הדו"חות של פרטנר, סלקום, פלאפון מגלים כי גם בהכנסה ממוצעת

yehuda7K

New member
אני לא מתעסק כל הזמן בדור4, אלא במי ישלם על התשתית לדור4 .

אף אחד לא מנסה פה ל"הילחם" בקדמה. ברור שככל שעובר הזמן אנשים יצרכו יותר, ולא רק בסלולרי. זה יהיה נורמלי שאנשים ישחקו "מחפשים את המטמון" בשטח, כאשר המכשיר שלהם קולט וגם משדר באיכות HD (ויותר) כל הזמן. אבל בינתיים זה עוד לא המצב.
בנוסף מניחי התשתיות הסלולריות הראשונים משלמים מחיר גבוה עבור התשתית, מי שיקים תשתית כזו מאוחר יותר ישלם משמעותית פחות. גולן למשל, הקים רשת דור 3 מעט מאוחר יותר, והצהיר בזמנו ששילם מעט יחסית על הקמת תשתית לדור 3.

בהיעדר ידע אישי, יש לקבל את הנתונים שלך על תשלום גבוה (פר יחידה?) של צרכנים כמו "אלביט" על צריכת נתונים ארגונית. מצד שני, קשה להאמין שהמפעיל הסלולרי מקבל על הפעילות הרגילה של עובדי אלביט ומשפחותיהם, לצרכי עבודה ולצרכים פרטים, יותר (פר יחידה) מאשר מסתם אנשים פרטים.

לגבי צרכנים ארגונים כמו אלביט, נחלק היפותטית את הצריכה שלה ל2 חלקים. לגבי החלק הראשון שבו הפעילות הרגילה שדור 3 מספיק לה, ודאי שאלביט כחברה למטרות רווח מעונינת לשלם עליו פחות, כלומר אין לה ענין לשלם עבור חלק זה תעריפים גבוהים שמממנים תשתית לדור 4.
על חלק הצריכה השני, שבו פעילות עם תנועה מסיבית של נתונים, אלביט כמובן תשלם יותר.

אם נניח שחילת משועממת בשירות חובה צורכת המון תקשורת נתונים, היא צריכה להחליט אם לשלם יותר ולקבל מהירויות גבוהות או להישאר בתשלום הנוכחי ולהסתפק בצריכת נתונים כמקובל היום ב דור 3.


לגבי "מאיפה אתה מסיק שרוב הלקוחות הפרטיים לא רוצים או צריכים מהירות גבוהה ?" רשמתי שזו דעתי שדור 3 עדיין מספיק לרוב הצרכנים וכמובן אין לי הוכחות לכך. אבל אפילו אם אני טועה, צריך להסכים שגם אם נגזים ונאמר שרוב הכנסות מפעילי הסלולר (מצריכת זמן אויר ונתוניים) מגיעה מצרכנים ארגונים גדולים, יש עדיין קבוצה משמעותית (כלומר אנשים פרטים וחלק מפעילות הצרכנים הארגונים) שמספיקה לו מהירות דור 3 ושעדיין לא צריך (בשלב זה) את דור 4. מדוע שקבוצה משמעותית זו תצטרך לשלם יותר כדי (בין השאר) לממן למפעיל הסלולרי השקעה בתשתיות של דור 4 ?

יהודה
 

luckydude

Active member
דור 4 (או כל דור חדש) זה לא רק עניין של מהירות מקסימלית.

זה גם עניין של ניצול ספקטרום. השימוש (במיוחד בדאטה) בסלולאר עולה כל הזמן אבל כמות הספקטרום שזמינה לשירותי הסלולאר איננה עולה באותה מידה (זה מצב טבעי שנעשה עוד יותר חריף במדינה עם משרד תקשורת דפוק לגמרי כמו בישראל).

הטכנולוגיות החדשות עוזרות בכך שהן מאפשרות תעבורת מידע יותר גדולה באותו רוחב פס. במילים אחרות, דור חדש זה גם עניין של כמות, לא רק מהירות.

ת'כלס חברות הסלולאר משתמשות בביצועי המהירות של הדור החדש ככלי שיווקי כלפי הציבור אבל מבחינת ניהול הרשת, עניין הגדלת הקיבולת יותר חשוב להן מהמהירות המקסימלית.
 

yehuda7K

New member
תודה על המידע החדש והמענין.

"דור חדש זה גם עניין של כמות, לא רק מהירות." - כמובן שזה מקטין את גודל הקבוצה שלא רוצה ולא צריכה את דור 4 . ובכל זאת, האם הקבוצה הזו, הקטנה יותר, אינה משמעותית?
ואם היא משמעותית, מדוע צרכנים של קבוצה זו אמורים לשלם יותר עבור ההשקעה בתשתית של דור 4?

יהודה
 

enigo

New member
נראה לי שפספסת את הנקודה העיקרית - זה לא עניין של לא רוצה

ולא צריכה. אם לא יהיה דור 4, אז הקבוצה בכלל לא תקבל שירות... אולי לא היום או בשנים הקרובות, אבל בקצב הצמיחה הנוכחי של התעבורה הסלולארית, אנחנו כנראה כבר לא כל כך רחוקים מהיום שבו כמות הנתונים שאפשר להעביר בדור שלישי פשוט לא תספיק.
 

luckydude

Active member
שוב, תחשוב במונחים של קיבולת, לא מהירות.

נניח ומשרד התקשורת יכול/רוצה להקצות לחברה מסויימת תדרים ברוחב כולל של נניח 30MHz. החברה מגייסת מנויים נוספים ובאותו זמן אנשים מחליפים טלפונים מכסילופונים לטלפונים חכמים שצורכים יותר דאטה. באם לא ניתן להקצות לחברה תדרים נוספים או להגדיל את רוחב התדר הקיים שלה, הדרך היחידה שהחברה תוכל להתמודד עם הדרישה המוגברת לתעבורת המידע היא באמצעות שימוש בטכנולוגית שידור שתאפשר יותר תעבורת מידע על אותו רוחב פס/תדרים שמוקצים לה. בכל דור טכנולוגי כמות המידע שניתן להעביר עולה וכך ניתן ״לסחוט״ יותר שימוש באותו ספקטרום - דבר שהוא משאב מאוד יקר ומאוד מוגבל.
 

yehuda7K

New member
הנקודה העיקרית: משאב במחסור- חניה בלונדון 1000 דולר לחודש

מדוע "הדרך היחידה שהחברה תוכל להתמודד עם הדרישה המוגברת לתעבורת המידע היא באמצעות שימוש בטכנולוגית שידור שתאפשר יותר תעבורת מידע "?
מדוע לא לווסת את הדרישה הזו באמצעות תמחור?

אם יש משאב מוגבל, כמו חניה במרכז לונדון , מי שחיב את המשאב החסר הזה ישלם יותר. מי שלא רוצה \ צריך את המשאב החסר הזה ישלם פחות.
http://www.mako.co.il/cars-magazine/articles/Article-f2217ab7b3d3931006.htm

ובעצם התמחור הזה כבר פועל גם בתקשורת סלולרית:
http://www.kamaze.co.il/Compare/1/Cellular
1 ג'גה, 20 ש"ח, רמי לוי
3 ג'גה, 25 ש"ח, 019
4 ג'יגה, 30 ש"ח, 012
וכך הלאה.

מדוע לא לישם את התמחור הזה לתוספת קיבולת ו\או מהירות שדורשת השקעה כמו מעבר לדור 4 ?
וכפי שכתבתי, גם דחיה של ההשקעה הזו עוזרת כי מחירי ההשקעה בתשתית יורדים למפעיל סלולר שלא נדחף להיות הראשון בתור.

יהודה
 

luckydude

Active member
א. אתה עונה על השאלה של עצמך. ב. אם החברות רוצות עוד תדרים

כדי להגדיל את יכולת השידור שלהן אז עקרונית אין להן ברירה אלא להשקיע בדור 4.

זה קצת מורכב אז אני אסביר...

התדרים הנוספים שהיו זמינים למשרד התקשורת להוציא למכרז היו בטווח תדר 3 (1800Mhz). זהו תדר שבו נעשה שימוש נרחב באירופה לפרישת דור 4. קודם לכן היתה (ועדיין קיימת) גם פרישה של דור 2 בתדר הזה שיוצא לאט משימוש.

החברות צריכות תדרים נוספים אחרת הן לא יוכלו לענות על הדרישה המוגברת של הציבור לשירותי סלולאר. בתדר שנוסף להן הברירה היחידה היא לפרוש דור 4.

באופן תיאורתי במקום הן היו יכולות להגדיל את הפרישה שלהן בדור 2 בתדר 3 עם הציוד הקיים שלהן אבל זה לא היה עוזר להן במאומה כי זה לא רלבנטי לשירותי דאטה. לכן מה שהן לא היו עושות, כדי להשתמש בתדרים הנוספים שזמינים להן הן חייבות להשקיע בפרישת ציוד חדש. לפרוש דור 3 בתדר 3 היה עולה להן יותר מאשר לפרוש דור 4 כי בתדר 3 כמעט ולא נעשה שימוש בעולם בדור 3 ולכן אין ציוד זמין לכך (מי שרוצה דבר כזה יכול לעשות זאת בהזמנה מיוחדת בעלות גבוהה). עם זאת, כפי שציינתי מקודם, ציוד דור 4 בתדר הזה זמין מאוד והיום גם לא יקר יחסית מכיוון שמדובר בטכנולוגיה שהיום כבר נחשבת בשלה.

ואם החברות היו יושבות ולא היו עושות כלום אז הדור 3 שלהן במערך התדרים הקיים שלהן היה נסתם והן היו מאבדות מנויים. ולכן... הן משקיעות בדור 4.
 

yehuda7K

New member
הוספת לנו הרבה ידע. בשורה התחתונה- זהו משאב במחסור

הפוסט שלך מוסיף ומעשיר את הידע שלנו וטוב שיש פה בפורום מי שמתצא ברמה כזו.
אבל בשורה התחתונה אנו מגיעים למצב שיש משאב במחסור והשאלה היא איך להמשיך הלאה.
התשובה שלך היא "אם החברות היו יושבות ולא היו עושות כלום אז הדור 3 שלהן במערך התדרים הקיים שלהן היה נסתם והן היו מאבדות מנויים. ולכן... הן משקיעות בדור 4."
שנינו מסכימים למשפט הזה וחילוקי הדעות הם מה החברות צריכות לעשות. ההצעה שלי היא :
1. שהחברות ישקיעו בדור 4 אבל מי שישלם על ההשקעה הזו הוא מי שצורך כמות ו\ או מהירות של תקשורת נתונים מעל סף מסוים
2. לחילופין, שהחברות ידחו את השקעתם עוד קצת, אם יש סבירות להנחה שמחירי התשתית ירדו בשנה הקרובה למשל. לגבי האלטרנטיבה הזו אמרת שמחירי תשתית דור 4 כבר סבירים. אם כך, יתכן שאלטרנטיבה זו אינה כדאית.

אגב, יותר למעלה בשרשור הזה הצעתי גם שתהיה חברת תשתית אחת (או שתיים) שכל המפעילים הסלולרים יקבלו ממנה שירות, כך שהמחיר ליחידת שימוש יהיה זהה, בלי אפליה בין מפעילים קטנים וגדולים (מה שקורה כיום). האם במצב כזה ניתן לדעתך לחלק מחדש את השימוש בתדרים השונים בין המפעילים כך שהשימוש יהיה יעיל יותר והצורך להשקיע בתשתית נוספת יהיה פחות דחוף?

יהודה
 

luckydude

Active member
תמיד טוב שיש תחרות.

התחושה שלי שרשת משותפת אחת, או אפילו שתיים אינן מספיקות כדי ליצור תחרות מספקת. כנראה ששלוש רשתות משותפות זה המספר המתאים וזה כנראה מה שמשרד התקשורת שואף אליו רק שהבעיות בין גולן וסלקום תוקעות את המצב.
&nbsp
מבחינת השימוש בתדרים, כל עוד לכל רשת משותפת תהיה בסביבת 20 מגהרץ ל LTE זה יספיק לשנים הקרובות (וזה בערך מה שקיבלו).
&nbsp
ישראל נמצאת די מאחור במה שקשור ליישום דור 4. זה רע מבחינה טכנולוגית אבל טוב מבחינת זמינות ועלות ציוד לדור 4 שהיום קיים וזמין בשפע. לכן בשלב זה, אם יחכו קצת עם ההשקעה זה לא ייתן הנחה משמעותית במחיר הציוד.
 
למעלה