תשובות
לאחר כמה זמן שלא נעשה שימוש בקו, סלקום רשאים לבטל אותו?
אחרי שנה לפחות, רק בתנאי שאינו משלם על הקו ואחרי שנשלחו לו התראות בנושא. ראי באתר משרד התקשורת:
חברת הסלולר רשאית לנתק "מנוי רדום" (
שלא קבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות החל מתאריך 1/1/2008)
אשר אינו משלם לחברה הסלולארית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולארית בתכנית הכוללת תקופת התחייבות. החברה תהיה רשאית לנתק מנוי רדום רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת. הניתוק יתבצע במידה והמנוי הרדום שקיבל הודעה לא הודיע לחברה שאינו מעוניין להתנתק. לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום למשך 3 חודשים לאחר הניתוק. למנוי ששמו וכתובתו ידועים לחברה משלוח ההודעה יעשה באמצעות מכתב בדואר רגיל ובאמצעות 2 הודעות מסרון (SMS ) שישלחו למנוי בהפרש של לפחות שבועיים בין הודעה להודעה. למנוי ששמו וכתובתו אינם ידועים- באמצעות 4 הודעות מסרון (SMS) אשר ישלחו בהפרש של לפחות שבוע בין הודעה להודעה. ככל שציוד הקצה של המנוי אינו תומך בקבלת הודעת מסרון, החברה תשלח למנוי הודעות קוליות במקום הודעות מסרון וזאת ככל שציוד הקצה תומך בקבלת הודעות קוליות.
לעניין "מנוי רדום" prepaid שנותרה לזכותו יתרת תשלום, החברה תשיב לו את היתרה במידה והבקשה התקבלה אצל החברה לא יאוחר מ-6 חודשים מיום הפסקת השירות.
http://www.moc.gov.il/607-he/MOC.aspx
מה נקרא "שימוש בקו" - שיחה נכנסת מספיק?
למיטב ידיעתי כן.
ואם מספיק, אז, כאמור, מה הזמן המקסימלי שאפשר לא להשתמש בקו?
זו אותה שאלה כמו הראשונה, לא?
בכל מקרה אם יש לך תשלום חודשי קבוע זה לא רלוונטי לגבייך.
האם ביטול הקו מוחק את המידע - יומן שיחות, הודעות, אנשי קשר?
לא. בדיוק כפי שניתוק המחשב מהאינטרנט לא מוחק את הקבצים ששמורים בו (מקומית, בכונן הקשיח למשל). המידע הנ"ל שמור מקומית במכשיר שלך ולא קשור לחברה הסלולרית. הוא נשאר במכשיר גם אם את מנתקת את הסים, מחליפה אותו או משתמשת בו ללא סים כלל... (מן הסתם ללא חיבור סלולרי, אבל הוא יכול לעבוד).
האם חיוג למספרי כוכבית כגון משרד הפנים נחשב כמספר חינמי (כמו 1-800)?
אין קשר. מספרי כוכבית הם פשוט
מספרים מקוצרים; השאלה היא איזה מספר עומד מאחוריהם. יש כוכביות חינם (למשל שירות הלקוחות של החברה הסלולרית) ויש כוכביות בתשלום רגיל (ואז הן במסגרת חבילת הדקות, אם קיימת).