EMB-145 לעיט?

fazer

New member
לא ברור לי האנטי שלך

נסה אתה לגור באזור ר"פ ולסוע (לעסקים או לבילוי) באילת - נראה כמה רענן תרגיש אחרי שעברת את כל המדינה. חשוב שיהיו גם קווים שמחברים את הצפון לאילת, ולא רק את המרכז.

האם באירופה יותר זול לטוס מרחק דומה? כמובן! אבל זה לא סוד שבארץ הכל יותר יקר, ואני בטוח שלא מהקו ר"פ-אילת עיט יעשו מליונים, בסופו של דבר זה קו נישה, שצריך להחזיר למפעיל שלו את העלויות (איזה מטוס עושה אותו?) ולהשאיר לו רווח שמצדיק את הבלאגן שבפתיחתו.

גילוי נאות: אין לי שום קשר לעיט, לצפון הארץ, או לאילת.
 

ונפלון

New member
יש לי אנטי רק נגד המחיר

הלוואי והיו יותר קווי תעופה מהצפון לדרום, במקום שהמדינה רק תסגור ותצמצם את שדות התעופה הקיימים. גם אין לי ספק שזה יותר נוח מטיסה, בגלל זה מרגיזה אותי הגרידיות של חברות התעופה עם המחירים שהן גובות על טיסה לא מאוד ארוכה. יש לי בעיה גם עם המחירים מהמרכז - 360 שקל משדה דב ו-280 שקל מבן גוריון אלו מחירים מופקעים לא פחות, מחירים שמעבירים יותר ויותר ישראלים ליוון ובולגריה במקום לטוס לאילת.
עושה אותו שורטס 360, 750 שקל הלוך ושוב X משפחה של 4 = 3,000 שקל רק על טיסות, עוד בלי שהזכרנו את מחירי בתי המלון. כשיש כביש 6 היום מיקנעם ועד אחרי באר שבע, אפילו מהצפון נסיעה ברכב לאילת היא סיפור של 6 שעות לכל היותר.
 

fazer

New member
6 שעות זה לא לוקח...

נסעתי לא מזמן עם המשפחה לאילת, כולל עצירות פיפי/שתיה/אוכל של הקטנים לקח לנו קצת פחות מחמש וחצי שעות מאזור השרון - בדרך חזרה עם פחות עצירות ורגל כבדה יותר על הגז לקח לנו 4:45 - אז אין שום סיכוי שבעולם שמשפחה ממוצעת תעשה ר"פ-אילת באוטו בשש שעות.

ועכשיו לכלכלה:
נניח שממוצע הנוסעים בטיסה הוא 20, מה שאומר שהלוך חזור המטוס יכניס לחברה 15,000 ש"ח.
הוצאות?
  • שכר טייסים
  • שכר דיילות
  • דלק
  • בלאי
  • אגרות/שירותי קרקע
ואחרי זה עוד צריך לשים בצד קצת כסף לתיקונים/טיפולים, רישוי שנתי, צ'קים שונים, ולשלם מס הכנסה.

אני לא מכיר את כל העלויות האלו, אבל יש לי תחושה שקו כזה הוא הרבה פחות רווחי מאיך שאתה מציג אותו גם בתמחור הנוכחי (והלא נמוך, אני מסכים) שלו.
 

ארזS

New member
סליחה שמתערב בויכוח של גדולים...


אבל אם לקח לך מהשרון לאילת כחמש וחצי שעות כולל העצירות שבדרך, אז כן בהחלט מראש פינה לאילת זה אפילו יותר משש שעות.

אני הייתי בשבועי שעבר בראש פינה, ומכיוון שאנחנו (אתה ואני) שכנים פחות או יותר נסעתי חזרה לאזור השרון, כלומר לפנינה של השרון...
(הלוך נסעתי בדרך אחרת ולכן אין טעם לציין שהדרך ארכה כ-12 שעות
והנה ציינתי בכל אופן)...

אני לא מהנהגים האיטיים, ונסעתי משם הביתה בשעה רגועה ולכן חסכתי את ההוצאה המיותרת על כביש 6, מה גם שאתה אמור לדעת שהיציאה מכביש 6 ל-531 לאחרונה הפכה לסיוט וכבר עדיף לנסוע בכבישים 2+4.

והנסיעה הזאת ארכה כשעתיים.
אז כן, מראש פינה לאילת זה בהחלט לוקח 6 שעות, והייתי מוסיף לפחות 6 שעות.
 

benshap2

New member
יש לי הרגשה שראיינאייר היתה עושה מסלול דומה בכמה שקלים...

+מס נמל, אם קיים.
 
למעלה