שנת 2016 בערוצי הסדרות של Yes

שנת 2016 בערוצי הסדרות של Yes


לקראת תחילת שנת 2016, לפניכם חלק מהסדרות שיגיעו לערוצי הסדרות של Yes במהלך השנה.
 
הזדמנות שנייה - Second Chance

סדרת דרמה חדשה מבית היוצר של הווארד גורדון ("הומלנד", "24") וראנד רביץ ("נחטפים") המביאה עיבוד מודרני לסיפור הקלאסי של כתבי "פרנקנשטיין" מאת מרי שלי, על שני מדענים המשיבים לחיים אדם לאחר מותו.

ג'ימי פריצ'ארד בן ה-75 (פיליפ בייקר הול, "משפחה מודרנית") הוא שתיין, רודף נשים ואב שתמיד שם את העבודה לפני משפחתו. לפני 15 שנים, נאלץ פריצ'ארד לפרוש מתפקידו במשרד השריף של לוס אנג'לס, לאחר שנתפס במעשה שחיתות. כעת, הוא נהרג במהלך שוד בביתו של אחד משלושת ילדיו, סוכן ה-FBI, דובאל פריצ'ארד (טים דאקיי, "צווארון לבן"). אך המוות לא נמשך זמן רב והוא מוחזר לחיים ע"י שני תאומים גאונים, מרי ואוטו גודווין, כשהוא צעיר יותר ובעל יכולות שלא חלם עליהן, ג'ימי הצעיר (רוב קאזינסקי, "דם אמיתי") מקבל הזדמנות שנייה: האם ינצל אותה כדי לנקום באלו שהרגו אותו? האם ינסה לתקן את קשריו עם משפחתו? האם ינסה לעשות את הדברים טוב יותר או שיחזור למעשי השחיתות מעברו?
 
רוזווד - Rosewood

סדרת דרמה חדשה העוקבת אחר ד"ר ביומונט רוזווד ג'וניור (מוריס צ'סנאט, "האחות ג'קי"), פתולוג פרטי מבריק העובד במיאמי והבעלים של אחת המעבדות הפרטיות המובילות במדינה. במעבדתו, מבצע רוזווד נתיחות שלאחר המוות ומגלה רמזים שמשטרת מיאמי לא מצליחה למצוא. שותפתו החדשה היא הבלשית וילה (ג'יינה לי אורטיז), ממשטרת מיאמי. בעוד הוא שמח ומלא אופטימיות היא קודרת וממורמרת. לצד התפעלות מיכולותיו המקצועיות, התנהגותו השמחה ומלאת האופטימיות דווקא מרגיזה אותה. למרות השוני בין השניים, שיתוף הפעולה ביניהם יוביל לפתרון פרשיות פשע רבות.
 
American Crime Story: The People v. O.J. Simpson

סדרה אנתולוגית חדשה מבית היוצר של ריאן מרפי ("אימה אמריקאית", "Glee", "מלכות הצעקה"). כל עונה תתמקד בסיפור פשע שהסעיר את הציבור האמריקאי.

העונה הראשונה עוסקת בפרשה שהסעירה את ארצות הברית בשנות ה-90 - פרשת רצח, שבמסגרתה הואשם שחקן הפוטבול לשעבר,או ג'יי סימפסון, ברצח אשתו לשעבר ניקול בראון-סימפסון ובן זוגה רונלד גולדמן.

הסדרה עוקבת אחר ההמשפט, שהיה לאחד המשפטים המתוקשרים והיקרים בהיסטוריה האמריקאית.

ביוני 1994 התגלו גופותיהם של בראון-סימפסון וגולדמן באחוזה בלוס אנג'לס. סימפסון, שהיה מהספורטאים האהובים בארה"ב, הואשם ברצח הכפול והועמד למשפט. הוא הובא למעצר לאחר מרדף משטרתי, שבדומה לדיוני המשפט לאחר מכן, הועבר בשידור חי למיליוני צופים. סימפסון שכר להגנתו כמה מהפרקליטים הידועים בארצות הברית, ושילם להם סכומי עתק שהסתכמו בכ-4 מיליון דולרים. פרקליטיו טענו שהמשטרה שתלה ראיות כדי להפלילו והעלו לדיון את שאלת גזענותו של הבלש שעמד בראש צוות החקירה. המתח בין שחורים ולבנים בארצות הברית היה גורם משמעותי במשפט עצמו וביחס הציבור אליו.

סדרת הדרמה החדשה, שתעלה בארצות הברית ב-2 בפברואר 2016, תגולל את ההתרחשויות בין כותלי בית המשפט ומחוצה להם.

את התפקיד הראשי מגלם שחקן הטלוויזיה והקולנוע, זוכה האוסקר קובה גודינג ג'וניור, המגלם את דמותו של סימפסון. את פרקליטיו מגלמים שחקן הקולנוע ג'ון טרבולטה, שחקן הקולנוע והתיאטרון נייתן ליין, דייוויד שווימר ("חברים") וקורטני בי-ואנס ("חוק וסדר: כוונה פלילית"). צוות השחקנים כולל גם את שרה פולסון ("אימה אמריקאית"), קוני ברייטון ("נאשוויל") וסלמה בלייר.
 
תיקים באפילה: התחייה The X Files

אירוע טלוויזיוני במסגרתו חוזרים למסכי הטלוויזיה דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון בתפקידם האייקוני כסוכני ה-FBI, פוקס מאלדר ודיינה סקאלי, במיני-סדרה בת 6 פרקים.

בארה"ב תעלה הסדרה ב-24 בינואר 2016 ותשודר ב-Yes במקביל.

13 שנים לאחר סיומה של הסדרה המקורית, השלב הבא בסיפורה של "תיקים באפלה" יהיה מסעיר, מרתק ומותח. יוצר הסדרה והמפיק הראשי שלה, כריס קרטר, חוזר לכתוב ולהפיק ויחד עם דוכובני ואנדרסון ישובו גם מיטש פילאג'י, בתפקיד וולטר סקינר, וכן וויליאם בי. דייויס בתפקיד "איש הסרטן".

הפקת הסדרה שומרת בסוד את העלילה, אך נראה שהסדרה החדשה, המתוכננת כאירוע טלוויזיוני בן 6 פרקים, פוגשת את מאלדר וסקאלי פחות או יותר בימינו אנו, כשכעת הם חוקרים את היעלמותה הפתאומית של אישה שנחטפה בעבר על ידי חוצנים, בגילומה של אנט מהינדרו (נינה סרגייבינה מ"האמריקנים").
כוכבים אורחים נוספים במהלך העונה יהיו: ג'ואל מקהייל ("קומיוניטי", "מרק הוליוודי") כאושיית אינטרנט התומך במולדר, לוריין אמברוז ("עמוק באדמה"), כוכב "עמק הסיליקון" קוניל ניינג'יאני, רובי האמל ("נקמה"), ריס דארבי ("טיסת הקונקורדים") וכן חוזרים להתארח: אנאבת' גיש, שגילמה את הסוכנת מוניקה רייס (והצטרפה לסדרה עם עזיבתו של דוכובני בעונה השמינית), שילה לארקין כמרגרט סקאלי (אמא של דיינה) ושלישית "האקדוחנים הבודדים": ברוס הארווארד, טום בריווד ודין האגלונד.

סדרת המתח המצליחה "תיקים באפלה" עלתה לאוויר לראשונה ב-1993 ושודרה במשך 9 עונות ברשת Fox. הסדרה עברה ממעמד של דרמת מדע בדיוני אהובה, ללהיט בינלאומי והפכה לאחת מסדרות הטלוויזיה המצליחות בכל הזמנים ובנוסף, הולידה גם שני סרטי קולנוע.

הסדרה, שזכתה ב-16 פרסי אמי, 5 פרסי גלובוס הזהב ובפרס פיבודי, עוקבת אחר סוכני ה-FBI פוקס מאלדר ודיינה סקאלי, שחוקרים תעלומות לא מוסברות וקונספירציות ממשלתיות - "תיקי X", שההסבר היחיד עבורם הוא תופעות על טבעיות.

"תיקים באפלה" היתה מהפכנית לזמנה והביאה לטלוויזיה המסחרית דרמה איכותית ואפלה, שקראה תיגר על התפיסות המקובלות ועל מערכת היחסים המגדריים בטלוויזיה, כשדמותה של דיינה סקאלי, המדענית הרציונלית והנחושה, אף תרמה מושג לעולם המדע "אפקט סקאלי" – על הדרך שבה דמותה הטלוויזיונית תרמה לעלייה בהתעניינות נשים במקצועות המדע.

בקרב צוות התסריטאים שטיפח קרטר, צמחו כמה מכותבי הטלוויזיה הבולטים ביותר כיום, כמו וינס גיליגן יוצר "שובר שורות" והאוורד גורדון, יוצר ומפיק "24" ו"הומלנד".
 
ויניל - Vinyl

הסדרה היא פרי יצירתם המשותפת של הבמאי מרטין סקורסזה, מיק ג'אגר והיוצר טרנס ווינטר ("אימפריית הפשע", "הסופרנוס")

"ויניל" היא דרמה אפית חדשה ומדוברת, שמתארת את המתרחש מאחורי הקלעים של עולם המוזיקה בניו יורק של שנות ה-70 - תקופה של "סקס, סמים ורוקנרול".
הסדרה בת 10 פרקים, שתשודר החל מחודש ינואר הקרוב רק ב-Yes, במקביל לשידור בארה"ב, היא פרויקט חיים של הבמאי זוכה האוסקר, מרטין סקורסזה, מיק ג'אגר והתסריטאי זוכה האמי טרנס ווינטר ("אימפריית הפשע", "הסופרנוס").
הדרמה משרטטת במדויק את השנים המעצבות של תעשיית הרוק בארה"ב, בהן צמחו הדיסקו, הפאנק וההיפ הופ, ששינו את פני המוזיקה לנצח.

הסדרה כבר מעוררת שיחה ערה בקרב המבקרים והצופים ברשתות החברתיות, כדבר הענק הבא של HBO – הרשת שאחראית למספר שיא של סדרות זוכות אמי.
מבקרי הטלוויזיה בארה"ב, חברי ה-TCA, מיהרו להכריז על "ויניל" כעל התופעה הטלוויזיונית הגדולה ביותר ל-2016 והסדרה שהם הכי מצפים לה.

זוכה האמי בובי קאנוויל ("אימפריית הפשע") מגלם בתפקיד הראשי את ריצ'י פינסטרה - מפיק כריזמטי בעל נטייה להרס עצמי והבעלים של חברת התקליטים "אמריקן סנצ'רי", שמנסה להציל את נשמתו ופרנסתו ולהחזיר את חברת התקליטים שלו לימי תהילתה, על ידי גילוי הכישרון והסאונד המוזיקאלי הבא. האם יצליח לעשות זאת בלי לפגוע בכל מי שעומד בדרכו?

לצדו מככב צוות שחקים מוכשר: אוליביה ווילד ("האוס") כאשתו, ריי רומאנו ("כולם אוהבים את ריימונד"), כשותפו לדרך וחברו הטוב, ג'ונו טמפל היא אסיסטנטית צעירה, ג'יימס ג'אגר (הבן של מיק) - הוא כוכב להקת הפאנק העולה "The Nasty Bits" ובריגיטה יורט סורנסון ("הממשלה", "משחקי הכס", "פיץ' פרפקט 2") היא אינגריד סופרסטאר, שחקנית דנית הקרובה לאנדי וורהול וחברה טובה של אשתו של ריצ'י.

כבר בפרק הראשון, אותו כתב טרנס ווינטר וביים מרטין סקורסזה, הצופים ישאבו למסע מוזיקלי סוחף אל תקופה מסעירה שתרקיד אותם אל ימי תקליטי הויניל, רחבות הדיסקו ובמות הרוקנרול.

הסדרה היא ה-Passion Project של סקורסזה, עליה עבד עם ג'אגר יותר משני עשורים בצורות שונות ובתסריטים שונים שכיוונו להפיכתה לסרט. מדובר בנושא קרוב לליבו של סקורסזה, שביים את הסרט הדוקומנטרי אייקוני "Shine a Light", על ג'אגר ולהקת "האבנים המתגלגלות". בעקבות הניסיון החיובי של סקורסזה עם הסדרה "אימפריית הפשע", הוא החליט להפוך את הנושא לסדרה עבור HBO.
הבחירה בתחילת שנות ה-70 אינה מקרית: מבחינתו של סקרוסזה, הרוצה לכסות את "המהפכה המוזיקלית" שהתרחשה בשנים האלו – פריצת הרוק, הגלאם רוק, הדיסקו והפופ, מעבר המוזיקה השחורה למיינסטרים וניצני ההיפ הופ, והכל בניו יורק הרחוקה כמעט שנות אור מניו יורק הבטוחה והתיירותית של ימינו.
 
ללא גבולות - Limitless

סדרת דרמה חדשה המבוססת על סרט הקולנוע שובר הקופות משנת 2011, "ללא גבולות".

בריאן פינץ' (ג'יק מקדורמאן, "חסרי בושה") נוטל גלולה מסתורית בשם NZT, אשר גורמת למוחו לפעול בצורה חדה ומהירה ובכך לשפר את יכולותיו הקוגניטיביות. הוא מגויס ל-FBI, כדי לסייע בפתרון חקירות מסובכות. מי שעובדים בצמוד לבריאן במטה ה-FBI בניו יורק הם הסוכנת המיוחדת רבקה האריס (ג'ניפר קרפנטר, דברה מורגן ב"דקסטר") - חוקרת קשוחה עם עבר אפל והסוכן המיוחד בויל (היל הארפר - "CSI: ניו יורק", "פרשיות סמויות) - קצין לשעבר בצבא ארה"ב ואשת סודה של רבקה. בנוסף לעבודתו ב-FBI, בריאן מנהל מערכת יחסים חשאית עם הסנטור אדוארד מורה (בראדלי קופר - מי שגילם את התפקיד הראשי בסרט הקולנוע "ללא גבולות") - אשר יש לו שאיפות לרוץ לנשיאות ארה"ב ובעצמו משתמש קבוע ב-NZT. לסנטור מורה יש תוכניות משלו לבן חסותו החדש, בריאן.
 
Crazy Ex-Girlfriend

סדרת דרמה קומית העוקבת אחר רבקה באנץ' (רייצ'ל בלום), צעירה מצליחה ואנרגטית וכנראה גם קצת משוגעת, אשר בצעד אימפולסיבי מחליטה לוותר על שותפות במשרד עורכי דין יוקרתי ועל דירתה היוקרתית במנהטן ובניסיון נואש למצוא אושר ואהבה עוברת לעיירה הקטנה ווסט קובינה, שבקליפורניה.
 
טריפיליום - Trepalium

מיני סדרת דרמה צרפתית חדשה בכיכובה של רונית אלקבץ,

רונית אלקבץ היא ראשת ממשלת צרפת ב"טריפליום" – סדרת הדרמה והמתח האפוקליפטית החדשה שנרכשה ע"י Yes.

"טריפליום" - סדרת המתח והריגול הצרפתית החדשה בכיכובה של כוכבת הקולנוע הישראלית והבינלאומית, זוכת פרס אופיר, רונית אלקבץ, המגלמת את רה"מ נדיה, אישה חזקה ומניפולטיבית, בעלת ראיית עולם ריאליסטית וצינית, שלא תהסס להשתמש בכח שלה כדי להשיג את מטרתה ולהגן על מדינתה.

הסדרה מתרחשת בפריז, לקראת סיומה של המאה ה-21, כאשר מצב החברה נמצא בירידה מתמדת, המצב הכלכלי הוא סיוט וצרפת מצויה בחובות עתק לאיחוד האירופאי. 80% מהאוכלוסייה מובטלים. בעלי העבודה חיים בבידוד בתוך גבולות העיר ומחוסרי העבודה חיים ב"זון", בשולי העיר המרוחקים - שתי טריטוריות מנוגדות בחברה שאיבדה מאנושיותה ושביניהם מפרידה חומת ענק: מצידה האחד של החומה הרעבים, הצמאים הנטושים והמופקרים ומצידה האחר בעלי העבודה, שלעולם יחיו בפחד מפני אובדן עבודתם ומעמדם, דבר שיוביל להגלייתם ל"זון".

הסדרה נפתחת כאשר אנשי ה"זון" פותחים במרד וחוטפים את בעלה של הנשיאה נדיה (רונית אלקבץ) אישה קרה, מחושבת וחזקה שצריכה ליצור 10,000 מקומות עבודה חדשים עבור הבלתי מועסקים, כדי שבעלה ישוחרר. כעת, אנשי ה"זון" יכולים לנצל את הגישה החדשה שלהם אל המקומות הרגישים בעיר, לרגל אחרי השלטון ולנסות לשנות את מר גורלם.

רשימת השחקנים המפוארת כוללת את פייר דה לדונשה (כוכב "זרים על שפת האגם"), התגלית הטלוויזיונית לאוני סימגה, לובנה עזאבל ("גן עדן עכשיו"), אליבייה רבורדין ("על אלוהים ואנשים") ואחרים.
את הסדרה מביים הבמאי הבלגי וינסנט לנו ("ערפדים", "Paper Souls") עבור ערוץ ARTE.
 
מלחמה ושלום - War and Peace

סדרת דרמה בריטית חדשה בהפקת ה-BBC, המביאה עיבוד מחודש בן 6 פרקים ליצירה הקלאסית "מלחמה ושלום" של לב טולסטוי.

בסדרה מככבים פול דאנו ("זה ייגמר בדם"), לילי ג'יימס ("אחוזת דאונטון"), ג'ים ברודבנט, ג'יליאן אנדרסון ("חניבעל", "The Fall") ואחרים.
 
Dickensian

סדרת דרמה בריטית חדשה בהפקת ה-BBC, המגוללת את סיפורי צ'ארלס דיקנס, כשהם שזורים זה בזה ומשלבות את חייהם של הדמויות השונות מסיפוריו.

העונה הראשונה של הסדרה כוללת 20 פרקים בני 30 דקות כל אחד.
 
Angel From Hell

סדרה קומית חדשה בכיכובה של זוכת האמי וגלובוס הזהב, ג'יין לינץ' ("Glee"), המגלמת את איימי, אישה צבעונית וחצופה שנכנסת לחייה של אליסון (מגי לוסון, "בניחוש חוקר") וטוענת שהיא המלאך השומר שלה.

אליסון היא רופאה עסוקה, העובדת בקליניקה פרטית. היא בטוחה שאיימי היא לא יותר מתמהונית, עד שכל אזהרותיה מתממשות. מכיוון שאיימי מזהירה את אליסון לא לספר על דבר קיומה לאיש, אליסון לא יכולה לשתף בכך את אביה מארב (קווין פולק) - רופא עור ומי שחולק איתה את ניהול הקליניקה ואת אחיה הצעיר בראד (קייל ברונהיימר, "הסוכנת קארטר") - נציג מכירות של חברת תרופות ומי שמתגורר מעל המוסך שלה. כשאליסון מנסה להיפטר מאיימי, האחרונה טוענת שמשימתה היחידה להדריך את אליסון ולספק לה הכוונה בחיים וכי אליסון היא ההזדמנות האחרונה שלה להוכיח את עצמה כמלאכית - מה שגורם לאליסון להתרצות.
 
Life in Pieces

סדרה קומית חדשה על משפחה גדולה ומאושרת ועל רגעים שונים בחייהם, לעיתים מביכים ולעיתים מצחיקים, כפי שהם מסופרים ע"י מספר בני משפחה.

האח האמצעי, מבין שלושה אחים הוא מאט (תומאס סאדוסקי, "חדר החדשות"), הסבור שמצא את אהבת חייו - שותפתו לעבודה קולין (אנג'ליק קאברל, "מגויסים"). האח הצעיר והמפונק, גרג (קולין הנקס, "דקסטר") נשוי לג'ן (זואי ליסטר ג'ונס, "הבחורה החדשה") ושניהם חובקים את ילדם הראשון. האחות הגדולה היא הת'ר (בטסי ברנדט, "מייקל"), אשר נשואה לטים (דן באקדל – "Legit", "Veep"). כאשר ילדיהם עוזבים את הבית, הם חוששים מהקן הריק ובשל כך אפילו שוקלים להביא ילד נוסף. ההורים הם ג'ואן (זוכת פרסי האוסקר, האמי וגלובוס הזהב, דיאן וויסט, "בטיפול") - אם המשפחה הנערצת, שתעשה הכול למען ילדיה וג'ון (זוכה פרסי האמי וגלובוס הזהב, ג'יימס ברולין - "טראפיק", "תפוס אותי אם תוכל") - אב המשפחה בן ה-70.
 
גירושים - Divorce

סדרה חדשה של רשת HBO, בכיכובה של שרה ג'סיקה פרקר.

שרה ג'סיקה פרקר חוזרת ל-HBO ולניו יורק בסדרה החדשה "גירושים". הסדרה החדשה מבית HBO תעלה ב-2016 ותשודר רק ב-Yes Oh וב-Yes VOD.

קצת יותר מעשור לאחר שהסתיימה סדרתה הקודמת, חוזרת כוכבת "סקס והעיר הגדולה", שרה ג'סיקה פרקר, לככב בסדרה קומית חדשה של HBO, אותה היא גם מפיקה.
הסדרה, העוסקת בתהליך גירושין מאוד ארוך, מספרת את סיפורה של פרנסס (שרה ג'סיקה פרקר), אישה שמתחילה לבחון מחדש את חייה ואת נישואיה ומגלה שלחתוך בבת אחת ולהתחיל מחדש, הרבה יותר קשה משחשבה.

לצד פרקר מככבים:
תומס היידן צארץ' ("כנפיים", "דרכים צדדיות", "ספיידרמן"), שיגלם את רוברט, בעלה של פרנסס.
מולי שאנון, יוצאת "סטרדיי נייט לייב", כחברתה הרגישה והרווקה דיאן.
את תפקיד חברתה הטובה ביותר, דאלאס, מגלמת אחת הגרושות המפורסמות בעולם – טליה בלזם ("מד מן"), אשתו הראשונה של ג'ורג' קלוני.

את הסדרה יצרה היוצרת האירית שרון הורגן ("Pulling", "קטסטרופה") ואת הפיילוט מביים ג'סי פרץ, במאי הסרטים "אחינו האידיוט" ו"האקס המיתולוגי" ובמאי של פרקים רבים בסדרה "בנות".
 
Baskets

סדרה קומית חדשה שיצרו לואי סי קיי, זאק גליפיאנקיס (שגם מככב בתפקיד הראשי) וג'ונתן קרייזל.

בחור שחלומו הוא להפוך לליצן מקצועי, אבל אחרי שהוא נכשל בלימודי תואר בבית ספר יוקרתי בפריז, הוא מסתפק במשרת ליצן רודיאו.
 
מנודה - Outcast

סדרת דרמה חדשה המבוססת על סדרת ספרי קומיקס בעלת אותו השם מאת רוברט קירקמן, יוצר "המתים המהלכים".

הסדרה, שיוצריה הם קירקמן ופול אזקטה, עוקבת אחרי קייל בארנס, אדם צעיר שנגוע בדיבוק שדים כל חייו. עם עזרה של הכומר אנדרסון, מטיף עם שדים אישיים משלו, יוצא קייל למסע כדי למצוא תשובות ולהשיב את החיים הנורמליים שהוא איבד. בהלך מסעו, פוגש קייל את ג'ושוע, ילד בן 8, שנראה כי גם הוא אחוז בדיבוק
שדים, אך נראה כי יש משהו שונה בדיבוק שלו ובקשר שלו לקייל.

בתפקידים הראשיים: פטריק פוגיט כבארנס, פיליפ גלניסטר ככומר אנדרסון וגבריאל בייטמן, בתפקיד ג'ושוע
 
Yes Drama

עוזרות בית נחושות - עונה רביעית
רופא להשכיר - עונה שמינית
Suits - חלק שני של העונה הרביעית (בפברואר) וחלק ראשון של העונה החמישית (בקיץ)
זרה - עונה שנייה
מאהבות - עונה שישית
משפחה וצרות אחרות - עונה חמישית
סיילם - עונה שלישית
UnReal - עונה שנייה
נשואים - עונה שנייה ואחרונה
האיש האחרון בעולם - עונה שנייה
 
למעלה