החלטה דרמתית של בית המשפט בנוגע לפרשיית LG G4.

גק לוי

Active member
החלטה דרמתית של בית המשפט בנוגע לפרשיית LG G4.

בית המשפט קבע: יבואן רישמי של יצרן סמארטפון חייב לתת אחריות ושירות גם למכשירים מתוצרת אותו יצרן שנקנו בארץ דרך יבואן פרללי.

http://tech.walla.co.il/item/3019141
 

BobboVilla

New member
"אני יבואן, אבל רק בשביל לאסוף את הכסף. יש תקלה? חפשו אותי

או לכו ליבואן הרשמי".
&nbsp
צריך להקשיח את הדרישות מיבואנים מקבילים, לא לוותר להם כי יש יבואן רשמי בארץ. אתה רוצה להיות יבואן של מוצרי צריכה? אתה צריך להיות מסוגל להתמודד עם ריקולים ותקלות משביתות. לא יכול? אל תייבא.
&nbsp
שאלה - האם יבואן מקביל של רכבים (לא שיש יותר מדי כאלה בארץ עד כמה שאני יודע) גם כן אומר ללקוחות שלו במקרה של ריקול "לכו ליבואן הרשמי"? ואם לא, אז מה ההבדל בין שני המוצרים למעט מחיר וגודל?
 

enigo

New member
לא דוגמא טובה...

כי במקרה של מכוניות, החוק מגדיר במפורש שמי שאחראי לתת שירותי אחזקה ואחריות הוא היבואן הרשמי - ולא המקביל. כולל לדגמים שהיבואן הרשמי בכלל לא מייבא לארץ, ולכן אין לו תשתית ידע וחלקים לתת שירותי אחזקה...
 

BobboVilla

New member
אז שיגדירו אותו דבר גם לגבי מוצרי צריכה, אבל בחקיקה או תקינה

לחילופין אפשר שיגדירו את מה שאני כתבתי בהודעה הקודמת - לא משנה, העיקר שזה לא יהיה עמום כל כך.
 

enigo

New member
תאמין לי - הדבר האחרון שאתה רוצה זה שהרגולטור יתחיל להתערב

לנו בכל תחומי החיים כמו שהוא מעורב ברכב. תחשוב על זה ככה - אתה רוצה מצב שבו כל פעם שאתה מזמין קייס או מגן מסך מאיביי, אתה צריך להביא אישור ממשרד התקשורת שיש לך טלפון תואם למגן/קייס? כי זה המצב בתחום הרכב היום...
 

BobboVilla

New member
לקחתי את הדוגמא של הרכב בתור נקודת קיצון

אבל בין רמת הפיקוח העצומה על רכב והיעדר פיקוח מוחלט שיש בתחום הזה בהחלט יש טווח עצום, ולדעתי אי אפשר להשאיר את המערב הפרוע הזה כמו שהוא היום.
 

enigo

New member
לדעתי, כדאי להשאיר אותו בדיוק איפה שהוא היום

כל דריסת רגל של רגולטור בתחום הזה רק תגרום בעיות בטווח הארוך. יתחילו להתערב במה מותר להביא, אילו רומים מותר להתקין, יקשו על יבוא מקביל - מה שעלול להחזיר את המחירים לרמה ה"נהדרת" של פעם...
בקיצור, עדיף כמה לקוחות שאוכלים אותה על דגם "לימון", מאשר שכולנו נאלץ לשתות כוס מיץ לימון משומר באופן יזום...
 

BobboVilla

New member
אני ממילא לא קונה מכשירים בארץ, אז...


 
אני חושב קצת אחרת

אם היה מדובר בתקלה רנדומלית , כנראה שהתגובה שלך היתה נכונה לגבי שני סוגי היבואנים . מכיון שמדובר בריקול של היצרן עצמו הנציג הרשמי שלו אמור לטפל(לדעתי האישית כמובן ) בכל דבר הקשור לריקול ואח"כ להתחשבן עם היצרן .
 

BobboVilla

New member
בוא נתפשר - היבואן המקביל צריך להתחשבן עם היבואן הרשמי

והיבואן הרשמי צריך להתחשבן עם היצרן. אבל המצב שבו היבואן המקביל אומר "זה לא אני, זה פופטיץ" פשוט לא מקובל בעיני. שירות טוב נמדד לא כאשר הכל מסתדר, אלא כאשר הכל הולך לעזאזל, וכאן היבואנים המקבילים פישלו, ובגדול. אני בתור לקוח לא צריך להתחיל לרדוף אחרי גוף שמעולם לא היה לי קשר איתו, רק בגלל שהגוף שכן היה לי קשר איתו החליט שאין לו כוח לזה.
 

BobboVilla

New member
אבל לטרטר את הלקוח שסבל כבר פעם אחת זה גם כן לא פיתרון מוצלח

 
בגדול..

גם אם תקנה בחנות מכשיר " עם אחריות יבואן רשמי " ברגע שתצטרך לישם אחריות יקרה אחד משניים : או שישגרו אותך כלאחר כבוד ליבואן לקבל שירות ( הרוב ) ,או שכמחווה שירותית (המיעוט ) יקחו ממך את המכשיר ויעבירו לנותן האחריות .
יכול להיות שהאפשרות השנייה יותר נחמדה אבל מייצרת עוד חוליה בשרשרת שיכולה לגרום לכל דבר מסתם עוד כמה ימים של עיכוב ועד אובדן של הברזל .
אני אישית די מעדיף שרשרת קצרה יותר עם פחות חוליות חלשות .
 

אבי לב50

New member
בהחלט פופוליזם זול

ואחת הפעמים הנדירות שאני מסכים איתך בובו.
זה לא הוגן כלפי רונלייט, בלי קשר לדברים אחרים.
למה הם צריכים להיות אחראים על מכשיר שיוצר לשוק בגוואטמלה ויובא ע''י פלוני אלמוני בטרולי שלו???
 

enigo

New member
הם לא. אבל הם צריכים להיות המתווך בין אותו לקוח לבין היצרן,

שייצר גם את המכשיר עבור השוק בגוואטמלה.
מי שאמור לשלם בסופו של דבר הוא, ללא ספק, היצרן. ככה זה גם עם ריקולים/תיקוני אחריות בתחום הרכב, וגם בתחומים אחרים. ורונלייט, כנציג הרשמי של היצרן בארץ, אמור להיות המתווך בעניין.
 
למעלה