חדשות ועדכונים

גםצופה

Member
מנהל
הטייסות

ביום ראשון נערך בסינמטק ת"א אירוע השקת הסדרה התיעודית המדוברת של ערוץ yes דוקו- 'הטייסות'.
הסדרה, בבימוי תמר טל-ענתי ובהפקת אילנית באומן וענב שנהב, מתלווה בפעם הראשונה בטלוויזיה לשש בנות שהתקבלו לאחד הקורסים היוקרתיים בצה"ל: קורס טיס.
במשך ששה חודשים אינטנסיביים, בתיעוד אינטימי ובפנים גלויות, עוקבה הסדרה אחר קורותיהן של הצוערות: מיום הגיוס והנחיתה
בבית הספר לטיסה ועד לסיומו של שלב טיסות המבחן ("צ'קים"). את האירוע, בנוכחות סמנכ"ל התוכן של yes, קובי גל-רדאי ומנהל ערוץ yes דוקו, גיא לביא, מילאו אינסוף 'כנפיים'- עם טייסים וטייסות בסדיר ובמילואים שהגיעו להקרנה במדים, ובלא מעט פנים מוכרות מעולם התרבות והעסקים וביניהם
איש העסקים אודי אנג'ל, היזם נועם לניר, סגנית ראש עיריית ת"א, מהרטה ברוך, ובעלה הטייס, ערן מור, שירה מרגלית, בעלת אתר סלונה ונועה מימן ההריונית. את ההצגה גנבה ח"כ סתיו שפיר, שבעצמה התקבלה בקורס טיס והגיעה במיוחד לפגוש את הצוערות ולצפות בסדרה.
ח"כ שפיר שוחחה עם גיבורות הסדרה ושיתפה אותן באתגרים ובחוויה שלה בקורס, וגם פצחה בשיחה צפופה עם שירה מרגלית.


הטייסות
בכורה: ימי רביעי, החל מה-25.10, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.
שידור נוסף: מוצ"ש, 28.10, בשעה 22:30
כולנו גדלנו על הסיסמא "הטובים לטייס". אבל מה לגבי הטובות?
בפעם הראשונה בטלוויזיה, מתלווה המצלמה לשש בנות שהתקבלו לאחד הקורסים הכי יוקרתיים בצה"ל: קורס טיס.
הקורס הנחשב, שהיה שמור בעבר רק לבנים, נפתח אמנם לגיוס בנות כבר לפני כעשרים שנה בעקבות בג"צ אליס מילר, אך מתברר שהעניין המגדרי מעסיק גם היום - הן את פרחי הטיס והן את מדריכי הטיסה ומפקדי הקורס.
במשך ששה חודשים אינטנסיביים, בתיעוד אינטימי ובפנים גלויות, אנו עוקבים אחר קורותיהן של שרון, קים, נעה, מיה, ליאור ועמית: מיום הגיוס והנחיתה בבית הספר לטיסה ועד לסיומו של שלב טיסות המבחן ("צ'קים"), בסופו חלקן תאלצנה להפסיק את השתתפותן ולעזוב את הקורס. מדובר בחצי שנה דרמטית, מלאת תהפוכות, מתח ורגשות עזים, שבה כולן מתכווננות למטרה אחת: להיות טייסות.
במקביל, מלווה הסדרה גם את שירה, טייסת מסוקי קרב במיל', מדריכת טיסה בהווה ואֵם לילד, שחותרת כל העת להקל על שילובן של נשים בקורס ומביאה את הפרספקטיבה על הדברים מצידו האחר של המסלול.
הסדרה מציגה באופן חסר תקדים את המאבק הפיזי ואת המוקשים הרגשיים איתם מתמודדות בנות הקורס:
שוות-שונות בין גברים, בְּמַקום שבו הן נמדדות לא רק כטייסות לעתיד, אלא גם - כנשים.

 
למעלה