יכולים להגיד לי בבקשה עם הקפטן "השתגע" להמריא בתנאים כאלה?

LLEM

New member
קודם כדאי שתגדיר את ה"תנאים"

מנקודת המבט שלך, וגם מנקודת מבט של כל מומחה, האם אתה יכול לומר לי, על פי הנראה בסרטון מחלונו של מטוס, מה מהירות הרוח? מה כיוון הרוח? האם היא משבית? האם הגשם קל? בינוני? כבד? מה מידת הרטיבות של המסלול? מה מקדם החיכוך שלו? מה מיקום העננים הבעייתיים? מה הלחץ הברומטרי והטמפרטורה? מה אורך המסלול? מה משקל המטוס? מה גובה השדה? ..............
לפי דעתי ה"תנאים" עליהם הסתמכת הם לא אחרים מאשר אלה בכותרת הסרטון. אי אפשר להתעלם מחומרתם - "Crazy dangerous". אפילו על ה- "severe" קצת קשה להסתמך, גם אם הנוסע שמע את החזאי לפני כן או שהוא נרטב ועף בדרך לטרמינל.
ולשאלתך - בטיחות היא מעל הכל, גם על פני עמידה בזמנים. האם הטייס לקח את זה בחשבון פה? לא ניתן לדעת.
 

S o l l y

New member


 
אין לי "כלים מדעיים" להערכת עצמת הסופה

אך מהתבוננות במשטחי ההיגוי ופעילותם הרבה מאד והקיצונית בצורה חריגה, הן במהלך ריצת ההמראה והן מיד לאחר ההמראה, נראה כי עוצמת הסופה באמת גבולית ומספיק "פיפס" קטן מעבר לאותה גבוליות, שההמראה תסתיים לא טוב.
מאד נדיר לראות במהלך המראה של מטוס נוסעים את המחבל העליון של הכנף, כשהוא מורם בזמן ריצת ההמראה. אפשר גם להבחין בתנועה הנמרצת של המאזנות (שאני מניח כי הופעלו ע"י הטייס האוטומאטי) שהיא חריגה בצורה מאד מאד קיצונית.
לא הייתי קורא לזה "המראה מטורפת" אבל, אני חושב, כי מי שאישר את הטיסה, לקח על עצמו סיכון מה.
אריאל אריאלי
 

LLEM

New member
גם אני שמתי לב לזה

וכנראה שזה מצביע על רוח צד משמעותית, וזה אכן מחזה נדיר.
סיכון זה הגדרה בעייתית. כשאתה יוצא לכל טיסה אתה לוקח "סיכון".
השאלה היא אם לקחו בחשבון את כל מכלול המשתנים פה, ואת זה אי-אפשר לדעת.
 
למעלה