שאלת רטרו

שאלת רטרו

קצת רקע למי שלא זוכר: לפני כ20 שנה נמכר בארץ מכשיר נוקיה 8210, והוא היה המכשיר היחידי בארץ שלא היו לו מקשים בעברית ולא היה אפשר לשלוח בו SMS בעברית או לשמור מספרי טלפון עם שם בעברית, אם כי התפריטים בו היו בעברית.

אני עדיין לא מבין איך זה קרה שחברת הסלולר הגדולה ביותר בזמן הזה (אורנג') הרשתה לעצמה למכור מכשיר בלי עברית. ולא היה מדובר במכשיר זול, להיפך; זה היה המכשיר הכי יקר בארץ (סביבות ה4000 שקל אם אני לא טועה). וזה לא שזה היה משהו נפוץ, כי אפילו למכשירים הכי זולים היו מקשים בעברית.

מישהו יכול לפתור את החידה?

 
נ.ב.

סלקום מכרה מכשיר כמעט זהה (8260) שכן היו בו מקשים בעברית, אם כי זה לא היה אותו דגם ממש (למשל, לא היה אנימציה בתפריטים ולא היה בו כרטיס סים).
 

BobboVilla

New member
תראה, יש אנשים שמקבלים תוצאה שלילית במבחן IQ

אולי אחד מהם עבד בפרטנר באותה תקופה, והיה אחראי על הנושא הזה.
 
עניין של שקלול היתרונות מול החיסרון הבודד

הוריי, למשל, למדו לשלוח מסרונים ברוסית, מבלי שאי פעם בתקופה ההיא היה להם נייד עם מקשים בשפה זו. ניתן לשער שב-1999 הנוקיה הנ"ל הייתה סוג של מכשיר אולטרא-מתקדם וטרנדי שהיעדר העברית פיצה על כל השאר.
 
הוא לא היה המכשיר הכי מתקדם ואפילו לא הכי קטן

אמנם המכשיר הכי קטן (מוטורולה V50) היה פחות מתקדם, ומכשירים מתקדמים יותר היו יותר גדולים, אבל להם היה עברית (כמו לכל מכשיר אחר שנמכר בארץ, והיו איזה סביבות 50 מכשירים שונים) אז לא תירוץ.
 
למעלה