ציפור חדשה הופיעה: ה-787-10

ציפור חדשה הופיעה: ה-787-10

ביום שישי האחרון, התקיים טכס הגלילה של הדגם החדש של מטוס הבואינג 787, דגם 10.
מצורף לינק לכתבה.
בראש העמוד מופיע סרטון קצר המביא את תיאור תהליך הרכבתו הסופית של המטוס ואת טכס הגלילה.
לדעתי האישית, אחד המטוסים היפים שנראו בין מטוסי הנוסעים.
במבט מלפנים נראה כציפור גדולה הפורשת כנפיה. יש בו משהו, במטוס הזה, היוצר הרגשה של ציפור חיה המנפנפת בכנפיה.
הקו החלק וגמישות הכנפים, ללא ספק, תורמים להרגשה זו.
אריאל אריאלי
https://www.cnet.com/news/boeing-787-10-dreamliner-rollout/
 

ונפלון

New member
המטוסים החדשים של בואינג איומים לנוסעים

אני הייתי "בואינגיסט" כל השנים והעדפתי את המטוסים שלהם על אלו של אירבאס, אבל הדור החדש שלהם של המטוסים הוא נוראי לנוסעים במחלקת תיירים. כל מטוס חדש שהם מוציאים מהווה ירידה בנוחות לעומת המטוסים הוותיקים, במיוחד במטוסים שטסים לטווח ארוך - וה-787 לא יוצא דופן.

מאז שהחליטו לשים 10 מושבים בשורה ב-777 החדשים החל מ-2003, זאת המגמה בכל המטוסים של בואינג, לצופף כמה שיותר. לכן, בכל ה-787 יש 9 מושבים בשורה (התכנון המקורי היה ל-8, כמו ב-ANA, הלקוח הראשון), בטריפלים החדשים יהיו רק 10 מושבים בשורה, ה-737MAX יהיה צפוף מקודמיו. כל המטוסים החדשים של בואינג פחות נוחים בהשוואה למטוסי העבר, כמו 747, 767 ו-757.

תראו רק השבוע, יונייטד הוציאו את ה-77W החדש, והמושבים בו איומים: הרוחב ירד מ-18.5 אינצ' ל-17.5, וגם המרווח לרגליים ירד מ-32" ל-31". לצערי בואינג נכנעת ללחצים של חברות התעופה לייצר מטוסים עם מרווח לא סביר במחלקת תיירים, בוודאי לטיסות ארוכות, ואני מודה שאני נמנע מלטוס עם ה-787 וה-777 עם 10 מושבים בשורה במחלקת תיירים. לעומתם, המטוסים של אירבאס, ה-A330 (גם הישנים וגם המודלים החדשים), ה-A380 הרבה יותר נוחים לנוסעים. גם ה-A350 יותר רחב מה-787 למרות שבשניהם יש 9 מושבים בשורה.
 

vinney

Well-known member
בואינג לא בדיוק אשמים פה


זאת מגמה של חברות התעופה. טסתי במחלקת התיירים ב380, ולא התרשמתי שהוא מרווח יותר או נוח יותר באופן משמעותי מהמטוסים האחרים.
 
גם אני חושב כי תצורת המושבים אינה תלויה ביצרן

עד כמה שידוע לי, העיצוב הפנימי של מטוס נוסעים, כמו גם חלוקת המושבים ואמצעי הבידור, נקבעים עפ"י דרישות הלקוחות ולא עפ"י "רצונות" יצרן המטוס.
היצרן, נותן ללקוח אפשרויות שונות הן בבסיס המושבים והן בתחום מערכות הבידור. הלקוח בוחר את האפשרות הנראית לו עפ"י תפיסת עולם שיווקית ושיקולים כלכליים.
מה שאותי, כחובב תעופה, מענין היא ה"פלטפורמה" - המטוס עצמו בהיבטים הטכנולוגיים והאוירודינאמיים.
וללא ספק, ה- 787 הוא מטוס יפיפה ובעל ביצועים מרשימים.
אריאל אריאלי
 

ונפלון

New member
אולי היא לא היוזמת אבל היא משתפת פעולה

קודם כל עובדתית הרוחב של 10 מושבים ב-A380 הוא יותר מ-10 מושבים ב-777 ו-9 מושבים ב-787, זה נתון עובדתי (תחלק את הרוחב של הקבינה במספר המושבים)., ככה שההתרשמות שלך לא נכונה (טסתי גם אני בתיירים ב-380, בקומה השנייה אמנם, והוא מטוס נהדר לנוסע).

גם אם בואינג לא "אשמים" אלא חברות התעופה, בואינג אשמה בזה שהמטוסים שהיא בונה מיועדים להיות צפופים ככל האפשר. ה-MAX וה-777-8/9 נבנו מראש כמטוסים צפופים בטירוף במחלקת תיירים. המחשבה ברוחב של ה-777 החדש היה לשים 10 מושבים בשורה (ה-9 כבר בכלל לא אופציה). לא ראיתי שאירבאס החליטו לצופף את ה-330 מ-8 בשורה ל-9 במעבר בין הדגמים, וה-A350 יותר רחב מה-787 למרות שיש להם את אותו מספר מושבים בשורה
 

vinney

Well-known member
מה אתה מצפה שתעשה? הלקוח צודק, הלקוח משלם.

אתה קונה מטוס? כשתקנה מטוס מבואינג תגיד להם לשים כסאות באיזו צורה שרק בא לך.
&nbsp
לחברות תעופה לא משתלם לקנות מטוסים יותר גדולים ומרווחים, הרבה יותר משתלם להם לקנות את אותם המטוסים ולדחוס לתוכם יותר אנשים. והחברות בונות מטוסים שעונים לדרישה הזאת, אם זה מה שחברות התעופה רוצות - זה מה שהן מקבלות.
&nbsp
גם התקדמות בעיצובים וטכנולוגיות של מושבים תורמת פה - לפני שני עשורים הכסאות היו יותר גדולים, פיזית, כי פשוט לא ידעו איך לעשות אותם יותר קטנים ועדיין שיהיה אפשר לשבת עליהם. עכשיו יודעים. אז באותו שטח יכולים לדחוס יותר מקום ישיבה כי כסאות עצמם תופסים פחות מקום. אז חכה, עוד ידחסו אקסטרה מושב בשורה גם בA350.
&nbsp
מטוסים כבר מזמן הפכו לתחליפי רכבות/אוטובוסים, זה כבר מזמן לא כלי תחבורה אקסקלוסיבי לעשירי העולם. כך גם צריך להתייחס לזה. אתה רוצה לטוס ללונדון ב60 יורו - איך בדיוק אתה מצפה שזה יקרה אם לא ידחפו אותך כמו סרדין בתוך קופסא? רוצה לשבת בנוח ומוכן לשלם על זה - טוס בפרמיום אקונומי.
 

amoss55

New member
הגיע הזמן שהנוסעים יחזרו להיות לקוחות

הגיע הזמן שלא רק להסתכל על המחיר של הטיסה אלא גם על הנוחות. אותו אדם שחובך 20$ על כרטיס טיסה low cost לא יקנה רכב דפוק בן 10 או מיקרו רכב הודי.
 

vinney

Well-known member
ההשוואה לא נכונה

אותו אדם כנראה שכן יעדיף פלאפל ברחוב על פני מסעדת גורמה עם כוכבי מישלין.
 

amoss55

New member
יצרני המטוסים גם אשמים במצב

שלום,
אני חדש כאן בפורום. נראה פורום מעניין מאד.
גם אני הייתי תומך בואינג בעבר אבל בואינג מסורתית מייצרת מטוסים צרים יותר מאיירבס עם אותו מספר מושבים לרוחב.
כמוכן היצרנים יכלו לייצר מטוס קצת יותר ארוך וייתכן רחב אבל ללא חיזוק משמעותי של המנועים ושל המשקל הכללי המותר. תוספת המשקל תהיה רק של גוף מטוס קצת יותר גדול ועלויות תפעול דומות. אין מטוסים כאלו.
 

vinney

Well-known member
כאמור, כשתקנה מטוס - תציג דרישות

כשסופרים כל קילוגרם במשקל וכל רבע אחוז ביעילות ניצול הדלק - חברה שמייצרת מטוס אופטימלי (מינימום משקל עודף, מקסימום מטען מסחרי) תזכה. אתה פה המטען, לא הלקוח.
 
למעלה