טעינת סוללה חדשה, בפעם או פעמיים הראשונות

Eldad S

New member
טעינת סוללה חדשה, בפעם או פעמיים הראשונות

הסוללה שלי כנראה עשתה את שלה, והייתה מתרוקנת במהירות, לפעמים לאחר כעשר דקות או רבע שעה. המלצתם לי בפורום לקנות סוללה חדשה.

רכשתי את הסוללה, הפעלתי את הטלפון (היו בה כ-40 אחוז) ונתתי לה כמעט להסתיים. כשהיא הגיעה ל-6 אחוז בערך, חיברתי את המטען וטענתי עד כדי 100 אחוז, ואז הוצאתי מהמטען.

עבדתי עם הטלפון עד שהסוללה כמעט הסתיימה (עד בערך 6%). הזמן שהטלפון עבד על הסוללה (בלי שחיברתי אותו למטען) היה כ-30 שעות ברצף (בערך). זה נשמע לי המון זמן. גם לכם?

השאלה שלי היא כזאת: מי שמכר לי את הסוללה, שאמור להיות מומחה בסוג המכשיר ובסוללות האלה, אמר לי שבפעם הראשונה אני צריך להשתמש בטלפון עד שהסוללה מתרוקנת, ואז לחבר אותה למטען ולתת לה להיטען לילה שלם. אני, למעשה, בפעם הראשונה, אחרי שהסוללה כמעט התרוקנה, חיברתי אותה למטען וניתקתי אותה מהמטען כשראיתי שהיא הגיעה ל-100 אחוז (כעבור כשעה וחצי, בערך). האם הייתי צריך להשאיר את המכשיר מחובר למטען למשך שמונה-תשע שעות לפחות?

או שדי בשעה וחצי שבמהלכה אני רואה שהסוללה הגיעה ל-100 אחוז, ואין צורך להשאיר אותה מחוברת עוד 8-10 שעות? כמובן, מדובר בפעם-פעמיים הראשונות של טעינת הסוללה, ורק בהן.
 

BobboVilla

New member
לפי מה שאני יודע, לסוללות מהשנים האחרונות אין "זיכרון"

שמחייב לפרוק עד הסוף ולהטעין במשך שעות. למעשה הפעמים היחידות שבהן המכשירים שלי נשארים בהטענה אחרי שהסוללה מגיעה ל-100% זה אם אני נרדם או שוכח את המכשיר בחדר אחר
. מעולם לא הרגשתי בעיה בסוללה כתוצאה מכך, אלא רק כתוצאה מבלאי טבעי של סוללות ישנות.
 

Eldad S

New member
כן, זה גם מה שחשבתי שאני יודע.

אז זאת אומרת שאתה ממליץ לחבר למטען כשהסוללה עומדת להיגמר, וכשאני רואה שהיא הגיעה למאה אחוז (גם אם זה אחרי שעה), פשוט להוציא מהמטען.

ולפי הבנתך, גם בפעמיים או שלוש פעמים הראשונות אין צורך לטעון את הסוללה זמן רב, אלא שוב - רק כשעה או שעה וחצי, עד שהיא מגיעה למאה אחוז.

ושאלה נוספת, ממש באותו עניין: לפי מה שכתבת לי לעיל, אני מבין שלא חשוב מתי טוענים את המכשיר. גם אם יש 50 אחוז סוללה, ואני יודע שלא אהיה על יד מטען אחר כך, אז כדאי לחבר למטען ולטעון עד 100 אחוז. לא צריך להמתין שהמכשיר יגיע ל-15 או 10 אחוז כדי לחבר אותו למטען.

האם הבנתי נכון?
רבה על תשובתך לעיל.
 

BobboVilla

New member
מבחינת האם להטעין גם ב-50% אני לא בטוח

לפי מה שאני יודע (ואני לא מומחה בתחום) אז מעבר ל"גיל" של הסוללה, מה שמשפיע על אורך החיים זה מספר מחזורי הטעינה, כלומר כמה פעמים היא הגיעה ל-100%, ולא יותר מדי משנה כמה היא הייתה קודם. אם גם הטענה מ-50% וגם הטענה מ-100% "מנצלות" מחזור הטענה, אז הייתי מעדיף להטעין כמה שיותר מאוחר, כדי שאני לא אצטרך "לנצל" עוד מחזור הטענה באותו יום. מצד שני, אם האלטרנטיבה היא לכבות את הטלפון או לבטל הכל כדי להצליח לשרוד עוד שעה/שעתיים עד שתגיע לשקע, מה התועלת בכך?
&nbsp
אבל זה משהו שאני לא מבין ולא בטוח לגביו.
 

enigo

New member
הטענה היא שדווקא עדיף לטעון הרבה טעינות "קטנות" מאשר פחות

טעינות אבל גדולות. לא מזמן פרסמו איזה מחקר שהכי טוב זה לשמור את הסוללה כל הזמן בין 20% ל-80% או משהו בסגנון, עם טעינות קצרות של עשר דקות - רבע שעה כל פעם. אבל האמת היא שגם אז מדובר בהשפעה לא דרמטית על אורך החיים של הסוללה, כך שמבחינתי זה לא שווה את ההתעסקות המנטלית עם העניין.
 

BobboVilla

New member
אוקיי, טוב לדעת. כלומר, בהיבט של "עוד ידע", לא "אני אשנה

את אופן ההתנהלות שלי"
.
 

binon

New member
לדעתי לא שווה להתעסק עם הנושא של מחזורי טעינה

אם נצא בהנחה שלסוללה יש יכול של כ 1000 מחזורי טעינה לפני שהיא הופכת לבלתי שמישה, בהנחה שאנחנו טוענים אותה פעמיים או 3 פעמים ביום מגיעים לאורך חיים של 3 שנים בקירוב.
בהנחה שאנחנו מחליפים מכשיר אחת ל- 3 שנים בערך, הסוללה תיגמר בערך עם המכשיר ואז נחליף את כל המכלול.
לא נראה לי כדאי להתעסק עם כל העניין של חישוב כדאיות הטעינה כדי לשמור על הסוללה. ההתעסקות בזה לא שווה את החיסכון.
כשאפשר וצריך מטעינים וזהו.
 

enigo

New member
אם אתה טוען את הסוללה 3 פעמים ביום, אז תוך שנה תחווה ירידה

משמעותית בביצועים, בהנחה שאורך החיים שלה הוא אלף מחזורי טעינה.
&nbsp
 

enigo

New member
לא, כי 3X365 זה כבר אלף...

ממה שאני יודע, "אורך החיים" של סוללה מוגדר ככמה מחזורי טעינה היא יכולה לעבור (בממוצע, כמובן) עד שהנפח היעיל שלה יורד מתחת לסף מסוים. נדמה לי שהסף המקובל הוא 80%, אבל לא מתחייב על זה. משמע גם אחרי 500 מחזורי טעינה היא תכיל קצת פחות חשמל מאשר כחדשה, אבל לא ברמה משמעותית. ומצד שני, גם אחרי 1500 מחזורי טעינה היא עוד תתפקד. מקרים בהם הסוללה לא מצליחה להחזיק טעינה לשעה עבודה, כמו מקרה שמישהו תאר כאן לא מזמן, הם בדרך כלל מקרים של תקלה בסוללה, ולא "בלאי" רגיל.
 

binon

New member
אתה צודק, טעיתי בחישוב. אבל..

אם אני לוקח את ה G2 המקשיש שלי
אני טוען אותו בלילה (כל הלילה)
בבוקר בדרך לעבודה ברכב
בערב בחזרה
ובמהלך היום מידי פעם לפי הצורך
היום, למשל היה שימוש בינוני במכשיר וכעת הוא עומד על 51%. לא טענתי אותו מאז שהגעתי לעבודה בסביבות 9:00
כשהוא היה צעיר וחזק, בשימוש כזה הייתי מגיע לשעה הזאת בסביבות 60%, כלומר ירידה של כ 10% לתקופה של כשנתיים וחצי. לי זה נראה זניח.
 

enigo

New member
מסכים לגבי הזניח. ובכל מקרה, ב"מחזורי טעינה", ממה שהבנתי,

הכוונה לטעינה מלאה, כך שלטעון מ-50% ל-100% לא נחשב מחזור מלא (אבל לא יודע אם הוא נחשב חצי מחזור לצורך החישוב, או יותר).
 

Eldad S

New member
מסתבר שהיה משהו בשאלה שלי


אז מה תוצאת הדיון הנוכחי?
שמתי שבא לי לטעון, שאטען? ואם יש, נגיד, 75 אחוז, אז לטעון עד 100, אם יש לי עשר דקות ואני ליד מטען?
 

binon

New member
זה מה שאני עושה

מקסימום תקנה עוד סוללה אם המכשיר יחזיק כ"כ הרבה זמן
 
למעלה