שלום באילו אגוזים יש אומגה 3 מלבד אגוזי מלך?

אבו זקן

New member
יש מעט

יחסית לאגוזי מלך, התכולה בשאר סוגי האגוזים מזערית. מבחינת היחס אומגה 3:אומגה 6 (יש טוענים שהוא חשוב. אבי בטח ישמח לספק לך מידע) הכי טוב מקדמיה, אם את במקרה מיליונרית.
 

אבי519

New member
גם באגוזי מלך יש יותר אומגה 6 מאומגה 3

בכל יתר האגוזים וגם בשקדים ובגרעינים יש הרבה יותר אומגה 6 מ 3 .
אומגה 3 בצמחים נמצאת בחלקים הירוקים של הצמח ולכן נמצאת בבשר וביצים של חיות שאוכלים צמחים ירוקים ובדגים שניזונים מאצות.
היוצאים מהכלל הם זרעי פשתן זרעי צ'יה ומרווה בהם יש יותר אומגה 3 מאשר אומגה 6. (הכי הרבה יש בזרעי פשתן)
בנוסף אומגה 3 מהצומח היא חומצה אלפא לינולאית ALA החומצה השומנית הזאת צריכה להפוך בגוף לחומצות ארוכה יותר שנקראת EPA ן DHA לוהגוף יודע להפוך את הALA לEPA ול DHA בתהליך ארוך ומסובך ולכן לא כלכך יעיל ( בערך 10% מה ALA שאוכלים הופך לEPA ולDHA ) .
אלא שאם אוכלים אומגה 6 בעודף אז האומגה 6 מחליף את האומגה 3 והתהליך הזה נעצר או נמנע לחלוטין והALA לא מגיע למצב של EPA בכלל . ולכן מי שמתבסס על אומגה 3 מהצומח בלבד במטרה לקבל את ה EPA ממהצומח בלבד, צריך להמנע כמעט לחלוטין ממזונות שמכילים אומגה 6 .
מצד שני מי שאוכל אומגה 3 מהחי מקבל ישירות את ה EPA DHA
אומגה 3 מהחי - יש בדגי ים, (סלמון טונה סרדינים מקרל בורי וכ"ד) , וגם מבשר חיות שרועות באחו ואוכלות עשב כמו כבשים ועיזים ובשר צייד. (בחול יש בשר שמצויין עליו שהוא של חיות ממרעה.) ובתוסף תזונה.
נב- קראתי שבביצי אומגה בישראל יש ALA יותר מ EPA כי התרנגולות מקבלות ALA (זרעי פשתן) וגם הרבה אומגה 6 בזרעים שיש בתערובת ולכן ולא מספיקות להמיר ALA ל DHA EPA . (בחול נותנים לתרנגולות אומגה 3 בצורת EPA או DHA )
גם בדגי בריכות כמו סלמון שמגודל בבריכות יש פחות אומגה 3 מאשר סלמון טיבעי.
ולכן לדעתי הפתרון הנכון הוא פשוט להמנע מאומגה 6 , לאכול שמנים שמכילים פחות אומגה 6 כמ שמן זית אבוקדו פשתן צ'יה ולא לגעת בשמנים סויה חמניות תירס חריע וכ"ד.
אגוזים לאכול מעט ולאכול הרבה זרעי פשתו או צ'יה.
 
למעלה