מחשבות שעלו לי בעקבות ריינאייר ונמל עובדה

vg04285

New member
מחשבות שעלו לי בעקבות ריינאייר ונמל עובדה

לריינאייר שפועלת מנמל עובדה יש אינטרס חזק שהקו הזה יעבוד וימשוך גם ישראלים, ולא רק תיירים.

נמל התעופה עובדה נמצא במרחק של שלוש וחצי שעות נסיעה מתל אביב (כולל עצירה למנוחה).
זה הרבה, אבל בהחלט אפשרי, במיוחד כשאתה נוסע באוטובוס נוח וממוזג ולא צריך לנהוג בעצמך. כדי לחסוך 100-200 דולר (ואפילו יותר) לכל כיוון אני בטוח שיהיו לא מעט אנשים שיקפצו על המציאה.

מדוע ריינאייר לא מארגנת, לכל טיסה שלה, אוטובוס פרטי שייצא מרכבת מרכז בתל אביב ויסיע נוסעים (בתשלום כמובן) עד עובדה (וכמובן גם חזרה לת"א)?
עשיתי חישובים, ויצא לי כי עלות שכירת אוטובוס מתל אביב לעובדה תעלה כ 60 ש"ח לכל נוסע (בהנחה שהאוטובוס מלא, 54 מושבים).
ריינאייר יכולה לקחת אפילו 100 ש"ח לכיוון (כדי לסבסד מושבים ריקים במידה והאוטובוס לא יהיה מלא לגמרי) וכולם יהיו מרוצים.
 

easyJet

New member
תשובה

ישנו שאטל מעובדה לתל אביב ירושלים ואילת
ת"א / ירושלים עלות של 35$
אילת בעלות של 8$
חברה פרטית שניתן להזמין ממנה נסיעות. לא משנה כמה נוסעים יש השאטל יצא*, וכמובן שזה תמיד צמוד לזמני נחיתה והמראה ע"פ לוח הטיסות וההזמנות באתר שלהם https://eilatshuttle.com/ השאטל מוריד במלון הילטון בתל אביב וכמובן גם אוסף משם, כמו כן ישנה עמדת רב קו של אגד בתוך עולם הנוסעים הנכנסים/איסוף כבודה בנמל התעופה עובדה. ששם מנפיקים לתיירים רב קו חדש ותייר יכול בעלות של 8 יורו לנסוע עד אילת ועובדה ובכל אילת ללא הגבלה לשבוע אם איני טועה, או רק נסיעה בודדת בעלות של 5 יורו מעובדה לאילת.
 

vg04285

New member
כמה הערות:

1. מאילת ו-אל אילת אין בעיה להגיע, יש קו אגד סדיר שנוסע מאילת לעובדה ומעובדה לאילת, גם בשבת.

2. שאטל שנוסע מעובדה לאילת ומשם ממשיך לתל אביב הוא פתרון שמיועד לחובבי האקסטרים בלבד.
נסיעה של שלוש וחצי שעות היא נסיעה ארוכה אבל אפשרית. אם היה לי טרמפ שלוקח אותי ממקום מרכזי בתל אביב ומוריד אותי בשדה התעופה בעובדה זה היה בהחלט גורם לי לקחת את ריינאיר בחשבון.

לעומת זאת, נסיעה של שעה לאילת + סיבוב מלונות באילת + נסיעה של ארבע וחצי שעות לתל אביב היא פתרון אקסטרימי שמעטים יסכימו לעבור. שש אולי שבע שעות בדרכים זו כבר התעללות. הפתרון יהיה רלוונטי, אולי, לבני נוער ולצעירים לפני גיוס. לא יותר מזה.
נראה גם שבשלב זה השירות כלל לא מוצע לישראלים.

3. בעבר (למי שזוכר) היה טרמינל של אל על ברכבת מרכז בתל אביב, היית מגיע לשם, מוסר את המזוודות, עושה צ'ק אין ומשם היה אוטובוס שלוקח אותך לנתב"ג (כאשר כל מה שנותר לך לעשות הוא לגשת ישירות לאולם היוצאים בנמל).
עכשיו יושבת שם חברה להשכרת רכב.
אם יהיה פתרון כזה גם לטיסות מעובדה הנמל בכלל יהפוך לרלוונטי: מגיעים למקום מרכזי בתל אביב, עושים צ'ק אין ומשם עולים על אוטובוס שלוקח אותך ישירות לעובדה ומגיע זמן קצר לפני הטיסה.

4. והכי חשוב - לא הצלחתי למצוא שאטל מתל אביב שמסונכרן עם הטיסות של ריינאיר בחודש מרץ. כלומר צריך להסתדר לבד בכיוון הלוך.
בחזור יש שאטל, אבל נראה לי שבחזור יש פחות בעייה (כי לא לחוצים בזמן על טיסה) - למרות שבכל מקרה זו התעללות לנוסע.
 

ונפלון

New member
עוד מעט תרצה שריאן יבקשו גם מחיר כרטיס כמו אל-על

שירות טרום טיסה שנפח את נשמתו הגיע לנוסעים בימים ששילמו הון על כרטיס טיסה, ועוד באל-על שגם היום יקרה יחסית למתחרותיה.
במחיר כרטיס של 29.90 יורו לאירופה אתה רוצה גם שירות טרום טיסה? ה"התעללות" הזאת יכולה להיות הבדל לנוסעים רבים במענה לשאלה האם לטוס לחו"ל או לא.
כל מה שצריך בשביל להגיע לעובדה זה, בגדול, להגיע לאילת - זאת ממש לא בעיה, הרי מחיר של כרטיס טיסה בשעות הבוקר המוקדמות (שזה מה שצריך לעשות בשביל להגיע לטיסה של 12:00, כלומר ל-282 שיוצא ב-09:30) מנתב"ג לאילת הוא לרוב פחות מ-200 שקל, והאוטובוסים של אגד מספקים פיתרון כמעט בכל שעות היממה להגעה זולה לאילת.
מה שכן צריך לעשות, ויפה שעה אחת קודם, זה להכניס את קו 392 עד לטרמינל במקום שיוריד בצומת שרחוק מהטרמינל קילומטר וחצי. 3 שעות נסיעה לב"ש ומשם רכבת ואוטובוסים לכל חלקי הארץ - זה הפתרון למי שלא רוצה להגיע לאילת.
 

vg04285

New member
תשובות

1. אני לא "רוצה" שום דבר במחיר הכרטיס. ברור שההסעה הלוך ושוב לעובדה תהייה בתשלום נוסף.
2. היום מחירי הטיסות לאילת זולים, בסביבות 250 שקלים לכיוון. בנתונים הללו אכן טיסה לאילת + אגד לעובדה היא אופציה די נוחה.
אבל מה יקרה בקיץ? מחיר הטיסות ירקיע ל 380-400 שקלים לכיוון, דבר שיהפוך את כל העסק ל-לא כלכלי.
מחיר אוטובוס מאורגן, לעומת זאת, הוא אחיד.
 

easyJet

New member
עדיין אין לו"ז למרץ...

כי גם לראיינאיר אין לו"ז מסוף מרץ והלאה, אני מאמין כאשר ראיינאיר יפרסמו לו"ז המשך כך גם חברת השאטלים תפרסם.
 

tp535

New member
לפי מה שאני יודע הם מפסיקים לטוס בסוף מרץ

כל עניין ההפעלה מנובמבר עד מרץ היה פיילוט של החברה.... אם הצליח או לא ימים יגידו
 

benshap2

New member
התמריצים של משרד התיירות והתאחדות המלונות מסתיימים במרץ

ולכן +- כל החברות מפסיקות לטוס מסוף מרץ.
 

easyJet

New member
באמת ?

לא ידעתי... מתי יחליטו על זה האם ידוע ? ועל איזה תמריצים של המדינה מדובר. יש קישור ?
 

benshap2

New member
45 יורו ממשרד התיירות ו 15 יורו מהמלונות על כל נוסע

אגב, גם אם הנוסע ישראלי.

בגדול כל אחד מאתנו מימן השנה למישהו באילת טיול במזרח אירופה


ראה כאן:
http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2711935
 

Sephiroth

Member
ברמה האישית לא הייתי הולך על זה

זה שווה ערך ללטוס בטיסה ישירה לאירופה לבין בחירה בטורקיש / פגסוס עם עצירה באיסטנבול בשביל החיסכון במחיר תמורת עצירה של כמה שעות.
אני תמיד אבחר במחיר הזול ביותר האפשרי, אבל "זמן = כסף" זו לא קלישאה.
ככל שאתה מבלה יותר זמן בדרכים, אתה מבזבז מזמן החופשה שלך, ואם אתה לוקח בחשבון את העובדה שאתה צריך לשלם יום חופש מהעבודה בשביל להתארגן תחברותית על הנסיעה לעובדה לעומת טיסת ערב מנתב"ג, אז יכול להיות שההפרש במחיר הכרטיס מגולם כבר באותו יום חופש שלקחת.
יתרה מזו, היעדים של Ryanair כרגע מעובדה כל כך קרובים לישראל שזה כאב לב לנסוע נסיעה כל כך ארוכה באוטובוס ששוות ערך לזמן הטיסה מנתב"ג ליעד.
אם היה מדובר על איזה דיל פנומלי ליעד רחוק שחותך 50% ממחיר של 1000$ עוד היה על מה לדבר, אבל לחסוך 100-200$ ולהרוג חצי יום עבור זה? אני פחות מתחבר.
אם כבר, הייתי הולך לכיוון פתרון של שאטל תעופתי מוזל בין נתב"ג לעובדה בשיתוף Ryanair
 
למעלה