איך אושרה כניסה ויציאה מן המטוס דרך הדלת האחורית?

lalexand

New member
איך אושרה כניסה ויציאה מן המטוס דרך הדלת האחורית?

עד לא מזמן היה איסור מוחלט בנתב''ג להשתמש בדלת אחורית של מטוסים לכניסה ויציאה של הנוסעים. דווח שזה מסיבות בטחוניות ובטיחותית. לאחרונה טסתי עם ריינאייר ועם וויזאייר (שחונים ליד טרמינל 1) וגם הכניסה וגם היציאה, במטוסים של שתי החברות, היו דרך שתי הדלתות. בעוד שבדלת הקדמית של מטוסי הריינאייר יש מדרגות נשלפות של המטוס עצמו, בוויזאייר השתמשו בשני המתקנים של נתב''ג - שגם על זה מדובר כאיסור מוחלט. מה השתנה שהתירו את הדבר? האם התפשרו על ההיבטים הביטחוניים או הבטיחותיים?
 

arnon1233

New member

LilachiKtana

New member
אז תקרא את התשובה שלי באותו שרשור

אין שום קשר לעניין בטחוני או בטיחותי.
 

lalexand

New member
ראיתי אבל יש גם תגובה קודמת שיש חשש מהיוצאים מהדלת האחורית

וכמו שאמרתי, שמעתי טענה דומה לא מזמן מגורם מסוים בנתב''ג שהדבר אסור בתחליט איסור. עובדה שבשנות ה-90 שימוש בשתני גרמי המדרגות היה נפוץ גם בנתב''ג והופסק בין רגע בתחילחת שנות ה- 2000, נדמה לי עוד לפני הפתיחה של טרמינל 3. אולי האזור ליד טרמינל 1 הוכשר לכך...
 

LilachiKtana

New member
אין איסור כזה.

אני מספיק שנים בשדה ומעולם לא היה לי איסור להזמין שני גרמי מדרגות למטוס. רק שעם שאר גורמי התפעול בנתבג, להזמין שני גרמי מדרגות לא יקדם אותי בשום צורה לסובב את המטוס מהר יותר. אולי היום חברות הלואו קוסט מקבלות איזושהי קדימות בתפעול טיסות ולכן להן כן משתלם להזמין שני גרמי מדרגות.
 
למעלה