סוללה חדשה לגלקסי S3 מיני, חלק 2: מקורית או חליפית?

trilliane

Well-known member
מנהל
סוללה חדשה לגלקסי S3 מיני, חלק 2: מקורית או חליפית?

בהמשך לשרשור שפתחתי לפני כחודש, הזמנתי סוללה באיביי ממוכר בריטי לפי המק"ט שכתוב על הסוללה – EB-L1M7FLU. היא עדיין לא הגיעה, ובקצב הנוכחי כנראה גם לא תגיע... בינתיים איביי הסירו למוכר את המכירה, אבל בדיעבד גיליתי גם שאף על פי שזה אותו מק"ט, הוא מוכר סוללה עם 4 פינים ואצלי יש רק 3. הוא כתב שהמק"ט של שלושה הוא EB425161LU, אבל זה לא מה שכתוב על הסוללה שלי, כאמור... מוזר מאוד, כל הסיפור.

כך או כך, גם אם הסוללה תגיע, היא לא תתאים, וזמני הולך ואוזל; הטלפון שלי מאתחל את עצמו יותר ויותר ללא שום התרעה – אני מפעילה יישום ופתאום האחוזים קופצים למספר חד ספרתי (בד"כ 1%) ואז הוא מנסה להידלק שוב ומיד נכבה, מנסה שוב ונכבה... ועוזר רק כשאני מחברת למטען (ואז הוא בד"כ מתחיל לטעון מכמה עשרות אחוזים פתאום, אם כי לפעמים מתחיל לטעון מאחוזים בודדים).

עברתי היום במעבדת סלולר בחיפה בשם 'סטארטאפס' (מוריה 114, בכיכר ספר ליד בנק לאומי) והציעו לי סוללה חלופית ב-60 ש"ח עם שנה אחריות (שלהם, נראה לי; מישהו מכיר אותם / התנסה בשירות שלהם?). לא זוכרת מה היה כתוב על הסוללה, היא הייתה לבנה עם כיתוב כחול/ירוק (ושלושה פינים). אם האחריות שלהם שווה משהו, אולי כבר שווה לי לקנות וחסל... בלאו הכי המכשיר כבר בן שתיים וחצי עוד מעט.

העניין הוא שסוללה חליפית אפשר לקנות בגרושים באיביי... אבל אני לא רוצה להזמין מסין כי אז אני עלולה לחכות שוב חודש או יותר, שלא לדבר על הבלגן עם המק"טים שמקשה לסנן את התוצאות הרלוונטיות.


התקשרתי גם ל-Mobi (הם חילקו אתמול עלונים לתיבות הדואר וכך גיליתי שיש להם סניף בחיפה). כרגע חסרות להם סוללות לדגם, אמורות להגיע בשבוע הבא. המוכר אמר שהם מחזיקים מקוריות, המחיר באזור 100 ש"ח. השאלה אם בכלל שווה / יש טעם להשקיע במקורית...? (אין במכשיר NFC כך שזה לא שיקול). השיקול שלי הוא רק מבחינת ביצועי הסוללה, כלומר אם היא תחזיק את אותו זמן כמו סוללה מקורית חדשה (בין הטענה להטענה; פחות אכפת לי מאורך החיים).

אשמח לטיפים / עצות / תובנות...
 

אבי לב50

New member
אם מדובר על 60 ש''ח לא הייתי חושב פעמיים במצב שאת מתארת.

אם היה זמן אולי הייתי מזמין אפילו שתי סוללות מסין או ממישהו באיביי (מה שכבר עשיתי כמה פעמים).
תאמיני לי שאני משלם הרבה יותר על שכר לימוד (ניסוי וטעיה מידי פעם).
אז מה כבר יכול לקרות עם הסוללה החלופית הזאת?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה באמת לא הרבה כסף (הכול יחסי כמובן...) אבל אני לא רוצה זבל

כלומר אם באמת זו סוללה טובה ואין הבדל משמעותי לסלולה מקורית, סבבה; אבל אם זו סוללה "זבלית" חבל לי לשלם פי כמה וכמה ואז בסוף למצוא את עצמי משלמת עוד על אחת אחרת... אני מודה שאיני מבינה דבר וחצי דבר בכל שוק הסוללות החלופיות (וגם לא בטיב האחריות שמוצע להן בימינו ועד כמה אפשר לסמוך עליו, אם בכלל...).
 

אבי לב50

New member
אני חושב שאין הרבה שמבינים במאה אחוז בשוק הזה

אני בטוח שיש אנשים בעלי ניסיון עם מוכרים מסויימים שיכולים להעיד על יושרם וטיב המוצרים שהם מוכרים, אבל יש הרבה רמאויות בשוק הפרוץ הזה.
וכשלחוצים לסוללה והמחירים כאלה זולים אני לא הייתי חושב פעמיים.
אבל חכי, אולי מישהו יבוא עם תובנה אחרת.
 

yehuda7K

New member
עדיף זו עם אחריות לשנה.באי.ביי רוב הסוללות זבל,כולל "מקוריות

 

G Gabi

Member
זורק כמה דברים, אולי יועיל..

ראשית, אפשר לרכוש סוללה מקורית ב-79 ש"ח ברשת KSP.
המוצר - http://ksp.co.il/?uin=25380
סניפים ושעות פתיחה - http://ksp.co.il/?branchs
אפשר לבדוק מלאי בעמוד המוצר.
&nbsp
אין חובה חוקית לספק אחריות למוצר שעלותו נמוכה מ-150 ש"ח. האם זה "עוזר", לא ממש.
&nbsp
החשש העיקרי שלי מסוללה חליפית אינה כמה זמן הסוללה תחזיק, אלא *האם* הסוללה לא תהרוס את המכשיר. הרכיבים האלקטרוניים במכשיר מיועדים לשימוש במתח מסוים, מה טיב בקרת איכות של סוללה עלומה מיצרן אלמוני? אני לא יודע.
גם אם מעניקים אחריות לסוללה, אין הדבר אומר שייקחו אחריות אם המכשיר יהרס.
&nbsp
באשר לאנגליה -
לא מזמן רכשתי סוללות משני מוכרים בריטיים שונים.
אחד מהם, לאחר כשבועיים-שלושה שלח לי הודעה שהוא מזכה אותי מכיוון שהדואר המלכותי השמיד את החבילה. לטענתו, אסור לשלוח סוללות בדואר אוויר.
המוכר השני, שלח את החבילה באמצעות הדואר הגרמני (DHL, לא חברת האקספרס), יש שלוחה/ות של הדואר הגרמני באנגליה. החבילה הגיעה בזמן רגיל לחבילות מאירופה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה; עד כמה אפשר לסמוך עליהם שהיא באמת מקורית?

KSP היא רשת ששמעתי עליה לא מעט דברים, רובם לא טובים...
והבנתי שלא פעם הם מייבאים ביבוא מקביל... ואני תוהה עד כמה זה אמין.
החשש שלי הוא שסתם אשלם יותר על סוללה מקורית לכאורה שאינה מקורית באמת.

&nbsp
הסוללה שהזמנתי מאיביי הייתה ממוכר בעל אלפי מכירות (של אותו המוצר, אם כי ממש לאחרונה הורידו לו את המכירה) ורוב המשובים היו חיוביים, אבל לפחות היא עלתה לי הרבה הרבה פחות אז השתלם לי להמר. לשלם יותר מכפול ולקבל סוללה לא באמת מקורית יהיה די מיותר.
 

G Gabi

Member
הם מציעים מגוון רחב של מוצרים. חלקם בייבוא מקביל

בעמוד המוצר כתוב "שנה במעבדות סקיילקס עפי תעודת האחריות טלפון המוקד : *סמסונג (949243*)". זה מניח את דעתי שמדובר במוצר מקורי.

באשר לרשת עצמה -
אני לקוח קבוע של הרשת לא מעט שנים, רוכש שם עבור חברים/מכרים/משפחה/שכנים וכד'. לעיתים קונה מוצר בודד ומקבל עודף מ-50 ש"ח לעיתים רוכש מוצרים במאות ואף אלפי שקלים.
מעולם לא היו לי בעיות איתם. גם לא במימוש אחריות.

מחירון קבוע, מפורסם באתר האינטרנט לעיני כל. אפשר לבדוק זמינות מבלי להתקשר. שקיפות במיטבה.

אין לי ניסיון עם *מקצועיות* הטנכאים שלהם מכיוון שאני רוכש מהם קופסאות סגורות בלבד. עם זאת, בסניף העיקרי בו אני רוכש (הר חוצבים, ירושלים) בלב שלם אוכל לכתוב שמדובר בחבר'ה מקצועיים, אדיבים ותכליתיים. כל העובדים שראיתי שם היו כאלו, התחלפו לא מעט עובדים במהלך השנים...

מהמעט שראיתי הרשת לא בהכרח תבצע את הליכת הק"מ הנוסף לטובת הלקוח, אבל אין משמעות הדברים שהיא פוגעת בזכויות הלקוח, ההפך הוא הנכון - הלקוח מקבל את מלא זכויותיו.

מרבית המוצרים שהרשת מוכרת - האחריות ניתנת ע"י ספקי צד ג', לעיתים היבואן הרשמי, לעיתים יבואן מקביל. במקרה של מימוש אחריות מול ספק צד ג', לחנות שמכרה את המוצר כלל אין נגיעה בדבר, לכל היותר היא תהווה נקודה להפקדת ואיסוף המוצר בלבד.

אחד החסרונות המהותיים - לפעמים צריך להמתין זמן בתור מכיוון שאנשי המכירות עסוקים בייעוץ ללקוח / הסברים ללקוח כאשר כל רצוני הוא לומר למוכר "מוצר XYZ, לשלם וללכת".
מהבחינה הזו - הרשת אינה בהכרח מתאימה ללקוחות המעוניינים לקבל ליווי צמוד שלב אחרי שלב והסברים מפורטים.
 
למעלה