סקירה קצרה על וואוואי P9 PLUS החדש

BBBAAABBB

New member
סקירה קצרה על וואוואי P9 PLUS החדש

כיום אין הרבה ישראלים שלא מכירים את המותג הסיני "וואווי". החברה השקיעה בישראל בקמפיינים גדולים והקפידה להביא את מכשיריה המובילים לישראל יחד עם שאר העולם. את ה-P9 המוצלח אנחנו כבר מכירים ולאחרונה השיקה החברה בישראל גם את אחיו הגדול, P9 פלוס, שכולל כמה שדרוגים.

עיצוב
בני משפחת ה-P9 (גם דגם הלייט הושק בישראל במקביל, עם מפרט חלש יותר) נראים דומים מאוד אחד לשני, ולמעט גודל המסך, P9 פלוס נראה כמעט זהה ל-P9. הפלוס מצויד במסך בגודל 5.5 אינץ' עם זכוכית 2.5D, שמשתלבת באופן מושלם עם גוף האלומיניום בו עושים שימוש בתעשייה האווירית. בגב המכשיר תמצאו את קורא טביעות האצבע (אחד הטובים שבדקנו), בצד ימין את לחצני הווליום והכיבוי, בתחתית את רמקול השמע וחיבור USB מסוג C. שינוי מהותי אחד מה-P9 הוא גימור האלומיניום המוברש. בזכות הגימור הפלוס נראה יוקרתי יותר מאחיו הצעיר, הוא גם נעים יותר למגע ומפתיע לגלות ששינוי קטן כל כך יוצר שינוי כזה באופי המכשיר.

מסך
כאמור, ל-P9 פלוס מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD עם זכוכית משוריינת גורילה 4 להגנה מפני נפילות ומכות. עוצמת הבהירות גבוהה מספיק כדי לעבוד איתו תחת אור שמש ישיר והצבעים שהמסך מפיק נראים טבעיים. עם זאת, הפריע לנו הגוון הצהבהב שמורגש בעיקר בעת צפייה על רקע לבן. בדומה לחברות רבות כמו שיאומי, OnePlus, סוני ועוד נוספות, גם וואווי בוחרת להישאר עם מסכים ברזולוציית Full HD כדי לחסוך בסוללה. הסיבה היא שההבדל לא משמעותי במיוחד למשמש הממוצע וההבדל בחיי הסוללה עשויים להיות משמעותיים. המסך מזהה את עוצמת הלחיצה, ל-Force Touch של אפל, וזה מאפשר לוואווי להציע פיצ'רים כמו צילום חלק מהמסך על ידי גרירה של מפרקי האצבעות ועוד. ניתן לבצע זום בתמונות באמצעות הפעלת לחץ אבל נראה שהחברה עדיין לא התקרבה למיצוי הטכנולוגיה הזו ברמת הממשק.

ביצועים
בדומה ל-P9, גם בדגם הפלוס ניתן למצוא את ערכת השבבים Kirin 955 המיוצר על ידי וואווי, עם מעבד מתומן-ליבות (ארבע ליבות במהירות 1.8GHz לשימושים הממוצעים וארבע ליבות נוספות במהירות 2.5GHz עבור ביצועים). לפלוס (בשונה מאחיו הקטן) יש 4 גיגה זיכרון RAM, נפח אחסון של 64 גיגה עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. בתוך המכשיר ניתן למצוא סוללה בנפח 3,400 מיליאמפר-שעה שתספק לכם לא פחות מיום וחצי של עבודה או יום עבודה אינטנסיבי למדי. ה-P9 פלוס עובד מהר, ללא גמגומים, גם כשהוא נאלץ להתמודד עם משימות מקבילות ואפליקציות כבדות וזוללות זיכרון עבודה. הוא מנהל בצורה חכמה את המשימות ולא נתקלנו עדיין במשימה שתגרום לו להזיע יותר מדי. באמת שניסינו.

מצלמה
אנשי וואווי מתגאים במערך הצילום שכולל שתי עדשות בגב המכשיר - ובצדק. המכשיר מצויד בשני חיישנים של 12 מגה-פיקסל, חיישן אחד צבעוני (RGB) והשני מונוכרומטי לצילומי שחור-לבן. ה-P9 פלוס עושה שימוש בשני החיישנים וביחד מפיק תמונה מדויקת יותר מבחינת גוון הצבעים. אין פה שינוי במערך הצילום מהאח הצעיר יותר ועדיין התמונות חדות, ברורות וגוון הצבעים מדויק להפליא בתנאי אור טובים. עם זאת, בוואווי היו יכולים להתאמץ קצת יותר כדי שהאיכות בתנאי תאורה פחות טובים תהיה טובה יותר. לשני החיישנים מצטרף גם פוקוס לייזר וממשק צילום שעושה שימוש בפוקוס הלייזר, חישוב עומק וניגודיות וכך המשתמש מקבל פוקוס במהירות שיא.
השימוש בשני החיישנים מאפשר לא רק דיוק בגוון הצבעים אלא גם בצילום של תמונות עם עומק שדה. בשפה פשוטה יותר, זה אומר שבצילום מאקרו, תהיה התמקדות על האובייקט והרקע מאחוריו יהיה מטושטש והכל נעשה בצורה אוטומטית. העדשות פותחו בשילוב עם מותג הצילום הידוע "לייקה" ומניסיון שלנו, התוצאות באמת מרשימות הרבה יותר ממכשירים אחרים. קשה להכריז כי זו המצלמה הטובה ביותר בשוק אבל אין ספק שהיא אחת הטובות.

ממשק
ממשק המכשיר מבוסס על אנדרואיד 6.0 מרשמלו אבל הוא שונה מאוד מהתקנות אנדרואיד נקיות. המראה של הממשק דומה מאוד לזה של אפל ואם אתם עובדים לראשונה מאייפון לאנדרואיד, ההלם לא יהיה רב כמו עם מכשירי אנדרואיד אחרים. חיישן טביעות האצבע בגב המכשיר משמש גם כדי לפתוח את המכשיר במהירות וגם כדי להוריד את וילון ההתראות כשהמכשיר פתוח, ניתן לדפדף באמצעותו בין תמונות בגלריה בצורה נוחה ועוד. פיצ'ר נוסף שאהבנו הוא האפשרות לצלם את המסך על ידי נקישה כפולה עם פרק האצבע או סימון של החלק הנבחר שאותו רוצים לצלם. ממשק הצילום כולל פיצ'רים מקצועיים רבים ובכמה נגיעות ניתן לעבור ממצב אוטומט לשליטה על כל האלמנטים מאורך החשיפה, מהירות הצמצם ועוד.

השורה התחתונה
פאבלט הדגל של וואווי מציע יכולות צילום מעולות (עדשה כפולה של לייקה), רכיבים איכותיים ומראה מוברש מעט יוקרתי יותר מאחיו הקטן, P9. ל-P9 פלוס קורא טביעות מהטובים שנתקלנו בהם, המאפשר גם לשלוט בכמה מאפיינים במכשיר, 4 גיגה זיכרון RAM שלא מאפשר לו להיתקע גם תחת לחץ ומסך 5.5 אינץ' עם טכנולוגיה המזהה את עוצמת הלחיצה, בדומה ל-Force Touch של אפל. מחירו 2,900 שקלים והוא אחד המכשירים הדומיננטיים בחלק היקר של קטגוריית הביניים.

נלקח מפה
http://tech.walla.co.il/item/3009560
 

z1george

Member
מנהל
כתב ה"טכנולוגיה ושונות" של ואללה

כמובן שהכתב הנכבד במקום לבדוק בעצמו (אולי הוא כתב תחבורה בכלל) לא בדק לעומק את המכשיר = לכן הוא רק משכתב את ההודעה לעיתונות של היבואן

ניסיון קצר שלי עם P9 רגיל
1. קורא טביעת האצבע - מעולה . בנוסף אפשר לתכנת את הכפתור קריאת אצבע שיבצע פעולות כמו צילום מיידי, צילום מסך (אני משתש כרגע בA1 של ZTE שמאפשר את אותו תכנות בשישית המחיר)
2. איכות החומרים וה"פיניש" - מעולה
3. הממשק EMUI הוא כבד , כמעט לא מזהים את אנדרואיד המקורי מתחת
4. צבעים וערכות נושא - צעקני, קיטשי , מכוער (אפשר להחליף)
גולת הכותרת המצלמה - לא טובה כמו שרוצים שתחשבו
המצלמה הכפולה עוזרת קצת במצבים חשוכים אבל לא עושה פלאים
עדיין ניתן לזהות מריחה בצדדים של התמונה (אם מסתכלים על התמונות על מוניטור 22 אינץ). כדי להעלות תמונות לפייסבוק/אינסטרם/וואטסאפ - זה בסדר כי ממילא התוכנה מכווצת את התמונה
אני יכול לראות בעין יתרונות למי שמצלם במצב ידני, משחק עם ISO ועם EV, חשיפות ארוכות, שחור לבן אמנותי
אני חושב ש99.9% מהקונים יצלמו כל חייהם במצב AUTO , בלי לייצב את היד. זה בסדר גמור, אבל הם משלמים פה הון עתק על פונקציות שהם לא יודעים אפילו מהם, קל וחומר לא ישתמשו בהם לעולם
2900 שקל זה המון כסף לדעתי.
יש HONOR8 של הואווי שנמכר בחול ב350$ (חצי) עם מצלמה כפולה
המצלמה שם זהה לחלוטין לP9 P9+ , פרט למצב RAW והלוגו של לייקה שחסרים.
 

גק לוי

Active member
האם אתה מתכוון למכשיר הזה ???

http://www.gsmarena.com/huawei_honor_8-8195.php

HONOR 8.

Honor הוא מותג ותיק ומוכר של חברת וואווי, שנועד גם הוא בעיקר לשוק האמריקני והוא מגיע עם עיצוב מרשים ויוקרתי שכולל זכוכית גם בגב, ולא רק בחלקו הקדמי. המכשיר כולל את מערך הצילום הכפול של וואווי עם זוג חיישני 12 מגה-פיקסל, כשאחד נועד לצילום בשחור-לבן והשני מצלם בצבע (כמו ב-P9).
למכשיר מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD. ערכת השבבים של החברה Kirin 950 עם 8 ליבות, ו4 גיגה זיכרון RAM. המכשיר מגיע בנפחי אחסון של 32 או 64 גיגה עם חריץ הרחבה לכרטיס מיקרו-SD.הסוללה בנפח 3000 מיליאמפר-שעה. הטענה מהירה. סנסור טביעת אצבעות. NFC. משקל 153 גרם


https://youtu.be/t7_97wrLopY

מחירו בארה"ב עומד על 363 דולרים.
 

enigo

New member
יכול להיות שיש קשר לזה שלוואלה היה הסכם חסות עם וואווי?

לא יודע אם הוא עוד נמשך, אבל לפני שנה בערך כל הכתבים בוואלה קיבלו מכשירי וואווי, ובתמורה דיווחים וסרטונים של כתבים היו מקבלים קרדיט של "סרטון זה צולם במכשיר וואווי" או "דיווח זה הועבר בעזרת טלפון של וואווי" או דברים בסגנון.
אבל אני חושב שאתה סתם מלכלך, והבחור ממש לא מסתמך רק על ההודעה לעיתונות - אחרת הוא היה יודע שהמצלמה הכפולה אמורה לשפר בעיקר חדות וביצועים באור נמוך, ולא לייצר צבעים מדויקים יותר. איך בדיוק חיישן מונוכרום יכול לשפר צבעים?!
ואגב, בהונור חסרה גם אופציה של צילום ישירות בשחור לבן מחיישן המונוכרום.
 

z1george

Member
מנהל
יש אופציה של שחור-לבן בהונור 8

צריך לחטט ב settings של המצלמה
הם לא יודו בקול רם שאתה משלם פי 2 על הלוגו של Leica
 

enigo

New member
לפי מה שהבנתי - זו המרה של התמונה הצבעונית, פילטר, בניגוד

לתמונה מהחיישן השחור לבן במייט.
 

redsnowhite

New member
ההבדל במצלמות משמעותי בין המכשירים?

בהתאם למה שרשמת "המצלמה שם זהה לחלוטין לP9 P9+ , פרט למצב RAW והלוגו של לייקה שחסרים."?
&nbsp
&nbsp
 

se7en77

New member
תסתכל מה הם רשמו

מחירו 2,900 שקלים והוא אחד המכשירים הדומיננטיים בחלק היקר של קטגוריית הביניים
 

enigo

New member
רגע, אז התחלנו להאמין לכל מה שהם אומרים? חשבתי

שבשרשור הזה הרוח היא שמפקפקים בנכונות ובדיוק של המידע בכתבה הזו...
אם אני מבין נכון את היצע הדגמים של וואווי - זה דגם עילית שלהם.
אם אני מסתכל על המפרט - זה דגם עילית.
זה שהוא עולה פחות מאייפון 7 לא הופך אותו, לפחות לדעתי, לדגם ביניים. אבל אני פתוח לשמוע דעות אחרות.
 

se7en77

New member
אחת מהבעיות הגדולות שלי נגד וואיוואי זה שהמכשיר

זה שהכל מצויין ועולה יקר עד שמגלים איפה הם מפשלים.
מעבד הכי חדש משלהם אבל מעבד גרפי מאוד חלש לתקופה .
סוללה מאוד חזקה אבל מחזיקה חצי יום .
מסך בלי הגנה נגד שריטות :( ( או שיש הגנה אבל לא ברור איזו ).
מצלמה סופר איכותית בסטילס אבל וידאו ממש לא איכותית ( ללא צילום איטי או 4k).
&nbsp
בקיצור , מכשיר דגל אולי במחיר , בתכלס , ממש לא.
לדעתי מכשיר דגל שיוצא צריך להיות הכי חזק או מתקרב למכשירים שבסביבתו , לא משהו שעולה יקר.
 

enigo

New member
אם אורך חיי סוללה הוא פקטור למכשיר דגל, אז לאייפון יש בעיה..

אבל מסקירת הסקירות שפורסמו על המכשיר בעולם, אני לא רואה שום התייחסות לבעיה באורך חיי סוללה, ההפך, ראיתי כמה ציונים שלה לשבח. המעבד הגרפי רחוק מלהיות חלש, שלא לדבר על מאוד חלש - הוא פחות חזק מזה שב-S7, נכון, אבל מריץ בלי גמגום את המשחקים הכי כבדים היום.
ויש לך עיצוב ואיכות בניה שמקבלים מחמאות מכל כיוון, מצלמה מעולה, מסך אמולד איכותי עם רגישות ללחץ (תכונה שקיימת כיום רק במכשירי עילית) ועוד ועוד.
בקיצור, הוא אולי לא המכשיר הכי טוב בשוק, ויכול להיות שאפילו בין מכשירי הדגל יש כאלו שנותנים תמורה טובה יותר למחיר - אבל הוא חד-משמעית מכשיר דגל. והעובדה היא שבכל הסקירות משווים אותו ל-S7, ולא ל-J7...
 

se7en77

New member
לדעתך דגל , לדעתי ממש לא

משווים אותו כי הוא יקר , זאת הסיבה היחידה .
&nbsp
במחיר הזה הוא מעניין אולי אותך , אותי ממש לא.
&nbsp
 

enigo

New member
אם הוא מעניין אותי או לא זה ממש לא משנה להגדרה שלו.

והעובדה היא שכל הבוחנים באתרים המוכרים בחו"ל מתייחסים אליו כמכשיר דגל.
אז מצד אחד יש אותך ואת הכתב של וואלה, ומצד שני את העולם. זה בסדר, דעה עצמאית ומקורית זה טוב.
 

se7en77

New member
הוא הדגל של וואי וואי , זה שהוא לא עומד מול האחרים

זה כבר משהו אחר .
 

BobboVilla

New member
כאילו שמכשירי הדגל של הקוריאנים עומדים מול האחרים

אלא אם כן נראה לך ש"מת באקראי" זה ה-Killer Feature הבא. כלומר, זה בהחלט יכול להרוג (לפחות במקרה של הנוט 7), אבל לא נראה לי שזו הייתה כוונת המשורר
 

se7en77

New member
זה פ׳יצר , הם תכננו את זה לסוף האחריות אבל יש באג.

 

enigo

New member
אתה אומר לא עומד - חלק גדול מהבוחנים אומר שכן עומד

אנאעארף
נקודת החולשה היחידה שמציינים במבחנים, מלבד הרבה שלא אוהבים את מערכת ההפעלה, היא מעבד גרפי פחות חזק במבחנים הסינטטיים - אבל שעדיין מריץ משחקים כבדים בלי בעיה.
ולמקרה שאתה חושב שאני מגן על הרכישה שלי או משהו בסגנון - ממש לא. מבחינת השימושים שלי אין שום סיבה לקנות מכשיר דגל במחירים כאלו.
 
למעלה