To ROOT, or not to ROOT, that is the question

To ROOT, or not to ROOT, that is the question

בעוונותי אני עומד לקבל נקסוס 6P, שיירש כנראה את ה N4 קשישא (בן 4 שעדיין כוחו במותניו). בהמשך לכמה פוסטים שהיו בשבועות האחרונים, עלתה אצלי השאלה הזו. היתרון היחיד, אולי, מבחינתי הוא ש ROOT יאפשר לי להתקין אפליקצייה להקלטת שיחות, שתעבוד גם בנקסוס (אני לא משחק בהחלפת ROM). החסרון הוא באיבוד קבלת העדכונים השוטפים (שזה אולי מהיתרונות הבודדים של נקסוס על אחרים). בN4 לא עשיתי ROOT, ואכן הציק לי חסרון הקלטת השיחות.
אם אעשה ROOT, זה יהיה כנראה בעזרת NEXUS ROOT TOOLKIT (יש דרכים קלות אחרות?). מה בעד? מה נגד? מה הסיכונים? איזה עוד יתרונות יש?
 

BobboVilla

New member
נתחיל מהחיסרון הכי גדול תיאורטית

אם תפתח את ה-Bootloader, אז לא תוכל להשתמש ב-Android Pay, גם אם לא תעשה יותר כלום במכשיר. האם זה קריטי? לא נראה לי באופן אישי. אה, גם פוקימון גו לא יעבוד לך, כי הוא משתמש באותו כלי של בדיקת ואלידציה של המכשיר.
&nbsp
מעבר לכך, פתיחת ה-Bootloader כשלעצמה לא מפריעה לכלום, והיא "הכנה" למקרה שתרצה לעשות רוט. פתיחת Bootloader בנקסוס כרוכה באיפוס של המכשיר, ולכן אם אתה חושב שאולי תרצה לעשות רוט, כדאי לפתוח Bootloader איך שאתה מקבל את המכשיר. לפי מה שאני זוכר אז ה-NRT הוא די פשוט, אבל אני אישית משתמש בפקודות Fastboot - אני אוהב שיש לי שליטה על מה שקורה
.
&nbsp
לגבי עידכונים - הרוט כשלעצמו לא לגמרי מפריע לקבלת עידכונים. אני לא יודע איך זה עם אנדרואיד 6 והלאה, אבל בגירסאות עד 5.1.1 (כולל) עדיין קיבלתי התראות על עידכוני גירסא למרות שהיה לי רוט (ואפילו יותר מזה). כמובן שלא הייתי יכול לעדכן בצורה קלה, אבל ידעתי שיש עידכון. גם אם תהיה עם רוט זה לא אומר שלא תוכל לקבל עידכונים, אלא פשוט תצטרך לעשות עבודת הכנה לפני כן. דבר ראשון תצטרך להחזיר Recovery סטוק במקרה שהחלפת ל-CWM/TWRP. אחר כך תצטרך לבטל Xposed אם הפעלת. אחר כך תצטרך לעשות Unroot, אבל לרוב אפשר לעשות את זה מהאפליקציה של הרוט עצמה. לאחר העידכון תצטרך שוב לעשות רוט, לצרוב Recovery חלופי (אם אתה רוצה) ו-Xposed (כנ"ל). אני עושה את התהליך הזה על מכשיר שקצת יותר מורכב לעשות בו את זה (זנפון 2), ואני גם עושה פעולה נוספת שלא צריך בנקסוס (שומר עותק של Recovery סטוק, כי משום מה זה משהו שלא נמצא כקובץ "רגיל" ב-Image של הקושחה). כל התהליך הזה לוקח לי בערך רבע שעה, פלוס הזמן של העידכון עצמו.
&nbsp
מבחינת סיכונים אז נקסוס הוא אחד המכשירים הכי "טובים" לעשות להם רוט, כי מאוד קשה לעשות להם בריק, ודי פשוט לשחזר אותם לגירסא שעולה ועובדת.
&nbsp
עוד יתרונות? אפשר להתקין חוסם פרסומות שלא תלוי באפליקציית דפדפן כזו או אחרת, ואם אתה מתקין Xposed אז אתה יכול לבצע עוד כל מיני פעולות והתאמות של המכשיר שלא אפשריות בצורה אחרת. אפשר גם להחליף רום ולקבל פיצ'רים שלא קיימים בסטוק של אנדרואיד, אבל זה לא הכרחי. יש גם אפליקציות בסגנון של Titanium Backup שמאפשרות לעשות גיבוי מלא של הנתונים והאפליקציות, כך שאפשר לשחזר בקלות יחסית לאחר איפוס המכשיר.
 

em28

Well-known member
היתרון הגדול של הרוט הוא לא הקלטת שיחות אלא העפת הפרסומות

אפשר לקבל גם עדכונים בדרך קצת יותר ארוכה וצריך להחזיר את הרוט אחרי עדכון.
המינוס היחיד הוא עניין האחריות (שלא באמת קיימת בארץ) אבל דווקא הנקסוסים הם הקלים ביותר לביצוע UNROOT ונעילת ה-BOOTLOADER.
העניין הוא שמרפי גורם לכך שכשבאים לממש את האחריות הבלתי קיימת, בדיוק אז אי אפשר לבצע UNROOT ונעילת ה-BOOTLOADER.
&nbsp
גמני לא ביצעתי רוט לנקסוס 4, אבל כשעברתי ל-1+3 זה הדבר הראשון שבצעתי.
 
אני בעד

ראשית, למה לחכות לעדכונים השמיים אם אפשר להתקין רום מקוסטם של Cyanogen ולהתעדכן כל שבוע?
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_angler
&nbsp
שנית, הודות לרוט אפשר לעשות עוד כמה דברים נחמדים. למשל, להתקין את AdAway ע"מ להיפטר מפרסומות, או את DNS Changer על מנת לגלוש בצורה בטוחה יותר.
 

se7en77

New member
הרומים שמתעדכנים כל שבוע הם נוראיים , באגים בכמויות

אתה בעצם ה-qa שלהם .
&nbsp
לגבי רוט , כדאי להסביר גם מה החסרונות ברוט .
 
תודה לעונים, אבל...

ציינתם רק יתרונות. האם (כפי שכתב שבע) אין חסרונות? אין סיכונים? הפיך בקלות? למשל, אם אני עושה root ואז גיבוי בעזרת טיטניום, ואז עושה unroot (הבנתי שכל פעולה כזו מאפסת את המכשיר) - אוכל להשתמש בגיבוי במצב unroot ? האם במהלך ה root קיימת סכנה לגרימת נזק בלתי הפיך למכשיר?
 

blzvi

Active member
לא

לפני ה unroot עליך להעביר את תיקיית titanium לגיבוי במחשב .
כאשר תרצה לשחזר אפליקציה והנתונים באמצעות titanium תצטרך לבצע שוב root ולהעביר חזרה את התיקייה.
כך שזה לא מעשי.עשית root ככה זה נשאר .
אין סיבה לביצוע unroot
אני לא משתמש ב custom recovery אם כי יש לו יתרון של ביצוע nandroid .
את העידכונים אני מפליש באמצעות flashfire של מיודענו chainfire
אז ארוכה הדרך ,ברם אם תבצע הכל פעם אחת ,תהיה מומחה לענין.
לביצוע root אמליץ על Nexus Root Toolkit
 

se7en77

New member
ברוט שלעצמו יש סיכונים החל ממערכת הפעלה פרוצה לוירוסים

ותוכנות ריגול ועד ולמצבים בהם צריך לאפס את המכשיר .
יש לו כמובן גם ייתרונות אבל גם חסרונות וצריך לדעת את זה מראש .
&nbsp
לגבי הטיטניום צריך לדעת לנהל אותו בצורה נכונה ובזמן שחזור למשל לבדוק שלא משחזרים אופציות של מערכת ההפעלה כי זה יכול לגרום ל-bootloop ,
 
נראה שאעשה ROOT, אבל עוד לא. ושאלה לגבי אפליקציות מומלצות

קראתי שבחלק קטן ממכשירי ה 6P, אנדרואיד 7.0 גורם לריקון מהיר של הסוללה.
הבנתי שגוגל משחררים עדכון 7.1 בעוד כחודש, שיהיה עדכון "גדול", ונראה שרק אחריו אעשה ROOT.
ה ROOT יעשה כנראה עם NRT, ואחריו:
איזה חוסם פרסומות מומלץ?
איזו אפליקציית הקלטת שיחות מומלצת?
האם הגיבוי המומלץ הוא טיטניום?
תודה.
 

se7en77

New member
אני משתמש בטיטניום , בתוכנה להקלטת שיחות

בשם total recall ( לא יודע לגבי תמיכה בנקסוס )
 

em28

Well-known member
ב-N5X אנדרואיד 7.0 לא גרם לשתיית הזוללה, ACR ו-AdAway

 

blzvi

Active member
גיבוי טיטניום

לא חושב שצריך להמתין מכיון שיש רוטינה לביצוע עידכון כאשר המכשיר הוא Rooted ,כבר הזכרתי את Flashfire ,לזכותם של גוגל הם מפרסמים את קיבצי הסטוק של כל הדגמים שלהם מיד עם שיחרורם ואתה צריך להכיר אתר זה
ואוליך אותך קדימה ,השלב הבא לאחר Root זה התקנה של פלטפורמת Xposed (עדיף שתגגל ) פלטפורמה זו מאגדת אפליקציות שמטרתן שיפור מערכת ההפעלה בלי לשנות קרנל . שם למשל תמצא את האולר השוויצרי לשיפצורים בשם GravityBox ושם תמצא יחידת Amplify לטיפול בשימור הסוללה
בהצלחה
 

se7en77

New member
ושם גם תוכל לגרום למכשיר בוטלופ ולהיות פרוץ לכל זב חותם.

כמובן שאחרי כל עדכון מערכת הפעלה יש סיכוי שתצטרך לאפס את המכשיר כי מסתמכים על כל מיני באגים במערכת הנפעלה אבל שטויות , זה בקטנה.
 

blzvi

Active member
למה אתה מבהיל את כולם

מעולם לא קרה לא קורה ולא יקרה.
מה גם שאתה גם כן חוטא בענין זה ומבצע root ושאר מרעין בישין ,אז מה ,לוקחים לך את הפרנסה?
 

se7en77

New member
קרה , קורה וייקרה ... אני לא מתקין xposed

( כשמו כן הוא ) , אחרי כמו בוטלופים הבנתי שדי נמאס לי מזה .
עובד עם סטוק , מתקין ומבטל רוט שלא צריך ( במקרה שלי הרוט זה לטיטניום) ודואג לא להתקין תוכנות לא מהחנות וכמובן כבר לא מתעניין בהתקנת רומים כל שלישי וחמישי.
 

se7en77

New member
לגבי בריקים 2 של נקסוס 4 עברתי , אחד עם מנורה אדומה

ואחד בלי ,
בריק של 1+1 קיבלתי בגלל רום לא נכון , בוטלופים על ימין ועל שמאל בגלל כל מיני גירסאות ו-exsposed שמותאם או לא לגירסא מסויימת .
בריקים של סינים גם אבל מראש הייתי מוכן בגלל רומים מקומבנים , נוקיות גם אבל שם יש תוכנות מיוחדות מוכנות לזה , בקיצור .. ממש כיף למי שמוכן לזה ... למי שלא , סיוט מתמשך .
 
למעלה