זכור לי מכשיר אחד בעבר הרחוק. זוועה.
מסך המגע היה מזעזע. לא רגיש, לא מדויק. המכשיר היה איטי מאוד.
כמדומני זה היה מכשיר של סמסונג, אבל לא בטוח בעניין.
שימי לב, גם אם תמצאי כסילופון בעל מסך מגע, אין הכרח שהמקלדת תהיה מקלדת מלאה.
 
כיוון אחר, לרכוש טלפון חכם, מבוסס אנדרואיד 4 ומעלה ובנוסף את שירות "רימון לסלולארי".
לא מזמן נתקלתי בכלי הזה ויצא לי לבחון אותו מעט. התרשמתי מאוד.
מדובר בשירות בעלות שנתית של 150 ש"ח (אולי 149). אפשר לרכוש גם מנוי חודשי בעלות גבוהה יותר. [נראה לי שיש יישום בשם NetSpark שעושה את אותו הדבר בדיוק אבל לא יודע אם יש שירות טלפוני בעברית. מדובר באותו יישום, זהה לחלוטין. רימון היא "חברת בת" או בעלת קשר עסקי ל-NetSpark].
 
באמצעות השירות אפשר לסנן את הגישה לאינטרנט עם כל מיני רמות הגנה בהתאם למה שמתאים לך חינוכית.
אפשר גם לחסום באופן גורף את כל היישומים במכשיר (להבנתי, גם כאלו שאינם צריכים גישה לאינטרנט) ולאפשר יישומים לפי "רשימה לבנה".
אפשר להגדיר שעות בהן למכשיר תהיה גישה לאינטרנט [אני מאמין ששינוי השעה במכשיר לא משנה מכיוון שהתקשורת לאינטרנט מבוצעת דרך VPN של החברה ולכן השעון בשרתים של החברה הוא הקובע ולא השעון במכשיר].
 
יש אפשרויות רבות להגבלת / אפשור השימוש במכשיר חכם.
 
אפשר לקרוא עוד כאן -
http://www.rimon.net.il/he/שירות-ותמיכה
מצד שמאל.
 
נקודות שחשוב לשים לב אליהן -
1. יש תקופת ניסיון שימוש ביישום. כמדומני שבוע. אבל, כדי להשתמש ביישום יש צורך בהזנת אמצעי תשלום. אם לאחר התקופה לא מסירים את היישום (בצורה מאוד מסוימת. אי אפשר "סתם" להסיר את היישום) אז יגבו על השירות בהתאם לעלות השנתית / חודשית. אם מחליטים של מעוניינים, ממליץ מאוד להתקשר לשירות הלקוחות ולבדוק איך מסירים בדרך הנכונה. ראיתי תלונות ב-Play store על העניין הזה, כדאי לעשות זאת בצורה מסודרת.
2. להבנתי, התקשורת כולה עוברת דרך השרתים של רימון. או לפחות רובה. לא הייתי חושש מבחינת אבטחת מידע, זו חברה עליה אני סומך. אבל, זה יכול להוות שיקול אצל מנהלי אבטחה בארגונים וכד'. סביר להניח משהו שלא צריך לחשוש כשמדובר בילדים.
3. היישום מותקן "עמוק" במכשיר. לא ניתן להסיר אותו ללא הסיסמא/ות הרצויות. המכשיר אף יכול 'להנעל' אם מתבצע ניסיון הסרה כושל [אפשר לפתוח את הנעילה].
היישום אינו User friendly לחלוטין. לוקח זמן להבין מה הולך שם. יש הסברים בקישור לעיל. יש תלונות שאנשים איפסו את המכשיר בגלל שלא הסתדרו עם היישום והגדרותיו וכד'. ההתרשמות שלי, פשוט לקרוא את המדריכים ובמידת הצורך לשלוח מייל לשירות הלקוחות הייעודי של רימון לסלולארי, הגיבו לפנייה ששלחתי מהר מאוד ובאופן יסודי [פעם אחת ניסיתי את השירות הטלפוני לא כ"כ בקיאים ביישום אלא בשירותים אחרים שרימון מציעה].
 
יודע שהתגובה הזו נראית כקידום מכירות. מקווה שההסטוריה שלי בפורום תצליח להעיד אחרת
התרשמתי מאוד לטובה מהכלי הזה, זה הכל. יכול להיות שיש כלים אחרים בשוק ואף כלים זולים יותר.