לקחתי קפסולה שאמורה לתמוך בכבד

אבי519

New member
לך לרופא אם כואב לך אבל לדעתי זה לא קשור לתוסף הזה

כמובן שכדאי להפסיק , לקחת את הקופסא לרופא ...
חוץ מזה שאתה צריך ללכת לרופא :
1. כאבים באזור שבו נמצא הכבד ( צד ימין מתחת לצלעות ובבטן עליונה) לא בהכרח מקורם בכבד זה יכול להיות מכאבים שמקורם בקיבה, במעי הגס, או בשלד כגון שריר תפוס וכ"ד. , כאבים בחלל הבטן מוקרנים לכל מיני אזורים ולא תמיד נובעים מאותו מקום בו הם מורגשים, אם הכאבים חזקים מטרידים ולא עוברים אתה זקוק להפניה לפנימאי מומחה או לרופא גסטרו מוחמה או בכלל לאורטופד או ראומטולוג.
2. אין שום תוסף תזונתי שמועיל לכבד או מנקה את הכבד, מה שעוזר לכבד זה לא מה שאוכלים\בולעים אלא רק מה שלא אוכלים או בולעים, זאת דייאטה דלת שומנים , דלת פחממות , המנעות ממשקאות ממותקים ומאלכהול, מתרופות ומג'אנק פוד, ומחומרים כימיים שיש במזון כזה.

ו\או כמו שכותב פרופסור בן עמי : (מאמר חדש מאתמול )
"כבד שומני לא-אלכוהולי הוא בדרך כלל תרחיש שפיר שניתן לטיפול מוצלח על ידי שינויים באורח חיים:
איבוד משקל של 7-10% ממשקל הגוף לאלה עם BMI מוגבר או כאלה המוגדרים כ-obese.
שיקולי תזונה- -רצוי לעבור לדיאטה של רמת שומנים נמוכה עד בינונית, וכן דיאטת פחמימות נמוכה ולהתמקד בדיאטה ים-תיכונית, שנראו משפרים את מדדי NAFLD, אם כי לא ברור איזה מרכיב דיאטתי הוא המועדף ביותר (הנחיות איגוד הכבד האירופי ב-Journal of Hepatology משנת 2016).
יש להימנע מצריכת משקאות קלים או פריטי מזון עתירי פרוקטוזה, שכן צריכת פרוקטוזה גבוהה כרוכה ב-NAFLD (Vos ו-Lavine ב-Hepatology משנת 2013).
פעילות גופנית של 150-200 דקות בשבוע כמו ריצה קלה, הליכה מהירה, עבודות גינון, עבור לפעילות יותר מאומצת כמו ריצה, רכיבה מהירה על אופניים, או שחייה מהירה (Zelber-Sagi וחב' ב-Therapy Advances in Gastroenterology משנת 2016, ו-Kistler וחב' ב- American Journal of Gastroenterology משנת 2011).
צריכה מוגבלת של אלכוהול שאינה עולה על 30 גרם ליום לגברים או 20 גרם ליום בנשים. 14 גרם אלכוהול שווי ערך לשתייה סטנדרטית אחת שהיא: 370 מ"ל של בירה בת 5% אלכוהול, 150 מ"ל של שתיית יין עם אחוז של 12% אלכוהול, או 50 מ"ל של שתית אלכוהול בריכוז של 40% אלכוהול).
שתיית קפה מפחיתה את הסיכון ל-NAFLD. =( מחלת כבד שומני) "

http://www.tevalife.com/article.asp?id=4390
 

lightflake

New member
50 מ''ל של שתיה חריפה (40 אחוז) זה רק 14 גרם אלכוהול?

והם מאפשרים עד 30 גרם? כלומר שתי מנות וויסקי /2 כוסיות יין/ 2 בקבוקי בירה? באופן יומיומי ?? זה נשמע לי על הפנים לכבד...
&nbsp
בקיצור ללכת לעשות בדיקות? תפקודי כבד אולי ? אף פעם לא עשיתי
 

אבי519

New member
אני נמנע לגמרי מאלכהול מכמה סיבות :

פעם למדתי שאלכהול הוא חומר שמשפיע ברמה התאית על כל התאים בגוף, הוא גורם להגדלת החדירות של הממברנות של התאים לחומרים מחוץ לתא לתוך התא, ולכן גם להגברת חדירת סידן והתכווצות של שרירים לא רצוניים בדופן כלי הדם ומכאן לעליית לחץ דם, (הוכח שגם מנות קטנות מגבירות לחץ דם) .
בנוסף נמצא כחומר מסרטן או מגביר את התכונה המסרטנת של חומרים מסרטנים - כנראה מאותה סיבה מגביר את החדירות של הממברנה לחומרים .
התועלת של האלכהול לחולי לב היא בזה שהוא גם מקטין את הקרישיות של הדם ולכן הוצע שכמות קטנה אולי מועילה נגד קרישי דם שעלולים לגרום לטרומבוזה, אבל קראתי שזה מוטל בספק גדול.
במחקרים אחרים הוכח שגם כמויות קטנות גרום נזק לנשים בהריון למשל ועוד.

גנ : יש מחקרים סותרים, יש דעות שונות ומשונות בנושא, יש המון אינטרסנטים בעד ונגד אלכהול שמונעים ממניעים לא מדעיים .
לא בא לי להכנס לויכוחים על זה ולא בא לי עכשיו לחפש לינקים להוכיח שום דבר מזה, תרצו תקראו ברשת, תרצו תאמינו לי בלי לקרא, לא תרצו להאמין לי תשאלו את מוחמד זה כתוב גם בקוראן.
 

אבו זקן

New member
באמת מעניין

איך 40% מ-50 יוצא להם 30. שני המחשבונים שלי טוענים שזה 20.
 

אבו זקן

New member
טוף, נעשה את החשבון:

ב"50 מ"ל של ... אלכוהול בריכוז של 40%" יש 20 מ"ל אלכוהול (האחוז הוא נפחי). במשקל הסגולי של אלכוהול הוא 0.8 כך שאותם 20 סמ"ק שוקלים 16 גרם. בקירוב טוב זה חצי מהכתוב שם.
 
למעלה