שאלה - שתי טיסות ללונדון בנתיבים שונים

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ny22

New member
מנהל
שאלה - שתי טיסות ללונדון בנתיבים שונים

ראיתי עכשיו שיצאו מנתב"ג שתי טיסות ללונדון, האחת של בריטיש השנייה של אלעל, אבל כל אחת במסלול שונה לגמרי, יש סיבה לכך שהן לא עושות את אותו מסלול?

תודה!

 

LLEM

New member
תשובות אפשריות

אני יכול לחשוב על לא מעט סיבות אפשריות, אבל את האמיתית אני לא יודע. אם היית מספק יותר פרטים (כמו סוג מטוס, גובה, מהירות, תאריך, שעה), היה ניתן לתת לך תשובה יותר מושכלת. להלן סיבות אפשריות:
1. משקל מטוס - יכול להשפיע על גבהי הטיסה שנבחרו, ואלה יכולים להשפיע על הנתיב המשתלם ביותר מבחינת מהירות טיסה בהתאם למשטר הרוחות בכל גובה.
2. מדיניות חברת תעופה ואגרות מעבר - בהרבה מקרים חברות תעופה בוחרות לטוס בנתיב ארוך יותר מבחינת זמן, אך כלכלי יותר מבחינת עלות כוללת. אגרות מעבר (העלות של הטיסה בגבולות המדינות) בהחלט יכולות להשפיע על בחירת הנתיב.
3. סלוטים - כאשר נגרם עיכוב לטיסה בעקבות בעיות תעבורה אווירית (כמו קבלת סלוט מיורוקונטרול), חברות תעופה נוהגות לשנות את ניתוב הטיסה על מנת להימנע מהעיכוב. זה כמו שהווייז יבחר בשבילך לנסוע דרך קטע כביש ארוך יותר, ולאו דווקא ב"דרך המלך" עקב פקקים.
4. מזג אוויר - ייתכן שאחד הקברניטים החליט להימנע ממזג אוויר בעייתי בנתיב (כמו אזור נרחב עם אוויר מחותחת) כדי למנוע אי-נעימות לנוסעיו, ולכן בחר נתיב שונה מהאידיאלי.

יש לי בראש עוד לא מעט סיבות, אבל נראה לי שהבנת את הרעיון.
 

ny22

New member
מנהל
המון המון תודה על התשובות!!

חזרתי מחו"ל היום ולכן עניתי רק עכשיו

&nbsp
אבל הבנתי את זה שיכולות להיות יותר סיבות - להבא אשתדל לתת יותר פרטים

&nbsp
סליחה על האיחור בתגובה, אבל המון תודה על התשובות
 
למעלה