עד כמה הטיסות היום אוטומטיות?

tempi2

New member
עד כמה הטיסות היום אוטומטיות?

אהלן חברים, חדש פה.

באחת הטיסות האחרונות, שמתי לב שהטיסה הייתה פחות נעימה מבחינת הסיבובים שהטייס לוקח, אז אמרתי לחבר שנראה לי שזה טייס פחות מנוסה.
הוא אמר לי שזה לא עובד ככה. שהיום במטוסים חדשים (זה היה A319) אתה פשוט מזין מראש מסלול והמטוס די עושה את כל זה בשבילך ולטייס אין באמת חלק אקטיבי מאוד. פרט אולי קצת בנחיתה או משהו בסגנון.
זה באמת ככה?
 

LLEM

New member
החבר שלך צודק

במטוסים של היום, ולא משנה אם זה בואינג או איירבאס או משהו אחר, מערכת הטייס האוטומטי נמצאת בשליטה על המטוס כדקה אחרי המראה עד דקה לפני הנחיתה בגדול. כמובן שהמערכת "טיפשה" כמו מחשב, וזקוקה להזנת נתונים ומעקב על ידי הטייסים, ולכן למעשה הטייס עדיין בשליטה על המטוס, אם כי הוא אינו מפעיל את ההגאים ישירות. כמובן שיש מקרים מסוימים, בהם עולה צורך להפסיק את פעולת הטייס האוטומטי, כמו למשל במצבי חתחות (מערבולות אוויר, אם תרצה) משמעותיים, אך השימוש בטייס אוטומטי אינו רק דבר בשגרה, אלא חיוני מאוד לטובת הורדת עומס העבודה מהטייס.
גם אם לטייס יש חלק אקטיבי בהטסה, העובדה, שהמטוס מתנועע באופן שונה מטיסה לטיסה, אינה מעידה כלל על רמת ההטסה או על הניסיון שלו. אם במהלך טיסה מטוס מתנועע בצורה אלימה, בהחלט ניתן להניח שהטייס עצמו מטיס את המטוס, אך אין זה אומר שהוא אינו מקצועי. אוויר מחותחת לא תמיד ניתן לחיזוי, ולא תמיד ישנה תופעה חזותית המרמזת לטייס על הימצאותו. ברגע שהטייס נתקל בזה, הוא למעשה עושה מה שביכולתו לייצב את המטוס, בעוד הוא מחויב לשמור על נתוני טיסה מסוימים.
 
למעלה