נתקלתי בו מכיוון של סוללות למכוניות, אבל לא רואה סיבה שיהיה הבדל. טעינה מהירה מאיצה יצירה של "מחטי" ליתיום על האנודה, וזה מקצר את חיי הסוללה.
השאלה היא כמה זה משמעותי. האם קיצור חיי הסוללה מאלף טעינות לשמונה מאות (סתם מספרים) משנה למישהו, כשמילא בדרך כלל מחזיקים טלפונים פחות משלוש שנים.
תקני ה-qc, ואני מניח שכך גם שאר תקני הטעינה המהירה, דורשים תקשורת עם הטלפון, כדי לוודא תאימות לפרוטוקול הטעינה המהירה הספציפי.
באין אימות, המטען ישאר על חמישה וולט, ואז קצב הטעינה המרבי די מוגבל.
את אותו המכשיר עם 4 מטענים שונים ורק המטען המקורי נתן לי את הטורבו למרות שכולם הראו טעינה מהירה , כנראה שהמטען עם התקן המיוחד נותן עוד משהו .
ניסיתי לטעון עם מטען של מקבוק והוא הגיע ל-3100 ( טעינה מהירה ) , מטען של וואיוואי 9 שהוא גם חזק ונתן טעינה מהירה של 1800 ומטען dash של op שנתן בסביבות 2200 , כולם ציינו את זה כטעינה מהירה .
כשהאייפון מוטען עם מטען מהיר עדיין זה יותר מהיר מהמטען הרגיל , לא יודע לגבי המהירות האמיתית של qc3 אבל אותות מטען אכן מטעין יותר מהר את האייפון ממטען רגיל . אני מדבר על תחושה ולא על הנתונים היבשים של המטען
מסויימות לקחו לעצמן ומנסות להוציא כסף מחברות על ידי הוספה של רכיב ויש כנראה טעינה מהירה גנרית שמתייחסת לכל מכשיר ברגע שמטעינים עם מטען חזק .
כמו שנתתי סתם כדוגמא , מטען חזק של מקבוק ושל טינקפד מטעין את המכשיר k20 מהר אבל עדיין לא טורבו , המטענים לזקים משמעותית מהמטען המקורי של ה-k20
הטעינה הסטנדרטית, זו שכנראה לא מכוסה בפטנטים ספציפיים, תתאים לכל מכשיר. אני חושה שמדובר בעשרה וואט (כשני אמפר). משם והלאה למיטב הבנתי צריך התאמה לפרוטוקול ספציפי, שבו גם המכשיר וגם המטען צריכים לשלוט.