האם חברת הסלולר רשאית לנתק קו אם לא עשו בו שימוש 3 שנים?

daniel22001

New member
האם חברת הסלולר רשאית לנתק קו אם לא עשו בו שימוש 3 שנים?

שלום

ברשותי סים של קו ישן, רציתי להשתמש בו אך ראיתי ששום מכשיר לא מזהה את הסים.
התקשרתי לסלקום, ולפי מספר הסים, נאמר לי שמאחר ולא עשיתי בקו שימוש במשך 3 שנים, הם העבירו אותו למישהו אחר. (ושיש תקנה כזו של משרד התקשורת)
הקו ההוא היה קו רגיל, ללא תשלום חודשי (פעם היה דבר כזה). כך שיכולתי להשתמש בו חופשי לקבלת שיחות.

האם זה תקין? יש משהו לעשות?

תודה
 

1Shir

New member
שאלתי שאלה דומה לא מזמן, אז כמה זמן
+
שאלה נוספת -

לאחר כמה זמן שלא נעשה שימוש בקו, סלקום רשאים לבטל אותו?
מה נקרא "שימוש בקו" - שיחה נכנסת מספיק?
ואם מספיק, אז, כאמור, מה הזמן המקסימלי שאפשר לא להשתמש בקו?
האם ביטול הקו מוחק את המידע - יומן שיחות, הודעות, אנשי קשר?

אני לא יודעת איך להתנהל עם הקו הישן!


שאלה נוספת לא קשורה -
האם חיוג למספרי כוכבית כגון משרד הפנים נחשב כמספר חינמי (כמו 1-800)?

 

k-don

Well-known member
למי שיש קו קל (10 שח לחודש) מספרי כוכבית

הם לא בחינם אבל הם יכולים להילקח מתוך חבילת הדקות.
הכוונה היא לכוכבית ו 4 ספרות
 

1Shir

New member
יש לי קו 10 ש"ח לחודש של הוט מובייל, אז אני מבינה ממך

שמספרי כוכבית הם כמו שיחה רגילה ונלקחים מבנק הדקות.
אקח זאת בחשבון (אם צריך פרוצדורה ארוכה אולי אשאל אם יש אפשרות לחזור אליי
).
 

1Shir

New member
נכון, אבל למיטב ידיעתי, מספרי 1-800 עליהם כתבתי, הם חינמיים.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
תשובות

לאחר כמה זמן שלא נעשה שימוש בקו, סלקום רשאים לבטל אותו?
אחרי שנה לפחות, רק בתנאי שאינו משלם על הקו ואחרי שנשלחו לו התראות בנושא. ראי באתר משרד התקשורת:

חברת הסלולר רשאית לנתק "מנוי רדום" (שלא קבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות החל מתאריך 1/1/2008) אשר אינו משלם לחברה הסלולארית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולארית בתכנית הכוללת תקופת התחייבות. החברה תהיה רשאית לנתק מנוי רדום רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת. הניתוק יתבצע במידה והמנוי הרדום שקיבל הודעה לא הודיע לחברה שאינו מעוניין להתנתק. לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום למשך 3 חודשים לאחר הניתוק. למנוי ששמו וכתובתו ידועים לחברה משלוח ההודעה יעשה באמצעות מכתב בדואר רגיל ובאמצעות 2 הודעות מסרון (SMS ) שישלחו למנוי בהפרש של לפחות שבועיים בין הודעה להודעה. למנוי ששמו וכתובתו אינם ידועים- באמצעות 4 הודעות מסרון (SMS) אשר ישלחו בהפרש של לפחות שבוע בין הודעה להודעה. ככל שציוד הקצה של המנוי אינו תומך בקבלת הודעת מסרון, החברה תשלח למנוי הודעות קוליות במקום הודעות מסרון וזאת ככל שציוד הקצה תומך בקבלת הודעות קוליות.
לעניין "מנוי רדום" prepaid שנותרה לזכותו יתרת תשלום, החברה תשיב לו את היתרה במידה והבקשה התקבלה אצל החברה לא יאוחר מ-6 חודשים מיום הפסקת השירות.
http://www.moc.gov.il/607-he/MOC.aspx

מה נקרא "שימוש בקו" - שיחה נכנסת מספיק?
למיטב ידיעתי כן.

ואם מספיק, אז, כאמור, מה הזמן המקסימלי שאפשר לא להשתמש בקו?
זו אותה שאלה כמו הראשונה, לא?
בכל מקרה אם יש לך תשלום חודשי קבוע זה לא רלוונטי לגבייך.

האם ביטול הקו מוחק את המידע - יומן שיחות, הודעות, אנשי קשר?
לא. בדיוק כפי שניתוק המחשב מהאינטרנט לא מוחק את הקבצים ששמורים בו (מקומית, בכונן הקשיח למשל). המידע הנ"ל שמור מקומית במכשיר שלך ולא קשור לחברה הסלולרית. הוא נשאר במכשיר גם אם את מנתקת את הסים, מחליפה אותו או משתמשת בו ללא סים כלל... (מן הסתם ללא חיבור סלולרי, אבל הוא יכול לעבוד).

האם חיוג למספרי כוכבית כגון משרד הפנים נחשב כמספר חינמי (כמו 1-800)?
אין קשר. מספרי כוכבית הם פשוט מספרים מקוצרים; השאלה היא איזה מספר עומד מאחוריהם. יש כוכביות חינם (למשל שירות הלקוחות של החברה הסלולרית) ויש כוכביות בתשלום רגיל (ואז הן במסגרת חבילת הדקות, אם קיימת).
 

1Shir

New member
אני לא מאוד סומכת על ההודעות מראש של סלקום

הקו הוא ללא תשלום קבוע - לכן החשש.
ראשית, אני מקווה שאכן שיחה נכנסת בשנה מספיקה


אני לא יודעת איך להתנהל עם הטלפון והמספר הישנים.
אני פשוט מקווה שאם נניח אני אכבה אותו לחודשיים-שלושה רצופים (כי אחרת צריך להטעין אותו לפחות פעם בשבוע), הקו יישמר והמידע שעל הטלפון יישמר.
באמת כנראה יש כאן שתי "סוגיות": הקו/מספר, והמידע שעל הטלפון.
יש לי אינטרס לשמור על שניהם "בחיים".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הם מחויבים לכך על פי חוק... בדקי שפרטייך מעודכנים אצלם

ושאלי אותם אם אכן שיחה נכנסת בשנה מספיקה... ליתר ביטחון.
&nbsp
אם חשוב לך לשמור את המידע על הטלפון, לא פשוט יותר לגבות אותו? יש כיום שלל דרכים (מקומית או בענן, להעביר למכשיר טלפון אחר / מחשב / כרטיס זיכרון...).
 

1Shir

New member
את כל זה את כותבת בהנחה שהם מעוניינים לשמור על החוק

אני אולי חשדנית אבל אני מעדיפה לא לפנות אליהם, אולי אני טועה

לגבי גיבוי, נראה לי שכל דרך מלבד להעתיק ידנית תדרוש עזרה של בנאדם אחר, ותכל'ס, אין לי כוח להיכנס לפרויקט הזה, למרות שזה סיכון, ושזה לא כזה מסובך להעתיק ידנית. יש לי כמה משימות מעיקות יותר דחופות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם את כותבת בהנחה שהם לא שומרים על החוק, למה את שואלת עליו?

אם הם לא שומעים על החוק אין שום משמעות לתשובות לשאלותייך, כי הם ממילא עושים מה שהם רוצים...
 

1Shir

New member
אני מעדיפה מחד לדעת את זכויותיי ומאידך לא למשוך את תשומת לבן

של חברות התקשורת כל עוד זה לא הכרחי


לצערי הרב, חברות התקשורת בארצנו (ואולי בכל מקום, אבל אני מכירה כאן) לא מתנהלות בשקיפות ובאופן שחור-לבן כפי שהצגת, ואז הצרכנים נאלצים להגיב בהתאם.

עקרונית אני מאמינה שרוב החברות נוטות לשמור על החוק, אבל לפעמים גם משתמשות בשיטות מצליח למיניהן.

מקווה שהצלחתי לענות על מה ששאלת...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זכויות זה חשוב, אבל מה הקשר לתשומת ליבן? זה תהליך אוטומטי

שנעשה באופן ממוחשב, כך שלפנייה שלך לחברה אין שום השפעה לרעה עליו. אם תתקשרי הנציג שיענה לך לא יחשוב לעצמו "המממ, אולי באמת ננתק את הקו?" לא רק שזה לא מעניין אותו, ייתכן שהוא אפילו נמדד על אחוז לקוחות שהתנתקו אחרי שיחה איתו, (אני יודעת שזה היה כך בעבר) כך שזה הדבר האחרון שהוא מעוניין לעשות.
&nbsp
לא הצגתי לך שום שקיפות או אופן התנהלות, עניתי לך מה מחייב אותן הרגולטור. לא בדקתי איך הן מתנהלות בפועל. מכיוון שלא התעמקתי מעבר לחיפוש בסיסי בגוגל, אני לא רוצה לקחת אחריות ולהטעות, לכן הצעתי לך לפנות לחברה כדי לקבל תשובה מדויקת מגורם מוסמך (וכדי לוודא שפרטייך מעודכנים במקרה שינסו לפנות אלייך, וזה הרי אינטרס שלך, כתבת שחשוב לך לשמור על הקו). זה הכול. עשי במידע כרצונך, אינך חייבת לי דין וחשבון.
 

z1george

Member
מנהל
אז תעשי שיחה יוצאת של 10 שניות - פעם בשנה

גם אם תשלמי על אותה שיחה כמה אגורות-- לכי על על בטוח
 

1Shir

New member
אם הבנתי נכון

המידע שעל הטלפון יישמר גם אם סלקום יבטלו את הקו?
כי אם אכן כך, אני אקח את הסיכון :)
 

אבי לב50

New member
המידע שעל הטלפון לא קשור לקו אלא לטלפון.

אבל תמיד רצוי לעשות גיבויים.
&nbsp
 
למעלה