Xiaomi Mi A1 - הMI הוא למינימליזם...

metrocard

New member
Xiaomi Mi A1 - הMI הוא למינימליזם...


הקדמה אישית שבה רק כמעט 300 מילים אני מתייחס בכלל למכשיר המדובר.

בכתיבה תמיד השעשעתי, בפורום הזה אני מסתובב עוד לפני שבני הבכור יצא אל אוויר העולם ככה שאני מרגיש נוח הפעם להרשות לעצמי לברבר קצת יותר מהרגיל. עמכם הסליחה.

אני אוהב סמארטפונים.
הם מרתקים אותי ,הלבנות הדקיקות הממוחשבות הללו, הכובשות עוד ועוד חלקים בתחומי חיינו .
אני אוהב סמארטפונים כי תמיד הייתי חובב טכנולוגיה אבל יותר מזה , מכשירי הטלפון החכמים של היום הם פשוט התרגום הכי ישיר למה שבמשך שנים בעבר דמיינו בתור ילדים כ"העתיד".
אנחנו חיים עכשיו את מה שפנטזנו פעם. (לפחות הגיקים שבינינו).
מכשיר אחד היושב על כף ידינו בנוחות (יחסית) עם כל כך הרבה יכולות, עם ספטקרום כל כך רחב של תחומים בהם הוא נוגע.
מנווט,מצלם,מאיר, מחשב, מעבד, מבדר ,מקרין, מנגן .
אה כן, וגם טלפון...
רק תגידו .
ונכון,יש כאלו החוששים וטוענים שהמגמה הזאת לאו דווקא חיובית,במידה לא מבוטלת של צדק אני משער, שהאנושות משתנה בעקבותיו ולאו דווקא לטובה,אבל, בתור הילד שלא ידע את נפשו מפליאה שראה לראשונה אצל חבר את הקומודור 128D ( הD זה לדיסק דרייב!!!) ,טחן שעות כימים בלגו אלקטריק שלו, ורשם אין ספור תוכנות קטנות ומפגרות בבייסיק ופסקל ,הניסיון לדכא את ההתלהבות נועד לכשלון.

אני יונק, צורך ואוכל חדשות בתחום מכל מקור מידע שמספיק אמין וזמין ופרצופיהם הזחוחים של מרקוס בראונלי (MKBHD) , מייקל פישר (mr mobile) , ג'וש וורגרה (android authoruty) ואף שמות איזוטריים כמו רנג'יט קומר ההודי (GEEKY RANJIT) או דאמיר פרנק הגרמני ממלאים חדשות לבקרים את מסך הטלויזיה שלי (שמוזן , איך לא, מהכרומקאסט) שליהוגם האינסופי על מכשיר זה או אחר מפלח את חלל ביתי .

בעיני, על מנת שטכנולוגיה תשבור את תקרת הזכוכית המורכבת מגיקים המשוגעים לדבר שמברברים על כך בפורומים השונים ותצליח להטמע אצל כלל האוכלוסיה המברברת על דברים אחרים יצטרכו להתקיים כמה תנאים, הבולטים מבינהם הוא חווית שימוש ידידותית ונהירה למשתמש ומחיר ידידותי לכיס המשתמש.
האובייקט הבא עליו אנו נדסקס הוא יישום מוצלח של שני התנאים האלה.

הקדמה שהפעם באמת קשורה למכשיר המדובר.

לפני 3 שנים הכריזה גוגל על פרויקט אנדרואיד אחד (android one).
פרויקט של שתוף פעולה של ענקית התכנה עם מס יצרניות מקומיות קטנות במדינות מתפתחות. הרעיון היה ליצור קו מוצרים של מכשירים מוזלים שיעניקו חווית שימוש טובה לצד מדיניות עדכונים תדירה ומסודרת. הפרויקט שוגר ואכן יצאו מס. מכשירים באותן המדינות וכך הסיפור דשדש במשך שלושה "דורות" עד ושייט לו אל ממלכת חוסר העניין מצד העולם השבע עד לספטמבר האחרון בו הכריזה היצרנית הסינית "שיאומי" (שבשום תסריט אי אפשר לכנות אותה יצרנית קטנה) על מכשיר חדש המשויך לפרויקט ANDROID ONE . ההכרזה עוררה עניין בתקשורת העוסקת בתחום, גם בגלל העובדה שמדובר הפעם ביצרנית בקליבר רציני יותר מהיצרניות שהשתתפו עד עכשיו בפרויקט וגם בגלל המפרט הגבוה באופן יחסי עימו המכשיר הגיע המיועד למכשירי ביניים ומבטיח חווית שימוש משודרגת ממה שהורגלו משתמשי הפרוייקט עד כה. זמן קצר לאחר ההכרזה של שיאומי הצטרפו היצרניות HTC ומוטורולה עם גרסאות שלהן למכשירים המותאמים לפרויקט.

ועכשיו קצת תכלס

השיאומי מי A1 (להלן A1, נתוני מכשיר מורחבים יותר פה) הוא למעשה מכשיר אחר של שיאומי (MI5X) שגם הוא הוכרז לאחרונה, רק שבמקרה הזה הוא נטול ממשק ה MIUI , ממשק המשתמש המוכר המותקן על כל מכשירי החברה , ובמקומו הוא נושא גרסת אנדרואיד נקייה מבית גוגל (כמעט) .
גופו הדקיק והמתכתי נושא מסך בגודל 5.5 אינטש ובאופן כללי אי אפשר להאשימו במימדים צנועים אך לזכותו יאמר שאיכות הבניה וההרכבה נמצאת ברמות הגבוהות. כפותורי הווליום והכיבוי נמצאים בצידו הימני של המכשיר במיקום שמאפשר שימוש נוח יחסית לגודל ומה שבאמת מוזר בו מבחינתי הוא שלמרות הגודל, הוא יושב לי יותר נוח ביד עם קייס עליו מאשר בלעדיו. אולי בגלל שהוא דק מידי וגדול יחסית, היד לא סוגרת עליו בבטחון והעובי הנוסף של הקייס מסייע בעניין. בכל מקרה, אחרי הפיאסקו עם ההונור 8, ברור היה שיקבל קייס ועוד אחד איכותי.

המסך, אם כבר הוזכר, הוא מסך טוב אבל בהחלט לא משהו שיסובב ראשים. בגודל 5.5 אינטש וברזולוציית 1080P מתקבלת תמונה חדה, הבהירות טובה מאוד, הצבעים בסדר. אין בו צבעוניות מלבבת או יחס ניגודיות מרשים אבל כל עוד לא תדביקו לצידו איזה מכשיר דגל שיתפוס תחת בעליונותו , אני מאמין שהוא יספק את רוב המשתמשים. העובדה ששיאומי וויתרה על מקשי ON SCREEN ובמקומם נמצא שלושה מקשי מגע הממוקמים תחת המסך, גורמת לכך שגודל המסך מנוצל בשלמותו ונותו רושם של מסך גדול יותר ממה שהוא.

מאחורי המסך מתחבאת חבילת חומרה חביבה לחלוטין הכוללת את מעבד הסנאפדרגון 625 מבית קוואלקום שעליו, כך נראה, מקבלת שיאומי הנחת סטוק משמעותית לאור העובדה שמספר לא מבוטל של מכשירים מתוצרתה שהושקו השנה מתהדרים במעבד זה.
למרות שמדובר במעבד שדור ההמשך שלו כבר הושק וניתן למצוא אותו במכשירי ביניים אחרים ה625 הוא מעבד שקנה את שמו (איפה הוא המקום הזה, בו מעבדים קונים את שמם?) כאחד כזה שמשלב מצויין חסכון בחיי סוללה לצד ביצועים לא רעים בכלל. לצד המעבד נמצא זכרון עבודה של 4 GB וזכרון אחסון בנפח נדיב של 64 GB אותו אף ניתן להרחיב בעזרת שימוש בכרטיס מיקרוSD חיצוני (עד 128 GB) .
בשילוב מערכת ההפעלה הנקייה של המכשיר מתקבלת, ברוב הזמן, חווית שימוש מהירה וזורמת . שיהוקים קטנים נצפו פה ושם, בעיקר בתנאי עומס , אבל דובר יותר בבור קטן בכביש מאשר באיזשהו פס האטה טורדני.

לגבי מערכת ההפעלה, אז כפי שכבר נכתב, מדובר באנדרואיד נקי (שוב, כמעט) החוסה תחת כנפיה של אמא גוגל ואנשים שעוד מתייפחים לכרית ומייבבים "נקסוס" בלילות ימצאו כאן לא מעט ערגה ונחמה. המכשיר מגיע עם גרסת אנדרואיד מס. 7.1.2 כשעד סוף השנה כבר יזכה לטעום מהעוגיה האמריקאית הזאת שעושה שחור בשיניים.
ההסתייגות של הכמעט נובעת משתי סיבות. הראשונה, על אף שמדובר במכשיר בתכנית ANDROID ONE האחראית על העדכונים היא דווקא שיאומי. והשני היא, שהמכשיר מגיע נטול אפליקציות נילוות למיניהם למעט שניים : אפליקציית השליטה על חיישן האינפרא אדום המוטמע במכשיר ואפליקצית פידבק שמהווה מעין תמיכה טכנית למכשיר. בנוסף אפליקציית המצלמה של המכשיר היא זאת של שיאומי ולא זאת של גוגל על מנת שיתאפשר ניצול ושימוש במצלמת המכשיר בעלת העדשה הכפולה, מה שלא נתמך כרגע באפליקציה הגוגלית.
בתור יבבן נקסוס בלתי נלאה מהרגע שהדלקתי את המכשיר הרגשתי כאילו תמיד היה אצלי , הכל מוכר, זורם ונהיר. חווית השימוש מוכרת במובן הכי חיובי של המילה. (וזאת אל אף שכבר יותר מחודש ההונור 8 שמתהדר בממשק משתמש מותאם תוצרת הוואוי משמש כמכשירי האישי)
ונכון, לא כולם מעדיפים אנדרואיד "נקי" , יש כאלה שאוהבים את העושר והפיצ'רים שממשקי המתשמש המושקעים של היצרניות השונות מציעות, וגם בהונור שלי ישנם כמה בונוסים שלא נמצאים בA1 הספרטני (עד כמה שניתן לכנות סמארטפון ספרטני), אבל ליציבות, ולתחושת הזרימה (וכן, גם לעדכונים) שיש במכשירים נטולי ממשק עודף אין תחליף. מה עוד שבסופו של דבר, הניצול האמיתי של מכשירי הטלפון החכם מגיע מהאפליקציות השונות ופה זה כבר הרבה פחות משנה ממשק או לא. וויז, ווטסאפ, וכו עובדות זהה במכשיר עם או בלי ממשק.
עם הדלקת המכשיר התקבל עדכון גדול של מעל לגי'גה ודקות ספורות אחר כך, עדכון אבטחה נוסף, קטן יותר ככה שהחלק הזה של הבטחת העדכונים נראה בינתיים שעובד בסדר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סבבה, אני כבר מזמן לא ילדה...
וסיני עולה רבע ביחס למה?

על שני הסמסונגים (הנוכחי והקודם) שילמתי כ-900 ש"ח. הדרישות שלי די צנועות בסה"כ, וגישתי לחיים היא לשלם מחיר תלת-ספרתי על טלפון סלולרי. ייתכן שיכולתי לקנות סיני בחצי מחיר, אבל בכל זאת יש סטנדרטים, ולא רציתי סיני.
 

enigo

New member
סיני מקביל בביצועים לסמסונג שלך עולה כנראה סביב 100$

אולי פחות במבצעים. משמע בערך שליש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה יותר משליש, והביצועים לא חשובים לי אלא פרמטרים אחרים

אם אתה משווה לטלפונים של חברות מערביות, יכולתי לקנות מוטורולה G5+ (שהביצועים שלו טובים יותר) בפחות מ-200$ (בלי שום מבצע) אבל הוא גדול לי מדי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא נחשבת למותג מערבי ולא סיני, וגם לנובו זה מותג בינ"ל

שבד"כ לא מוזכר עם המותגים הסיניים (אפילו לא ידעתי שזו חברה סינית במקור).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
במקרה דנן אני מבינה (מהכתבה) שזה היה באג ולא פיצ'ר...

 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעייתית מאיזו בחינה? בכתבה מדובר על פרצת אבטחה לא מתוכננת

וכאלה יש למרבה הצער (כמעט?) לכולם (גם למיקרוסופט, כידוע) ולא מתוך קונספט לשתול "רוגלות" או "דלתות אחוריות" בציוד הקצה.
&nbsp
כמו כן לא הבנתי למה שיהיה בכלל רכיב כזה במחשב מלכתחילה, הרי במחשבים אנחנו קונים חומרה ומערכת ההפעלה מיוצרת ע"י חברה אחרת (ואפשר להתקין אותה עצמאית). מה הקשר בין תוכנה של לנובו לגלישה שמתבצעת בכלל בדפדפן...?
 

BobboVilla

New member
לפי מה שהבנתי, התוכנה נועדה לשתול פרסומות באתרים שונים

וזה נעשה על ידי כך שבעצם התוכנה נמצאת בתווך שבין המשתמש לאינטרנט, מה שבעגת ה"סייבר" (כלומר אבטחת סייבר) נקרא MITM, או Man In The Middle. היכולת לראות את כל התעבורה האינטרנטית של מחשב/מכשיר כלשהו זה "החלום הרטוב" של כל האקר. עצם העובדה שלרוגלה/נוזקה הזו היו השלכות מרחיקות לכת אפילו ממה שהחברה תיכננה לא אומר שההשלכות הצפויות שלה היו בסדר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמובן, ועדיין נשארתי עם אותן תהיות...

לא ברור לי מה הקשר בין לנובו (שמספקת חומרה) לתוכנה ולמערכת ההפעלה (שלא היא מייצרת אני לא חייבת להתקין דרכה), מה הקשר שלה לפרסומות באתרים שאינם שלה... הרי חברות מפרסמות באתרים כאלה ואחרים בלי שום קשר ללנובו...
&nbsp
ויותר תמוה – איך יכול להיות שמחשב ששילמת עליו כסף מציג פרסומות של אתרים שהגלישה שלהם חינם? זה כאילו שאשלם כסף על ערוצי כבלים ואקבל בהם פרסומות. כל העסק נשמע הזוי ומפוקפק מאוד... גם מחשב כזה לא הייתי קונה.
 

BobboVilla

New member
לנובו הכניסה את הרוגלה/נוזקה הזו למערכת ההפעלה באופן אוטומטי

כמו למשל שעל מחשב HP יהיו לך תוכנות של שיתופי פעולה שלה עם (למשל) Dropbox. אז לנובו התקינה איזשהו זבל שלא רק מציק שיש, אלא ממש מסוכן.
&nbsp
אבל זה בערך מה שהבנתי. אני לא רציתי מחשבי לנובו מסיבות אחרות לגמרי, אז לא התעמקתי לאיזו צרה הם הכניסו את המשתמשים שלהם.
 
ושוב חוזרים לאותו מקום ..

בעולם מקבילי כלשהוא קונים חומרה וקונים מערכת הפעלה . בעולם האמיתי הימים השמחים האלה נגמרו בשנות ה 90 והרוב המכריע של המחשבים ( השוק המוסדי/אירגוני ) קונה מכונות ממותגות ומוכנות לעבודה . חברה X צריכה 600 מכונות , פונים ל לנובו /HP / דל וכ"ו , מזמינים מכונות ומקבלים אותן מותקנות ומוכנות לעבודה כולל רשיונות WINDOWS+OFFICE . בסיטואציה הזאת כמו שבובו כבר הסביר היצרן ( בדיוק כמו בעולם הסלולר ) מכניס כל מיני תוספים שיתחברו ל eco system שלו
ככה בדיוק מגיעות הפרסומות , הרוגלות ושאר מיני מרעין בישין למערכות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ברור; אבל אני אדם פרטי, לא חלק מהשוק המוסדי ארגוני

כשיש לך מחשב עבודה זה אחרת ממחשב פרטי שאתה בחרת, התקנת (אולי) ותיצרת (קנפגת). כשהיה לי מחשב עבודה אכן לא בחרתי את הפרמטרים האלה וגם לא שיחקתי איתם, אבל מנגד גם לא התנהגתי איתו כמו עם מחשב פרטי מבחינת השימושים, הגלישה, החומרים שהחזקתי עליו וכו'.
 
בחרת , קנית , התקנת , קינפגת ..

לא רלוונטי היום . מבדיקות שאני עושה מידי פעם עם ספקים הם כולם אומרים שהמוצרים הנ"ל מהווים פחות מ 10% מהשוק . המעבר המסיבי של השוק למחשבים ניידים יצר סיטואציה שבה הרוב המכריע של השוק ( כולל לקוחות פרטיים ) קונים מחשב מותג שמגיע מראש עם מערכת הפעלה מותקנת .
היחידים שעדיין רוכשים קופסאות ומרכיבים חלקים הם הגיימרים , והם מאד במיעוט .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רלוונטי למי שזה חשוב לו... וזו בכלל לא הייתה השאלה שלי...

לא משנה, מיציתי.
 

metrocard

New member
מינימליזם כבר לא יהיה פה - חלק ב'

"לדרבי יש חוקים משלו ואנחנו משחקים משבת לשבת " אומרת קלישאה אחת. מעולם הספורט " מצלמת המכשיר מספקת תמונות מצויינות בתנאי תאורה טובים אך מתקשה לספק תמונות איכותיות בתנאי תאורה חלשה" אומרת קלישאה אחרת מעולם סיקור המכשירים. הבעיה בקלישאות שלמרות הבאנליות לרובן יש אחיזה כלשהי במציאות וגם פה המקרה זהה.
שהושק הMI5X (התאום המוקדם של הA1) על צמד מצלמותיו נרמז על כך שמערך המצלמות זהה לזה שנושא מכשיר הדגל XIAOMI MI6 . אז כן, גם פה מדובר במצלמה כפולת עדשה , וגם פה זה אומר שעדשה אחת רגילה בעלת זווית רחבה יחסית והשנייה בעלת עדשת טלפוטו המאפשרת זום אופטי של 2X ללא איבוד משמעותי באיכות. מצד שני , בעוד שהמי6 מצלם לא רע ברוב התנאים, הA1 מחזק את הקלישאה ההיא.

בתנאי תאורה טובים , גם כאלה שמופקים בתך כותלי הבית, המצלמה נותנת תמונות יפות, צבעוניות, חדות ורבות פרטים וגוונים , שהעסק מתחיל להיות חשוך יותר מתחילה קקפוניה של רעש ,טשטוש ואובדן איכות באופן כללי. התמונות עדיין סבירות אבל לא ברות השוואה מול ה"תותחים הכבדים" (שעולים מן הסתם יותר מכפול). מול המכשירים שכן נמצאים באותו סגמנט מחיר, התוצאות בצד היותר משביע רצון של הסקאלה. שעוברים לעדשת הטלפוטו (עדשת הזום) , העניינים אפילו מחמירים. פה נדרשת כבר תנאי תאורה ממש טובה בשביל לקבל תמונה איכותית, ואובדן תנאים כאלה משמעותו תמונות מאכזבות ברוב המקרים.
ממשק המצלמה נוח ומאפשר צילום דרך "כפתור" ורטואלי יעודי במסך או ישירות בנגיעה במסך עצמו. , במקרה האחרון המצלמה מתמקדת באובייקט המבוקש, מודיע בצפצוף קצרצר על מוכנותה ומזמינה את המשתמש לתפוס את הרגע בלחיצה על האובייקט המופיע במסך הצילום (אייקון המיקוד משתנה לאייקון של מצלמה. כמו רובן של המצלמות כפולות העדשה גם פה מתאפשר צילום עם אפקט ה"בוקה" בו המיקוד חד רק באובייקט ספציפי ששאר הרקע מטושטש.רק פה הA1 לא עושה עבודה מדהימה בעניין והתוצאה נראית מלאכותית .
אפליקציית המצלמה עולה מהר לאחר לחיצה על האייקון (או לחילופין על לחיצה כפולה על מקש הכיבוי), מהירות המיקוד מניחה את הדעת, והמצלמה מגיבה מהר למקש הצילום
האפליקציה עצמה נוחה לשימוש עם כמה מצבי צילום, כולל "סייען" ליישור תמונה, מוד ידני בו ניתן לשלוט על כמה ממרכיבי הצילום, מצב פנורמה המוכר, ועוד כמה קטנות.

בוידאו המצלמה תומכת צילום ב4K , התמונה יוצאת חדה וצבעונית אבל חוסר ייצוב מכל סוג הורס את החוויה ומאלץ את המצלמה למצוא מיקוד לעיתים תכופות. ישנו מוד של TIMELAPSE (צילום מחזורי קצר) וסלואו מושן שסה"כ עובדים בסדר .
"בסדר" יסכם בכלל את חווית הצילום מהמכשיר. לשיאומי אין שם גדול בכל מה שקשור ליכולות צילום במכשיריה, הA1 לא ישנה את זה.

לעומת המצלמה חיי הסוללה הם ממש על הכיפק. עם סוללה של 3080 מיליאמפר ועם מעבד ה625 (עם השם הקנוי בתחום,כן?) , המכשיר גולש לו ליום שלם נטול טעינה בשימוש רגוע כשגם ביום שאחרי לא תחפש אחוז תזזית את המטען על הבוקר. גם בשימוש אגרסיבי יותר הסוללה מגיע לסוף יום עם עוד רבע כוח במתניה.. זמני המסך נעים בין 5 שעות ויכולים להגיע גם ל6 בואכה 7 .
המטען המגיע עם המכשיר הוא מטען פשוט בתקן USB C של 2 אמפר ללא טעינה מהירה. למרות שהמעבד כן תומך בQUICKCHARGE 3.0 לא ראיתי אזכור לגבי תמיכה בתקן במכשיר עצמו או בניירת המגיעה איתו. הטעינה עצמה דווקא מהירה יחסית לטעינה רגילה והמכשיר כיסה טעינה מלאה מ5% בסביבות שעה וארבעים .

ומה עוד? חיישן אינפרא אדום בקצה העליון מאפשר שליטה על מכשירי השלט רחוק המצויים בבית, חיישן טביעות האצבע המהיר והמצויין ממוקם בגבו של המכשיר ומאפשר גם גלילה של וילון ההתראות בהחלקת האצבע,, שקע האוזניות הממוקם בתחתית המכשיר מפתיע לטובה באיכותו, הGPS של המכשיר מתפקד ללא רבב (השאיר אבק לכמה מכשירים שהשוויתי מולם ,ברוב ההשוואות קלט כמות כפולה של לווינים) , הWIFI סבבה לגמרי וכך גם תקשורת הנתונים, דור 4 נתמך ללא בעיה על שני תקניו הישראלים, הרמקול בחלקו התחתון של המכשיר לא מצטיין באיכות הצליל באופן בולט אך בהחלט בולט בעוצמתו, לא נרשמו בעיות בתפקוד השן הכחולה, איכות השיחות טובה ונקייה בשני הצדדים והקונצים היחידים שכן ראיתי היו זיופים קטנים עם חיישן הקרבה (המונע תפעול בשוגג של המסך בעת שהטלפון מוצמד לפני המשתמש) וכמה קריסות של אפליקציות ותהליכים ביומיים הראשונים לשימוש במכשיר. זה כבר לא קורה. ככה שנשאר רק לסכם.

אלו ימים שמחים לקמצנים .
מכשירי הMID RANGE של הדור הקודם עוברים חיסול מדפים ונמכרים בהנחות משמעותיות ולעיתים אף בפחות מחצי מחיר. יצויינו ההונור 8 שרכשתי בסביבות ה270 דולר במבצע שעדיין צץ פה ושם והAXON 7 מבית ZTE שהושק בזמנו במחיר של 400 דולר מגיח לעיתים במחצית המחיר.
לצידם יש את המוטו G5 פלוס (עם S או בלי ) מסדרת הG הותיקה והמוערכת של מוטורולה שדומה מאוד לA1 בהרבה אספקטים ומופיע בתמחורים של 240 דולר, ואפילו את הגלקסי S7 ,מכשיר רלוונטי ומשובח לכל הדעות ניתן ללכוד פה ושם ברשת כבר מתחת ל300 דולר .
אז אולי הקמצנים שמחים, הA1 שנכנס לשוק תחרותי וסוער שמח קצת פחות, וזה עוד מבלי שציינו את התחרות מביתו שלו עם סדרת הנוט המצויינת.

מה שהA1 כן מביא לזירה זה כמה יתרונות. הוא הזול מכל אלה ונמכר בסביבות ה220 דולר (וכבר ראיתי מבצעים במחירים זולים יותר) , הוא חדש יותר מכולם והוא משוייך לפרויקט מעניין שמושך תשומת לב מצד אחד ומבטיח עדכונים תדירים ותכופים מצד שני וכנראה מכאן זכה לבאז לא קטן מיום הכרזתו בקרב תחום התקשורת הטכנולוגית .

מעבר לזה, הA1 הוא מכשיר פשוט שמשדר למשתמש אמינות לצד שימושיות. אין לו אטימות למים או טעינה מהירה או אלחוטית, אין לו מסך שימיס את עיני הצופה או עיצוב שירגש סטייליסטים אבל את המטלות היומיות, האפרוריות הוא עושה בסדר גמור.
הביצועים טובים, המצלמה בסדר, חיי הסוללה מצויינים,והתכנה נוחה לשימוש ומעודכנת. הוא לא וואו, הוא פשוט אחלה ובמחיר של 880 ש"ח (אחרי מיסוי) אני לא רואה אופציה טובה יותר. אותי באופן אישי הוא הרשים ואני חושב ברצינות להחליף בו את הנוכחי שלי אם אראה שהדבר יצא משתלם כלכלית.

ו…..טוויסט בעלילה. שוב. רק הפעם הרבה הרבה פחות טרגי.
הA1 נרכש עבור אישתי ונועד להחליף את הOPO המזדקן שלה ,שלעומת שלי, אחרי יותר משלוש שנים של שימוש, התחיל להשמיע זיופים צורמים.(אני משער שהחלפת רום תשפר משמעותית את המצב.) סקר שוק קצר והמלצה שנקלטה בשורות פורום זה שלחו אותי להזמין את המכשיר מאתר GEEKBUYING. המכשיר נמכר במחיר השקה של 215 דולר + עוד 5 דולר הנחה.
זה לקח קרוב לחודשיים עד שהמכשיר נחת בסניף הדואר המקומי ואחרי תשלום מס של 128 שח נוספים (סה"כ 880 ש"ח) עשה הברנש דרכו אל ביתנו. מכאן שהה שבוע אצל כותב שורות אלה להתנסות , ולפני ימים ספורים, לאחר שנערך טקס החלפת כרטיסי הסים ואישתי יצאה שמחה וטובת לב אל העבודה החדשה שלה שבידה טלפון חדש , היא התבשרה שהיא זכאית לקבל מהעבודה מכשיר טלפון חדש וצמוד מתוך כמה אופציות ותקציבים. הA1 הפך מיותר עוד לפני הSMS הראשון שקיבל .
לונג סטורי שורט,בעוד שבוע נוחת בבית הONEPLUS 5.

יאללה בלאגן!!!.
 
למעלה