ניו יורק טיימס: "הפיקסל הוא טלפון די בינוני"

BobboVilla

New member
קראתי שדווקא להעלות כל פעם את הסיפרה ב-1 זה הכי לא מאובטח

אני לא זוכר בדיוק את ההסבר, אבל אני יכול לחפש.
 

מורוש98

New member
מסכימה עם כל מילה

 

se7en77

New member
אין לך ברירה לשתף את המידע שאת באנדרואיד.

כי הרי איך תיכנסי לחנות , איך הוא יבדוק רשיון של תוכנות , איך ייפעלו הגיבויים והעברת המידע . אין באמת אופציה אחרת.
 

BobboVilla

New member
קודם כל, יש ברירה, אבל היא מורכבת,

ויותר מכך, היא מקשה עליך. אפשר להעיף את שירותי גוגל מהמכשיר, אבל אז צריך למצוא חלופות להכל - שירותי מיקום, push messaging וכו'.
 

se7en77

New member
אפשר להיות כמו הסינים , פשוט להעביר מידע למישהו אחר.

 

se7en77

New member
אני ביטלתי להם את כל ההרשאות ( מקווה שזה

באמת ביטל ) ,
&nbsp
השאלה פה האם הם פותחים פורט מיוחד או שבעת ההתקנה של כרום הם מתקינים שירות שפותח את המחשב שלך לכל העולם.
 

binon

New member
לא התעמקתי בזה

התקנתי את זה לפני כמה שנים, אף פעם לא קרה משהו שאני יודע עליו אז מבחינתי זה תקין.
 

BobboVilla

New member
וידעת על כל הדברים שסנואודן חשף? כי כמות הדברים שאנחנו לא

יודעים על מה התוכנות שאנחנו משתמשים בהן עושות כנראה גדול יותר ממה שאנחנו כן יודעים, לצערי
.
 

binon

New member
אתה צודק כמובן אבל... (ארוך)

אבל בעולמנו אין לנו ברירה.
כל קניה שאתה עושה בכרטיס אשראי נרשמת ומנותחת
כל נסיעה שאתה משלם עליה ברב קו נשמרת
כל חיפוש שאתה עושה נשמר ולא משנה אם חיפשת בגוגל,בינג, אסק, או כל מנוע חיפוש אחר.
אם אתה רוצה פרטיות, זרוק את הסמארטפון (לא משנה אם זה של גוגל או אפל או מיקרוסופט), תעבור לתשלום במזומן ותשתמש במחשב רק עם היוזר של השכנה.
אין לנו הרבה ברירות והמידע שלנו נשמר אם ביודעין ואם לא.
מה שאני יכול לעשות זה להסתכל על הרשאות של יישום ולהחליט אם הן סבירות בעיני או לא. אבל גם כאן יש מילכוד. אם הצלחתי למצוא תחליף, מצויין. אם לא, ואני צריך את האפליקציה סביר להניח שאני אתקין אותה גם אם ההרשאות בעייתיות. אם אני לא צריך את האפליקציה אלא סתם בא לי להוריד אותה מסיבה כלשהי סביר להניח שאני אוותר עליה.
מעבר לכך, אני בכלל לא נכנס לעניין של מעקבים ע"י גוגל/אפל/מיקרוסופט וכו'. ברגע שקניתי מכשיר שלהם ויתרתי על הפרטיות שלי מולם ואין הרבה מה לעשות בנושא. כל המשחקים מסביב זה מלחמה בטחנות רוח שרק גורמת למשתמש אי נוחות (לבטל הרשאות מיקום ולפתוח כשצריך זאת טרדה בשבילי, לא רוצה לשחק עם זה כל הזמן) הרי אם תסגור הרשאות מיקום אפשר לאתר אותך לפי הסים. אז מה? תוציא את הסים ותכניס אותו רק כשאתה צריך להוציא שיחה? אין לזה סוף...
 

BobboVilla

New member
זה לא לגמרי מדוייק

גם במסגרת "יש לי סמארטפון" עדיין יש דברים שאתה יכול לעשות אחרת. למשל לא להשתמש בכרום, שבעזרתו גוגל מרגלת אחריך. באנדרואיד זה יותר גרוע, וכל דפדפן שאין לו מנוע משלו משתמש במנוע כרום המובנה. אז בשביל גלישה משתמשים בפיירפוקס.
&nbsp
הלאה לאיחסון ענן. יש כל כך הרבה אפשרויות, למה להשתמש דווקא בזו של גוגל? לא שכל השאר בהכרח טובות (הייתה לפני כמה שנים פריצה ל Dropbox שהתגלתה רק לא מזמן), אבל מי אמר שלא פרצו גם לגוגל והם עוד לא עלו על זה? יש גם את האפשרות למתקדמים להקים ענן פרטי, אבל זה מחייב השקעה רצינית למדי. בטח לא יפתיע אותך לגלות שזה משהו שאני שוקל
.
בנושא דומה נזכיר את האפשרות לשמור את אנשי הקשר באופן לוקאלי בלבד, לא מסונכרנים לחשבון ענן כלשהו, ולדאוג לגיבויים ידניים.
&nbsp
לגבי אפליקציות, אז כאן אני לא מסכים. למעט מקרים חריגים, אם אני לא מסכים עם ההרשאות של אפליקציה, ולא מצליח למצוא חלופות, אני אוותר על הפונקציונליות הזו לחלוטין. באותו נושא, אם יש אפליקציה שהיו לה הרשאות סבירות אבל לאחר מכן היא התחילה לדרוש עוד ועוד (Waze בתור דוגמא די קיצונית), אז אני פשוט אשאר עם הגירסא הישנה. אצל זוגתי אני אפילו ביטלתי את ה device administrator שהותקן על ידי מקום העבודה שלה כדי לאפשר התקנת אפליקציות ממקורות חיצוניים בשביל שתהיה לה גירסת Waze שאנחנו מסכימים להרשאות שלה.
&nbsp
בעיניי הביטול של אפליקציות שעוקבות אחרי טוב לא רק בשביל שלא ירגלו, אלא גם לחסוך בסוללה. אם אתה מפעיל את שירותי המיקום באופן קבוע, ומופעל שירות "היסטוריית המיקומים" אז זה לוקח סוללה. שירותי "find my phone" לוקחים סוללה. שלא לדבר על אפליקציות כמו פייסבוק שבהגדרה זו רוגלה ונוזקה שאתה מתקין על הטלפון.
 

binon

New member
כמובן שזה לא מדוייק

זאת הגישה שלי לנושא הפרטיות.
אני לא אוהב את FF, לא התחברתי לממשק שלו. עניין של טעם. נוח לי עם הכרום אז אני משתמש בו.
יש לך חוסר אמון מוחלט בגוגל, הרבה יותר מאשר לאתרים אחרים. לא יודע מה הסיבה לכך אבל אצלי זה הפוך. מבחינתי, מכיוון שגוגל בכל מקרה יודעים עלי הכל אז עדיף לי להשאיר את המידע אצלם ולא לפנות לצד ג' ולתת את המידע לגורם שלישי, שדרך אגב יכול להיות שאתה סומך עליו אבל יכול להיות שעוד כמה חודשים הוא יפשוט רגל וכל המידע שלך יעלם, או האפשרות היותר גרועה מבחינתך, גוגל תקנה אותו וכל המידע שטרחת להסתיר ממנה יעבור אליה.
שוב, אתה עושה דברים שגורמים לך לעבוד בשביל הטלפון. שמירת אנשי קשר לוקלית גורמת לך לעבוד כאשר אתה מחליף מכשיר (או לעשות גיבוי ידני אחת לכמה זמן). שימוש בגירסה לא אחרונה של אפליקציה גורמת לך לאבד חלק מהפונקציונליות שלה. אם אתה לא מאמין לוויז ולאפליקציות אחרות, פתח מפה.
זמן סוללה זה הדבר האחרון שמציק לי. אני 80% מהזמן בקרבת נקודת חשמל, בעבודה, בבית וברכב. בשביל שאר הזמן יש לי בנק סוללה שמספיק להטעין את הטלפון עד 2.5 פעמים כך שאני מכוסה גם מהבחינה הזאת (הוכיח את עצמו בחו"ל). זה ששירותי המיקום לוקחים עוד 2% מהסוללה ואפילו 5% לא ממש מזיז לי. אצלי הכל פתוח. סינכרון, מיקום, BT, WIFI. שיתחבר אוטומטית כשאני צריך. לא רוצה לעבוד בשביל זה.
אני מסכים לגבי פייסבוק שההרשאות שלה לא סבירות וכפי שרשמתי בהודעה הקודמת מכיוון שהיא לא הכרחית היא לא מותקנת אצלי.
לא מפריע לי שגוגל מציגה לי פרסומות שהיא חושבת שמתאימות לי. יכול להיות שהיא גם צודקת בחלק מהמקרים. דרך אגב, בכרום יש חוסם פרסומות מצויין כך שגם אם היא עושה את זה אני לא רואה את הפרסומות שלה. לגבי תוצאות חיפוש שהיא משנה, לא יודע אם זה נכון או לא אבל גם אם כן, אני אדם בוגר (אני חושב, הילדים שלי לא תמיד מסכימים) שעושה את השיקולים שלו ולפני קנייה מעל סכום מסויים עושה סקר שוק גם פיזי וגם אינטרנטי ובסוף מקבל החלטה מעוגנת בתקציב ומאושרת ע"י ההנהלה הבכירה. אם גוגל הציעה לי במסגרת הזו לרכוש מוצר מסויים שעונה על המפרט שלי ועל התקציב, גם אם זו לא הייתה הבחירה הראשונה שלי אני לא רואה בזה שום דבר רע.
 

BobboVilla

New member
אני באופן כללי לא שומר מידע אישי בשירותי ענן

עד כמה שאני יכול. התמונות שיש לי שום הן לא תמונות אישיות. לדעתי רוב מה שיש לי בשירותי ענן שונים יכול להימחק וזה לא יפריע לי יותר מדי, אבל לא בדקתי.
&nbsp
חוסר האמון שלי ב Waze לא קשור להרשאות שלה. במעט שאני משתמש בה, אז היא עושה עבודה סבירה ומטה. עד שאני לא אאבד פונקציונליות שימושית, כמו למשל תיכנון מסלול על פי עומסים חזויים - אם היא כבר אוספת עלינו את כל המידע הזה, אז שלפחות תעשה איתו משהו שימושי.
&nbsp
אני מודע לעלויות של הפעולות הידניות שלי. מצד שני, ממילא בכל החלפת מכשיר (או רום, כשעוד הייתי עושה את זה בתדירות גבוהה) אני צריך לעשות פעולות ידניות כאלו ואחרות, כולל לבטל כל מיני אפליקציות מיותרות, חלקן של גוגל, אגב. אני לא מרגיש שאני עובד בשביל הטלפון יותר מאשר כל ההתאמות הרגילות כמו הגדרת חשבונות, צלילים, או מסכי הבית.
&nbsp
זו הבחירה שלי. אני לא מנסה לשנות את דעתו של אף אחד, רק לגרום לאנשים לחשוב קצת על הנושאים האלה.
 

se7en77

New member
יש לך תכנון מסלול לפי חזויים , אתה יכול לבחור לפי סע עכשיו

או אח״כ.
 
למעלה