למה חברות תעופה מעדיפות מטוסים קטנים יותר?

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ny22

New member
מנהל
למה חברות תעופה מעדיפות מטוסים קטנים יותר?

קראתי כאן בפורום על סופו של ה-A380
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1151/184087666/ספורט_ומוטוריקה/חובבי_תעופה
היה כתוב שם (או בכתבה אחרת בנושא) אם הבנתי נכון - שחברות התעופה מעדיפות מטוסי נוסעים קטנים יותר כמו ה-787 או ה-A350.

אני מנסה להבין מה היתרון של המטוסים הללו.
הרי הם יכולים להכיל פחות נוסעים, נכון?
ולכן חברות התעופה מפסידות כסף על כך, לא?

תודה רבה ושבוע טוב!
 

S o l l y

New member
פחות מנועים ויותר יעילות

קודם כל לדוגמא ה787-10 כבר יכול להכיל 330 נוסעים בשתי מחלקות, וה777-9 כבר 414 נוסעים בשתי מחלקות, ככה שהמספרים מתקרבים ל747

בואינג הלכה על תפיסה של יותר טיסות אבל ישירות מנקודה לנקודה עם פחות נוסעים, ואיירבאס הלכה על גישה של טיסות ארוכות במטוס ענק לHUB מרכזי ומשם טיסות קצרות ליעדי המשך.

כמו שאתה רואה התפיסה של בואינג בגדול ניצחה, מוציאים יותר טיסות ליותר יעדים אבל טיסות ישירות.
הסיבה שזה משתלם זה שעדיין המחיר לנוסע קטן יותר למרות שהמטוס מכיל פחות נוסעים, מהסיבה שהוא בנוי מחומרים קלים יותר, והמנועים שלו הרבה יותר יעילים, ובעיקר כי יש רק שני מנועים ולא 4, אז המטוס הרבה יותר יעיל מבחינת צריכת דלק
 

ny22

New member
מנהל
תודה רבה על התשובה!!


אבל מה שאני לא מבין זה איך זה אפשרי מבחינת מספר הנוסעים, הרי זה כאילו יש פחות נוסעים...
ב-787 של אל על יש מקום ל-282 נוסעים (חצי מזה של ה-777 וה-747), אז איך זה שהם לא מפסידים נוסעים?
&nbsp
וזה שאמרת לי שזה זול יותר (הטיסה במטוסים הקטנים) - אז זה באופן משמעותי זול יותר?
&nbsp
המון המון תודה על התשובה
 

S o l l y

New member
תחפש קצת על נתוני הדלק ותבין

https://www.theicct.org/blog/staff/size-matters-for-aircraft-fuel-efficiency
לדוגמא כאן:
The Boeing 787-9 in particular was the most fuel-efficient aircraft on 2016 transpacific flights at 39 passenger kilometers per liter of fuel, or 60% better than the A380.

לגבי כמות נוסעים, כמו שאמרתי בכל טיסה יש פחות נוסעים, אבל עושים יותר טיסות.
אם בעבר אלעל הפעילה בעבר בעיקר טיסות לניו יורק ומשם אנשים המשיכו עם קונקשין ליעדים שונים בארה"ב, היום יש קו ישיר גם לבוסטון, לוס אנג'לס, שיקאגו (מ2020) ועוד
 

ny22

New member
מנהל
תודה רבה על התשובה


בהחלט נראה כי ה-787 מוצלח יותר בדברים האלה...
&nbsp
מעניין מה יהיה בדור הבא במטוסים.
 
למעלה