חיוג מגולן למספר ישראלי של טלזר שנמצא בחו״ל קידומת 055 אזהרה

z1george

Member
מנהל
חזרת אלינו, יפה

לא ראיתי אותך לפחות שנה כאן
ברוכים השבים
 

G Gabi

Member
הוא שב וכתב בטרם כתבת תגובה זו, ראה תגובתו לדברים שכתבתי.

 

carmonle

New member
לפני כשעה קיבלתי דוא"ל מגולן

לפני כשעה קיבלתי דוא"ל מגולן שלאחר בירור הם מזכים אותי בגין החיוב השגוי

התנהלותם בנושא הביאה לכך שגם איבדו 3 לקוחות

ערן
 

carmonle

New member
מצורף תמונת יומן שיחות מהנייד של אשתי

אני מחכה שהחיוב בכרטיס אשראי ירד בבנק ואז אגיש כאמור תביעה קטנה נגד גולן וטלזר. למרות שיכולתי לעצור החיוב בכ״א שכן מדובר בהוראת קבע מעדיף שלא לעשות זאת

ערן

 

G Gabi

Member
וודא ששילמו לך 16 ש"ח הוצאות הצרכן *בנוסף* להשבת חיוב היתר

במידה ולא שילמו, ברכותיי - "זכית" בכמה אלפי שקלים

&nbsp
תודה על העדכון
 

backbencher

New member
לאיזו רשת סלולארית ניידת?

עדיין אינני מבין מה קרה.

הרי רואים כי החיובים של גולן טלקום בעבור עצמם הם אפס, מכיוון שהכל כלול.

החיוג לחו"ל נעשה באמצעות 019 כמפעיל ישראלי לשיחות בינלאומיות, ואת חיובי המקטע הבינלאומי מחשבת טלזר ומגישה לגולן על מנת שתגבה מן הלקוח ותעביר לה, לטלזר. גולן אינה יכולה לדעת א-פריורי כיצד יחוייב הלקוח בגין המקטע הבינלאומי.
אולם, מספרו של הנמען הוא ישראלי, אז לא משנה היכן הוא מצוי.

גם אם נניח כי החיוג הוצג כאילו היה 938-8077(955)1 - עדין זה בלתי אפשרי כי אין בארה"ב אזור חיוג 955.
 

backbencher

New member
...כמו כן רואים כי החשבונית של גולן בעבור עצמה (חיוב אפס) -

הופקה ב- 15/09/2017, בעוד החשבונית בעבור שיחות בינלאומיות הופקה רק ב- 07/10/2017.

אילו היה זה גולן המבצע את המקטע הבינלאומי - היה החיוב בעבור המקטע הבינלאומי מוצג אף הוא ב- 15/09/2017. משמע - מישהו חיצוני לגולן הגיש את חיובי המקטע הבינלאומי לגולן, על מנת שיגבה אותם, ויעבירם אליו.

לכן - זו טעות של טלזר.

לאחר ערעור ובירור - טלזר זיכתה את גולן, וגולן זיכתה את הלקוח.

כעת, מה שרואה הלקוח הממורמר הוא מעין "שורה תחתונה", סיכום של הארוע - גולן זיכתה אותו והוא מניח כי גולן טעתה ומודה בטעותה...
 

carmonle

New member
חיוג מגולן למספר ישראלי של טלזר שנמצא בחו״ל קידומת 055 אזהרה

אני מבקש לספר על מקרה שקרה לי ולהזהיר בחיוג מהארץ באמצעות קו של גולן טלקום למספר ישראלי של טלזר (019), קידומת 055 הנמצא בחו״ל.

ב-4 ספטמבר 2017 רכשתי בנתב״ג חבילה לשימוש בחו״ל (גיאורגיה) של 019, כאשר החבילה שנרכשה כללה חבילת גלישה, שיחות נכנסות ללא הגבלה ודקות לחיוג לארץ. המספר שניתן לי היה מספר ישראלי בקידומת 055.

במהלך שהותי בגיאורגיה בני המשפחה חייגו אלי למספר הישראלי בקידומת 055, שהינה חיוג למספר ישראלי ושיחת חינם.

להפתעתי, ב-7 אוקטובר 2017, גולן טלקום פרסמו בחשבוני בגולן (כולל 3 קווי טלפון מהם שניים שחייגו כאמור למספר ה-055), חשבונית בסך כ-270 ש״ח, כאשר כל השיחות שחויגו למספר ישראלי 055, מופיעות בפירוט החשבונית של גולן כאילו חויגו כשיחות לחו״ל באמצעות מפעיל שיחות בינלאומיות טלזר ולא כשיחות חינם למספר ישראלי.

בבדיקה מול טלזר נמסר ששיחה למספר בקידומת 055 היא שיחה חינם למספר ישראלי ואף יש לי אישור מהם בכתב על כך. כמו כן בידי שיחת מוקלטת עם נציג מכירות של 019 שמאשר ששיחות נכנסות בחבילות שהם משווקים הם שיחות חינם למספר ישראלי. בנוסף יש בידי צילומי מסך של יומן השיחות שחויגו המאשר שהמספר חויג בקידומת 055 בלבד.

מול גולן אני ניתקל באטימות וחוסר יכולת לטפל ולבדוק הנושא, הם נאחזים בחשבונית שלהם והתשובות של גולן לפניותיי הן סטנדרטיות ושבלוניות. למעט שיחה עם נציג שירות לא הצלחתי לדבר עם דרגים גבוהים יותר בגולן.

טלזר מסרו לבני בשיחה טלפונית שנתקלו במקרים כאלו בעבר בגולן ושלחו אותנו לטפל בנושא מול גולן ואילו גולן מנפנפים אותנו.

בכוונתי לתבוע את גולן וגם טלזר לצערי (שכן החשבונית היא בגין חיובים שלהם), שכן אין בכוונתי לשלם עבור שירות שאמור להיות בחינם. באם מישהו ניתקל או חווה מקרה דומה, אודה על קבלת מידע כיצד טיפל בנושא.

ולקוחות גולן טלקום שמחייגים למספר ישראלי של טלזר שנמצא בחו״ל, קידומת 055, הזהרו !
 

backbencher

New member
תודה על האינפורמציה.

יש לי שאלה, העשויה להראות טפשית. נא לא לכעוס.
האם שני בני המשפחה, אשר חייגו אל הקו 0559388077, שהו בשטח ישראל בעת החיוג, או שמא טיילו יחד עימך, או אולי שהו אותה עת במדינה שלישית?
 

carmonle

New member
תודה, לא זיכו בסכום נוסף מעבר לסכום החיוב השגוי 269.35 ש"ח

עדיין לא שילמו אולם בחשבוני בגולן מופיעה חשבונית זיכוי

כנראה שהרוויחו אצלי שכן אין לי האנרגיה להתעסק בקבלת פיצויי מעבר לקבלת ההחזר של הסכום השגוי בו חוייבתי 269.35 ש"ח

בנוסף כמו שציינתי איני לקוח שלהם יותר

ערן
 

carmonle

New member
ניידתי לרשת סלקום במסלול

דרך מקום העבודה, 45 ש"ח לחודש ללא הגבלה כולל 20GB גלישה, תיאורתית אין תוקף לסיום החבילה אבל הם רשאים לעדכן מחיר

ערן
 

G Gabi

Member
היותך לקוח או לא לקוח - אינו רלוונטי.

סעיפי החוק ברורים מאוד.
יש מסגרת זמנים קשיחה בה עליהם להשיב לך את כספך, בתוספת ריבית והצמדה ובתוספת הוצאות הצרכן (=סכום ההחזר).
בלאו הכי הם חרגו ממסגרת הזמנים המופיעה בחוק, שכן הבירור ארך יותר זמן משהיה אמור להימשך.
במידה ולא פעלו כפי המופיע בחוק, הרי אתה יכול לתבוע פיצוי לדוגמא ובית המשפט רשאי לפסוק עד 10,000 ש"ח פיצוי *ללא* הוכחת נזק.
להגיש תביעה קטנה אינה טרחה, ניתן לעשות זאת מבלי לקום מהכסא בבית. התהליך כולו מבוצע דרך האינטרנט. העלות? 50 ש"ח / 1% מסך הסעד המבוקש - לפי הגבוה.

במקרה זה, לשון החוק מתחלק לשניים.
סעיף 13ד1 לחוק הגנת הצרכן וסעיף 31א.

ציטוטים:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm

13ד1 -
13ד1. (א) בעסקה מתמשכת שבה מחייב העוסק את חשבונו של הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב חשבון או לפי הרשאה לחיוב כרטיס אשראי כהגדרתו בסעיף 14ב(ב) –
(1) טען צרכן כי העוסק גבה ממנו סכום נוסף על הסכום שהוא רשאי לגבות בהתאם לתנאי ההתקשרות (בסעיף זה – סכום עודף), יברר העוסק את טענותו בתוך עשרה ימי עסקים;
(2) מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה – סכום ההחזר); היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).
(ב) עוסק ישלח לצרכן תשובה מנומקת בכתב על ממצאי הבירור, כאמור בסעיף קטן (א), בתוך 21 ימי עסקים מיום פנייתו.
(ג) הסכומים האמורים בסעיף קטן (א) יעודכנו ב-1 בינואר בכל שנה, החל ביום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013), בהתאם לשיעור השינוי בין המדד שפורסם בחודש דצמבר בשנה שקדמה למועד העדכון לבין המדד שפורסם בחודש דצמבר בשנה שקדמה לכך; בסעיף זה, "מדד" – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
(ד) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע סוגי טובין ושירותים שלגביהם יהיה עוסק רשאי לברר את טענת הצרכן או להשיב לו את הסכום העודף בתקופה ארוכה מהאמור בסעיף זה, כפי שיקבע.

31א (ההדגשה איננה במקור) -
31א. (א) נקשרה עסקה בין עוסק לצרכן והעוסק הפר, בקשר לאותה עסקה, הוראה מההוראות המפורטות להלן, רשאי בית המשפט לפסוק, בשל אותה הפרה, פיצויים שאינם תלויים בנזק (בסעיף זה – פיצויים לדוגמה), בסכום שלא יעלה על 10,000 שקלים חדשים:
(1)...
(1א)...
(2)...
...
(2ב1) טען צרכן כי עוסק גבה ממנו סכום עודף – והעוסק לא השיב לצרכן את סכום ההחזר המגיע לו לפי הוראת סעיף 13ד1;
...
(7)...
(8)...

(ב) לא תוגש נגד עוסק תביעה לפיצויים לדוגמה לפי סעיף קטן (א), אלא לאחר שהצרכן שלח או מסר בקשה לפי אותו סעיף קטן, בכתב, לרבות באמצעות תקשורת אלקטרונית; לעניין פסקה (2ב), די אם הצרכן מסר הודעת ביטול בכתב כאמור בסעיף 13ד(א)(2) ו-(ב); ולעניין פסקה (4), די אם הצרכן ביטל את העסקה כאמור בסעיפים 14א(ג), 14ג(ג) ו-14ג1(ג).
(ג) (1) על אף הוראות סעיף קטן (א), רשאי בית המשפט לפסוק בשל הפרה כאמור באותו סעיף קטן פיצויים לדוגמה בסכום העולה על 10,000 שקלים חדשים ובלבד שאינו עולה על 50,000 שקלים חדשים, אם מצא כי ההפרה היא הפרה חוזרת או הפרה נמשכת או שהיא נעשתה בנסיבות מחמירות כהגדרתן בסעיף 23א(ב).
(2) בסעיף קטן זה –
"הפרה חוזרת" – הפרת הוראה מההוראות לפי אחת הפסקאות שבסעיף קטן (א), בתוך שנתיים מהפרה קודמת של סעיף המנוי באותה פסקה שבשלה הורשע לפי סעיף 23;
"הפרה נמשכת" – הפרת הוראה מהוראות הסעיפים המנויים בסעיף קטן (א), לאחר שנמסרה הודעה לפי סעיף 21(4) או שניתן צו לפי סעיף 30, או לאחר שנסתיימה תקופת הזמן שנקבעה בהודעה או בצו כאמור, לפי המאוחר.
(ד) בבואו לפסוק פיצויים לדוגמה לעוסק, בשל הפרה כאמור בסעיף קטן (א), רשאי בית המשפט להתחשב בכך שאותו עוסק הורשע, בשל אותו מעשה, בעבירה לפי סעיף 23.
(ה) בבואו לקבוע את גובה הפיצויים לדוגמה, יתחשב בית המשפט, בין השאר, בשיקולים המפורטים להלן, ולא יתחשב בגובה הנזק שנגרם לצרכן כתוצאה מביצוע ההפרה:
(1) אכיפת החוק והרתעה מפני הפרתו;
(2) עידוד הצרכן למימוש זכויותיו;
(3) חומרת ההפרה, היקפה הכספי ונסיבותיה;
(4) שווייה הכספי של העסקה שבקשר אליה בוצעה ההפרה;
(5) ההיקף הכספי של עסקי העוסק;
(6) גובה הקנס הקבוע בשל אותה הפרה לפי סעיפים 23 או 23א, אם קבוע קנס כאמור.
(ו) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מזכותו של צרכן לפיצויים לפי סעיף 31 או לכל סעד אחר, בשל אותה הפרה.
 

backbencher

New member
תודה על האינפורמציה.

זו לא יכולה להיות בעיה של גולן, פשוט מפני שהקו 0559388077 אינו שלה, ומבחינתה - כל שיחה ממנויי גולן, אל מספר זה היא שיחה אל מספר ישראלי בעל מתכונת מיספור קווים "רגילה", ואם המחוייג שוהה בחו"ל - העלות היא על המחוייג, לא על המחייג, כאשר גולן מחייבת את המחייג בלא יותר מכ- 18 אג' לדקה, אם כלל אינו מצוי בתכנית תעריפים כלשהי.

אני חש כי הבעיה היא אצל טלזר, אך אינני יכול להגדיר מהי התקלה אשר ארעה אצלה...
 

G Gabi

Member
כיצד הבעיה אצל טלזר? קרא שוב את ההודעה הפותחת את הדיון

"טלזר מסרו לבני בשיחה טלפונית שנתקלו במקרים כאלו בעבר בגולן ושלחו אותנו לטפל בנושא מול גולן ואילו גולן מנפנפים אותנו. "
מהדברים האלו אני למד כי מצב זה ייחודי לחברת גולן טלקום. כמובן שזה לא חד-משמעי
אם הנחתי נכונה, הרי מוזר שהתקלה אצל טלזר שכן מדוע התקלה רק עם גולן טלקום ולא חברות אחרות?
 

G Gabi

Member
מכח מה אתה מתכוון לתבוע את טלזר?

אשר לתביעה כנגד גולן, בבקשה עדכן כיצד הדברים יתפתחו

אישית, מסכים מאוד עם גישתך שלא לערב את חברת האשראי בעניין.
 

carmonle

New member
אני מתכוון להגיש תביעה גם נגד טלזר - תביעה משותפת מהסיבות

הבאות:

1. החשבונית שהוציאה לי גולן היא בגין שירותים שספקה טלזר כמפעיל שיחות לחו״ל והכסף מיועד לטלזר להבנתי (לא לפי שיחות שלי עם טלזר).

2. ניסיתי לבקש מטלזר רישומי שיחות של הסלולר של אשתי שבוצעו כשהם לפי חשבונית גולן ספק שיחות לחו״ל, ונאמר לי שאין ביכולתם להפיק דוח כזה.

3. לדעתי שניהם צרכים להתייחס בבימ״ש לחיובים בחשבונית שהופקה על ידי גולן. לא נראה לי הגיוני שלגולן רישומים בגין שיחות שבוצעו ולטלזר אין כאלו כאשר כביכול הם סיפקו שירות של מפעיל שיחות לחו״ל לסלולר של אשתי.

מאחר ומדובר בעניין מהותי מבחינתי לגבי ההתנהלות של גולן בעיקר, לא מתכוון לתבוע שום סכום מעבר לעלות החשבונית ואגרת התביעה.

אני מניח שמרבית הלקוחות היו מסתפקים בלעזוב את גולן וסופגים את העלות שאולי עבור רבים ואני בינהם אינה מהותית (כ-269 ש״ח), אבל איני מוכן לתת להם לחגוג.

ערן
 

G Gabi

Member
אתה מצפה להשבת הנזק בלבד? חבל.

חולק על גישתך לתבוע את טלזר, מבין את נקודת מבטך, אבל חולק עליה.
מניח שטלזר יטענו בפני בית המשפט טענת "העדר יריבות" ויבקשו להסיר אותם מהתביעה (ואף פסיקת הוצאות משפט). קח את האפשרות הזו בחשבון והכן תשובה ונימוקים מתאימים.
&nbsp
לבעלי רישיון לאספקת שירות רט"ן יש תת-פרק העוסק ב"קביעת תעריפים", עיין בו, ייתכן ותמצא שם מידע רלוונטי. כנס לאתר משרד התקשורת, מצד ימין של קישור "רישיונות", חפש את האחד של גולן טלקום. ממליץ שלא לעשות חיפוש בגוגל מכיוון שלעיתים המסמך המוצע אינו המסמך העדכני ביותר.
&nbsp
אם זכור לי נכון, יש חברות תקשורת שמותר להן לגבות תשלום עבור חברות אחרות (למשל, ספקי תוכן למיניהם או כמו במקרה זה, מפעיל בינ"ל וכד').
כמדומני שברישיון אמורה להופיע שורה עם שם הספק וכיצד ליצור איתו קשר במידה ורוצים לברר משהו בעניין החיוב. אם זה מופיע, אולי באזור של "חשבונות למנויים" ואולי בנספח ה ברישיון.
אני לא יודע אם הכסף הועבר לטלזר או לא, חושב שזה גם לא רלוונטי. קיבלת תשובה מטלזר שמבחינתם החיוב שגוי ולא אמור היה להתרחש.
אתה טוען "לטלזר אין כאלו כאשר כביכול הם סיפקו שירות של מפעיל שיחות לחו״ל", הרי הם טוענים שהם לא סיפקו שירות מפעיל שיחות בינ"ל, משכך, למה שיהיו להם רישומים על שיחות שלגישתם כלל לא בוצעו דרכם?
&nbsp
להיות דון-קישוט ועקרונות זה חשוב, לא מזלזל בזה ולו לרגע (יעידו נציגי גולן טלקום שעונים למיילים שלי... לא אחת פניתי אליהם ואל משרד התקשורת בעקבות דברים שנראים לי כהפרות [לכאורה] של הרישיון; יעידו נציגי טלזר שפניתי אליהם בגלל חיוב יתר (=גניבה לכאורה) של 0.01 ש"ח
[נודניק שכמותי....]).
במקרה שלך, המחוקק אף אפשר לצרכן לתבוע פיצוי ללא (!!!) הוכחת נזק ובית המשפט רשאי לפסוק פיצוי בסך של עד 10,000 ש"ח. כמדומני שהרחבתי על נקודה זו באחת התגובות הקודמות.
יש נזקים? כמובן תתבע גם אותם. חיוב היתר, 16 שח הוצאות הצרכן, שעות עבודה, אגרת בית משפט. ברור לי שזה לא הסכום, מכתיבתך ניכר ש-500 ש"ח לכאן או לשם לא ישפיעו עליך מהותית (וגם פסיקת פיצוי של כמה אלפי שקלים לזכותך, כמובן לא יכול להזיק), זה ניכר עוד בהודעה הפותחת את הדיון.
אתה מדבר על עניין עקרוני, בית המשפט לתביעות קטנות אינה הכתובת. בית משפט זה אינו יכול לפסוק "צו עשה" לחברת גולן טלקום לבחון את המערכות ולתקן אותן במידה ונתגלתה בהן תקלה. הרי, אם תתבע את העניין העקרוני, בית המשפט יקשיב, יכריע, יאמר לחברת גולן טלקום (במידה והתקלה אצלם) "נו נו נו, תחזירו לו את הכסף" וזה יסתיים העניין. הרי לגולן טלקום אין תמריץ לתקן את העניין, זה לא כלכלי עבורם.
&nbsp
אגב, אתה נצמד לצילום מסך מהטלפון הנייד - צילום שבקלות ניתן לערער על אמינותו ולשלול את נכונותו. גולן טלקום מאפשרים לגשת לפירוט השיחות דרך אתר האינטרנט שלהם, בדוק מה מופיע שם והשתמש ברישומים אלו לצורך אסמכתאות.
 

carmonle

New member
בדקתי גם את החשבונית הרגילה של גולן - יש חיוב כפול

תודה שהסבת תשומת לבי לבדוק גם את החשבונית הרגילה של גולן ויש חיוב כפול.

בחשבונית המיוחדת בגין חיוג דרך מפעיל לחו"ל זמן השיחה שונה ב-3 שעות (מוקדם יותר) מהחשבונית הרגילה. בחלק מהשיחות זמני השיחה לא זהים. נראה לי שאבדוק שנית את האפשרות לתביעה יצוגית שכן ניסיוני הקודם לא צלח.

מצרף את הקטע מ-2 החשבוניות לעיונכם

ערן
 
למעלה