בדיקת PCR

קרן233

New member
בדיקת PCR

שלום רב, מספר שאלות בנוגע לבדיקת PCR: 1. מהיכן נלקחת דגימה לבדיקה זו? 2. לאחר כמה זמן היא מראה תוצאות מהימנות בנוגע להדבקה ב HIV?. 3. אם היא ניתנת תוך זמן קצר מאוד, לא עדיף להשתמש בה במקום לתת PEP אם אין אינדיקציה להדבקה? 4. באילו מקרים משתמשים בבדיקה זו? 5. האם היא מראה אך ורק נוכחות של הנגיף ב DNA? תודה מראש, קרן
 

נעלבוק

New member
סליחה מראש אם אני טועה

בדיקה זו בודקת את כמות הוירוסים של HIV.ג€ עושים בדיקה זו רק לנשאים בלבד. הסיבה שלא עושים זאת כבדיקה לגילוי כי היא יקרה מאוד. בדיקה זו נעשית בבתי חולים או מרפאות פרטיות. לא נהוג להסתמך בבדיקה זו בהדבקה של הנגיף.
 
PCR

בדיקת PCR בודקת רצף החומר הגנטי של חיידק או נגיף. בHIV הבדיקה נילקחת מדם. הבדיקה אינה בדיקת אבחנה ל HIV כיון שאחד החסרונות הוא תשובות חיוביות בטעות. במקרה של הדבקה היא תהיה חיובית תוך שבוע שבועיים, אולי לפני כן אבל בטוח שהיא תהיה שלילית ב 48 שעות הראשונות אחרי החשיפה מתי שאנו רוציםלעשות בדיקה. לאחר תחילת הטיפול היא תהיה שלילית קרוב לוודאי עקב הטיפול כך שגם אז אין לה מקום. לסיכום מדובר בבדיקה יקרה שאין לה מקום באבחון הדבקה לאחר חשיפה. מתי כן משתמשים בה: ראשית במטופלים בודקים עומס נגיפי בשיטה זו ורואים אם העומס יורד תחת טיפול. זו לא בדיקה אבחנתית אלא בדיקת מעקב. בתינוק של אם נשאית. לתינוק יהיו נוגדנים ל HIV עד שנה וחצי לאחר הלידה כיון שהם עוברים מהאם כך שבמקרה זה הנוגדנים אינם בעלי משמעות.
 
למעלה