פרטים חדשים על שני הנקסוסים החדשים של גוגל וHTC

גק לוי

Active member
צרות בממלכת המצלמות של הסמארטפונים של סוני.

לפי מה שנכתב בסיקור כאן על המצלמה של הסוני XPERIA X, גם המצלמה האחורית וגם מצלמת הסלפי הקידמית, הצילומים שלהם יוצאים לא איכותיים ב2 המצלמות.

הנה קטע מהסיקור.


המצלמה של סוני כוללת טכנולוגיית מיקוד אוטומטית היברידית אשר ננעלת על עצמים נעים, כך שהיא לוכדת תמונות במהירות בשביל לצמצם את תנועת המריחה. כשניסינו לתפוס ילדה בת שנתיים משתוללת, המצלמה של סוני הפגינה את הכישורים שלה והתוצאה הייתה אכן תמונה ללא מריחה, אבל לא תמיד מספיק חדה. בכל אופן, הטכנולוגיה הזו לא תמיד עובדת מספיק טוב
המצלמה מגיעה עם חיישן 23 מגה פיקסל בעל מפתח צמצם של f/2.0 (קצת פחות טוב מסמארטפונים אחרים באותה רמת מחיר), פלאש ומיקוד אוטומטי. מפתח הצמצם האחראי על כניסת התאורה התגלה כלא מספיק טוב, במיוחד כשניסינו לתפוס תמונות בזמן השקיעה - החדות ירדה והגוון של הצבעים הפך למעט דהוי. לעומת זאת, בתנאי תאורה אידיאליים, התמונות יצאו מוצלחות, הצבעים מדוייקים, חדות טובה ופירוט סביר.
בהשוואה של האקספריה X מול ה-G5 se של LG הנמכר במחיר זול יותר מהסמארטפון של סוני (2,400 שקל), אפשר לראות שהחברה הדרום קוראנית מציגה תמונות מעט טובות יותר. התמונות של ה-se מעט עשירות יותר בצבעים וגם בחדות.
המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.0. התוצאות איומות במקומות סגורים בלילה: גרעון, פיקסול יתר ומריחה של האובייקטים. באור יום במקום סגור התוצאה מעט יותר טובה, אבל עדיין התמונה מגורענת עם צבעים דהויים.
צילום הווידיאו אפשרי רק ברזולוציית Full HD עם 60 פריימים לשנייה ואין כאן אפשרות ל-4K. כאשר צילמנו וידיאו באור יום במקום פתוח, התמונה לא הייתה מספיק חדה ורמת הפירוט לא גבוהה כמו שהתרגלנו לראות במכשירים באותה רמת מחיר. במקום סגור באור יום, הווידיאו היה אפילו פחות טוב עם ריצודים על המסך.
שני דברים שמפריעים מאוד לחוויה של הצילום: המכשיר מתחמם מהר מאוד בזמן צילום וידיאו ומקפיץ הודעה שהוא לא יכול לצלם בגלל התחממות. גם אחרי צילום של דקה. הדבר השני הוא קצב טעינת התמונות לאחר צילום. מדובר בטעינה איטית מאוד. בדקנו את הדבר בשתי יחידות נפרדות והדבר חזר על עצמו

---------------------------------------------------------------------------------------------------

וכאן נשאלת השאלה.

למה כל היצרנים שמשתמשים עם רכיבים של סוני במצלמות של הסמארטפונים שלהם מתגאים בזאת ומדגישים שוב ושוב שהרכיבים של המצלמות שלהם הם תוצרת סוני ???

אם סוני עצמם לא מצליחים להטמיע במכשירים שלהם מצלמות איכותיות, אז למה כולם מתהדרים שיש להם במצלמה רכיבים של סוני ???
 

enigo

New member
מצטער, אבל לבוחן שם אין ממש מושג במצלמות. הוא חושף את זה בכל

מיני אמירות שמחברות בין דברים לא קשורים (מה הקשר בין מפתח צמצם לצבעים בצילומי שקיעה?!).
ולשאלה שלך - כמו שכבר אמרו לך, בין רכיבים לתוצאה סופית יש קשר, אבל לא קשר חד-חד ערכי. החיישנים של סוני טובים, אפילו מאוד. בטח טובים יותר מחיישן אנונימי. אבל בין זה לבין הפקת תמונה טובה מהחיישן יש עוד דרך - עדשה ומעבד, בעיקר, אבל לא רק.
 
למעלה