודים ע"פ ההלכה ו9 מיליון יהודים ע"פ חוקי נירמברג.
 

פלקון188

New member
אתה והחאלבי טוענים

שאם היהודים היו משמידים את המסמכים אודות יהודותם לא הייתה שואה, כך זה מתפרש ותקן אותי אם אני טועה.
 

SupermanZW

Well-known member
לממשלות באירופה היו רישומי אוכלוסיה מסודרים מ

לכן גם אם היהודים היו משמידים את המסמכים האישיים שלהם זה לא היה מונע את השואה.
 
למעלה