דפוק וזרוק בפריז ובלונדון עם המוטו X PLAY

metrocard

New member
דפוק וזרוק בפריז ובלונדון עם המוטו X PLAY

דפוק וזרוק בפריז ובלונדון – עם המוטו X PLAY

יותר מ8 עשורים מאז שג'ורג' אורוול שחרר את הספר המרתק הזה יצא לעבדכם הנאמן לשחזר את המסלול שעבר אורוול המרוט רק בלי העוני,בלי הרעב ובלי המחלות, עם תחבורה ציבורית מוסדרת ועם סמארטפון חדש שהמתין לו בבירת הממלכה המאוחדת...
קצת על הזמנת המכשיר, לאור יציאתו לפנסיה של חמי היקר והעובדה שהוא צריך להחזיר את העגלה המתקראת סמסונג גלקסי גראנד 2 (ברוך שפטרנו) הוטלה עלי המשימה האהובה של איתור והתאמת מכשיר חדש. יצא שתוכננה חופשה קצרצרה בערים הנ"ל אז החלטתי שאת המכשיר ארכוש לו שם לאור הפרשי המחיר הגבוהים.
ה1+2 היה הבחירה הראשונה שלי, וכבר כמעט שהזמנתי את המכשיר אבל הדיל ברייקר היה מחבר הUSB C החדש. הסרבול בשימוש בהחלפת כל הכבלים מה עוד שלא ברור כיום איזה כבל יעבוד עם איזה מכשיר (ע"ע 1+2 מול הנקסוס) גרם לי לרדת מילד הפלא הסיני. בדיקה נוספת העלתה את המוטו X PLAY כאופציה ולאחר חפירה קלה בנושא החלטתי ללכת עליו. המכשיר הוזמן באמזון 3 ימים לפני היציאה לחו"ל ליחידת הלוקרים של אמזון הסמוכה למלון שהוזמן. בהמתנה למטוס נשלחה הודעה מאמזון שהמכשיר בדרכו ובבוקר למחרת כבר הגיע המייל עם הקוד הנדרש לאיסוף החבילה. 5 דקות צעידה מהמלון ליחידת הלוקרים שמוקמה בתוך סניף גדול של רשת שיווק מקומית והמכשיר ביד. כמו דואר ישראל רק עובד.

קצת רקע: שמש שקרנית – יחד עם השקת מכשיר הדגל החדש של מוטורולה לצד השקת הדור השלישי של המכשיר שלימד אותנו ערך למחיר מהו, המוטו G השיקה מוטורולה מעין מכשיר ביניים בשם המוטו X PLAY.
הרעיון היה לקחת חלק מהתכונות של מכשיר הדגל החדש ולשלב אותן במכשיר עם נתוני חומרה מעט צנועים יותר ותג מחיר ידידותי יותר (למרות שגם המוטו X PURE הושק במחיר נוח יחסית למכשיר דגל.)
מעט על התוצאה לפניכם:
העיצוב - אוקספורד סטריט, המכשיר נושא עימו את כל קווי המתאר המוכרים (והמוצלחים בעיני) של מוטורולה. עם הגומה בגב המכשיר עם לוגו הM המוכר, הפלאש והמצלמה הממוקמים באותו הקו . בחזית המכשיר נמצא המסך כמובן (יהיה דבילי אם לא) בגודל 5.5 אינטש הנמתח עד כמעט לשולי המכשיר ויוצר מכשיר קטן יחסית למסך בגודל הזה. בחלקו העליון ממוקמת האפרכסת ובחלקו התחתון הרמקול שניהם בעיצוב זהה מה שגורם לאשליה שמדובר בשני רמקולים הממוקמים בחזית המכשיר. למכשיר רק רמקול אחד באיכות סבירה ולא יותר.
גב המכשיר קמור ומעוטר במעין מעויינים (זה פחות מכוער ממה שזה נשמע) ובמרקם של גומי (הנה תראו). מסגרת המכשיר היא מפלסטיק במראה מטאלי. בחלקה העליון ממוקם שקע האוזניות ומשמאלו ממוקמת המגירה משותפת לננו סים ולכרטיס ה מיקרו SD. בצידה הימני מוקמו כפתור ההדלקה ומתחתיו כפתור הווליום הארוך. ע"מ לעזור לנו להבדיל בין השניים כפתור הכיבוי קיבל מרקם מחוספס.
בעיני המכשיר סה"כ נראה טוב. הוא משדר איזשהו אלגנטיות ובזכות העיצוב הקמור הוא מאוד נוח לאחזקה ולא מרגיש עבה ביד. ישנה אפשרות למי שמזמין אותו מהאתר של מוטורולה להשתמש בכלי ה MOTO MAKER שמאפשר עיצוב אינדוודואלי למכשיר מתוך מגוון של צבעים לחלקים השונים אבל זה לא זמין בישראל ואני גם ככה שייך לדת שמאמינה שגאדג'טים נבראו כדי להיות שחורים. המשקל סביר ובזכות המימדים הצנועים יחסית ניתן לתפעל אותו עם יד אחת. איכות הבניה היא מוטורולאית במובן הטוב של העניין. המכשיר מרגיש שבנוי היטב ללא קרקושים או צקצוקים.
אבל מה זה משנה, הנה אני מכניס אותו לקייס .

המסך – פיקדילי סירקס, כמו הכיכר המוארת והצבעונית כך גם מסך ה5.5 אינטש המאיר את עינינו.
מדובר במסך משובח מסוג IPS שלמרות הרזולוציה הכביכול מיושנת של 1080P נותן תמונה חדה, צבעונית ומוארת. לא מדובר פה בחדות המושחזת של מסכי ה 2K אבל מי שמחפש בעיות לא משם תגיע הצרה
גם שימוש תחת השמש הקופחת של לונדון (בסביבות ה 3 מעלות) לא הפריעה יותר מידי . (אל דאגה, נבדק גם תחת שמש "אמיתית")
המגע מגיב מצויין, במהירות ובאופן מדויק.
ביצועים –כמעט יורוסטאר ... מתחת למכסה המנוע:מעבד (עוצמתי!!!111 J ) מדגם סנאפדרגון 615 מתומן ליבות הפועל בתדר 1.7 ג'יגה הרץ (ברביעיה המהירה שלו) ומלווה בזכרון עבודה פנימי צנוע אך מספק של 2 GB .
המכשיר נמכר בשני אפשרויות אחסון פנימי של 16 ו 32 GB ותומך בשימוש בכרטיס מיקרו SD חיצוני עד 128 GB. מעבר למספרים – המכשיר מתמודד בכבוד עם רוב משימות היום יום שניתנו לו ומבלי שבחן את הסבלנות יותר מידי. חווית השימוש לא היתה חפה מגמגום או קרטוע פה ושם אבל לא משהו שיקח אותנו לרבנות. בשימוש ארוך בגלישה סלולרית המכשיר התחמם מעט אבל לא מעבר לתחום טמפ העבודה הסבירה (מתחת ל35)
במבחן משימות וגלישה לא מעבדתי בעליל מול ה 1+1 המזדקן בחן הוא סיים את רוב ההשוואות כמנוצח אך בהפרש קטן מאוד שלא עלה על שתיים שלוש שניות.
לסיכום בהחלט לא מדובר בטייס קרב אבל גם לא בפייפר חבוט.

סוללה – במסע הפרסום הנוכחי שלו בארץ הקודש הוא מתהדר בסלוגן :"יותר לא תצטרך מטען " או איזה ליהוג בסגנון. אז לא מדובר חזרה לימי הכסילופונים העליזים אבל עם סוללה של 3630 מיליאמפר וצעד נבון של שמירת המסך ברזולוצית 1080 מוטורולה פודה לא רע את הצ'ק שחתמה עליו. גם שהשתוללתי עם המכשיר בניווטים, צילומים, גלישה ומעט משחקים לא סיימתי יום עם פחות מ50 אחוז לאחר שהמכשיר נותק מהמטען בסביבות השעה 9 בבוקר (כי זאת חופשה אחרי הכל) . נכון להיום לפליי חיי הסוללה הכי מרשימים שיצא לי להתקל בהם מאז שכרתנו ברית עם השחנבונים.

מצלמה – למוטורולה מוניטין מפוקפק בכל מה שקשור למערכי הצילום במכשיריה, מהקטן לגדול ועושה רושם שהשנה, בדומה ליצרניות אחרות שפיגרו בתחום, היא עשתה מאמצים לתקן את המעוות. התוצאה לא רעה בכלל. לפליי הוענק את אותו מערך צילום שקיבל אחיו הבוגר והיקר יותר.לפחות מאחור. במספרים זה אומר חיישן ברזולוציית 21.6 מגה פיקסל ומפתח צמצם של 2.0. באותיות זה אומר שיש פה מצלמה טובה, שמספקת תמונות חדות, צבעוניות במידה הנכונה ובעלות גוונים מדויקים. בתאורה נמוכה באופן צפוי הקסם מעט פג וכבר רואים את ה"רעש" המאפיין פה ושם. אולי ייצוב אופטי היה משפר את העניין היא לא בליגה של הNOTE 5 או הG4 אבל בהחלט מספקת פלוס שזוכרים שמדובר במצלמת סמארטפון.
לחובבי הדאק פייס , המצלמה הקדמית צנועה יותר, כ5 מגה פיקסל ונותנת תוצאות שמאפיינות מצלמות קדמיות במכשירים שלחברה לא היה חשוב לתת דגש בעניין. טוב להסתרת פגמי פנים.
תוכנה + ממשק – זה כבר כמה דורות שמוטורולה עושה כבוד לאנדרואיד ומשתדלת להשאיר את מכשיריה נטולי ממשק משתמש מעצבן. עם זאת לא מתביישים שם לצ'פר את המכשירים בבונוסים קטנים ויעילים שבהחלט משחיזים את חווית השימוש. כך גם בחבר פליי. גרסת האנדרואיד היא 5.1.1, הגרסה האחרונה לבית לוליפופ האיומה אבל זאת שעברה מקצה תיקונים וליטושים ששפרו אותה למשהו שלא יגרום לנו להזיל דמעות תסכול וזעם. התוספות הקטנות באות באפשרויות שונות כמו האפשרות להעיר את המכשיר ישר למצב מצלמה עי הרמתו וניעור כפול (עובד מצויין וגם יעיל), עוזרת קולית המוטמעת קצת יותר "לתוך" המכשיר ואמביינט דיספליי – הצגה מינימלית של התראות ללא הצורך להדליק את המסך.
בשנים האחרונות מוטורולה מנהלת מדיניות עדכוני מכשירים משביעת רצון ככה שאני רוצה להאמין שבתחום הזה בדומה למוטו G (שכבר עכשיו צולים לו את המרשמלו) המכשיר ישאר עדכני ובועט.

קישוריות ושאר ירקות – WIFI בסדר גמור, לא נתקלתי בבעיות, GPS מהיר ומדויק (ננעל מהר אפילו ללא AGPS) בלוטות' התחבר בצורה תקינה לרמקול הנייד ולרכב ובאמת שלא הייתי צריך לקחת אותו לקלינאי תקשורת. הילד מתקשר ובאופן שוטף ונטול תקלות. השמע בשיחות הטלפון היה בסדר גמור וגם הצד השני לא דיווח על בעיות. המכשיר בנוסף מתגאה כSPLASH RESISTANCE שזה לא עמידות מלאה למים אבל גם אם תשפכו עליו כוס מים הוא אולי ינזוף בכם על הבזבוז אבל לפחות לא ימות.

לסיכומו של עניין הMOTO X PLAY הוא לא מכשיר "הכי" אבל הוא בהחלט מכשיר טוב. הוא מכשיר ביניים שמשתלב היטב בליגה הזאת, ונותן יופי של תמורה למחיר שלו. אם אתה חי באירופה או כמובן. כי שם תשלם על המכשיר בגרסת ה 16 ג'יגה כ250 פאונד. (1450 ₪) או 320 יורו (1380 ₪) או 16500 רופי (כ970 ₪) אם אתם בטיול ההוא להודו. בארץ, היבואן הרישמי (יורוקום) החליט על תג מחיר של 2300 ₪ כלומר ההפרש מתחיל ב850 ₪ ומכאן זה רק עולה. כמובן שישנה אופציה של רכישה בחנות מיבואן מקביל שם המחיר הנמוך מתחיל מ 1750. אם תדרימו לאילת תוכלו למצוא אותו ב 1550 אם להאמין לאינטרנט...
הנקסוס 4 ואלו שהמשיכו את דרכו סיימו את העידן בו על מנת להנות מחווית שימוש טובה היינו צריכים לשפוך חצי מ
 

metrocard

New member
--2-- + בונוסים לשורדים

פלוס לרוב הצרכנים. כך גם הפליי שאולי לא בולט באופן מיוחד (אולי למעט הסוללה) אבל בהחלט מספק את הסחורה.
ולמי ששרד עד כאן הנה 3 בונוסי מובייל קטנים הקשורים לבירת ממלכה המאוחדת:
WIFI – לונדון הרבה יותר "וויפי פריינדלי" מאז שעזבתיה לפני שנתיים וחצי. לפני כמה שנים העירייה החליטה על רישות וויפי חלקי של העיר באיזורים המתויירים והוציאה את העניין למכרז. רשת O2 המקומית הרימה את הכפפה. חפשו את THE CLOUD ברשימת רשתות הוויפי הזמינות שלכם. היא פתוחה אבל דורשת רישום ראשוני. בטיילת הת'יימס, באיזור המוזיאונים ובקמדן נתקלתי ברשת שעבדה לא רע בכלל. כמו כן היא קיימת בכל רשת הסנדביצ'ים PRET A MANGER החביבה עלי שמפוזרת בלונדון בצפיפות של קקי כלבים בתל אביב.
כמן כן בחלק גדול מהחנויות הכל בו ישנם רשתות וויפי זמינות (גם דורש רישום לאחר התחברות). וכמובן ברוב המכריע של בתי הקפה והמסעדות.

SIM – קצת לפני הנסיעה שאלתי פה על האפשרות לנדוד עם סים באירופה. בסופו של דבר נמצא פתרון. רשת THREE הבריטית מאפשרת שימוש רגיל בחבילות הסלולריות שלה ב19 מדינות מחוץ לאנגליה ללא חיוב נוסף. הסים עלה 10 פאונד (כ57 ₪) ונתן כ500 מגה גלישה ,100 דקות ו 3000 יחידות SMS. לשבוע זה היה די והותר. ב10 פאונד נוספים מקבלים דאטה ללא הגבלה 300 דקות ו 3000 SMS . הסים ניתן לרכישה בכל סניפי הרשת המפוזרים היטב ברחבי העיר. הסייג היחיד הוא שהרשת חוסמת את האפשרות לשיתוף אינטרנט בטלפון. קצת מתסכל אבל לא דיל ברייקר מבחינתי. רק לזכור לאפשר נדידה בטלפון.

CITY PLANNER - וואו איזו אפליקציה. אחד העיתונים המקומיים הגדיר אותה כ"חברה הכי טובה של תושבי לונדון" ולא סתם. מדובר באפליקצית תחבורה מצויינת שעושה רושם שיוצריה פשוט חשבו על כל הפרטים הקטנים ועבדו לא מעט על מנת ליצור מוצר קרוב למושלם. האפליקציה עוזרת במציאת קווי התחבורה ליעדים השונים וכוללת אפשרות נווט "חי" , עדכונים על עיכובים ומצב אמצעי התחבורה הכללי,מחירי הנסיעה השונים ליעד , זמנים מוערכים לכל אחד מאפשרויות התחבורה והיא נכנסת עד לרמת איפה כדאי לשבת ברכבת על מנת לקצר את זמני החלפת הרכבות. ולמרות שמקריאת שורות אלה קשה לראות מה עושה אותה שונה מאפליקציות אחרות מסוג זה, צריך פשוט להתנסות איתה כדי להבין עד כמה פיסת התוכנה הזאת מבריקה ומושחזת. הייתי מייחל לאפליקציית תחבורה ציבורית כזאת בארץ אבל קודם כל אנחנו צריכים תחבורה ציבורית.
 

אבי לב50

New member
העיניים כמעט נדבקו לי למסך מרוב שקראתי מרותק את הסיפור


שאפו על הכתיבה הנעימה ועל הפרטים.

&nbsp
ואם חשבתי שאת הנקסוס 5 בן השנתיים שלי יחליף בבוא הזמן (שעדיין לא הגיע, וטפו טפו
שלא יגיע בקרוב) מוטו G, נראה לי שה-X יהווה תחליף ראוי יותר.
אבל כמו שאומרים (בתקווה) עוד חזון למועד.
 

metrocard

New member
חן חן


אני חושב שהמעבר מהN5 לX PLAY יהיה יותר "טבעי" מאשר לG (שאני רחוק מלזלזל במכשיר המופלא הזה) כי עדין מורגש פער מסוים בביצועים בין שני המכשירים.
 

shoosh2607

Member
מנהל
מצד אחד - מרתק וכיף לקרוא

מצד שני - הקנאה, הו הקנאה...
 

BobboVilla

New member
כמעט כתבתי "מה את מקנאת? גם לך יש מכשיר חדש"

ואז הבנתי שלא על זו הקנאה
.
 
זהירות ..זה עושה קמטים ..


איפה נעלמת ? התחלת לשמור שבת ?

ולא.. אין מקקים בכפר , הם חיים טוב באיזורי חפירות ..
 

shoosh2607

Member
מנהל
שששש.... לא מדברים על זה


לא נעלמתי - שבוע וחצי במיטה עם גב תפוס.
ולא ממש נוח עם האייפד או הטלפון באתר הזה
 

shoosh2607

Member
מנהל
בקור הזה??

פה אני לא מתפקדת אז שם?
כנראה שנחכה לסיילים של איסטר
 
למעלה