שתי כתבות זהות עם מסקנות שונות - פייקניוז.
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3720385,00.html
למה שקע ה-USB במכונית מטעין את הסמארטפון כל כך לאט?
חברות המכוניות מנסות לגרום לדגמים שלהן להיות חכמים יותר, יעילים יותר ואפילו לנהוג בעצמם; אז למה הן עדיין לא מצאו דרך לגרום לאוטו להטעין את הסמארטפון בקצב נורמלי? על תקנים, טעויות מעגליות וחדשנות בחצי-כוח
יש דברים שאני לא מבין. למשל: המכוניות שלנו הופכות ליעילות יותר, חסכוניות יותר ומחוברות לרשת; בקרוב הן גם יעזרו לנו להתחמק מנהגים פרועים ואפילו ינהגו בעצמן. איך זה ששקעי ה-USB מטעינים כל כך לאט את הסמארטפון שלי?
גם ג'רמי קפלן מאתר דיגיטל טרנדס מצא עצמו מוטרד מהעניין - והלך לברר. מסתבר שכל שקעי ה-USB שבמכוניות מספקים זרם של 500 מיליאמפר, מין סטנדרט של התעשייה שתמצאו גם ביונדאי של הליסינג וגם בבנטלי של המנכ"ל. זאת, לעומת המטען הסטנדרטי שלכם, שמספק 2.4 אמפר. וזו הסיבה שכשמחברים את הסלולרי לשטקר שבמכונית, כל מה שעושים זה להאט את קצב כילוי הסוללה.
למה תעשיית הרכב לא מתקנת את העניין? הרי אין בעל מכונית שאין לו גם סמארטפון, ואינו משתמש במכשיר בנסיעה (טלפונים, ווייז); מה גרם לחברות להתעלם מעניין הטעינה הזה?
התשובה טמונה במסמך משנת 2000, שבו הגדיר פורום ההטמעה הבינלאומי של תקן ה-USB את המתחים, הזרמים וההספקים הנדרשים. כל יצרניות הרכב יישרו קו עם ההגדרות ההן, שאמנם השתנו עם הזמן והתירו טעינה של 1.5 אמפר ב-2008, אבל היצרניות נותרו עם הראש בחול. הזמנים השתנו והמכשירים שלנו צריכים קצת יותר מחצי אמפר כדי להיטען בקצב שמאפשר שימוש שוטף; תעשיית הרכב, פניה אל המחר, נתקעה עם הרגל ב-2000.
רוצים קצב נורמלי? התחברו לשקע המצת הטעות המעגלית הזו חוצה יצרניות ומדינות. חברות מסוימות לא טרחו לתקן את המצב בגלל קונספציית שימוש שגויה: חלקן מתייחסות אל שקע ה-USB לאו דווקא כנקודת טעינה, אלא כנקודת ממשק; עבורן, ברור שכל אחד ירצה לחבר את המכשירים שלו למכונית הנפלאה שלהם, להעביר מידע וקבצים. אבל טעינה? נו, הגזמתם.
מי שרוצה לקבל קצב טעינה סביר, יצטרך להשתמש במתאם USB לשקע ה-12V של המכונית, בו נמצא כברירת מחדל המצת הנשלף. אפשרות נוספת היא לבחור בדגם מכונית בעל טעינה אלחוטית, מה שזמין באירופה, בארה"ב וביפן. ומחייב סמארטפון שתומך בטעינה שכזו. אז מה קיבלנו? טעינה איטית של 1% בכל עשר דקות, פלוס מינוס. יצרניות הרכב לא יכולות להתקשט בנוצות של חדשנות, אם לא יפתרו את העניין הזה, שהוא פשוט להפליא, לא ישפיע מהותית על המכוניות ורק יועיל לנהגים.
עדכון: מספר יצרני רכב בישראל דווקא מוכרים מכוניות עם טעינה של יותר מחצי אמפר; למשל, מכוניות קאדילק, קיה ואחרות. יש בהן שקע אחד שמיועד לטעינת מכשירים. ואולם, זה עניין חדש יחסית; רוב המכוניות בכבישי ישראל (והעולם) אינן חדשות, אנשים הרי לא קונים אוטו בכל שנה. כולי תקווה שמעתה, כל המכוניות יימכרו עם שקע שיכול להטעין טלפון בקצב נורמלי.
https://tech.walla.co.il/item/3094545
למה השקע ברכב טוען את הסמארטפון כל כך לאט - ואיך לשפר את זה?
במכוניות רבות יש שקעי USB לטעינה אבל אם המכשיר בשימוש, ומריץ אפליקציית ניווט למשל, הוא יצרוך בשימוש הבסיסי הזה יותר אנרגיה ממה שהשקע בכלל מסוגל לספק
הסטנדרטים נקבעו לפני 17 שנה ולא עודכנו מאז.
כל בעל רכב, עם חיבור USB באוטו, יודע עד כמה החיבור הזה לא יעיל בטעינת הסמארטפון. אם המכשיר בשימוש, ומריץ למשל אפליקציית ניווט, המכשיר צורך יותר אנרגיה ממה שהשקע מסוגל לספק וכך למעשה החיבור לחשמל רק מאט מעט את התקצרות חיי הסוללה.
שקע ה-USB מספק זרם של חצי אמפר לעומת מטען קיר של גלקסי S8, לדוגמה, המספק זרם של 2 אמפר. אתר הטכנולוגיה הפופולרי Digital Trends החליט לפצח את התעלומה מדוע השקע ברכב מוגבל כל כך, לבעיה ומי עומד מאחורי ההחלטה שמאמללת נהגים רבים בעולם.
גם אתר How To Geek הצטרף לאתגר, ואישר את הממצאים לאחר בדיקה בכמה כלי רכב שונים. "בדקנו בכמה כלי רכב עם שקע USB ומדדנו את עוצמת הזרם שיוצאת", נכתב "גילינו שבכל המכוניות הזרם עומד על חצי אמפר. זה מספיק כדי לספק אנרגיה לדיסק-און-קי אבל לסמארטפון שלנו זה לא מספיק כלל".
למרבה המזל אפשר להשתמש בשקע המצת, אבל עדיף היה אם יצרניות הרכב היו משדרגות את שקעי ה-USB.
יצרנית הרכב היפנית "מאזדה" הגיבה באופן רשמי לפניית אתר Digital Trends ומסרה כי "ההספק הבינלאומי הרשמי לשקעי USB 1.0 ו-USB 2.0 הוא 500 מיליאמפר". הסיבה היא שמאזדה, ושאר יצרניות הרכב, סיכמו על הדרישות באפריל שנת 2000, ובמשך 17 השנים שחלפו מאז - שנים שאופיינו בקפיצה טכנולוגית אדירה - אף אחד לא נגע במפרט של USB 2.0. אין שום דבר שניתן לעשות כדי לתקן את זה, אך בעלי אייפונים יכולים להתנחם שמסיבה לא ברורה, האייפון מצליח למשוך זרם גבוה יותר של אמפר אחד.
למרבה המזל, לא נגזר עלינו לטעון את הסמארטפון באיטיות לנצח - הרי בכל רכב יש מצת סיגריות שמספק מתח של 12 וולט ולפחות 10 אמפר ברוב המכוניות. עם זאת, גם במטענים לרכב חשוב להיזהר ולא להזמין מטען ממקור מפוקפק או מיצרנית לא מוכרת במחיר נמוך במיוחד.
בחיפוש מהיר ברשת ניתן למצוא מטענים לרכב במחיר התחלתי של 29 שקלים, כמו המטען לרכב של חברת Apex, המגיע עם שני שקעי USB, הראשון נותן זרם של 2.4 אמפר והשני 1 אמפר. אם אתם רוצים ליהנות מטעינה מהירה בתקן Quickcharge 3.0, ניתן למצוא מטען של חברת אנקר מדגם QuickCharge PowerDrive + במחיר של 79 שקלים בלבד.
יש גם מטען קצת יותר חכם מאחרים של חברת Nonda; הוא יזכור את מיקום החניה שלכם ויציג אותו באפליקציה ייעודית. המטען מספק זרם של 2.4 אמפר בשתי היציאות שלו ומחירו 149 שקלים. יצרניות מוכרות נוספות הן Aukey, Apex וגריפין.
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3720385,00.html
למה שקע ה-USB במכונית מטעין את הסמארטפון כל כך לאט?
חברות המכוניות מנסות לגרום לדגמים שלהן להיות חכמים יותר, יעילים יותר ואפילו לנהוג בעצמם; אז למה הן עדיין לא מצאו דרך לגרום לאוטו להטעין את הסמארטפון בקצב נורמלי? על תקנים, טעויות מעגליות וחדשנות בחצי-כוח
יש דברים שאני לא מבין. למשל: המכוניות שלנו הופכות ליעילות יותר, חסכוניות יותר ומחוברות לרשת; בקרוב הן גם יעזרו לנו להתחמק מנהגים פרועים ואפילו ינהגו בעצמן. איך זה ששקעי ה-USB מטעינים כל כך לאט את הסמארטפון שלי?
גם ג'רמי קפלן מאתר דיגיטל טרנדס מצא עצמו מוטרד מהעניין - והלך לברר. מסתבר שכל שקעי ה-USB שבמכוניות מספקים זרם של 500 מיליאמפר, מין סטנדרט של התעשייה שתמצאו גם ביונדאי של הליסינג וגם בבנטלי של המנכ"ל. זאת, לעומת המטען הסטנדרטי שלכם, שמספק 2.4 אמפר. וזו הסיבה שכשמחברים את הסלולרי לשטקר שבמכונית, כל מה שעושים זה להאט את קצב כילוי הסוללה.
למה תעשיית הרכב לא מתקנת את העניין? הרי אין בעל מכונית שאין לו גם סמארטפון, ואינו משתמש במכשיר בנסיעה (טלפונים, ווייז); מה גרם לחברות להתעלם מעניין הטעינה הזה?
התשובה טמונה במסמך משנת 2000, שבו הגדיר פורום ההטמעה הבינלאומי של תקן ה-USB את המתחים, הזרמים וההספקים הנדרשים. כל יצרניות הרכב יישרו קו עם ההגדרות ההן, שאמנם השתנו עם הזמן והתירו טעינה של 1.5 אמפר ב-2008, אבל היצרניות נותרו עם הראש בחול. הזמנים השתנו והמכשירים שלנו צריכים קצת יותר מחצי אמפר כדי להיטען בקצב שמאפשר שימוש שוטף; תעשיית הרכב, פניה אל המחר, נתקעה עם הרגל ב-2000.
רוצים קצב נורמלי? התחברו לשקע המצת הטעות המעגלית הזו חוצה יצרניות ומדינות. חברות מסוימות לא טרחו לתקן את המצב בגלל קונספציית שימוש שגויה: חלקן מתייחסות אל שקע ה-USB לאו דווקא כנקודת טעינה, אלא כנקודת ממשק; עבורן, ברור שכל אחד ירצה לחבר את המכשירים שלו למכונית הנפלאה שלהם, להעביר מידע וקבצים. אבל טעינה? נו, הגזמתם.
מי שרוצה לקבל קצב טעינה סביר, יצטרך להשתמש במתאם USB לשקע ה-12V של המכונית, בו נמצא כברירת מחדל המצת הנשלף. אפשרות נוספת היא לבחור בדגם מכונית בעל טעינה אלחוטית, מה שזמין באירופה, בארה"ב וביפן. ומחייב סמארטפון שתומך בטעינה שכזו. אז מה קיבלנו? טעינה איטית של 1% בכל עשר דקות, פלוס מינוס. יצרניות הרכב לא יכולות להתקשט בנוצות של חדשנות, אם לא יפתרו את העניין הזה, שהוא פשוט להפליא, לא ישפיע מהותית על המכוניות ורק יועיל לנהגים.
עדכון: מספר יצרני רכב בישראל דווקא מוכרים מכוניות עם טעינה של יותר מחצי אמפר; למשל, מכוניות קאדילק, קיה ואחרות. יש בהן שקע אחד שמיועד לטעינת מכשירים. ואולם, זה עניין חדש יחסית; רוב המכוניות בכבישי ישראל (והעולם) אינן חדשות, אנשים הרי לא קונים אוטו בכל שנה. כולי תקווה שמעתה, כל המכוניות יימכרו עם שקע שיכול להטעין טלפון בקצב נורמלי.
https://tech.walla.co.il/item/3094545
למה השקע ברכב טוען את הסמארטפון כל כך לאט - ואיך לשפר את זה?
במכוניות רבות יש שקעי USB לטעינה אבל אם המכשיר בשימוש, ומריץ אפליקציית ניווט למשל, הוא יצרוך בשימוש הבסיסי הזה יותר אנרגיה ממה שהשקע בכלל מסוגל לספק
הסטנדרטים נקבעו לפני 17 שנה ולא עודכנו מאז.
כל בעל רכב, עם חיבור USB באוטו, יודע עד כמה החיבור הזה לא יעיל בטעינת הסמארטפון. אם המכשיר בשימוש, ומריץ למשל אפליקציית ניווט, המכשיר צורך יותר אנרגיה ממה שהשקע מסוגל לספק וכך למעשה החיבור לחשמל רק מאט מעט את התקצרות חיי הסוללה.
שקע ה-USB מספק זרם של חצי אמפר לעומת מטען קיר של גלקסי S8, לדוגמה, המספק זרם של 2 אמפר. אתר הטכנולוגיה הפופולרי Digital Trends החליט לפצח את התעלומה מדוע השקע ברכב מוגבל כל כך, לבעיה ומי עומד מאחורי ההחלטה שמאמללת נהגים רבים בעולם.
גם אתר How To Geek הצטרף לאתגר, ואישר את הממצאים לאחר בדיקה בכמה כלי רכב שונים. "בדקנו בכמה כלי רכב עם שקע USB ומדדנו את עוצמת הזרם שיוצאת", נכתב "גילינו שבכל המכוניות הזרם עומד על חצי אמפר. זה מספיק כדי לספק אנרגיה לדיסק-און-קי אבל לסמארטפון שלנו זה לא מספיק כלל".
למרבה המזל אפשר להשתמש בשקע המצת, אבל עדיף היה אם יצרניות הרכב היו משדרגות את שקעי ה-USB.
יצרנית הרכב היפנית "מאזדה" הגיבה באופן רשמי לפניית אתר Digital Trends ומסרה כי "ההספק הבינלאומי הרשמי לשקעי USB 1.0 ו-USB 2.0 הוא 500 מיליאמפר". הסיבה היא שמאזדה, ושאר יצרניות הרכב, סיכמו על הדרישות באפריל שנת 2000, ובמשך 17 השנים שחלפו מאז - שנים שאופיינו בקפיצה טכנולוגית אדירה - אף אחד לא נגע במפרט של USB 2.0. אין שום דבר שניתן לעשות כדי לתקן את זה, אך בעלי אייפונים יכולים להתנחם שמסיבה לא ברורה, האייפון מצליח למשוך זרם גבוה יותר של אמפר אחד.
למרבה המזל, לא נגזר עלינו לטעון את הסמארטפון באיטיות לנצח - הרי בכל רכב יש מצת סיגריות שמספק מתח של 12 וולט ולפחות 10 אמפר ברוב המכוניות. עם זאת, גם במטענים לרכב חשוב להיזהר ולא להזמין מטען ממקור מפוקפק או מיצרנית לא מוכרת במחיר נמוך במיוחד.
בחיפוש מהיר ברשת ניתן למצוא מטענים לרכב במחיר התחלתי של 29 שקלים, כמו המטען לרכב של חברת Apex, המגיע עם שני שקעי USB, הראשון נותן זרם של 2.4 אמפר והשני 1 אמפר. אם אתם רוצים ליהנות מטעינה מהירה בתקן Quickcharge 3.0, ניתן למצוא מטען של חברת אנקר מדגם QuickCharge PowerDrive + במחיר של 79 שקלים בלבד.
יש גם מטען קצת יותר חכם מאחרים של חברת Nonda; הוא יזכור את מיקום החניה שלכם ויציג אותו באפליקציה ייעודית. המטען מספק זרם של 2.4 אמפר בשתי היציאות שלו ומחירו 149 שקלים. יצרניות מוכרות נוספות הן Aukey, Apex וגריפין.