8 תובנות על ה HONOR 8

metrocard

New member
8 תובנות על ה HONOR 8

אז ככה, מה שקרה בסוף הוא שלפני שבוע וקצת התחלתי לכתוב קצת הגיגים על הרכש החדש לבית הוואוי ובכלל ובלי ששמתי לב הגעתי למסמך ענק , כמעט 4 דפי גוגל דוקס עמוסים בפרטים דימויים ושאר ירקות. אז על מנת להלאות פחות , הנה 8 נקודות התייחסות להונור 8 שנחת לא מזמן בידי ועוד קצת.

1. הוא יפיוף - לא נקודה שאני נוהג להתעכב עליה בד"כ אבל ניכר שהחבר'ה בהוואוי עשו מאמץ ניכר בעניין. לא פחות מ15 שכבות זכוכית מוקמו בגב המכשיר היוצרות דרך ייחודית ומעניינת בו האור משתקף . תוסיפו לזה מסגרת אלומניום בטקסטורת מט , גוף דקיק ,מבנה צר וחטוב ושמירה על קווי עיצוב חלקים וזורמים וקיבלתם דוגמן (שאוהב לאסוף טביעות אצבע) . המכשיר משדר אלגנטיות 360 מעלות בכל צבעיו הזמינים (כחול,מוזהב, שחור ולבן) .
מצד שני,כל הזכוכית הזאת זה בדיוק מה שעלול להפוך אותו אחרי מפגש לא צפוי עם הקרקע לקליידוסקופ יקר מאוד מה עוד שבגללה הוא חלקלק כפוליטיקאי בסיור שוק. ככה שההחלטה הראשונה שלקחתי מהרגע שהפשטתי את היפיוף מיריעות הפלסטיק שכיסו אותו, הוא שהבחור לא ייצא מהבית ללא קייס חובק. כמחווה למאמציה של הוואוי, הזמנתי, לראשונה, קייס שקוף.

2. הוא ביצועיסט - המעבד הוא קירין 950, המפותח ומיוצר ע"י הוואוי עצמה ומקביל בביצועיו לסנאפדרגון 820 , מעבד הדגל שהותקן ברוב מכשירי הדגל של היצרניות הגדולות בשנה החולפת .מגובה ב4GB זכרון פנימי ו32 GB של זכרון עבודה נותנת החומרה במכשיר (בתיאום עם התוכנה כמובן) חווית שימוש זורמת ומהירה. אין לו את המהירות הרצחנית של הOP3T הנחשב מתחרה ישיר שלו אבל הוא לא נופל הרחק מאחור ואם אתה לא חיית גיימינג תאוות כוח, תהנה ממכשיר שמריץ את רוב המשימות שתפיל עליו ללא מאמץ ניכר מידי. לא נתקלתי בלאגים מתסכלים וגמגומים קלים נצפו אבל הם נדירים ומגיעים רק אחרי "התעללות" במכשיר.

3. הוא מצלם על הכיפק - 2016, שנת הלידה של ההונור 8 ,התאפיינה בצמיחה מורגשת של קטגורית מכשירי הביניים פלוס , שרובם החזיקו בתג מחיר הסובב את ה400 דולר. לצד ההונור בלטו באותה השנה מכשירים כמו ה ZTE AXON 7 , האלקטל איידול 4 , המוטורולה מוטו Z PLAY וכמובן הוואן פלוס 3 וה 3T . מלבד חומרה שלא נופלת יותר מידי ממכשירי הדגל היקרים ,כל יצרנית השתדלה לתת איזשהו פיצ'ר בולט נוסף שישכנע את הלקוח לבחור במוצר שלה. באקסון דובר באודיו איכותי, המוטו הציע חיי סוללה פנומנלים , הוואן פלוס מהירות פעולה מפלצתית ואצל ההונור, הבונוס בא במצלמת המכשיר.
המצלמה בהונור 8 מהחלוצות בתחום חיישני הצילום הכפולים. במקרה הזה מדובר בשתי חיישנים בנפח של 12 מגה פיקסל, מפתח צמצם של 2.2F, חיישן אחד מצלם במונוכרום (שחור לבן) ובכך קולט יותר פרטים, השני בצבע ועיבוד התמונה המתקבלת בין השניים אמורה לתת תמונות חדות יותר, ברורות ונקיות יותר. וזה אכן עובד ברוב המקרים. התמונות המופקות במכשיר חדות וברורות ועשירות בפרטים ובגווני צבע. זה לא ב100 אחוז מהמקרים אבל ברובם המכריע. בתנאי תאורה נמוכים התוצאות פחות מרשימות אבל בהחלט מספקות ובכלל מול מכשירים אחרים באותו טווח מחיר (ובחלק מהמקרים גם יקרים ממנו) להונור 8 יתרון ברור בכל מה שקושור לצילום.תגובת מצלמה מהירה, פחות משניה מרגע לחיצה.
החיישן הכפול מאפשר לשחק עם עומק השדה בתמונות (נושא התמונה חד לעומת הרקע המטושטש) ובנוסף ממשק המצלמה העמוס באפשרויות, שימושיות יותר או פחות, מאפשר "משחק" רב עם התמונות ליצירת תמונה סופית עם טאץ' אישי כולל אפשרות לPRO MODE המאפשר שליטת המשתמש בפרמטרים המשתנים בצילום.
מצלמת הסלפי בעלת 8 מגה פיקסל ובאיכות טובה רק צריך לזכור לנטרל בכל פעם שמפעילים אותה את פילטר ה"יופי" שמשום מה מופעל כברירת מחדל ואמור "להצעיר" את פני המצולם, מה שגורם בסופו של דבר לתמונות בהם הפנים המצלמות נראות כפני בובות פורצלן. אולי זה קטע אצל הסינים.

4. הוא סוחב יום בסדר - ההונור טומן בחובו סוללה פנימית בנפח 3000 מיליאמפר שבדרך כלל תעביר יום עבודה בשימוש בינוני בהנחה שנותק מהמטען בבוקר.זמן מסך ממוצע הוא 3.5-4.5 שעות בשימוש כללי של 14-16 שעות למחזור סוללה. זה לא רע אבל גם רחוק מלהרשים. המכשיר תומך בטעינה מהירה כל עוד ייטען מהמטען המקורי בלבד(תקן USB C). חצי שעה טעינה תספק למכשיר כ 45% סוללה (תלויגם מה מצב הסוללה בתחילת הטעינה) שטעינה מלאה מ10 ל100 אחוז הסתיימה תוך שעה וחצי.(בהם המכשיר חיכה בטמפ' תואמת לקיץ הישראלי) . 10 אחוז האחרונים של הטעינה (מ90 ל 100) כבר ייקחו רבע שעה , אז אפשר לומר שהטעינה מהירה, אבל לפי חלקים. תכנתית הוואוי ניסתה לסייע לסוללה בכל מיני דרכים כמו מצבי חסכון שונים, "מלשינון" על אפילקציות תאבות כוח, תסריטי אופטימיזציה והמלצות לפעולות אותם המשתמש יכול להריץ על מנת למשוך עוד קצת מהסוללה. לפעמים זה עובד יותר, לפעמים פחות.

5. הוא פחות מעצבן מפעם- ממשק ה EMOTION UI של המכשיר עומד היום בגרסת 5.0.1 לאחר עדכון שהתקבל אתמול. ההונור 8 עודכן לנוגט 7.0 בסביבות פברואר ועימו עדכון גדול לממשק המשתמש מגרסה 4.0 ל 5.0 .
העדכון הזה משמעותי יותר מעניין גרסת האנדרואיד כיוון שהוא הביא עימו שינוי גישה בנושא ממשק הEMUI.מממשק שנראה כמו חיקוי חיוור לIOS הפך הEMUI להיות חיקוי שזוף ל IOS!. ובנימה רצינית יותר, חווית השימוש במכשיר התקרבה יותר למה שרוב משתמשי האנדרואיד מכירים. זה כלל הכנסה של מגירת אפליקציות, שינוי באופן בו המכשיר נהג להציג התראות, הוספת אפשרויות פעילות כבר ממסך ההתראות ועוד כמה קטנות. השינוי הוא שינוי מבורך והתקבל באהדה בקרב המשתמשים והסוקרים. הוא עדיין לא דומה לסטוק אבל מדובר בממשק נוח,נאה גרפית ואינטואטיבי . אני לא נוהג להגדיר עברית כשפת ממשק ולכן אין לי תובנות בעניין.
 

metrocard

New member
ממשיכים

6. הוא מצ'פר בכיף - קורא טביעות האצבע ממוקם במרכז גב המכשיר ומגיב מאוד מהר. ניתן לנהל עד 5 טביעות אצבע. בנוסף הקורא הוא גם כפתור המאפשר לבצע פעולות שונות ע"י מחוות שונות (לחיצה, לחיצה כפולה\ארוכה) , בהתאם להגדרת המשתמש. חיישן האינפרא אדום במכשיר עובד מצויין, מסתנכרן מול רוב מכשירי השלט רחוק בבית ומדובר בתוספת כל כך שימושית שלא ברור למה יותר יצרניות לא מכניסות את זה. יש לו יציאת אוזניות (באיכות טובה) ובימים כאלה שהפיצ'ר הזה עובר טיהור אתני תמיד טוב לראות אחת ששרדה. (שרדה גם בהונור 9). הרמקול הממוקם בחלק התחתון של המכשיר בעל ווליום עוצמתי אבל איכות הסאונד מתכתית מעט ומתעוותת מעט כשהווליום במלוא העצמה. המסך בגודל 5.2" מסוג IPS וברזולוציית 1080P נראה מצויין עם צבעים חיים וחדות גבוהה. אם תעמידו לידו את מסך הגלקסי S8 ייראה חיוור מעט אבל אני לא מכיר משהו שתעמידו לידו את הS8 ולא יראה חיוור. אולי ה S8+.
מנוע הרטט של המכשיר עושה עבודה מצויינת,
יש סל נאה של קישוריות הכולל NFC , BLUETOOTH 4, GPS+GLONASS ו WIFI בכל תקנים השמישים כיום. מצפן ומד אוץ גם טמונים בגופו הדקיק. לא נתקלתי באיזשהי בעיה בכל סוגי הקישוריות, את נעילת ה GPS הראשונה קיבלתי תוך שניות ספורות בעודי יושב בתחתונים בסלון ביתי כשהתריסי החדר מוגפים. הורשמתי.

7. הוא לא יחורר את הכיס אבל ביקש שנסכם - למרקוס בראוני הידוע בתור MKBHD, יוטיובר פופולרי (מעל 5 מיליון עוקבים) הסוקר גאדג'טים יש משפט שהוא נוהג לומר לאחרונה בכל פעם שהוא סוקר מכשירי תקציב נמוך. "הטלפונים הטובים נעשים זולים יותר, הטלפונים הזולים נעשים טובים יותר" צודק? כנראה שכן.
את הHTC דזייר אי אז ב2010 קניתי במסגרת חוזה בO2 הבריטית ובהערכה גסה לאחר קיזוז עלות הקישוריות שילמתי עליו משהו כמו 2600 ש"ח במשך 24 חודשים., על המכשיר שהחליף אותו , הגלקסי S2 שילמתי קרוב ל2400 ש"ח בעסקה משתלמת יחסית שמצאתי באיביי (מחיר ההשקה שלו שלו היה מעל ל3000) , שפרץ הנקסוס 4 לחיינו למדנו שאפשר לקבל תמורה נאה תמורת סכום של 1600 ש"ח שזה פחות או יותר הסכום ששילמתי גם על הנקסוס 5 שבא אחריו ועל וה ONEPLUS ONE האגדי (שעדיין חי ובועט אצל משתמש חדש ומרוצה) ..
ועל ההונור 8, מכשיר שלא נופל באיכותו מרוב מכשירי הדגל ? קצת יותר מ1100 ש"ח העברתי לג'ף היקר אחרי תשלום משלוח ומיסים.
4 שנים אחורה, 1100 ש"ח היו מאפשרים לך לקנות את האפשרות להטיח על הקיר את העגלה המעצבנת שמטריפה אותך באיטיות ובתקיעות שלה. כמה טוב שזה כבר לא כך.
ה8 הוא מכשיר מצויין כמעט בכל אספקט ועושה רושם שמתכנניו שמו לעצמם מטרה להכניס מקסימום מכשיר ושימושיות במינימום תקציב.הוא לא נטול חסרונות או פשרות אבל הם ספורים ומשמעותן יחסית קטנה.
הוא מייצג בעיני את דריסת הרגל הגודלת של הסינים בתחום.
אם פעם מכשיר סיני היה שם נרדף לפשרות ואיכות בניה איומה (במו עיני ראיתי פעם איך שקע אוזניות פשוט קורס לתוך המכשיר בשימוש הראשון) היום חברות כמו הוואוי, שיאומי וואן פלוס מסתכלות לסמסונג בלבן של העיניים.
נכון, סמוסנג מוכרת יותר ותמשיך למכור, אבל זה יותר תוצאה של שיווק אגרסיבי ואפקט העדר מאשר תוצאה של רכישה מושכלת המותאמת למשתמש. בתור אחד שחובב את התחום ועוקב אחריו אני מתקשה למצוא סיבה אמיתית למה לזרוק קרוב ל3000 ש"ח על מכשיר בזמן שאלטרנטיבות זולות יותר ובאיכות דומה רצות בשוק.
היה לי קצת מוזר להתרגל למכשיר הזה, בעיקר לממשק הזר, אבל אחרי שבוע הוא כבר הפך להיות בן הלוויה שקיוויתי שיהיה.


8. טוויסט בעלילה - זאת היתה רכיבה טובה אתמול. משבילי הכורכר בשדות של בנימינה ובית חנניה , דרך שבילי אופניים החדשים של אור עקיבא וקיסריה עד לשקיעה נעימה בחוף הקשתות. את המסלול חזרה עשיתי באופן קצת יותר ספורטיבי.
הגעתי הביתה עם רדת החשיכה מיוזע ומרוצה. על מנת להכניס את האופניים בפתח צר, כמו שכבר עשיתי מיליון פעם הרמתי אותם על הגלגל האחורי וגלגלתי אותם פנימה. ואז זה קרה. הרעש הזה. כנראה שהרוכסן של הנרתיק המיועד לא היה סגור עד הסוף והמכשיר הדקיק והחלקלק, למרות הקייס הסיליקון שעטף אותו פשוט מצא דרכו החוצה ומגובה 1.8 מטר סיים את מסעו על הרצפה.
7 שנים אני מחזיק סמארטפונים ללא מסך מרוסק אחד. עד אתמול.
ומה עכשיו? הוואוי נותנת צ'אנס אחד להחלפת מסך מרוסק על חשבונם בשלושת החודשים. הבעיה היא שזה רק בארה"ב. פניתי אליהם בהצעה שאספוג את עלויות המשלוח עלי. אני עוד ממתין לתשובה.
באמזון אמרו שאם לא אקבל פתרון משביע רצון מהוואוי שפשוט אחזיר את המכשיר במסגרת מדיניות ההחזרה. יזכו אותי גם אם המסך סדוק.
עכשיו נשאר לחכות. ובעיקר, להתבאס על עצמי
 

noa_f

New member
אוי, איזו באסה. אבל גם נשמע שהמסך ממש שביר.


 

metrocard

New member
בהחלט יש מצב. הopo נפל נפילות הרבה פחות

סימפטיות בלי להתרגש יותר מידי. בכלל הטלפון הזה משדר שבריריות מסוימת, חשבתי שקייס ימגן מספיק, לצערי טעיתי.
 

metrocard

New member
אבל המכשיר המדובר אצלי הוא OnePlus one

שמחזיק באותו סוג זכוכית.
 

enigo

New member
הכל עניין של זוית, כנראה

המוטו G נפל אצלי נפילות שהיו אמורות לנפץ אותו - מבלי שאפילו יסדק המסך. ואז בפעם אחרת הוא נפל מגובה הכיס לרצפה - והמסך התנפץ לחלוטין.
 
למרות השורה התחתונה , תמיד כיף לקרוא התרשמות שלך

ועם הפוסט שלך כמה שורות למטה רק מתחזקת הגישה שלי ש.. יש סינים ויש 1+
 

BobboVilla

New member
מעניין, כרגיל. אני דווקא אשמח לקרוא את 4 עמודי הגוגלדוקס


אגב, היה גם מגן זכוכית, או רק קייס? גם יכול להיות שיש חשיבות לאיכות הקייס/מגן.
 

מר טווס

New member
נקודה מעניינת, כמה זמן קדימה "תסחוב" טוב מצלמה משנה שעברה?

טכנולוגיות הצילום מתקדמות כל הזמן, שינויים מוטמעים בחיישנים ובתוכנות העיבוד כדי לשפר את התוצאות,
&nbsp
שאלה מעניינת, לדעתי - כמה זמן קדימה יכולה "להחזיק" מצלמה מ-2016 ועדיין להיחשב טובה?
&nbsp
אשמח לשמוע מחשבות ודעות....
 
לא סחבה גם כשיצאה לשוק

טכנולוגיית הצילום , חיישנים וכ"ו זה נהדר אבל פחות רלוונטי לסלולרים שבהם העדשה מיקרונית מכוסה בפלסטיק שדוהה ונשרט והחישן בגודל של כלום .
מה שבעיקר עושים זה מניפולציה דיגיטלית .
את הפיסיקה והאופטיקה ( כרגע ) אי אפשר לשנות
 

enigo

New member
מכיוון שיצא לי לראות עדשה מנופצת (G4), אני יכול להבטיח לך

שהיא לא מפלסטיק...
בחלק מהטלפונים הבכירים גם החיישן כבר בגודל שהיה מקובל עד לא מזמן במצלמות קומפקטיות.
ומכיוון שיוצא לי לראות מדי פעם תמונות שהפיקו טלפונים על מסך גדול, הרי שאני יכול להגיד שבטלפונים הבכירים, כשתנאי התאורה סבירים, מתקבלות תמונות סבירות בהחלט.
יודע מה? אפילו לא בטלפונים בכירים.
 

LZ88

New member
תמונות נהדרות יוצאות במכשירי הדגל של היום

בהחלט מייתר לקחת מצלמה קומפקטית ביתית (מן הסתם, הן לא משתוות למצלמה מקצועית, אך הן לא מנסות להשתוות).
 

enigo

New member
אני לא בטוח שאני מסכים עם הקביעה שהטלפון מייתר את המצלמה

הקומפקטית, כשהסיבה העיקרית מבחינתי היא הזום.
 

YosMan1

New member
היתרון של קומפקטית טובה הוא קודם כל העדשה, הזום וגודל הסנסור

למשל אם נשווה את המצלמה הסלולרית הכי טובה היום של ה GALAXY S8 עם מצלמה קומקפקטית בסיסית טובה שיצאה באותו הזמן Canon PowerShot G9 X Mark II.

העדשה עם הזום הבסיסי של הקאנון - 28–84 תיתן חוויה אחרת לגמרי.
גודל הסנסור של הקאנון גדול פי 4 מגודל הסנסור של הגלקסי ויתן תוצאה ברמה אחרת לגמרי.
צילום של 8 תמונות בשניה, ........... ועוד ועוד.

כמובן שהגלקסי יתן תוצאות יפות אבל מי שצילום קצת מענין אותו ההבדל הוא משמעותי.
 
למעלה