תוספת סיבים מברינפלקס ללא סוכר

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
תוספת סיבים מברינפלקס ללא סוכר

גורמת י לתחושת שובע ואכילה פחותה מה דעתכם.
אני לוקח אותו חופן בכל ארוחה פרט לארוחת צהרים. שמכילה קטניות וביצה וירקות ושמן ןלחם קל- אני צמחוני- חופן זה 10 גרם ומנה זה 30 גרם ז.א בערך 2 מנות ליום עם מים ויוגורט וכדומה
כך אני לא אוכל יותר מידי גבינה ופחות לחם
 

אבי519

New member
ברנפלקס זה מזון מעובד שמכיל תוספות לא בריאות אני לא ממליץ

עדיף לקבל את הסיבים מאכילת לחם מלא במקום לחם קל .
פרוסה דקה של לחם מלא, זה אותם קלוריות כמו פרוסה רגילה של לחם קל.
עדיף לאכול יותר גבינה רזה חצי אחוז (או שלושה אחוז) ואפילו יותר קטניות (רזות - אפונה, עדשים, שעועית )
במקום דגנים או לחם אני אוכל אורז בסמטי מלא מבושל (בלי שמן) מעורבב ביחד עם עדשים (גם מבושלים בלי שמן) יש בזה המון סיבים, מכיל חלבון מלא מהצומח, דל שומן, וזה משביע להרבה זמן .
 

קלייטון.ש

Well-known member
לחם זה לא מזון מעובד?

רכיבים: קמח חיטה מלא (מכיל גלוטן) (100% מהקמח, 62.2% מהלחם) ,מים, דגנים (3.0%: שיבולת שועל (גלוטן), לתת שעורה (גלוטן)), שמרים, גרעיני פישתן, גלוטן חיטה, מלח שולחן, גרעיני חמניות, מתחלב (E481), חומרים משמרים (קלציום פרופיונט, פוטסיום סורבאט), חומר מווסת חומציות (חומצה ציטרית), ויטמינים (B1, B2, B3, B6,B12,), ויטמין C, אנזימים, חומצה פולית.
https://www.einbar.co.il/לחמים/הסדרה-הבריאה/לחם-חיטה-מלא/


(אגב כל התוספות ויטמינים גם צריך להיזהר, לא לקשור אותם חד משמעית לבריאות בלי להיות מודעים לסכנות)
 

אבי519

New member
תלוי איזה לחם , הלחם שבדוגמה אכן מעובד מאד

לא היתי ממליץ על לחם כזה.
כדי לאפות לחם צריך שני מרכיבים בלבד קמח ומים (שמרים יש בקמח באופן טיבעי).
כדי לזרז את זמן ההתפחה מוסיפים שמרים .
לטעם אפשר להוסיף מלח לא חובה.
מעבר לזה אין צורך בכלום.
כל אחד יכול לאפות בבית לחם מקמח מלא אורגני בלבד ושמרים טיבעיים (או מחמצת) מאד בקלות ( אני היתי אופה לחם בעצמי כל שבוע במשך שנים רבות)
&nbsp
לדוגמה לחם פחות מעובד:
http://www.lechem-tushia.co.il/portfolio-archive/לחם-אורגני/
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כדי לאפות לחם *טעים* צריך יותר משני מרכיבים, וכן גם שמרים

בקמח רגיל אין שמרים ואין חומרי התפחה. שמרי הבר שנמצאים על קליפת החיטה לא נמצאים בקמח לבן רגיל וגם לחכות שיצא מהם משהו מקמח מלא זה ניסוי ארוך שעלול להיכשל. גם מי שמגדל מחמצת (שאור)ייעודית בד"כ לא עושה זאת רק מהקמח עצמו כי זה לא כ"כ יעיל (בד"כ נעזרים בקליפות צימוקים, למשל) והקמח שמוסיפים בהמשך משמש להאכלת השמרים (גידלתי מחמצת, זה היה חת'כת "תיק"). בקיצור, אם רוצים לחם באותו היום, וכזה שיצא בוודאות, מוסיפים גם שמרים (כלשהם) שהוכנו מבעוד מועד. ואז מוסיפים גם דבש או סילאן לשמרים (כדי שהלחם ייאפה בזמן סביר) וגם קצת מלח שמן... ואם רוצים שהוא יהיה מעניין יותר מוסיפים גם דגנים / אגוזים / עגבניות מיובשות ועוד.
&nbsp
בסופו של דבר גם הלחם שאופים בבית (ואצלנו אופים כבר שנים; לא אני, אני לא כ"כ טיפוס של לחם) הוא מזון מעובד לכל דבר ועניין, השאלה רק מי עושה את העיבוד. ללחם שאופים בבית לא מוסיפים בד"כ שלל ויטמינים (גם ללחמים שקונים לא בהכרח הוסיפו) וגם לא חומר משמר, ולכן הוא בד"כ מתקלקל יותר מהר (אלא אם מקפיאים או שומרים במקרר) אבל הוא לא גרוע יותר מלחם שקונים במאפייה טובה, למשל.
&nbsp
אגב, במכון וייצמן ערכו מחקר על לחמים, נתנו לאנשים לחם קנוי פשוט מהסופר ולחם איכותי טרי שאפה להם במיוחד אופה שנשכר למשימה, וגילו שזה לא באמת משנה... להפתעתם ההשפעה על הגוף הייתה זהה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דעתי היא שאם זה מתאים וטעים לך ועושה לך טוב – לך על זה.

כן, זה מזון מעובד (וקח בחשבון שאם הוא בלי סוכר יש בו כנראה ממתיקים אחרים) אבל אני לא מהאנשים שמתרגשים או נחרדים מצמד המילים "מזון מעובד".
&nbsp
עם זאת, לא הייתי אוכלת יותר מ-30–40 גרם ביום ולא בכל ארוחה. כארוחת בוקר או כנשנוש בין לבין – כן. בארוחות עצמן אני חושבת שעדיף לגוון קצת בצריכת הדגנים/פחמימות (וזה כמובן לא חייב להיות לחם). תוספת יכולה להיות אורז מלא (ויש סוגים נוספים של אורז) או קינואה (שאינה דגן, אבל דומה), גריסים רגילים (כלומר גרעיני שעורה מלאים – עוד מעט יתקרר קצת, אני אוהבת להוסיף למרקים) וכו'.
 
למעלה