מחפשת המלצה לסמרטפון קטן, קל וזול על בסיס אנדרואיד

trilliane

Well-known member
מנהל
מחפשת המלצה לסמרטפון קטן, קל וזול על בסיס אנדרואיד


אני די קלולסית, אין לי מושג מה ההיצע בימינו... עד היום הייתי אישה של שח-נבון אחד (ולפניו רק נוקיות בשרשרת...). הראשון והיחיד שלי עד היום הוא סמסונג S3 מיני (כן כן, אל תצחקו). נקנה דרך אמזון ארה"ב (ונשאר עם רום מקורי) בפחות מאלף ש"ח לפני כארבע שנים, בתקופה שבה לכל מכריי היה סמסונג וזה מה שהכרתי ומצא חן בעיניי. הוא עדיין חי ועובד בסדר גמור בסה"כ, אבל ברור לי שצריך כבר לחשוב הלאה. אני אוהבת את ממדיו הקטנים (נכנס לי בקלות לכל כיס) ואת הפינות העגולות שלו, וסולדת ממפלצות ענק כבדות שאני רואה אצל אחרים. כשקניתי מכשיר קטן הפחידו אותי כאן שאצטער על כך, ולא, לא מצטערת לשנייה, להפך (מצטערת להיפרד ממנו
).

התכונות החשבונות ביותר מבחינתי הן קטן וקל. אני מבינה שכיום לא מייצרים כמעט מכשירים קטנים אבל אני מוכנה להתפשר (כמעט) על כל דבר אחר (למעט אמינות). לא אכפת לי שהוא לא מהיר (אני לא מאלה שחיים בסלולרי; רוב היום אני מול מחשב וכשאני בפעילויות חוץ אני לא צמודה למסך) ואמנם הצטערתי קצת שהמצלמה שלו חלשה, אבל אני מניחה שכמעט כל סלולרי היום יתעלה בקלות על הנתונים הבסיסיים שלו.

קניתי לו סוללה חלופית לפני שנה+ ואני משתמשת בכרטיס זיכרון 32GB, גם אלה שתי תכונות שאני מעדיפה לא לוותר עליהן (היכולת להחליף סוללה וכרטיס זיכרון). גם אשמח אם יהיה לו מקלט רדיו (לא יודעת אם זה עדיין סטנדרט כיום) כי אני מעדיפה בד"כ להאזין לרדיו ישירות (לא דרך אינטרנט). אני גם חובבת כפתורים פיזיים, הבנתי שגם הם הולכים ומתמעטים בימינו... אבל זה לא קריטי.

מבחינת מותג, אני נוטה יותר לכיוון מכשירים ממותגים מערביים (למעט אפל
) ופחות סיניים, ושמעתי לא מעט על בעיות בטיחות במכשירים סיניים כמו Huawei וכו' (טענות שהסינים יכולים לרגל באמצעותם...
אני יודעת שזה נשמע פרנואידי אבל זה שמעתי את זה בזמנו ממקורות די אמינים). יש לי חברים עם מוטורולה ומשגע אותי ששם ה"כפתורים" הפוכים בתחתית (ימין שמאל) אבל אני מניחה שמתרגלים. בזמנו נדרש מעט זמן להתרגל מנוקיה לסמסונג, אבל אנחנו כבר 4 שנים יחד ונוח לי איתו...

מבחינת חנות, אני יכולה להביא מחו"ל (אירופה/ארה"ב) אם זה פותח אפשרויות או חוסך במחיר (אני לא רוצה ולא צריכה משהו יקר). אני רק לא יודעת מה אני רוצה כי אין לי מושג מה לרצות ומה בכלל יכול להתאים לדרישות שלי... אשמח להצעות / הכוונה / תובנות וכו'.
 

BobboVilla

New member
רק הערה אחת - הכפתורים הפוכים אצל סמסונג, לא אצל כל השאר


 

BobboVilla

New member
הם עדיין הפוכים כברירת מחדל, פשוט עכשיו יש לך דרך לסדר אותם

כי הם תוכנתיים ולא חומרתיים.
 

G Gabi

Member
המ.. בטוח? נראה לי שגוגל במעבר מ-4.1.2 ל-4.3 שינו את המיקום

סמסונג נותרו "נאנמנים" כפי שהיה במכשיר הראשון.
אבל, אולי, השינוי שהיה ב-Android היה תלוי שפת המנשק.
אגב, לא רק אצל סמסונג, גם במכשירי Xiaomi החזור נמצא בצד ימין. ZTE "פתרו" בצורה חביבה את המצב, אין ציור או משהו מעין זה בכפתורי הניווט שאינם חלק מהמסך והגדרות אפשר לבחור איזה כפתור יהיה "לאחור" ואיזה אחד יהיה "יישומים אחרונים".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, שפת ממשק! שכחתי לציין שאני מעדיפה עברית. זה אוטומטי?

בסמסונג הורדתי בשעתו more local2 או משהו כזה (ייתכן שאיני מדייקת בשם, אין לי כוח לטרוח, אתם ודאי יודעים למה הכוונה) והוא סידר את העברית במכשיר. אני יכולה לחיות גם עם תפריטים באנגלית, אני פשוט קצת עצלנית.
(ואני גם ככה מתכתבת בעברית 99%, אז עדיף שזו תהיה בררת המחדל, ושיהיה יישור לימין וכיו"ב).
 

G Gabi

Member
מדיניות "שפת המנשק" משתנה מיצרנית ליצרנית

בסמסונג ו-LG ייתכן ולא יהיה מנשק בעברית out of the box.
&nbsp
כל מכשיר עם אנדוראיד 4 ומעלה, לא אמורה להיות בעיה בכל הקשור לתמיכה בעברית. קרי, יישר לימין, כתיבה בעברית וכיוצ"ב. גם אם ה-UI יהיה באנגלית, לא אמורה להיות בעיה בשימוש שוטף במכשיר.
 

BobboVilla

New member
אולי גוגל הם אלו שהחליפו את הכיוונים, אבל מה זה משנה?

אם "כולם" החליפו ואתה לא, האם זה אומר שאתה "נאמן למקורות"? אולי אתה עקשן ומקובע? בכל מקרה, זה אומר שאתה יוצא דופן.
 

יעקב ח

New member
מה התקציב?

פירטת כל מה שחשוב לך, אבל כמה את מוכנה להשקיע במכשיר החדש?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמה שפחות... את הקודם קניתי בפחות מאלף ש"ח, כאמור

והדרישות שלי נותרו צנועות כשהיו... ממש לא מחפש משהו יקר ומשוכלל; מבחינתי זה בראש ובראשונה טלפון (בתוספת כמה גאג'טים בסיסיים) אני לא משגרת איתו לוויינים.
 

z1george

Member
מנהל
ענין הריגול שעשע אותי

בכל מקרה, קטן וקל,
תבדקי בארהב, את המכשירים
HTC M9
Nextbit Robin
Samsung Galaxy S6
אלו כולם עם מסכים קטנים יחסית
האחרון די נפוץ בארץ וכבר נמכר יד2 בתקציב שרשמת, אני מניח שבארה"ב תמצאי חדש או לפחות Refurbished
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אותי לא, ומתברר שגם לא הזיתי אותו... גיגלתי ומצאתי כמה כתבות

אני זוכרת ששמעתי עליו לראשונה ממישהו שעוסק בתחום (אולי אבטחת מידע או משהו טכנולוגי אחר, וזה היה לפני כמה שנים, בתקופה ש-huawei לא הייתה שם מוכר בישראל) באיזשהו כנס או פודקאסט והוא דיבר על כך. כמו כן שמעתי מתישהו שבמערכות הביטחון (או אפילו למישהו שעובד ב"רפאל" וכיו"ב) אוסרים על העובדים להחזיק סמרטפון סיני (ואאל"ט גם מחשב נייד סיני וכיו"ב).

הנה כמה כתבות שליקטתי בנושא (והן רק חלק קטן...) משלל אתרי תקשורת ישראליים:

משחקי הריגול של וואווי
הצצה מאחורי המסכה של יצרנית הסמארטפונים הסינית שמנסה לכבוש את שוק הניידים הישראלי: העסקים עם הטליבן וממשלת איראן; התא הקומוניסטי בהנהלת החברה; הקשרים לסוכנויות הביון הסיניות; והחשש מדלתות אחוריות בציוד התקשורת שלה
‎מאת איל לוינטר סין 12 בינואר 2016
http://www.epochtimes.co.il/et/133844

שוב: יצרנית סמארטפונים סינית מחדירה וירוסים למכשיריה
יש לכם סמארטפון סיני? כדאי שתתחילו לדאוג לפרטיות שלכם. חברת אבטחת מידע ישראלית חושפת שוב וירוס שהוחדר למכשיריה של יצרנית הסלולר השישית בגודלה בעולם על ידי החברה עצמה. הוירוס יכול לגשת לכל המידע של המשתמש ולהוסיף, למחוק ולשנות תכנות ומידע. אז האם כדאי לקנות מכשיר סיני בזול?
חיים אבני 18.12.14
http://www.kikar.co.il/159117.html

26 סוגי סמארטפונים נמכרו כשהם מכילים תוכנות ריגול : האם המכשיר שלכם ברשימה?
סייבר | עודכן 18:25 04/09/2015
יוסי לוי, נענע10 Online
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1146684

מחקר: סמארטפונים סינים מגיעים עם תוכנות ריגול
חברה גרמנית זיהתה יותר מ-20 דגמי סמארטפונים סינים שמגיעים עם אפליקציות מזויפות שאוספות מידע על המשתמשים. חלק מהמכשירים נמכרים גם בישראל
יאיר מור | NEXTER | פורסם 06/09/15
http://www.mako.co.il/nexter-cellular/android/Article-ad5bc3671d1af41006.htm

סמארטפונים סינים מספרים לסין כל מה שאתם עושים
חברות אבטחת מידע שוב גילו שסמארטפונים של מותגים סינים כוללים תוכנות שעשויות לשמש לריגול
יאיר מור | NEXTER | פורסם 22/11/16 07:00
http://www.mako.co.il/nexter-cellular/Article-ba8aea0b8778851006.htm

רכשתם סמארטפון של Xiaomi? נשבעתם אמונים למפלגה הקומוניסטית הסינית
הסמארטפונים האהובים של החברה הסינית שיאומי, אחת מחמש יצרניות הפלאפונים הגדולות בעולם, נחשדים בהפעלת מנגנוני צנזורה תוך אילוץ לקוחותיהם לחתום על הסכם הפעלה לפיו, "לא יחתרו תחת המדיניות הדתית הלאומית הסינית"
אמיתי זיו 20.06.2016 10:14
http://www.themarker.com/technation/1.2981102

סמארטפונים של Blu הכילו רכיב ריגול סיני
חברת סייבר מצאה שבחלק ממכשירי יצרנית הסמארטפונים האמריקאית הושתל רכיב ששידר מידע אישי לשרתים בסין. הרכיב נמצא בשימוש של עוד עשרות יצרנים גם במערב
הראל עילם 16.11.16
https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3701974,00.html
 

G Gabi

Member
אחד ממכשירי Sony Xperia compact לדורותיו (לא ה-Z1!)

לאחי יש "בעיה" דומה. הוא לא סובל מכשירים גדולי-מימדים.
בעבר הרחוק עשה שימוש ב-Galaxy Wonder i8150 (אם אני זוכר נכון את הדגם..) וממנו עבר -S2 i9100 גם מבית סמסונג ואיכשהו בלע את הצפרדע של הגודל של ה-S2 כי הבין שהחלופות האחרות יקרטעו.
כשה-S2 נרצח בידיו, למצוא לו מכשיר "קבע", לא היה דבר פשוט.
אחרי אי-אלו 'תלאות' קניתי לו Sony Xperia z3 Compact משומש בכמה מאות שקלים. מכשיר קטן מיידים (בייחוד בשוק של היום) ומצוין! מפרט של מכשיר דגל, כולל מצלמה מעולה, כמובן ביחס לתקופה בה המכשיר יצא לשוק. הוא משתמש במכשיר כ-18 חודשים ומאוד מאוד מרוצה. כל עוד החומרה של המכשיר תקינה, אין סיבה שהמכשיר יוחלף בשנים הקרובות.
המסך של המכשיר גדול יחסית - 5", אבל, המיידים הפיזיים של המכשיר צנועים. מהזכור לי פחות מ-13 ס"מ גובה בעוד שמכשירי 5" אחרים בד"כ עולים על 14 ס"מ. אפשר לבדוק (ואף להשוות) בין מכשירים באתר gsmarena.

מאז יצא ה-z5 compact ועוד דגמים אחרים של sony xperia עם השם קומפקט. סדרה z הייתה "סדרת הדגל" של sony (בדומה ל-S של סמסונג ו-G של LG), אולי היא עדיין כזו היום (ראיתי כל מיני אותיות שאני ל מכיר, כמו E, X וכד', כך שייתכן שהם עשו מיתוג מחדש).

shaulreznik המליץ על ה-z1 קומפקט, חד משמעית להתרחק ממנו. יש כשל תכנוני במכשירי ה-z1 ו-z2 (רגיל וקומפקט [לא נראה לי שיש z2 קומפקט]) שהמקרופון ממוקם בבסיס המכשיר ולא בחלק התחתון של המסך. הכשל התכנוני הזה גורם לכך שלא שומעים את המחזיק במכשיר בעת שיחות, אפשר למצוא בקלות מידע באינטרנט.

אם את נוטה לרכוש מכשיר חדש, סביר שמכשירי ה-compact יעלו יותר מ-1,000 ש"ח. המציאות הוא שמכשיר קטן מיימדים הוא זן הולך ונעלם (כשה-Note הראשון / השני של סמסונג יצאו עם מכשיר 5.5", אנשים תהו מי יקנה מכשיר עם מסך ענק שכזה...)
 

G Gabi

Member
לא התייחסתי למאפיינים אחרים שהזכרת

1. ב-z3 compact יש אפשרות להכניס כרטיס זכרון. אם תבחרי בדגם אחר, לבדוק כל דגם.
2. הסוללה מובנית. אבל, גם היום היא מחזיקה לאחי ליומיים ללא הטענה (אא"כ הוא עושה שימוש בתוכנת ניווט למשך יותר מ-20-30 דקות ביום).
3. למכשיר יש מקלט רדיו. כמובן, יש צורך באוזניות.
4. אין כפתור פיזי בחזית המכשיר. עם זאת, בעיניי, היתרון הגדול של הכפתור הפיזי במכשירי סמסונג הוא היכולת "להעיר" את המכשיר בלחיצה על הפתור. את ה-z3 compact ניתן "להעיר" בהקשה כפולה על המסך, כך שאישית לא הייתי מרגיש בהעדר של הכפתור הפיזי. אגב, מבדיקות שעשיתי בעבר הרחוק (3-4 שנים) הכפתור הפיזי של סמסונג מייקר מאוד את העלות של חלקי חילוף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, אכן אין לי כוונה לקנות יד2. יש לי כבר מכשיר משומש עובד

אם אני קונה חדש אני קונה חדש (הדגם עצמו לא חייב להיות חדש, אבל שהמכשיר לא יהיה משומש / מוחדש וכו'). אם יעלה קצת יותר לא נורא, אבל אין לי רצון לקנות מכשיר ב-2,000 ש"ח למשל, זה נראה לי מחיר מוגזם.
 

G Gabi

Member
אם כך, בררי מהו המכשיר החדש עם השם Xperia compact...

... ובדקי אם הוא מתאים לצרכייך.
גודל מסך "אינו חזות הכל", כדאי להשוות גם את הגודל הפיזי של המכשירים אותם תשקלי לרכוש.
 
למעלה