ראיון עם מנכ"ל 'טלזר 019' בקשר לסאגת גולן סלקום

הנושא של התייקרות נטחן כמה פעמים השנה, כחלון הודיע כי ימנע

מעליית מחירים בעקבות הרפורמה שעשה בהיותו שר התקשורת שהחליף את אריאל אטיאס שהתחיל ברפורמה.
 

גק לוי

Active member
בקיצור, "גולן טלקום" שקועה בחובות עד מעל הראש.

עכשיו מתברר שיש להם חוב לא קטן גם ל"019 טלזר".
גולן עשו שימוש בטלזר כמפעילה לשיחות בינלאומיות, וטלזר לא ראו שקל מגולן על השירות שנתנו להם עד היום.

לע"ע יש 3 נושים לגולן טלקום.

1) סלקום.
2) משרד התקשורת.
3) 019 טלזר.

עכשיו נותר רק לגלות למי עוד גולן טלקום חייבים כסף (כנושה מספר 4).
 

noa_f

New member
הוא רוצה להיות מפעיל מלא? אולי כדאי שיחליף קודם את

שתי האחייניות שלו בנות ה-15 והחברות המצחקקות שלהן בשניים שלושה אנשי שירות מקצועיים ו/או לפחות ישפר מעט את האתר...
כשניסינו להתחבר אליהם לפני חצי שנה - זה היה ממש מביך: לא יודעים, לא מבינים, אין אפשרות לחסום שירותי תוכן (WTF!!!), לא רק שאין אפשרות, ה״מוקדנית״ בכלל לא ידעה על מה אני מדברת... טוב, זה נשמע כאילו הפרעתי לה להתכונן לבוחן בספרות...
&nbsp
גם הסים שהזמנו ובוטל כי לא הגיע אחרי שבועיים, דוקא הגיע אחרי שלושה חודשים. ולא, אצלנו אין בעיה עם דואר ישראל. הכל מגיע.
 

backbencher

New member
ככל הזכור לי הענין הוא זה:

עובדים זרים, לקוחות גולן טלקום, העדיפו לבצע שיחות בינלאומיות לארצות מולדתם, באמצעות טלזר, כלקוחות מזדמנים, ולא באמצעות פעילות השיחות הבינלאומיות של גולן טלקום עצמה.
העדפה זו לא היתה כל כך מחמת "רגישות למחיר", שכן תעריפי גולן טלקום לשיחות בינלאומיות למנוי נמוכים באופן ניכר מתעריפי טלזר ללקוח מזדמן.
ההעדפה הזו היתה פרי פיתוח טריק שפרטיו נפוצו כאש בשדה קוצים בקרב אוכלוסיה זו.
כאשר, בתום חודש, היתה טלזר מגישה חשבון לגולן טלקום, בדרישה לתשלום, היתה גולן טלקום נוכחת לדעת כי הלקוח "ירד למחתרת" ואינו זמין עוד.
לגולן עצמה לא היתה בעיה, שכן היא גובה מראש את התשלום בעבור שירותיה.
הבעיה היתה הגביה בדיעבד בגין השיחות הבינלאומיות, והעברת התמורה אל טלזר.
צריך לציין כי לא כל העובדים הזרים פעלו כך.
אלא שגולן טלקום לא יכלה לשאת בנזק ו"התמרדה".
הבעיה לא היתה מתעוררת אילו הכריחה טלזר את העובדים הזרים להיות מנויים לשירותי השיחות הבינלאומיות שלה, שכן אז היו צריכים לספק פרטי אמצעי תשלום.

שורה תחתונה: מנכ"ל טלזר מזיל דמעות תנין...
 

luckydude

Active member
חוקית אפשר בכלל ״להכריח״?

משרד התקשורת לא דורש שספק יאפשר גם שיחות באופן מזדמן, ז״א גם שלא במסגרת מנוי?
 

backbencher

New member
נכון, משרד התקשורת דורש לאפשר ללקוח לקבל שירות גם אם

אינו מנוי, אלא שהעסק "אינו עובד" עם "לקוחות מתחכמים".
אני מדגיש - מחירי מנוי של גולן טלקום נמוכים בהרבה ממחירי מזדמן של טלזר. ברור כי "הלקוחות המתחכמים" לא תרו אחר מחיר אטרקטיבי, שהרי יכלו להירשם כמנויי טלזר בינלאומי וליהנות מתעריף נמוך מזה של גולן טלקום בינלאומי, אלא תרו אחר דרך לחמוק מתשלום בגין המקטע הבינלאומי (שהוא יקר במידה ניכרת כאשר מדובר בהתקשרות לארצות נידחות בעולם השלישי)...
 

luckydude

Active member
כן, אבל משתמע מדבריך כאילו טלזר יכלה למנוע את ההתחכמות

אבל לא נראה לי שההנחיות של משרד התקשורת היו מאפשרות לה להמנע.
 

backbencher

New member
לא תמיד מסוגל מחוקק לחזות "טריק" העשוי לעלות על דעתו של

צרכן "יצירתי", מעוט אמצעים, בעל "רגישות למחיר".
למשל, בברה"מ היה שוק גם לנורות שרופות.
אתה עשוי לשאול עצמך "איזה ערך בעולם עשוי להיות לנורה שרופה?"
התשובה פשוטה:
בבתי הדירות העצומים, תאורת השטחים הציבוריים ותחזוקתם היתה באחריות מינהלת הבנין.
דייר שנשרפה לו נורה בדירתו הפרטית ורצה לחסוך, היה רוכש בשוק נורה שרופה (במחיר שהיה כמובן נמוך משמעותית ממחיר נורה תקינה), מתגנב באשון ליל אל נורה תקינה במסדרונות, שולף אותה, מרכיב במקומה נורה שרופה שרכש בשוק, חוסך לעצמו את עלות ההפרש, ומינהלת הבנין היתה נאלצת להחליף את הנורה השרופה בחדשה.

העובדה שעובד זר "יצירתי" מעדיף להיות לקוח מזדמן אצל מפעיל בינלאומי שונה (טלזר) ממפעיל שירותי שיחות בינלאומיות של רשת הבית שלו (גולן טלקום), חרף החסרון הברור כל כך שבכך (לקוח מזדמן של טלזר בינלאומי משלם הרבה יותר מלקוח מנוי של גולן טלקום בינלאומי) - אומרת כי האיש מצא דרך לחסוך בעלויות, באופן עליו לא חשב המחוקק...
 

luckydude

Active member
מסכים, אבל שוב, הבעייה היא עם ההנחיות של משרד התקשורת.

טלזר לא יכולה להתחמק מהניצול הזה.
 

ז ק ו

New member
דייר ממש יצירתי. במקום להליף אתה הנורה שנשרפה לו, באחת תקינה

מהמרחב "הציבורי", הוא הלך וקנה נורה שרופה שרופה בשוק המקביל.
 
למעלה