התייעצות לפני טיסה לחו"ל (רכישת סים / תוכנית / מסלול)

התייעצות לפני טיסה לחו"ל (רכישת סים / תוכנית / מסלול)


כיום יש לי תוכנית 39 ש"ח בלי הגבלה ברשת סלקום (מה"אינרציה"... אבל בסך הכול אין לי תלונות מיוחדות, לא מתעסק איתם והם לא מתעסקים איתי).

כרגע עם מכשיר סמרטפון ישן ו"סוחב" (ישודרג בחו"ל כנראה), לא מתאים לתדרים של פלאפון עד כמה שידוע לי. נדמה לי שגם לא לכל אלה של סלקום אבל בארץ הקליטה שלי בסדר בדרך כלל.
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
HSDPA 900 / 1900 / 2100
משתמש בסים "רגיל" מהסוג הישן (גדול).

טיסה לארה"ב ב-11/8 שישי לפנות בוקר
נחיתה בישראל ב-10/9 ראשון לפנות בוקר
הימים האחרונים בטיול יהיו בצרפת.

חשוב בחו"ל: אינטרנט כמובן, כי צריך ניווט, גלישה, אי-מייל...
וכמובן היום הכל אפשר לעשות באינטרנט, גם שיחות והודעות למעשה. צריך אפשרות לשיחות מקומיות, לפחות בארה"ב, כי נתקשר בינינו וגם עם מכרים שחיים שם וסביר שגם עם עסקים מקומיים.

קרוב משפחה שנוסע איתי לטיול מנוי ב-012, כנראה יקנה סים אמריקאי (שם) ב-$30 או $40, אמר שזה מה שעשה פעם קודמת וזה עבד לו טוב. לא יודע מה יעשה בצרפת, לזה כרגע אין לו פתרון למען האמת והוא די מתלבט.

שיחות והודעות מ/לישראל פחות קריטי. לא רוצה שיטרידו אותי בחו"ל (במספר הרגיל) אבל זה אוגוסט וכנראה גם ככה לא ממש יתקשרו אליי אלא אולי אם זה משהו חשוב (וזה בכל מקרה רלוונטי רק אם לא אשלם על קבלת שיחות, זאת אומרת לא להישאר עם התוכנית הנוכחית של סלקום). סביר שכן אצטרך לפחות אפשרות לבדוק קבלת הודעות מישראל מדי פעם (הודעות SMS ממש) כי יכולים להגיע אלי עדכונים חשובים שאני לא יכול להתעלם מהם לחודש שלם. סיכוי מסויים שאצטרך גם לענות, אבל כנראה את זה אוכל לעשות באימייל.

שאלות: (מתנצל מראש על האורך, אני בהתלבטויות...)

1. ההתלבטות הבסיסית:
האם לנייד את המספר (למשל לגולן, זכור לי שהם גם ככה רוכבים על רשת סלקום אז לא צריכה להיות לי בעיית תדרים) ואז לטוס רק עם סים אחד ועם המספר הישראלי הרגיל שלי
או
פשוט לקנות סים נוסף רק לנסיעה ואז להשתמש בו בטלפון חדש שכנראה אקנה שם (אזמין מראש והוא כבר יחכה לי) + לקחת את הטלפון הישן עם הסים הישראלי הרגיל ואז לא להסתובב איתו עליי קבוע אלא רק להדליק אותו פעם בכמה זמן לבדוק הודעות שהצטברו. נדמה לי שלקבל הודעות לא כרוך בתשלום (ככה היה פעם בסלקום, אבל בפעם האחרונה טסתי לפני שנים). זה עדיין נכון?

2. לגבי גולן (בין אם בניוד או כסים נוסף), הבנתי שיש להם 99 ש"ח לחודש הכל כולל הכל ואז צריך רק לשלם על הסים עוד 50 ש"ח ואז אם זה קו נוסף אנתק אותו כשאחזור לארץ, או אם אבחר להתנייד (אם כבר אז כבר?) אז 50 ש"ח כדי לעבור מסלול, הבנתי שיש להם מסלול של 30 ש"ח בחודש שהוא די מספק בישראל. הבנתי נכון?

3. מספר וירטואלי
אפרופו גולן, אם אחליט להתנייד, חשוב לי שיהיה לי בישראל מספר וירטואלי. בסלקום יש לי שירות "מספר נוסף" (15 ש"ח, זה לא זול!) והבנתי שגם לגולן יש משהו כזה. הבנתי שזה כלול בחבילה של 99 ש"ח אבל דווקא בחו"ל לא אצטרך את זה אז זה לא משנה. השאלה רק אם זה קיים בחבילות אחרות בחינם או כמה צריך להוסיף. כי אם זה בסוף מוסיף לי עוד ולא יוזיל לי את העלות מסלקום לא יודע אם בא לי לנייד, אני די זורם עם מה שיש לי עכשיו.

4. מחזור תוכנית:
שמעתי שבגולן חודש חודשי הוא מ-15 עד 14 (או שאפשר לבחור?) אז אם אני מצטרף בדיוק לפני שאני טס, אני משלם על חודשיים או באופן יחסי חודש + כמה ימים? כי אם זה לשלם עוד 99 ש"ח לחודש זה כבר לא משתלם. יכול להיות שבמקרה כזה שווה לי אפילו לחכות כמה ימים (בימים הראשונים זה פחות קריטי כי נישן אצל מכרים) להפעיל את הסים רק ב-15/8 אבל אז כבר אהיה בארה"ב ואני לא יודע אם אפשר לעשות את זה משם או שצריך להיות בישראל...

4ב. אם אני טס בדיוק לחודש האם בחיוב יחסי יש דרך לסדר לשלם בדיוק רק על חודש? גם אם זה אומר לשלם יחסית על הכמה ימים שלפני המחזור ואז לקבל החזר יחסי על הכמה ימים שאחרי - יש דבר כזה?

5. אפשרויות שאינן גולן:
*
שמעתי שבקופיקס אפשר לקנות סים ב-6 ש"ח בלבד ואז יש תוכנית של וואלה מובייל (וואלה?! בכלל לא ידעתי שהם בסלולר...) אבל היא לא בלי הגבלה זה רק 3GB גלישה אז לא יודע אם האינטרנט יספיק לי.
http://wallamobile.walla.co.il/plan990.html

* הבנתי שיש גם תוכנית של פלאפון לחו"ל, רק חו"ל. לא בדקתי אותה. כדאי?

* ואולי בכלל כדאי לקנות שם סים מקומי וזהו...?
אבל נדמה לי ששם האינטרנט יקר ואז זה גם לוותר על המספר הישראלי שם ולא לקבל שיחות בכלל מהארץ (עוד לא החלטתי סופית איך אני מרגיש עם זה...)

6. סים: אם אני מנייד לגולן זה אומר שאני טס רק עם סים אחד ואז מצד אחד בטלפון הישן שלי אני צריך סים בגודל רגיל אבל בטלפון עתידי שאקנה שם ובטח כבר ארצה להשתמש בו בטיול אני מניח שזה יהיה סים יותר קטן... לחתוך זה מפחיד אותי. השאלה אם מראש מקבלים כיום סים קטן עם מתאם לסים גדול? או שזה משהו שלא בעיה לדאוג לו ואני לא צריך לאכול סרטים על שטות כזאת? אני לא כל כך בעניינים, אתם בטח שמים לב...

נראה לי שזהו... תודה תודה לכל מי שקרא עד עכשיו, אני אשמח לכל המלצה, הערה, טיפים וכו' וכו', גם נקודות או רעיונות שלא חשבתי עליהם בעצמי.
 

k-don

Well-known member
אם תחליט שהפתרון של גולן טוב לך (שיחות מקומיות הן לא בחינם )

אז מעבר לגולן בדיוק לפני הנסיעה ומעבר מגולן בחזרה יאפשר להמנע מחיוב על 2 חודשים מלאים של 99 (בהנחה שהמבצעים הקיימים היום יהיו בספטמבר).
שיחות מקומיות בארהב יעלו 1 שח לדקה
שיחות מקומיות בצרפת יעלו 2 שח לדקה
מעבר לחברה אחרת בסיום עלול לעלות בין 0-50 שח עלות סים.
מצד שני יש לך 6G גלישה ושיחות ו SMS חופשי לישראל (עד 45 יום בשנה)


אגב, הסים של גולן בא בשני גדלים , כאשר אחד מהם בכל מקרה הוא סים גדול - מיני(כלומר מיני פלוס מיקרו או מיני פלוס נאנו)


לגבי שיחות יוצאות מקומיות בארהב הייתי מציע voip כאשר שיחות נכנסות יהיו עם המספר הוירטואלי של גולן.
אחת מהאפשרויות הטובות הן סקייפ או וואטסאפ
 

BobboVilla

New member
אתה בטוח שגודל הסים השני הוא מיני+נאנו? זה לא רק נאנו?

כי זה מה שאני מבין מהאתר.
 

k-don

Well-known member
גדלי סים

https://he.m.wikipedia.org/wiki/SIM
&nbsp
גודל מלא - בגודל של כרטיס אשראי (נמצא בממירים של הוט)
גודל מיני - הסימים שהשתמשו ב gsm דור 2
גודל מיקרו ונאנו, הם הגדלים בסמארטפונים החדשים


אבל אתה צודק וכשמזמינים סים נאנו הוא לא פריק
 

BobboVilla

New member
כמה תשובות והערות

קודם כל, לקנות מכשיר בארה"ב זה לרוב לא כדאי ולא משתלם. האמריקאים ברובם קונים את המכשירים מהמפעילות, ואז יש סבסוד מסוים. כאשר קונים מכשיר "פתוח" הוא לרוב יהיה מאוד יקר, על גבול המחיר שלו בארץ. בנוסף, יהיה קשה מאוד למצוא גירסאות בינלאומיות לחלק מהמכשירים. שני יוצאי הדופן הם אייפונים ומכשירי פיקסל (בעבר אלה היו הנקסוסים) של גוגל.
&nbsp
עכשיו לשאלות שלך. אני עונה רק על מה שאני יודע
.
&nbsp
1. לקבל סמסים לא עולה כסף. לשלוח כבר כן יעלה.
&nbsp
3. המספר הווירטואלי זמין רק בחבילה של 99 ש"ח לחודש. אמנם הייתה תקופה ארוכה שבה אם היית נרשם לשירות בחבילה של 99 ש"ח ועובר חבילה זה היה נשאר, אבל לפני כמה חודשים הם "עלו" על זה. אפילו קיבלתי שיחה שבה הודיעו לי על זה, ושאלו אם אני רוצה לעבור לתוכנית של 99 ש"ח כדי לשמור על המספרים הווירטואליים שלי
.
&nbsp
4. אי אפשר לבחור מחזור חיוב בגולן. לגבי הפעלת הסים, עושים את זה דרך האתר שלהם, כך שאולי יהיה אפשר לעשות את זה מחו"ל, אבל הבעיה היא שלפעמים האתר של גולן לא עובד מחו"ל. לדעתי זה קרה לי רק כאשר הייתי מחובר לרשתות אלחוטיות של מלונות (או לצורך העניין כל רשת אלחוטית "ציבורית") ויכול להיות שהגדרות האבטחה (או ליתר דיוק, היעדרה) עשו בעיות בגישה לאתר. בכל מקרה, אני דוגל בשיטת ה-"יש ספק - אין ספק", ולא הייתי לוקח סיכון עם זה.
&nbsp
5. "וואלה" זה מותג של פלאפון. אם היית נכנס לקרביץ היית רואה "K מובייל", שגם הוא מותג של פלאפון
. לא שזה רע או בעייתי, פשוט שתדע
.
&nbsp
6. בהמשך למה שכתבתי ל-k-don, אז אני יודע שבגולן יש 2 סוגי סימים. הראשון הוא מיני ("רגיל") שאפשר להפוך למיקרו (כמו למשל באייפון 4, או גלקסי S3/S4), והשני הוא רק נאנו, כמו שיש למשל בגלקסי S7/S8 או אייפונים חדשים יותר. עקרונית אפשר לחתוך סימים. אמא שלי חתכה לפני מספר ימים (בארץ) סים של גולן ממיקרו לנאנו בחנות כלשהי, וזה עובד לה בסדר.
&nbsp
באופן אישי, אני הייתי מעדיף לקחת סים מקומי איפה שאני אהיה, ולא להסתמך על תוכניות חו"ל כלשהן של מפעילה ישראלית. יוצא הדופן היחיד הוא גולן, שאולי באמת שווה לקחת את התוכנית של ה-99 ש"ח בשביל שיהיה לך מספר זמין בחו"ל, ואינטרנט סלולרי. למיטב זיכרוני לא השתמשתי בגלישה סלולרית של גולן בחו"ל, אבל אמא שלי השתמשה קצת לפני מספר חודשים, ואמנם השימוש היה מאוד מצומצמם (הודעות וואטסאפ עם המדריך של הקבוצה, שליחה של כמה תמונות בוואטסאפ למשפחה), זה עבד לה חלק כמעט לחלוטין.
 

z1george

Member
מנהל
לגבי החיתוך של הסים

לדעתי זה לא סיפור לחתוך
אפשר מראש לדאוג במצב שאתה קונה סט שמתאמים ב1$ בדואר או 20 שח בחנות בארץ
ואז משתמש בננו ואם נזקק למיקרו או מיני- פשוט שולף את המתאם שצריך
 
יש הסברים ביוטיוב אבל אני לא רוצה לחתוך לבד, חושש לעשות נזק

יש מקומות שיכולים לחתוך או ציוד יעודי?
בדואר ב-$1 זה בארה"ב או גם בדואר ישראל?

כרגע אני חושב לטוס עם מה שיש (שזה אומר המכשיר הישן והסים הישן) ואז אולי לקנות משהו שם ואם אמצא גם מכשיר טוב במחיר טוב אז אולי גם ואני מניח ששם יוכלו לטפל בנושא הגדלים גם...
 
תודה רבה על התשובות המפורטות ---> המשך

כמו שכתבתי הרגע בהודעה אחרת את המכשיר שלי קניתי בארה"ב דרך חנות רגילה ולא מהספק והוא חסך לי כמה מאות שקלים לעומת המחיר בארץ ואני מכיר עוד חברים שקנו ככה. לא חיסכון היסטרי, אבל גם 200-300 ש"ח פחות זה 200-300 ש"ח פחות, כן? לא רע לי עם זה... כסף לא גדל על העצים...

זה גם לא מסתדר לי עם זה שאני רואה אנשים כל הזמן מזמינים סלולרים מחו"ל, למשל מסין... הם טועים?

1. כן, לשלוח ברור שעולה כסף... רציתי רק לוודא שלא שינו את המדיניות של קבלה. חבל שאין איזה שירות של שליחת SMS לאימייל או משהו כזה... היה יכול להיות לי נוח. השאלה אם אני נגיד מדליק את הטלפון פעם ביום לבדוק הודעות אם לא עלולים להיות לי חיובי חו"ל מפתיעים ככה... שמעתי כל מיני סיפורים...

ברור שאני אעשה את זה כשהאינטרנט סגור, אבל שמעתי למשל שאם מתקשרים כשאתה בחו"ל גם אם המכשיר כבוי ועוברים לתא הקולי זה מחייב לפי תעריף חו"ל למרות שהתא הקולי בארץ?! קשה לסמוך על סיפורים בתקשורת כי לפעמים אלה לקוחות שלא כל כך יודעים לתפעל את העסק אבל אני פשוט חושש מהפתעות לא נעימות.

3. אוי, זה לא טוב לי. אין להם אפשרות להוסיף אותו בנפרד לחבילות אחרות? (לא הצלחתי למצוא את המידע באתר שלהם אבל לא חפרתי לעומק).

4. אנחנו נישן אצל מכרים אז תהיה לנו רשת פרטית, מהבחינה הזאת זאת דווקא לא בעיה. אבל נראה לי שזאת בעיה מבחינות אחרות...

5. תודה. לא ידעתי שלפלאפון יש קשר לוואלה... חשבתי שזה וירטואלי. אז זה כנראה לא יהיה לי טוב בארץ אלא רק בחו"ל אבל בכל מקרה לא התכוונתי לעבור אליהם אלא במקרה כזה לקנות סים נוסף עם מספר אחר.

6. אני מעדיף לא לחתוך אלא לקחת קטן + מתאם לגדול. יש דבר כזה, לא? אם החברה לא יודעת לספק מתאם אני בטח יכול לקנות אחד בעצמי, אולי כדאי לי להזמין כבר מסין או משהו (זה כבר מתחיל להיות זמן גבולי...).

לפי מה שאתם כותבים באמת נשמע כאילו שווה לי לקחת סים שם כי בתכלס התקשורת שלי תהיה בעיקר מקומית שם ולא בארץ ועם הארץ אפשר לתקשר דרך רשתות חברתיות. הבעיה שלי היא שסוף הטיול הוא בצרפת וגם שם נצטרך תקשורת ולקנות עוד סים בצרפת לכמה ימים בלבד זה יוצא קצת יקר וזה חלק מההתלבטות...
 
כמה גלישה וכמה שיחות אתה באמת צריך?

יש אפשרות לסים בינלאומי שיהיה טוב גם לצרפת וגם לארה"ב.
 
שאלה טובה... שיחות מן הסתם פחות כי אפשר דרך האינטרנט

אבל בארץ אני לא עושה שיחות דרך האינטרנט כי גם ככה כל החבילות בלי הגבלה וזה טלפון עבודה אז בשביל מה. אבל שם כל זה יהיה על האינטרנט וגם ניווט וחיפושים וכל מה שנרצה לבדוק "תוך כדי תנועה"... ובארץ אני פחות גולש בסלולרי כי אני כל היום במשרד מול המחשב אז קשה לי להעריך... וזה גם טיול ארוך...

למה הכוונה בסים בינ"ל? כזה שקונים בישראל מראש? בדקתי כל מיני אפשרויות בישראל והן לא היו משתלמות כמו סים אמריקאי שם...
 
סים TMOBILE ללא הגבלה 69$ כולל שיחות לישראל

ומספר אמריקאי וישראלי.
+סים לכמה ימים באירופה בעד 15$ (תלוי בצריכה שלך).
דבר איתי בפרטי.
 

k-don

Well-known member
40$ זה 140 שח. גולן או וואללה כולל שיחות לארץ

 

k-don

Well-known member
וואלה מובייל עם 6G גלישה בעלות 110 שח לחודש

(קניית 2 סימים בקופיקס)
מקבלים גם עד 1000 דקות שיחה לארץ.
לא מקבלים שיחות מקומיות בחבילה
 

BobboVilla

New member
כמה תשובות

קודם כל, יש הבדל עצום בין הזמנה מסין והזמנה מארה"ב. בארצות הברית עיקר הלקוחות קונים את המכשירים אצל המפעילות במחיר כביכול מוזל, ובגלל שיש פחות ביקוש למכשירים "פתוחים", המחירים גבוהים באופן יחסי. בסין מדובר על מכשירים הרבה יותר זולים, ולכן גם הרבה פחות קשה ללקוחות לשלם על מכשיר "פתוח".
&nbsp
לגבי שאר השאלות שלך:
&nbsp
1. חיובים בחו"ל יש כאשר האינטרנט הסלולרי פעיל (גם במכשיר וגם אצל המפעילה), ומופעלת נדידת נתונים (במכשיר). "סתם ככה" לא יכול להיות שהמכשיר יגלוש לאנשהו. מה שכן, אם הכל מופעל, אז גם אם לא נכנסת לשום אתר, עדיין כל מיני דברים (סינכרון מיילים, וואטסאפ, פייסבוק, אפליקציות חדשות וכו') עובדים ברקע ויכולים לגשת לאינטרנט, ומכאן נובעות העלויות הגבוהות.
לגבי תא קולי, אז מה שאני הבנתי (אבל לא בדקתי מעולם) זה שאם אתה באופן יזום דוחה את השיחה ומעביר אותה לתא הקולי, אז זה כאילו ענית לשיחה בחו"ל ותשלם על שיחה נכנסת.
&nbsp
3. לא.
&nbsp
5. כמעט ולא נשארו בארץ רשתות ווירטואליות. יש את רמי לוי, שהוא כמעט לחלוטין פלאפון (זו לא חברה בבעלות פלאפון, אבל כל השירותים מגיעים ממנה), טלזר 019 שהיא ממש קטנה (אם היא בכלל ווירטואלית), וסלקט שפונה בעיקר לשוק העסקי.
&nbsp
6. אפשר להחליף את הסים (או מראש לקחת סים קטן יותר) עם מתאמים מנאנו (הכי קטן) למיקרו ("בינוני") ולמיני ("גדול"). כמו שג'ורג' כתב, זה שווה שיהיה בבית - זה עולה כמה גרושים.
&nbsp
לגבי התקשורת בצרפת, אז יש לי רעיון קצת משונה. תיקח סים מקומי בארה"ב, ותטעין אותו כך שתוכל להשתמש בו בנדידה בחו"ל בצרפת. כלומר תהיה כמו אמריקאי שלוקח את הטלפון שלו לחו"ל ומשתמש בו שם. לפני שנה הייתי בצ'כיה, וכשעברתי לאוסטריה השתמשתי בסים הצ'כי שלי. אמנם זה היה לכמה שעות, אבל שווה לבחון את העלויות. לקנות סים צרפתי מקומי לכמה ימים יכול להיות מציק ועלול לבזבז יותר מדי זמן.
 
תודה, ושוב כמה תגובות

בארצות הברית לקוחות מקומיים קונים אולי דרך הספקים אבל יש גם הרבה תיירים או סתם כאלה שלא רוצים וממה שאני יודע לא חסרות חנויות שמוכרות מהמדף, ככה סיפרו לי חברים שקנו או הזמינו משם. למי שרוצה מותג ולאו דווקא סיני זה לא בטוח רלוונטי להזמין מסין.

1. ברור שלא פותחים אינטרנט בחו"ל בסים הישראלי! היום בסמרטפון זאת לא בעיה כי יש כפתור ואם הוא סגור הוא סגור וזהו (וגם ככה אין לי סינכרונים אוטומטיים). אולי לגבי התא הקולי צריך להגדיר עוד בישראל חסימת שיחות נכנסות וככה כולן יופנו לתא הקולי? או פשוט לעשות הפניה של כל השיחות לתא הקולי, נדמה לי שזאת אפשרות בתפריטים של הפניית שיחות. אני אנסה לברר מול סלקום אבל אני סומך עליכם יותר מעל הנציגים שלהם... וגם הם בטח ינסו לדחוף לי כל מיני חבילות לחו"ל ולמי יש כח.

3. מעצבנים (וטיפשים).

5. מפתיע. לא עקבתי, מאמין לך. תודה על העדכון.

6. קיבלתי. אז איפה כדאי לקנות מתאמים?

אני באמת צריך לבדוק כמה חור בכיס יהיה לקחת את הסים האמריקאי לצרפת... האמריקאים לא זולים בסלולרי באופן כללי ממה שהבנתי. נראה שיש לי עוד "שיעורי בית" לעשות... מודה לך מאוד על ההשקעה והסבלנות שהקדשת לי.
 

BobboVilla

New member
להזמין מותג "לא סיני" באמת לא כדאי להזמין מסין

למשל לא הייתי קונה אייפון מאתר סיני (וראיתי כאלה)
.
&nbsp
1. מעבר למתג הראשי של אינטרנט סלולרי, ולמתג הראשי של סינכרון, יש גם העברת מידע שלא דרך סינכרון. למשל כאשר אתה מחובר לאינטרנט (סלולרי או אלחוטי, לצורך העניין זה לא רלוונטי), והמתג הראשי של הסינכרון כבוי, אתה עדיין תקבל הודעות וואטסאפ. מה שלא יקרה זה שהוא לא יעדכן את רשימת אנשי הקשר שלך שיש להם וואטסאפ כאשר הסינכרון כבוי.
&nbsp
6. או מסין (אם יש זמן), או מחנות של מוצרי/אביזרי סלולר. לי יש בבית כמה סימים ישנים (שרובם כבר לא פעילים) מכל מיני נסיעות לחו"ל, ושמרתי את המתאמים שהם מגיעים איתם. בינתיים עוד לא השתמשתי בהם, אבל לא מזיק שיהיה
.
 
תבדוק טוב טוב אם הוא בכלל יעבוד בארה"ב. תדרים

המכשי שלך תומך תדר של דור 3, אבל לא את התדרים הנכונים בארה"ב. (1900/850).
 
תודה! יכול להיות שהוא תומך חלקית? זה מכשיר שנקנה בארה"ב (אז)

כי חשבתי כבר על הדרך לקנות שם אחד חדש אבל אתם אומרים שלא משתלם, זה דווקא מפתיע... כשאני קניתי אותו שם חסכתי כמה מאות שקלים לעומת המחיר שהוא נמכר באותה תקופה בארץ, ואומנם מאז כבר עברו גם שנים אבל גם חברים שלי שקנו מכשירים בשנים האחרונות בארה"ב חסכו בכל קניה כמה מאות שקלים...
 
למעלה