HONOR 10 - ביקורת ב10 ציטוטים , ועוד אחד...

metrocard

New member
HONOR 10 - ביקורת ב10 ציטוטים , ועוד אחד...

"אילו היית שואל את האנשים מה הם רוצים - הם היו מבקשים סוס טוב יותר" - הנרי פורד
לפני שבועיים שיתפתי בפורום נכבד זה את לבטי לגבי מכשיר טלפון חדש עבור חמי. יותר משנה הוא מחזיק בוואןפלוס וואן הישן שלי ועד לאחרונה המכשיר תפקד למלוא שביעות רצונו. לאחרונה , הוא מרבה להתלונן על המצלמה הרעועה, חיי הסוללה של המכשיר ועל עוד כמה באגים קטנים שמציקים לו (ניתוקי BT, איבודי קליטה רנדומליים ועוד) . לקראת יום הולדתו המתקרב, התכנסה המשפחה, הוחלט על רכישת טלפון חדש עבור הפרסונה האהובה, נקבע התקציב, וכמו ברוב המקרים האלה עלי הוטלה משימת בחירתו ורכישתו של המכשיר.
בשרשור בפורום נזרקו כמה אופציות מעניינות ובסופו של דבר הגענו למסקנה שהחבילה הכי נוחה והגיונית לבחור תהיה השיאומי מי A2.

אז הזמנתי עבורו את ההונור 10 …

"פעם התחרתי בכל מיני ענפי ספורט. ואז גיליתי שאפשר לקנות גביעים. עכשיו אני מצטיין בהכל." - דימיטרי מרטין, קומיקאי אמריקאי.
זה לא שאני מזלזל בחברי הפורום הנכבדים (לפחות לא ברובם המכריע
) . ההעדפה של ההונור על גבי השיאומי הגיע לאחר חפירה והשוואה בין שני המכשירים והמסקנה היתה שהחבילה שההונור מציעה (גם אם במחיר מעט גבוה יותר) יותר רחבה ומוצלחת. ה10 מכוון גבוה יותר ומכשירי הדגל של המותג מבית הוואוי ידועים ככאלה שמספקים תמורה גבוהה מאוד למחיר, וחווית שימוש קרובה עד זהה למכשירי דגל אחרים המתומחרים משמעותית גבוה יותר.
הMI A2 לעומתו מוגדר על מפרטו ושימושו כמכשיר ביניים (גם אם מצוין) מתוך רצון לקבל את המקסימום מתוך התקציב הקיים, הלכתי על ההונור . עזרה לכך העובדה גם שאני מחזיק בהונור 8 כמכשיר האישי שלי מעל לשנה , רכישה שהתבררה כמוצלחת מאוד למרות שנעשתה בניגוד לסוג המכשירים שאני נוטה לתעדף בד"כ.

"אין בנמצא יופי מיוחד במינו שאין בו מידה של מוזרות." ~ פרנסיס בייקון ,פילוסוף משפטן וסופר בריטי

כמו שציינתי בזמנו על ה8 , עוד לפני שמניחים את האגודל על כפתור ההדלקה קשה להתעלם מהעיצוב של המכשיר. ההונור 10 ממשיך את הקו העיצובי שהתחילה הוואוי כבר ב8 ,עם גב מזכוכית המוקף במסגרת מט מתכתית. הגב מורכב למעשה מ15 שכבות זכוכית היוצרות תבנית ייחודית בה משתקפות קרני האור על השטח. התחושה הכללית היא שהמכשיר בנוי לתלפיות או כל שכונה ירושלמית אחרת ומשדר יוקרה וייחודיות.
הצבעים הזמינים הינם כחול, שחור, אפור ירוק ולבן .על ידי רווית הכוויות מנמנם לו בניחותא הדגם השחור (או השחור חצות אם נשתמש בז'רגון החברה) שהרי כתוב בתורה שצבעם המיועד של ג'אגדטים אמיתיים הוא שחור .
בדומה למרבית מכשירי הדגל שהושקו במהלך 2018 המכשיר עצמו צר וגבוה (יחס 19:9) בעל שוליים דקיקים שהמסך מכסה את רובו הגדול של פני המכשיר. מימדיו יוצרים מכשיר שיושב בטבעיות ביד ומאוד נוח לאחיזה ולתפעול, גם ביד אחת.
מרשים? בהחלט אבל זה לא ממש משנה, כי הנה הוא נכנס לקייס בכל מקרה .

לכשנלחץ בסופו של דבר על כפתור ההפעלה יתגלה אלינו מסך מצויין - צבעוני, מואר וחד בגודל נאה של 5.84 אינטש המספק תמונה שהיא תאווה לעיניים.

"כמה מהר צריכה הזברה לרוץ עד שהיא נראית אפורה?" - דמיטרי מרטין , ההוא ממקודם.
הוואוי ציידה את ההונור 10 בהיי סיליקון קירין 970 , מעבד הדגל של החברה עד ממש לאחרונה (2 מכשירים כבר הושקו מאז עם ה 980) . בצירוף של נפח זכרון עבודה של 4 GB ו GB זכרון אחסון 128 אחסון (ללא יכולת הרחבה) מתקבלת פה חווית שימוש מהירה להחריד. התפעול זריז , אפליקציות מורדות, מותקנות ומשוגרות כרקטות כיפת ברזל המשחרות לקאסם הבא . העדכון האחרון למכשיר צירף את הGPU TURBU , שם מפוצץ שהעניקה הוואוי לטכנולוגית עיבוד הגרפיקה החדשה במכשיר.
המכשיר פשוט זריז, וכמעט נטול לאגים.

"לינוקס ידידותית למשתמש, היא רק מאוד בררנית לגבי הידידים שלה..." - מקור לא ידוע
גרסת האנדרואיד במכשיר עומדת על 8.1 , (הפאי כבר בתנור) שעליו מולבש ממשק המשתמש המוכר של הוואוי בשם EMOTION UI או בקיצור EMUI . אי אפשר להאשים את הממשק הזה בדמיון רב לאנדרואיד הגולמית, אבל בהחלט ניתן למצוא בו יותר מנקודת דמיון אחת לIOS .
אל אף שגם במכשיר האישי אני חי עם הממשק הזה בשלום, עדיין הוא מהווה הנקודה החלשה במכשיר. מצד אחד יש כמה יתרונות, הממשק מכיל אפשרויות שונות שבחלקן מאוד שימושיות ותורמות (זיהוי תנועת המכשיר על ,ניווט במכשיר בשימוש בסורק טביעות האצבע, זיהוי פנים זריז ויעיל ועוד...)
בנוסף ישנה האפשרות להחליף ערכת נושא לממשק לאחד שרסן קצת את הלוק המצועצע שלו, אלוהים אדירים.
מצד שני , מגיעות לא מעט אפליקציות של הוואוי שסתם תופסות מקום ואת חלקן לא ניתן להוריד ומי שרגיל לאנדרואיד נקי יתקשה למצוא חלק מההגדרות בגלל מיקום שונה בתפריטי המשנה.
בעיה נוספת במכשירים שנרכשים מסין - בגלל שיקוי עלות המכשיר הוזמן באלי אקספרס עם רום סיני. לחובתה של הוואוי יאמר שתהליך החלפת הרום הוא מסובך ומהווה כאב ראש רציני. ברום הסיני אמנם ניתן לקבל שירותי גוגל (הפליי סטור מגיעה מותקנת) , אך הם אינם מוטמעים בצורה מלאה כך שאת גוגל אסיסטנט למשל עדיין לא הצלחתי להגדיר כעוזרת הקולית הראשית (לחיצה על קיצור הדרך מובילה לסינית שצועקת עלי שהיא לא מבינה אותי) . בעיה מציקה נוספת היא שככל הנראה חסמה הוואוי את האפשרות להתקין לאונצ'ר חיצוני. או יותר נכון , ניתן להוריד ולהגדיר לאונצ'ר אך אין אפשרות להגדיר אותו כלאונצ'ר ברירת מחדל ולכן, כל לחיצה על כפתור הבית תחזיר אותנו ללאונצ'ר המקורי של המכשיר. בהחלט מעצבן.
המכשיר הגיע כבר בממשק דובר אנגלית כשפה הראשית ובחלקו התפעולי מתורגם כמעט באופן מלא .עדיין צצו פה ושם חלקים מסויימים בסינית.
עם כל זה, אין בעיה בהתקנת אפליקציות ותפעולן נעשה באופן זהה כמו בכל מכשירי האנדרואיד.

אם אתה מצלם בצבע אתה תראה את צבע הלבוש שלהם; אם אתה משתמש בשחור-לבן, אתה תראה את צבע נשמתם." (לא ידוע)
להוואוי ולהונור בפרט יש מוניטין טוב שמדובר במצלמות מכשיריהן . עם ההונור 8 אני מוציא תוצאות שעד היום נראות טוב גם בהשוואה תמונות ממכשירי דגל בני הדור הזה. כך גם עם ה10 . זאת לא המצלמה הכי טובה בשוק, אבל מדובר במצלמה בהחלט טובה.
המצלמה היא מצלמה כפולת חיישנים כשחיישן אחד (24MP) מצלם במונוכרום (שחור לבן) ובכך קולט יותר פרטים, החיישן השני (16MP) בצבע ועיבוד התמונה המתקבלת בין השניים אמורה לתת תמונות חדות יותר, ברורות ונקיות יותר. מעבר לכך שברוב המקרים זה עובד מצויין , השימוש בחיישן השחור לבן בלבד המתאפשר במכשיר, מנפק תמונות פשוט אחרות . כמאמר הציטוט, יש משהו אחר, בצילום שחור לבן אמיתי ולא מפולטר , מימד עמוק יותר של תמונה, בעיקר שמדובר בצילומי בני אנוש.

בהוואוי מתגאים בכך שבהונור 10 מוטמעת טכנולוגית בינה מלאכותית שבאה לידי ביטוי בעיקר בתחום הצילום במכשיר. תוכנת הצילום במכשיר יודעת לזהות את אובייקט הצילום ובהתאם לכך להתאים לו את הנתונים על מנת לקבל תמונה אופטימלית. בחלק גדול מהמקרים הזיהוי עובד. המצלמה מבדילה בין אוכל, ילד מתרוצץ , צילום נוף , צילום קבוצתי ושלל מצבים אחרים. בתכל'ס תחת העין הלא מקצועית שלי, ברוב המיקרים היא פשוט מעלה את רווית הצבעים (SATURATION) ומשחקת עם הניגודיות\בהירות. לפעמים התוצאות מוצלחות בחלק לא קטן התמונות נראות כאילו צולמו בפילטר צבעוני מידי. .
בתנאי תאורה נמוכים המצלמה מוציאה תמונות סבירות, לפעמים אפילו טובות, לא משהו בחוד החנית אבל בהחלט שיפור משמעותי מרוב המצלמות בהונורים הקודמים. המצלמה מצליחה לקלוט כמות יפה של אור אבל עיבוד תמונה מורגש והעדרותו של מייצב אופטי גורמים לאיבוד פרטים מסויים ,נוכחות קלה של רעש וירידת איכות בתמונה.


מצלמת הסלפי מצלמת סלפים.

"פעם קניתי חבילת סוללות עבור ילדי לחג המולד , עם פתק שאמר "הצעצועים אינם כלולים…" - ברנאד מאנינג, קומיקאי בריטי .
סוללה בנפח 3400 מיליאמפר מספקת יום עבודה מלא בשימוש בינונית בינוני פלוס. גם שהעבדתי אותו בצורה אינטנסיבית יותר עדיין הגעתי לשעות הערב עם קצת תחמושת בקנה. זמני מסך חביבים של 4-5 שעות. צפיה בשלושה פרקים של BODYGUARD במכשיר נגסה בסביבות ה15 אחוז. נתון חביב, הסדרה פחות.
ההונור מצוייד בטכנולוגית הטעינה המהירה העדכנית ביותר של החברה בשם SUPER CHARGE. המטען, מה טוב, כלול. הטעינה אכן מהירה מאוד,בחצי של טעינה המכשיר זינק מ25 ל80 אחוז , טעינה מ9 אחוז עד למצב מלא
 

metrocard

New member
ממשיכים

"Please sir, May I have some more" - אוליבר טוויסט \צ'ארלס דיקנס

אז הנה MORE : שקע אוזניות , מאחרוני המוהיקנים בשוק, מצוי במכשיר ומעניק איכות צליל מספקת ,(מספיק בשביל לנטרל את מעללי החייל היושב מאחוריך ברכבת ישראל אתה מתוודע בעל כורחך כשותף סמוי בשיחת הטלפון אותה הוא מתעקש לנהל בדציבל של מנוע סילון), קורא טביעות האצבע הדקיק והמאוד מהיר מצוי בחלקו הקדמי של המכשיר תחת המסך, אם כי בקושי השתמשתי בו כי למכשיר גם יש זיהוי פנים המתבסס על המצלמה הקדמית ועובד מצוין. חישן האינפרא האדום עדיין מהווה תוספת נפלאה (מאפשר לתפעל מכשירים מופעלי שלט בבית) , הGPS עובד ללא רבב,ה NFC מתקתק , לא נתקלתי בבעיות תקשורת בשן הכחולה,קיים מצב "EYE COMFORT" שהוא למעשה פילטר כחול המקל על העין בצפיה ארוכה במסך. בקיצור, יש MORE .

"כסף כסף כסף ,שורף לי את קצה היד" רמי פורטיס , משוגע.

המכשיר הוזמן מאלי אקספרס במחיר של 270 דולר לפני מס, קצת פחות מאלפיה בכסף ציוני . בהמלצת מנהל הפורום המלומד , לא המתנתי עם ההזמנה לסינגלס דיי על מנת שהמכשיר לא יתתקע בפקק האדיר שייוצר בדואר בעקבות טרפת ההזמנות של היום הזה. העצה התגלתה כמועילה לאור העובדה שמרגע ההזמנה עד להגעתו של המכשיר לידי חלפו רק 11 יום. זמנים לא רעים אפילו בשביל אמזון המהוללת. (ביום הרווקים הסיני מחיר המכשיר ירד ב 20 דולר אבל בשילוב של קופונים וקאשבקים הצלחתי להגיע לסכום רכישה תיאורטי של 850 ש"ח…)
יצויין שנית שבמחיר הזה מגיע תת הדגם הסיני. בשביל לקבל את הגרסה הגלובלית יידרש תשלום כבר של 360 דולר. (1329 ש"ח) .
בכנען ניתן למצוא אותו ברשת גו מובייל, דגם ה64 GB אחסון במחיר של 1619 ש"ח או 1349 אם תדרימו לעיר השמש הנצחית .(לשם שינוי עם מטען מקורי).
באירופה נמכר המכשיר (גם בגרסת ה 64\4) סביב 340 יורו השווים ל1400 שקלים יהודיים. כולם כמובן בגרסה הגלובלית.
באופן אישי אני יכול לומר שהחיים עם הגרסה הסינית לא באמת מהווים מכשול . בהחלט מעצבן שאי אפשר להחליף לאונצ'ר, ומידי פעם מופיע סינית במכשיר אבל בתפעול השוטף הכל תקין. לעומת מכשירים אחרים, תהליך החלפת הרום במכשירי הוואוי הוא חתיכת קוץ בתחת והוא דורש סבלנות לצד פשפוש בתוכנות צד באתרים מפוקפקים.

"שים ידך על תנור חם למשך דקה וזה יראה לך כשעה. שב ליד אישה יפה שעה וזה יראה לך כדקה. זוהי יחסות." - אלברט אינשטיין. לא זמר.
ב1000 ש"ח (או 1170 בשקלול מס) לא תמצאו מכשיר שרץ ככה, מצלם ככה, נראה ככה ובנוי ככה.
החולשה של המכשיר הזה מגיעה בדמות הממשק המעט מעיק שלו ועדיין הממשק עצמו מספק כמה צ'יפורים קטנים שלא נמצא באנדרואידים הנקיים.
גם במחיר האירופאי\ישראלי שלו מדובר בחבילה לא רעה בכלל אפילו שנזכרים שלמכשיר אין תקן עמידות במים כלשהו או טעינה אלחוטית.
בעיני ההונור 10 מהווה כרגע כמקסימום דגל במינימום מחיר. הוואן פלוס 6 מהיר ממנו? סביר להניח. הגלקסי S9 מצלם טוב יותר ? בטוח שכן. ועדיין זה הכל שאלה של מה הפער בביצועים מול המכשירים האלה, וכמה עמוק דחפת את היד לכיס על מנת להשיג אותם , מכולם דרישותיו הכלכליות של ההונור הן הצנועות ביותר…
שהרי נאמר : "Humility forms the basis of HONOR, just as the low ground forms the foundation of a high elevation" - ברוס לי, קרטיסט, גיבור ילדות וחובב סמארטפונים בסתר...
 

z1george

Member
מנהל
יופי של סקירה

רציתי לציין שמדובר בגרסת 128GB ולא 64 גיג'ה
זה משמעותי, כי למכשיר אין אפשרות הרחבה
לגבי מטען המטען הוא מקורי אבל דורש מתאם לארץ ישראל
באילת זה גם מקורי אבל זה מטען אירופי ולדעתי זה 64GB
 

metrocard

New member
זה אכן 64, נראה לי שכתבתי

לגבי המטען הסיני/אמריקאי - גם נכון, הסינים שלחו ביוזמתם מתאם לשקע ישראלי לצד מגן גוף ומגן זכוכית בנוסף למה שכבר מגיע עם המכשיר.

לפנק לפנק לפנק ,��
 

BBBAAABBB

New member
תודה ושאלה קטנה.

HONOR 10 עם רום גלובאלי מאפשר התקנת לאונצ'ר שיעבוד באופן תקין?
 

metrocard

New member
כן. בגלובלי אפשר.

לפי כמה שרשורים ברדיט העניין אומר להפתר גם בסיני בעדכון אבל מאז עברו ארבעה חודשים ושני עדכונים ואין שיניי
 

BobboVilla

New member
סקירה מעולה, אבל לא ציפיתי לפחות


לגבי הממשק והחלפת הרומים, אז זה לא שזה קשה, אלא שזה בלתי אפשרי. וואווי סגרה את האתר שבו אפשר היה לקבל Unlock Code בשביל ה-Bootloader, ואין באמת חלופות, לפחות לחלק מהדגמים. אני לא יודע האם זה המצב בהונור 10, אבל אצלי ב-Honor View 10 (שזה טלפון אחר לחלוטין
) אין יותר אפשרות.
 

z1george

Member
מנהל
UNLOCK BOOTLOADER

קיים אתר שבו אתה רוכש קרדיט (נדמה לי 5 אירו) ואתה מקבל קוד פתיחה
חבר עשה זאת עם MATE 9PRO אכן פתח את הבוטלודר בהצלחה
אבל כמעט הרס את המכשיר בניסיון להפוך את האיזור מסין לEU
בסוף הצליח - אבל הזהיר שזה מסובך מאד.
 

BobboVilla

New member
אצלי הפכו את המכשירים הסיניים להודים


והאמת, אחרי הפיאסקו שהיה לי עם ה-LeEco, אני מעדיף שלא להתחיל להסתבך.
 

metrocard

New member
תודה רבה
הרום הסיני עובד בינתיים בסדר גמור.

וחלפו הימים האלה שחיפשנו את הרום המושלם (ושיתמוך בA2SD בבקשה!!) .
אם ההפרש מהגרסה הגלובלית היה 10-20 דולר עוד הייתי משקיע. אבל בקרוב לרבע מהמחיר של המכשיר עצמו אני לא רואה סיבה אמיתית לרכוש את הגלובלית .
 

BobboVilla

New member
מסכים איתך. אצלי הפער היה קרוב ל-30-40% בין הסיני לגלובלי

ומעבר לעובדה שזה לא נראה לי הגיוני, זה גם הקפיץ את המחיר מעבר למה שאני מוכן לשלם על טלפון.
&nbsp
האמת שגם רוט אני כמעט ולא צריך, למעט בשביל סינון פרסומות. אחרי שנים עם טלפונים עם רוט אני שכחתי עד כמה יש זבל ופרסומות בכל האפליקציות
.
 

laman51

New member
תודה על הסקירה

האם הזמנת מהחנות הזאת?
כשאני נכנס לחנות הוא באמת רושם שטווח המחירים הוא 270-390 (269.99 ליתר דיוק) אבל כשאני בוחר 4GB וצבע כחול הוא נותן מחיר של 290$ (284.69 על צבע שחור, אני מעדיף כחול, כל בחירה אחרת יקרה עוד יותר). כלומר אני לא מצליח לראות מחיר של 270 בפועל, מה אני מפספס?
 

metrocard

New member
צירפתי קישור לחנות שקניתי ממנה

המחיר עלה מעט וכעת הכחול בגרסה הסינית עולה 276 .
ממה שבכלל ראיתי זה משתנה ברמה יומית בכמה דולרים לפה ולשם.

הונור 10
 

laman51

New member
תודה

אגב לגבי ה-launcher - עשית למכשיר עדכוני גרסא? הבנתי שזה קשור לעדכון האחרון או כמה האחרונים שהמכשיר קיבל וכפי שציינת צריכים לתקן אותו בקרוב, כך שאם אכן עידכנת אותו, אולי אם יש דרך לחזור אחורה בגרסא לזו שהייתה לפני העדכונים האחרונים אז תוכל גם להחזיר את האפשרות לשנות LAUNCHER כברירת מחדל (אולי משהו כמו factory reset אבל אני מתאר לעצמי שיש לזה מחיר מבחינתך והשיקול שלך) אני לא יודע אם זה נכון מה שאני מציע אבל חשבתי לשתף בכל מקרה.
 

z1george

Member
מנהל
מטרו שלח לך קישור בתגובה

276$ כחול נשארו 11 יח
השחור היה 259$ אבל אזל
אתה יכול להמר ולחכות שיוסיף מלאי
או לקנות בחנות אחרת
אם תמתין, המחיר יכול לעלות או לרדת
אני הייתי ממתין כי כעת יש עומס ענק במשלוחים אחרי יום הרווקים ולראות עונת חג המולד
הערה: ביום ג בשתיים בצהריים היה אפשר לקנות ב210 את השחור וב220 את הכחול. במשך כמה דק
 

laman51

New member
מה המשמעות של הפקק?

  1. לא בטוח שאני מבין את המשמעות של הפקק, אם זה עוד כמה ימי המתנה זה לא נורא מבחינתי, חג המולד זה עוד חודש וחצי, אם אני אחכה עד אז זה רק אם הייתי יודע שתהיה הנחה משמעותית על המכשיר באתר. אגב, יש איזהשהן הנחות באליאקספרס לבלק פריידי? חג המולד?

דווקא החנות המדובר היא עם הרייטינג הכי גבוה וכ-500 פידבקים, שאר החנויות באזור ה150 עם רייטינג פחות טוב. אגב, איך אתה רואה את המידע הזה ברזולוציה של כמה דקות? ניסיתי לעבוד עם ALITOOLS וALIPRICE אבל זה לא מאפשר לראות ברמה של דקות (לא שאני בונה על זה בשביל להזמין).

תודה.
 
למעלה