תהיות לגבי ניצול שטחי הבנייה בנתב"ג

סילון91

New member
תהיות לגבי ניצול שטחי הבנייה בנתב"ג

אני מתקשה להבין את תכנון מסלולי ההמראה\נחיתה בנתב"ג, ובכלל את המבנה התכנוני של המתחם כולו, מדוע בחרו לעשות את המסלולים בצורת משולש ולא כמסלולים מקבילים אורכיים? אם זה היה כך היה אפשר בכיף לבנות עוד טרמינל חדש ונוסף. בוא נגיד עכשיו שהמצב הקיים נתון כעובדה, לדעתי מה שצריך לעשות זה לבנות טרמינל נוסף חדש באזור שבו אמורה להבנות הזרוע החמישית, ובמקום זה להקים זרוע חדשה כישות נפרדת לגמרי מהטרמינל הראשי באמצע של המשולש שנוצר בין מסלולים, ולקשר אותה לטרמינל באמצעות רכבת קלה לטרמינלים - כדגומת שדה התעופה קלוטן בציריך, ונדמה לי שיש גם משהו דומה במדריד לאיבריה. הראיה התכנונית לדעתי צריכה להיות הרבה יותר רחבה וארוכת טווח לאור כל ההתפתחויות בשנים האחרונות בתחוום, ולכן יש להיערך לכמות נוסעים של 45 מיליון נוסעים פלוס בעוד כ10 שנים מהיום.
 

Abirabir

New member
פריסת המסלולים היא עניין היסטורי

נתב"ג (במקור, שד"ת לוד) תוכנן ונבנה במקור בשנות ה-30' על-ידי הבריטים. באותה תקופה המטוסים היו מוגבלים מאוד מבחינת יכולת ההמראה והנחיתה והיו רגישים לכיווני הרוחות. לכן בנו את מסלולי שדות התעופה בעולם כמשולש או ככוכב בהתאם לשושנת הרוחות המקומית. כך אפשר לשנות את כיווני ההמראה והנחיתה בהתאם לשינוי כיוון הרוחות והשדה יכול לפעול ללא הפסקה. למעשה התכנון המקורי היה לבנות 6 מסלולים בנתב"ג בפריסה שמזכירה מגן דוד.
המעבר לבניית מסלולים מקבילים שהיא יעילה יותר מבחינת ניצול השטח נעשה רק שנים לאחר שנתב"ג כבר היה פעיל.

אביר
 

סילון91

New member
אז למה לפני כמה שנים שבנו מסלול חדש לא עשו אותו מקביל?

כדאי שייבנו כעת מסלול מקביל ויהרסו את המצב הקיים ואז יהיה ניתן בכיף לבנותטרמינל נוסף בגודל של טרמינל 3 אם לא יותר
 

Abirabir

New member
אי אפשר לבנות סתם מסלול מקביל

מה עם כל המבנים שנמצאים בסביבה? תהרוס אותם?
בבקשה, אתה מוזמן לבחור:
להרוס את מבני תע"א? להרוס את טרמינל 1?
במהלך השנים נבנו כל המבנים המוכרים לנו היום מסביב למגנל"א של כל המסלולים, למעט באזור המסלול החדש שסללו לפני מספר שנים. ההערכה שלי, שלא בנו שם בגלל שמה שהיה מסלול הסעה וכעת נהפך למסלול המראה ונחיתה, הושאר כפוטנציאל להרחבה למסלול המראה ונחיתה, ובגלל שבמקור הוא נבנה כמסלול המראה בתקופת הבריטים, אז עבודות ההשמשה שלו היתה זולה ופשוטה יחסית.
בניית מסלול מקביל יחייב פגיעה בפעילויות השדה הקיימות כמו תע"א, טרמינל 1, טרמינלי המטענים, ולכן זו לא אופציה. הוספת מסלול מקביל ל"מסלול השקט" אינה אופציה גם כן מאחר והיקף הרעש שיווצר באזור בני עטרות יהיה כל כך גבוה שהמשמעות שלו היא נטישה של הישובים הללו ופיצויים אסטרונומיים לתושבים.
 
למעלה