מוטו G5+ - כי צריך לעשות משהו בזמן שא. הערב בתנור

metrocard

New member
מוטו G5+ - כי צריך לעשות משהו בזמן שא. הערב בתנור

בתור אושיית טכנולוגיה משפחתית,זה שעולים אליו לרגל בכל אימת שצריכים יעוץ על מכשיר חדש, החיים שלי לפני שלוש שנים וקצת היו קלים. בעוד שלמשתמשים הכבדים שחפשו ביצועים עוד היתה התלבטות בין חסכון אפשרי עם הנקסוס 5 או השקעה יותר רצינית בדמות מכשירי הדגל דאז, לאלו שחיפשו להוציא את המינימום ולקבל מכשיר שפשוט "יתן עבודה" ההמלצה היתה חד משמעית . גם פה בפורום באותה התקופה, השם מוטו G עלה כל כך הרבה בכל שרשור של מכשירים מומלצים בעיקר בהיבט של עלות תועלת, עד שנראה היה ששמו כבר עלה באוטומט. המוטו G היה הצעד הנוסף במהפיכה שהתחילו הנקסוס ה4 וה 5 בהורדה משמעותית בהשקעה הנדרשת ברכישת מכשיר שיענה למרבית המשתמשים.ואכן, בזכות ההמלצות הרבות בפורום 117 המוטו G הפך להיות המכשיר הכי נמכר של מוטורולה אי פעם. ולא מדובר בחברה שנכנסה לשוק אתמול. אחרי שורה לא קטנה של מכשירי כשל, הG פשוט הזכיר שמוטורלה יודעת לעשות מכשירים. המוטו G כבש את הקטגוריה הזאת גם כי היה מכשיר טוב, אבל גם כי לא היתה אלטרנטיבה ראויה אחרת. המכשירים הסיניים עוד לא פרצו לתודעה וחברות כמו סמסונג ו HTC השיקו מכשירי ביניים עם חווית משתמש של תור בביטוח לאומי.

מבלי להכנס ליותר מידי פרטים ומספרים , שני הדורות הראשונים של המוטו G היו דומים מאוד במפרט. הקו המנחה היה שימוש בסדרת מעבדים זולים ויעילים מבית קוולקום עם שדרוגים קלים בנושאי מצלמה ,מסך ותמיכה בדור 4. בG3 כבר ניתנה האופציה לבחור את אותו הדגם עם יותר זכרון עבודה ואחסון, ובדור הרביעי המוטו G כבר הפך להיות שם של סדרת מכשירים עם מעבדים מסוגים שונים, גדלי מסל ונפחי אחסון. כך גם בדור החמישי שהוכרז בפברואר האחרון בתערוכת המובייל השנתית בברצלונה.

בחודש שעבר הוזמנו מאמזון גרמניה 3 מכשירים לבני המשפחה שכולם יועדו להחליף את המוטו G דור ראשון ושני המתיישנים. 2 גלקסי S7 לאחי וחמו שחשקו להשתדרג ועבור אם אישתי את הכוכב העולה לסדרת הG הוא המוטו G5 פלוס. גרסה מחוזקת של המוטו G החדש. המכשיר הגיע לביתי, להתנסות של שבוע לפני שהועבר אחר כבוד ליעדו. והנה , אחרי הקדמה של יותר מ300 מילה הרשמים.

קווים לדמותו - המכשיר יפה בעיני, דק ויושב מצויין על היד. איכות הבניה שלו היא מוטורולאית , שזאת נקודה לחיוב. קשיח בלי קרקושים ונראה שאם לא יתעללו בו באגרסיביות הוא ישמור על פיגורה מפתה. על מנת לתת לו תחושה קצת יותר יוקרתית החליטו בלנובו (בעלי מוטורולה הנוכחיים) להעניק לו גב ממתכת. מצד שני שאר המכשיר פלסטיק ככה שזה קצת הלך לאיבוד. קצוותיו מעוגלים, וסביב פאנל המסך נעטף המכשיר במסגרת כרום פלסטיק אה-לה נקסוס 4.
מקשי הווליום וכיבוי מצידו הימני ובחלקו התחתון מחבר מסוג מיקרו USB שלצידו שקע אוזניות סטנדרטי. בעידן שבו מכשירים מתחילים לוותר על יציאת האוזניות אני שמח על נוכחותו של הנ"ל. למכשיר מסך 5.2 שמתחתיו שוכן קורא טביעת האצבע המוצלח שלו. הבעיה הכי גדולה בעיני בעיצוב המכשיר היא המצלמה הבולטת החוצה. חשבתי שב2017 יצרניות יפנימו את העובדה שמדובר בפתח לצרות. שמניחים את המכשיר על גבו, המצלמה באה במגע ישיר עם המשטח, מחפשת מי מתנדב לשרוט אותה . מזל שיש קייס בדרך , סגור כמו שחמותי מעדיפה, מה שהופך באחת את כל נושא עיצוב המכשיר ללא רלוונטי. אז הלאה.

קווים לפנימיותו - GSMARENA יספקו את המספרים המלאים. יצויין רק שבדגם הפלוס יש מעבד מסדרה חזק יותר מהמוטו הרגילים , אחסון גדול יותר ומצלמה שעל הנייר אמורה להיות טובה יותר. שבוע שימוש לא מספק תמונה מלאה לגבי הביצועים אבל ממה שחוויתי, הוא לא נופל מאף מכשיר דגל. גם ש"התעללתי" בו תוכנתית הוא לא התרגש. אפליקציות נפתחות מהר, מעבר חלק בינהן ולא נרשמו קריסות או קפיאות.
למכשיר הנבדק 3 GB זכרון עבודה ו32 נפח אחסון (בגרסה האמריקאית מגיע רק עם 2GB זכרון עבודה) , כשקיים דגם של 4 GB זכרון עבודה ו64 GB אחסון.בכל הדגמים ישנה תמיכה בכרטיס זכרון חיצוני מסוג מיקרו SD עד 128 GB.
בלוטות', GPS וNFC (שקיים רק בדגם האירופאי) עובדים על הכיפק. למכשיר אין מצפן פנימי, מה שאומר שהוא לא מאבד את הצפון כי אין לו בכלל את היכולת למצוא אותו. החסרון הוא שבמפות במצב עמידה הוא לא יודע לציין את הכיוון אליו אנו פונים . מהרגע שזזנו זה פחות בעייתי כי העניין נפתר ע"י חישוב נתוני התנועה והמיקום . המכשיר התסנכרן בכיף מול כמה התקני BT. וקליטת WIFI היתה טובה.
גם איכות השיחות במכשיר מצויינת. רמקול המכשיר יחיד וקדמי וממוקם למעשה בחלק השמע של המכשיר. הוא סביר בעוצמתו ובעל צליל נקי. בשיחות השמע היה תקין ועבור ניגון של מוזיקה הוא היה בסדר כל עוד לא ניסיתי להאזין לו בעודי יושב על מנוע סילון.
המסך בגודל 5.2 אינטש ובאיכות 1080P והוא בהחלט משובח, בעל תמונה חדה צבעונית ועשירה,.זוויות צפייה רחבות ומואר מספיק בשביל להתמודד איתו בשמש האביבית המבורכת בבואה.

תוכנתית לנובו שמרה על הקו שאפיין את הסדרה, האנדרואיד במכשיר הוא קרוב לסטוק בגרסת נוגט (7.0) וכמעט ללא אפליקציות מיותרות.
זה בהחלט מבורך (אבל ייתכן ובפעם האחרונה כיוון ששמועות מדברות שבמכשירי המוטו G הבאים ישולב כבר ממשק המשתמש של מכשירי הZUK של לנובו).
ישנם כמה תוספות חביבות שמלוות את מכשירי מוטורולה כמו מחוות ניעור המכשיר להפעלת המצלמה, או המבזק , מצב תפעול ביד אחת (מצמצם את תצוגת המסך ) ועוד כמה קטנות . גם תצוגת ההתראות המוכרת של מוטורולה, המאפשרת הצצה בהתראות קיימות ללא הצורך בפתיחת המכשיר לא נעדרת. למכשיר קורא טביעות אצבע הממוקם מתחת למסך ועובד ביעילות מרשימה. כמו כן, ניתן להסב אותו בנוסף כמקש ניווט רגיש המאפשר פעילויות ניווט ותפריט בהתאם לתנועת האצבע. קצת קשה להתרגל בהתחלה אבל שמתרגלים זה זורם ומתפקד מצויין.

הבעיה היחידה עם התוכנה במכשיר היא בכלל לא במכשיר. מאז שמוטורולה נמכרה ללנובו חלה הרעה משמעותית בכל מה שקשור למדיניות עדכוני המכשירים של החברה לנובו צברה מוניטין מחורבן וזה חבל כי אחד היתרונות בממשקים קרובים לסטוק אמורים להיות הקלות היחסית בה מותאמים העדכונים למכשיר. (למעשה באחד העדכונים של אנדרואיד בעבר המוטו G תחת גוגל הקדים את הנקסוס בכמה ימים)

סוללת 3000 MHA והמעבד היעיל תורמים לחיי סוללה טובים במכשיר. ברוב הימים במדיניות שימוש לא חסכנית במיוחד (BT עובד רצוף,קצת וויז, הרבה מוזיקה WIFI מאופשר ומיקום בדיוק גבוה) הגעתי איתו ל4 שעות מסך שלקראת שעת הסיפור לזאטוטים הסוללה עוד הצהירה על בערך 40 אחוזים נוספים במאגריה.
המכשיר מגיע עם מטען הטורבו של מוטורולה שמבטיח טעינה מהירה. הוא אכן מהיר ותוך מעט פחות משעה לקח לו להטעין את המכשיר ממצב של פחות מ 20 אחוז למעל 90. (אגב גם את ה 1+1 שלי הוא מטעין במהירות מרשימה).

נשארה המצלמה. ולא סתם היא משמשת כאלמנט הכמעט האחרון עליו אני מדבר במכשיר. בשבוע שהמכשיר שהה במחיצתי צילמתי איתו המון. אני חושב שמאז ההתלהבות שלי מהדזייר קשישא, הסמארטפון הראשון שלי לא צילמתי כל כך הרבה בפרק זמן קצר בלבד. רק פה לא היתה התלהבות, המצלמה פשוט חירפנה אותי.לא הצלחתי לגבש דעה חד משמעית על איכותה. הבעיה הכי גדולה מבחינתי היתה הפער בין הנתונים על הנייר לבין המציאות בפועל. כי הנתונים מבטיחים , כולל הטרנד החדש של הגדלת הצמצם לקליטת יותר אור. ובאמת, כל עוד התאורה סבירה פלוס איכות התמונות משביעות רצון. צבעוניות, חדות ועשירות בפרטים . הבעיה מתחילה שהתאורה יורדת. איכות התמונות צונחת בקצב מבהיל. וזה מוזר כי בצמצם של 1.7 הציפיה היתה להוציא את הפלאש של המכשיר לפנסיה או לפחות לתמונות בהירות יותר עם פחות רעש. לא קרוב אפילו. מה עוד שמעבר לכך, בלא מעט תמונות שצילמתי הצבעים היו דהויים ודרשו עבודת עריכה נוספת עם SNAPSEED החביבה.
מעבר לזה הממשק של המצלמה נוח , היא תגובתית ומהירה,מתמקדת מהר, קיים מוד "מקצועי" שמאפשר שליטה בפרטמרים חשובים למי שמבין מעט בצילום ומתגאה ביכולות צילום וידאו ב2K או בהילוך איטי, גימיק שלהפתעתי השתעשעתי איתו לא מעט.
אני חושב שעם קצת עבודת קוד מוצלחת יותר המצלמה הזאת יכלה להוציא תוצאות הרבה יותר טובות. היא לא גרועה, היא אפילו טובה שחושבים על מיקום המכשיר בסקלת הערך לכסף, רק אותי באופן אישי היא אכזבה קצת, בעיקר בגלל הנתונים היחסית טובים שלה.

מצלמת הסלפי מצלמת סלפי.שום דבר מרגש. הבעיה לא במצלמה, הבעיה היא הסלפי.

ולעניין הטבין ותקילין. הגרסה האירופאית בנפח של 32 GB ו3 GB זכרון עבודה עולה כ 285 יורו באמזון גרמניה, 295יורו סה"כ עד ששליח לבוש מדי U
 

metrocard

New member
2

כמה משתמשים פה בפורום החביב הזה העלו תהיה אם 300 יורו למכשיר ש"זול" היה הטרייד מארק שלו לא מפספס את העניין (בהנחה שזוכרים שמדובר בגרסה ה"מחוזקת"). יש משהו בדבריהם.
המוטו G בגרסתו החמישית כבר לא פרש בודד שמדובר בערך לכסף. הסינים פה ובגדול , הקוריאנים התעשתו והתחילו להתייחס לסגמנט הזה יותר ברצינות והיום השוק מלא במכשירים זולים יותר שנותנים תמורה דומה. המתחרה הבולט והצפוי הוא השיאומי נוט 4 עם נתונים מאוד דומים ותג מחיר זול משמעותית.
היתרון במוטורולה (וזאת כמובן דעתי האישית והמוגבלת) הוא הממשק הרזה, והעובדה שהמכשיר עדיין מרגיש כמו מוטורולה ובעיני זה לא מעט. כל המוטו G במשפחה הוחלפו בגלל שנתוני החומרה במכשיר כבר לא היו רלונטיים להיום, בעיקר זכרון העבודה המוגבל (1GB כבר לא מספיק לכלום) .אבל החומרה עצמה אצל כולם עוד חיה ובועטת ומתפקדת גם באלו שעברו התעללות לא קטנה (כולל טביעה באסלה של אחד מהדור הראשון). המוטו X PLAY שנרכש לפני כמעט שנה וחצי עדיין עובד מצויין ללא צורך באיפוס או אתחול.

בעיני, 1100 ש"ח זאת השקעה הוגנת למכשיר הזה. הגישה שלי בנושא אומרת שמכיוון שהיום אני עושה כמעט הכל עם הסמארטפון (מניווט ועד פנס, מנגן מוזיקה ועד צפיה בסדרות שלמות בנטפליקס) אני מוכן להשקיע בגבולות הסביר (מספרית, עד 2000 ש"ח) על מנת לקבל חווית שימוש עם מינימום פשרות. אני בהחלט מסוגל לדמיין את הG5+ כמכשיר הבא שלי. הוא יפה, זריז, בעל מסך מצויין ובהחלט מעניק חווית שימוש מצויינת, שרק המצלמה אולי קצת מעיבה על האידיליה
מקסימום אני אסתובב עם קצת שמש בכיס
 

BobboVilla

New member
כרגיל, מעניין ומשעשע


מה לגבי הגודל הפיזי שלו? או ליתר דיוק, אחוז המסך משטח הפנים? זה בעיני מדד יותר מדויק לנוחות השימוש מאשר גודל המסך עצמו.
 

metrocard

New member
צודק, ברח לי העניין. הוא גדול יחסית למכשיר שמחזיק

5.2" (67% יחס גוף מסך לפי הארינהשזה די מעפן ). למעשה הוא קטן במ"מ בודדים מהOP1 על ה 5.5" שלו. בעיקר בגלל חלקו התחתון וקורא טביעת האצבע הנדיב בגודלו.
עם זאת הדקיקות שלו מפצה על זה.
 

BobboVilla

New member
זה אחד החסרונות הגדולים בקורא טביעות אצבע בחזית

מצד שני, אם הוא היה מאחורה אז אנשים היו מתלוננים שאי אפשר לפתוח אותו כשהוא מונח על השולחן, כך שאי אפשר באמת לנצח
.
 

LZ88

New member
סוני (ובטח עוד יצרנים)

שמו את הקורא טביעת האצבע הכפתור הכיבוי בצד המכשיר.
ככה אפשר לפתוח אותו גם כשהוא על השולחן וגם בטבעיות כשהוא ביד (עם הבוהן אם אתה ימני או האצבע אם אתה שמאלי). מיקום מאוד יעיל לדעתי.
 

BobboVilla

New member
בעיניי קורא טביעות אצבעות זה יותר בעיה מתועלת

ולכן לא אכפת לי איפה הוא ממוקם, כל עוד הוא לא מגדיל לי את המכשיר יותר מדי (*שיעול*אפל*שיעול*).
 

BobboVilla

New member
אז זה יהיה סבבה למי שקונה אפל (רמז: זה לא אני
)

אבל דבר איתי כשזה לא יהיה שמועה. גם סמסונג כנראה רצו לעשות את זה, אבל בגלל שלא הספיקו בזמן אז דחפו את החיישן במקום הכי לא הגיוני בערך.
 

yaron avisar

New member
זה לא רק "קורא טביעת האצבע"

ה"קורא טביעת האצבע" הוא גם לחצן הבית, ימינה ושמאלה (או חזור וישומים) ע"י הזזת האצבע מצד לצד.
למי שרגיל למכשיר עם לחצנים בגוף המכשיר ולא במסך עצמו (סמסונג...) יהנה מזה, אני מעדיף את המצב הזה.
&nbsp
ירון
 

BobboVilla

New member
גם לי יש מקש בית שלא על המסך, על מסך 5.5 אינצ'

וה-G5 פלוס נמוך ממנו רק בקצת יותר מ-2 מילימטר. אז מה זה אומר? לי זה אומר שמקש הבית/קורא טביעות אצבעות פשוט גדול מאוד.
 

yaron avisar

New member
ההתיחסות שלי לא היתה לגודל

התיחסתי לכך שהלחצן/קורא במיקום זה רצוי או מיותר כמו הדוגמאות שרשמו למעלה לגבי מיקום בצד או מאחור ופחות לגודל הלחצן.
&nbsp
אני מניח שהיחס גודל מכשיר לעומת גודל מסך הלא אופטימלי במכשיר הזה הוא חלק מעלות המחיר הנוח שלו.
גם בדורות הקודמים של הMOTO G שיש לי מספר נציגים שלהם יש יחסית הרבה שוליים לעומת המסך ומכשיר יחסית עבה (הG4 די עבה)
&nbsp
ירון
 

BobboVilla

New member
אין קשר בין מחיר לאחוז ניצול שטח מסך

תסתכל על האייפונים למשל.
 

yaron avisar

New member
האם המוטו G5+ עדין יותר מהG4 ?

מספר ימים לאחר שהעברתי את המוטו G5+ למי שרכשתי אותו עבורה ראיתי אותו עם שני סדקים יפים לאורך המסך...
לבת שלי יש את המוטו G4 שהגיע לרצפה יותר מדי פעמים אבל עד היום הוא שלם ללא פגע, מקרה ?
&nbsp
המכשיר נרכש באמזון גרמניה והגיע עם מטען של 1.2A, האם זה מטען הטורבו שרשמת ?
&nbsp
ירון
 

חול1

New member
תודה על הסקירה האישית: כשהגעת לנקודה של המצפן נפל לי

אולי אסימון. רכשתי לאחרונה את המוטו גי' 4. כשאני מפעיל את גוגל מפס על מצב של טיול רגלי, הוא מזהה היכן אני אבל לא ניתן ללכת כשהחץ מראה את כיוון ההליכה....והתחרפנתי מזה...האם ההסבר שלך עונה על כך? כי בוייז למשל הוא מגיב אחרת?
 

metrocard

New member
אכן, גם בG4 אין מצפן ולכן אין לו יכולת להתאפס על הכיוון

בתנועה המכשיר יודע לחשב את הכיוון בעזרת חישוב מיקום ותנועה מול הלווינים ולכן בוויז זה עובד.
 
למעלה